Gereden: Audi S3 + S8 (Audi S dag)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Gereden: Audi S3 + S8 (Audi S dag)

Bericht door Topfuel » 03 sep 2007, 18:52

Hierbij een klein verslag van de Audi S dag waar ik vorige week samen met een vriend aan heb mee gedaan. Allereerst complimenten voor Audi! We kwamen binnen en kregen meteen koffie met (audi)gebak! Klasse. Beetje ouwehoeren met degene die me had uitgenodigd, showroom bekijken enz... Op een gegeven moment kwam in 1 keer de hele vloot S modellen aangereden met onder andere de S3 en S8 die ik die dag zou gaan rijden. De auto's kwamen het terrein op gereden en meteen viel me de imposante S8 op, de bestuurder kwam aangereden met een aardige snelheid en trakteerde ons meteen op het symfonische geluid van de V10. Héérlijk.

Het was zover, ik kon gaan rijden in de S3. Er was een vaste route opgesteld waar veel bochten in zaten. Zogezegd zogedaan wij de routekaart in ons handen en gaan.

De S3 voelt goed aan en komt heel volwassen over. Het stuur ligt goed in handen en het interieur zit hoogwaardig in elkaar. Op een gegeven ogenblik reden we na 10 minuten nog niet harder dan 50 omdat we werden opgehouden door 2 trekkers met oplegger... Dus besloten we maar af te wijken van de route, wat later een juiste keuze bleek. Ik wist niet dat je in de buurt van Spijkenisse zulke leuke stuurmansroutes hebt. Lekkere lange dijken met van die slinger de slang bochten.

Met 265pk en 350NM trekkracht verwacht je een buiten gewoon snelle auto, toch valt dit een beetje tegen, de motor pakt lekker op maar hij komt voelbaar vermogen te kort. De beloofde sprint in 5.7 seconden is niet haalbaar, je moet namelijk al 2 keer schakelen voor je de snelheid 100 bereikt wat veel tijd kost. Hij schakelt doeltreffend en vlot maar het is niet echt een ''sportbak'', hiervoor zijn de schakelwegen te lang en voelt de koppeling een beetje te sponzig aan. Als je de auto doortrekt dan merk je dat hij op een bepaalde manier wordt geknepen, nog vóór het rode gebied begint hij een klein beetje te pruttelen/stotteren alsof de brandstof pomp het niet kan bijbenen of zo iets :roll: Je merkt gewoon dat er meer vermogen uit gehaald had kunnen worden. Ben benieuwd hoe de auto reageert op een goed uitlaat systeem i.c.m. een kracht kuurtje.

Over de rijeigenschappen van de S3 kan ik zeggen dat het een leuke hatch is waar je bovengemiddeld vlot mee kunt rijden. De auto voelt zich thuis in bochten en voelt vertrouwd aan. Zoals eerder vermeld over de bak is ook het onderstel niet gebouwd voor de racerij. Zo direct als bv. een Type-r of een Focus RS is deze auto niet. Het onderstel is meer ontworpen voor comfort/veiligheid dan voor het betere stuurwerk. Dit merk je als je de limiet op gaat zoeken: Onderstuur treed relatief vlot op. Deze auto is voor mensen die opzoek zijn naar een snelle auto zonder daarbij (veel) in te moeten leveren op zaken zoals luxe en comfort. Persoonlijk gezien voel ik niet veel voor deze S3...

Filmpje:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3115867459

Foto’s:

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849478.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849471.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849467.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849462.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849458.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849452.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849450.jpg[/img]

Toen we terug kwamen met de S3 stond gelukkig de S8 al te wachten tot wij hem kwamen temmen. Het bakje koffie wat de verkoper ons aanbood bij terugkomst van de S3 heb ik afgeslagen met daarbij het verzoek mij de sleutel van de S8 te overhandigen.

Wat me meteen opviel is het imposante uiterlijk van de limousine als je er zo voor staat. De auto straalt veel kracht en luxe uit. Iedereen die de auto ziet, kenner of niet heeft door dat het hier om een dure limo gaat. De gene die wat verder kijkt ziet het V10 logo glimlachen met daarbij vlak in de buurt de gigantische 20'' velgen. Achter deze grote velgen vinden we een stel keramische schijven waar je U tegen zegt met daaromheen gigantische klauwen. Op (pers)foto’s in de auto bladen komt de auto niet echt over maar in real life is de auto een vreselijk mooie machine om te zien (imo).

