M150i
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: M150i
Vorig jaar op Assen ooit