Ok instappen dan maar! Zoekend naar de startknop realiseer ik mezelf dat het interieur echt prachtig is. Er zit veel van mijn favoriete materiaal (koolstof) in en ook het met alcantara bekleed dak ziet er perfect uit. Ik zie niets in het interieur wat ik niet mooi vind.

Net nadat ik de startknop had ingedrukt kwam de manager aangelopen met een collega om me te vertellen dat er voor de verzekering iemand mee moest rijden. Dit is alleen bij een S8 verplicht i.v.m. de verzekering, dus kregen we ook een ‘HTCS’ (human traction control system) mee op de achterbank... DACHT IK :twisted:

Na een kort babbeltje vertelde de jongen ons dat de motor warm genoeg is en we wat hem betreft meteen het gas erop mogen doen! Daarna vroeg de verkoper of we naar de maasvlakte wilden om de topsnelheid van 270km op de teller uit te proberen!? De meest waren daar toch wel het meeste in geïnteresseerd. Ik vertelde hem dat topsnelheden mij net zo boeien als de nieuwe schoenen van Paris Hilton en dat hij beter zijn gordel aan kon doen aangezien ik meer een bochten liefhebber ben. De jongen vond dit niet nodig en vond het wel goed zo op de achterbank. Toen kwamen we op het bochtige stuurmansdijkje waar we met de S3 ook geweest waren. Nadat de eerste 2 bochten het onderstel van de S8 gepasseerd waren en de jongen 2x vroeg of ik wel ging remmen deed hij maar snel zijn gordel om.

De auto is bepaald geen lichtgewicht wat je ook duidelijk merkt in het bochten gedrag. De smeuïge 5.2 liter V10 motor (450pk, 540NM) maakt niet direct een verpletterende indruk omdat er nogal wat gewicht mee moet. De manueel te bedienen automaat schakelt erg fijn maar is geen sporter zoals die van een M5. Desalniettemin is de auto erg leuk om te rijden en kun je er relatief snel mee door een bocht. De auto voelt zich het meeste thuis op brede lange bochten zodat je de ruimte hebt om ze te nemen. In korte bochten beginnen de voorwielen al heel snel grip te verliezen en wil de auto alleen nog maar rechtdoor. Ik denk toch dat dit typerend is voor het Audi quattro systeem en dat alleen de RS4 (4.2) hier minder/geen last van heeft. De auto remt erg goed door de keramische remmen. Het geluid van de V10 had binnenin wat harder gemogen, het wordt nu iets te veel gedempt. Je merkt goed dat de motor geheel anders is afgesteld dan in de Gallardo welke er bij het rode gebied van de S8 er juist nog een hoop toeren bij doet. Toch gromt de motor lekker en als je terugschakelt dan geeft de auto wat ‘tussengas’. Tot 100km/h gaat het vlot daarna gaat het behoorlijk rap en accelereert de auto lineair naar zijn top!

Het enige min puntje wat ik kan ontdekken tijdens rustig rijden is dat de bak in 1ste versnelling de auto moeijlijk soepel weg kan laten rijden. Ook al geef je heel weinig en gedoseerd gas, de auto bokt even voordat hij op gang komt, jammer.

Bij een stukje comfortabel toeren valt het me op dat het Bang en Olufsen geluid systeem imo het geld niet waard is. Het klinkt oké maar het rechtvaardigt niet zijn gigantische meerprijs…

Al met al heeft Audi met deze S8 een hele vermakelijk auto gemaakt en was het een leuk dagje. Ik baal er stiekem een beetje van dat ik de S5 niet had gekozen i.p.v. de S3. De auto was heel de dag vol gepland en het personeel ging er na zes uur mee rijden!
Een erg leuk initiatief van Audi, weer een leuke ervaring rijker!

Filmpje:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3906843688

Foto’s:

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849497.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849495.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849491.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849486.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849482.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849480.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 850433.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 850432.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 849500.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Topfuel op 03 sep 2007, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 03 sep 2007, 19:05

Leuk om te lezen.

S3 vind ik persoonlijk qua uiterlijk een beetje tegenvallen...... En die bekleding.......... :?

Men zegt het over de CUPRA maar ik vind de S3 er nou ook niet echt speciaal eruit zien. Wat spoilers op een 1.6. en je rijd bijna "dezelfde".

Wel vreemd dat de auto een beetje tegenvalt.

die S8 :shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 03 sep 2007, 19:10

Ik denk dat de auto tegen valt omdat ik er misschien te hoge verwachtingen van had. Moet natuurlijk ook zeggen dat ik de laatste 4 weken ''gewend'' ben geraakt aan het weggedrag van de Evo en dan valt de S3 een beetje tegen... Verder een super auto maar zal er nooit geen 50k op stuk kunnen slaan. Dan liever het gooi en smijt apparaat waar jij nu in rijdt, véél leuker :twisted:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 03 sep 2007, 19:10

Ben benieuwd hoe de auto reageert op een goed uitlaat systeem i.c.m. een kracht kuurtje.

Best wel goed..., dit is alleen de chip...:wink: ...
[img:600:519]http://webdisk.planet.nl/ramon231/publi ... /cupra.jpg[/img]

... en dit is met een volledige uitlaat...
[img:600:519]http://webdisk.planet.nl/ramon231/publi ... cupra2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Erminio op 04 sep 2007, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 03 sep 2007, 19:28

Leuke ervaring om er eens van te proeven. Terechte opmerkingen die je maakt als je uit een Evo stapt denk ik. Audi is wat dat betreft veel meer gefilterd :wink:

Dat het B&O tegenvalt had ik niet verwacht maar de meerprijs is stevig idd :?

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 03 sep 2007, 19:36

Ik vind de S3 een machtig mooie auto om te zien;veel mooier dan de oude,het liefst in het zwart.

@Topfuel;ik denk dat het vermogen je wat tegenviel door gewenning van je EVO :) ,tenminste in verschillende testen zie je dat ie er qua prestaties altijd goed uitkomt,al zal ie de 0-100 sprint misschien niet halen door het korte bereik van de 2e versnelling.
S8 lijkt me inderdaad veel te zwaar.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 03 sep 2007, 20:32

Super die S8 ! 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 sep 2007, 21:02

Mooi verslag kerel, eneuh die S8 lekker geluidje van buiten :twisted: maar de S5 zou inderdaad een betere sportieve keus zijn...of nog beter de R8 maar dan met meet vermogen dan de 420pk.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 sep 2007, 10:38

He Topfuel geweldig verslag ! Echt leuk om te lezen. Dat de S3 tegenvalt, dat is niet waar, zo lees ik je verhaal niet.

Je hebt natuurlijk ook een behoorlijk referentiekader.

Wat betreft B&O: heb je wel een goede CD geluisterd of gewoon radio?

Verder de S5, inderdaad JAMMER dat je daarin niet hebt gereden. Hier mijn verslag over de Audi dag
Goed. Ik moet zo slapen, dus zal niet te veel proberen te typen. In elk geval naar de plek toe gereden. Audi had het goed voor elkaar, een R8 in het zwarte die mij verwelkomde :) Mooier kan bijna niet. Verder super goede catering en een paar nieuwe Audi's A5 die gevoeld konden worden.

De S3 was in het donkergrijs, met zwart/rood leer van binnen. De S5 was zilver met zwart binnenin (hoezo saai?). De S8 was ook donkergrijs en de S6 was in het zwart. De rest was niet noemenswaardig.

De A5 3.0TDI met 240pk diesel is trouwens ongelooflijk, tussen 1600 en 3000 toeren CONSTANT 500 Nm aan koppel. 0-100 in ongelooflijke 6s en top van 250km/h. Das toch niet normaal meer? De S5 met V8 heeft daar echt een zware dobber aan in het dagelijkse verkeer !

Maar goed. Instappen in de S5 mocht ik. Kreeg de sleutel overhandigd, kwartier voor tijd (mocht dus een kwartier langer rijden). Jonge student naast me, erg toffe kerel, die eigenlijk de hele dag had meegereden met stumperds, die eigenlijk niet zo hard durfden te gaan.

Tja. Dat komt wel goed bij mij (zonder te overdrijven, want gek heb ik niet gedaan, zoals altijd met respect voor de apparatuur).

Zitpositie: erg goed, fijne stoelen, niet te hard, niet te zacht, goede ondersteuning voor de benen en goed verstelbaar. Vrij snel ideale zitpositie. Stand pedalen is goed, niet te scheef zoals bij de A3. Versnellingspook dicht in de buurt (Honda-like) en niet al te zware koppeling.

Dan de auto starten: geluid komt tot leven. Een zware brom, geroffel op de achtergrond. Versnellingsbak in 1 en koppeling op laten komen: gaat super. Meteen goed gevoel.

Geluid is ongelooflijk. Even rustig aan beginnen (auto was goed warm van vorige proefrit). Beetje 60 in IV effect, en dan bij gasgeven niet begrijpen hoe het kan. Wat een powerreserves. Bij rustig rijden voel je dit al.

En ik dacht, even meteen proberen. Gas geven in II en totaan ongeveer 7000 toeren: krachtexplosie. Oh my god, hoewel het wel een koppelmonster is. Klimmen in de toeren doet hij niet, gewoon een steady grow van onderin tot bovenin. Denk een redelijk vlakke koppelkromme.

Een erg leuke route uitgestippeld, veel B-wegen, waarbij ik veel verkeer kon inhalen en daarna snelweg. Uiteraard pech met gebroken weg, maar uiteindelijk vrij baan: meest fantastisch is in zijn IV tussen 100-180. Ideaal bereik. Wat er dan gebeurt aan acceleratie was voor mij niet te bevatten.

Die auto rijdt ZO fijn, die motor voelt ZO beschaafd aan, maar o zo krachtig....fantastisch zeg. Daarbij moet ik opmerken dat de koppeling een dikke 10 krijgt, evenals het schakelen. Die twee dingen (hoe belangrijk!) zijn zeer op elkaar afgestemd. Eigenlijk kan ik mij geen auto herinneren waar dit zo'n symbiose was.

Ik voelde me meteen erin thuis. Zelfs bij 7000 toeren schakelen van II naar III en van III naar IV zonder enige problemen en dat voor de eerte meters met een handgeschakelde 4.2 liter V8 met 354pk !!! Knap !

Het is voor mij de ideale reisauto gebleken. Zo comfortabel, dat hij bijna kil wordt, beetje koud. Zeker in die kleur geeft de auto mij te weinig warmte, maar powerreserves in overvloed.

Het geluid is verder zeer cool, erg mooi. Blikken onderweg spreken overigens boekdelen, evenals de duimpjes omhoog. Bij 2500 toeren gas losgeven geeft een fantastisch geroffel weer van de uitlaat. Audi heeft hier echt iets leuks van gemaakt (hoewel veel beschaafder dan de RS4 denk ik, die ken ik niet verder).

Toch denk ik al bij al dat de 3.0TDI de enige juiste keus is, dikke prestaties voor minder geld en zuiniger etc. Ga daar binnenkort nog maar eens in rijden ter vergelijking.

Maar goed, het belangrijkste mogelijk, weggedrag. Kwam niet veel momenten om het uit te proberen, maar gelukkig mijn favoriet stukje waar je op de A50 rijdt en dan de A1 opgaat richting Amsterdam. In mijn A3 met 100km/h te doen.

Ik kwam aanrijden met ongeveer 220 en vol in de remmen. Zo hard, dat de alarmlichten aangingen (waarschuwing achteropkomend verkeer ivm ongeluk). Noodstop dus. Hoewel het geen noodstop was. Hoop niet dat het altijd zo is als je op de Ring rijdt :)

Remmen zeer goed en krachtig. Dan de bocht in: weggedrag heel voorspelbaar, goed gevoel en redelijke scherpte, maar het contact tussen banden en wegdek wordt niet helemaal doorgefilterd. Je moet je zintuigen goed open houden wil je precies weten waar de gripgrens is. En het probleem kwam dan om de hoek kijken: waar zit die grens? Ben ik er al ? Op de grens is de auto goed te beheersen en te corrigeren met het gaspedaal, maar toch kon ik niet echt goed bepalen waar nu de grens lag en wanneer ik er overheen kon gaan. Zal de auto wat langer moeten rijden daarvoor denk ik. Uiteindelijk betekent piepende banden wel: he, het gaat nu echt hard, maar toch mis ik hier iets van directer gevoel. Moeilijk uit te leggen. In elk geval erg stabiel en haalde ook gewoon 100km/h (hoe goed de A3 eigenlijk is met ambition onderstel :)). Al met al een ideale sportauto denk ik. Met name het corrigeren en aanpassen en het 'zoeken' in de bocht is een feest. Als je dan de bocht uitkomt volgas blazen in II en III is een big smile op je gezicht waard.

Zelden, maar dan ook zelden heb ik zo genoten in een auto als met de S5. Ik heb zelden zo'n smile op mijn gezicht gehad en zoveel spijt dat het uurtje (dat best lang duurde) voorbij was.

Zijn er ook mindere punten? Jawel hoor. Bij remmen trekt de auto iets naar de zijkant, maar dat zal wel gemaakt kunnen worden. Hobbels, richels en spoorvorming is niet helemaal, beetje instabiel in het stuur en verder haalt hij niet meer dan 275 op de teller ...

Welterusten

:)
Laatst gewijzigd door Macboy op 11 sep 2007, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 04 sep 2007, 10:51

Luca schreef:Leuk om te lezen.

S3 vind ik persoonlijk qua uiterlijk een beetje tegenvallen...... En die bekleding.......... :?

Men zegt het over de CUPRA maar ik vind de S3 er nou ook niet echt speciaal eruit zien. Wat spoilers op een 1.6. en je rijd bijna "dezelfde".

Wel vreemd dat de auto een beetje tegenvalt.

die S8 :shock: :shock: :shock:
Ghehe, ik denk dat niemand zal ontkennen dat de Cupra er speciaal uitziet. Voor mij is het golfje in de zijkant 'te' speciaal. De gril in de motorkap vind ik een ander minpuntje op de Seat.
De Audi spreekt me kwa vorm weer aan vanwege het onopvallende. Komt imho nog zakelijk over terwijl je stiekem nog een beetje lol hebt tussen de klanten door.
Dat de wagen Topfuel tegenvalt zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat hij een Evo gewend is. Ook smakelijk imho, maar door de taartschep absoluut een no go als zakenwagen.

Oh, het interieur van deze S3? Idd, afstotelijk. :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 sep 2007, 10:54

Macboy :lol: mooi verslag en leuke afsluiter :twisted: :lol:

dacht ff hij gaat de R8 in...zit nog te wachten op het eerste R8 verslag van 1 van de leden hiero, maar dat zal binnenkort wel komen verwacht ik, trouwens dat instabiele klnikt me vreemd..zal te maken hebben gehad met veels te harde banden denk ik..

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 04 sep 2007, 11:30

De EVO is natuurlijk een echte hardcore auto en de S3 heeft nog de nodige sporen van comfort in zijn bouw :wink:

Nadeel van de EVO vind ik persoonlijk (heb in de EVO9 van mijn broer gereden) dat er zoveel electronica in zit :roll:

Goed hard wegaccelleren kan iedereen die een beetje kan rijden en bochten nemen gaat ook zo vreselijk hard met hulp van alle electronica :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 sep 2007, 11:52

Toch lees ik niet dat de auto hem tegenvalt, het is een auto voor een andere doelgroep: snelle, sportieve doch comfortabele compact met super build quality.

Kortom, een ideale auto voor mij bijvoorbeeld. Goed zakelijk te rijden, maar ook lekker mee naar Macedonië mee te rijden en onderweg even de Ring te pakken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 sep 2007, 12:35

leuk verslag, leuke foto's en erg mooie velgen op die S3.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 04 sep 2007, 13:14

Macboy schreef:Toch lees ik niet dat de auto hem tegenvalt, het is een auto voor een andere doelgroep: snelle, sportieve doch comfortabele compact met super build quality.

Kortom, een ideale auto voor mij bijvoorbeeld. Goed zakelijk te rijden, maar ook lekker mee naar Macedonië mee te rijden en onderweg even de Ring te pakken.
Je slaat de spijker op zijn kop! 8)

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 04 sep 2007, 18:38

@Erminio;die van mij heeft totaal geen electronica(is een RS) :) .

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 04 sep 2007, 19:11

Echt lekker zo'n S8. Ik weet nog steeds niet wat ik van die S3 moet denken. Zal er eens een keer in moeten rijden...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 sep 2007, 20:59

Mooi verhaal man en goede actie over die topsnelheid :)

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 05 sep 2007, 08:26

Pascal schreef:@Erminio;die van mij heeft totaal geen electronica(is een RS) :) .
@Pascal, weet ik :wink: ..., de RS is ook de leukere EVO "Driving Fun" auto..., ook een lekker stuk lichter... :roll: :wink:

ps mijn broer vind het gewicht (1440kg) ook het grootste minpunt van de auto :roll:

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 05 sep 2007, 08:55

GTRene schreef:Macboy :lol: mooi verslag en leuke afsluiter :twisted: :lol:

dacht ff hij gaat de R8 in...zit nog te wachten op het eerste R8 verslag van 1 van de leden hiero, maar dat zal binnenkort wel komen verwacht ik, trouwens dat instabiele klnikt me vreemd..zal te maken hebben gehad met veels te harde banden denk ik..
Ik mag er volgende week woensdag ff in sturen. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 sep 2007, 10:02

@Wouter81 you lucky sod :wink: ben daar wel heel benieuwd naar! volgens mij heeft Joop binnenkort ook een testritje? anyway daar willen we graag meer over horen hou jou ervaringen zijn 8) eneuh een paar foto's als je kan zijn een plus :idea:

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 05 sep 2007, 18:46

Wouter81 schreef:
GTRene schreef:Macboy :lol: mooi verslag en leuke afsluiter :twisted: :lol:

dacht ff hij gaat de R8 in...zit nog te wachten op het eerste R8 verslag van 1 van de leden hiero, maar dat zal binnenkort wel komen verwacht ik, trouwens dat instabiele klnikt me vreemd..zal te maken hebben gehad met veels te harde banden denk ik..
Ik mag er volgende week woensdag ff in sturen. :wink:
Ben slecht in verslagen typen, maar hier MOET je ooit in gereden hebben!

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 05 sep 2007, 18:52

Verslag, foto's & Filmpjes graag van de R8!!!


Hier nog een filmpje van de S8:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7379&hl=nl

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 sep 2007, 21:44

Adje ///M3 schreef:
Wouter81 schreef:
GTRene schreef:Macboy :lol: mooi verslag en leuke afsluiter :twisted: :lol:

dacht ff hij gaat de R8 in...zit nog te wachten op het eerste R8 verslag van 1 van de leden hiero, maar dat zal binnenkort wel komen verwacht ik, trouwens dat instabiele klnikt me vreemd..zal te maken hebben gehad met veels te harde banden denk ik..
Ik mag er volgende week woensdag ff in sturen. :wink:
Ben slecht in verslagen typen, maar hier MOET je ooit in gereden hebben!
Das een kort bondig verslag :lol: wel lekker duidelijk 8) :wink:

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 06 sep 2007, 17:59

GTRene schreef:
Adje ///M3 schreef:
Wouter81 schreef: Ik mag er volgende week woensdag ff in sturen. :wink:
Ben slecht in verslagen typen, maar hier MOET je ooit in gereden hebben!
Das een kort bondig verslag :lol: wel lekker duidelijk 8) :wink:
Kan weinig slechts over de R8 zeggen. Heb enkel gereden in de R-tronic.
Ben zelf meer van het "zelf" schakelen maar ik moet zeggen dat deze automaatbak prima in orde is. Zeer direct.
Verder: Een lekkere sound, plakt als een kart op de weg, gaat ONTIEGELIJK hard! en een zeer geschikte daily driver.

http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2007211148

Dit was em..!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Enzo, Hitz, jvb en 15 gasten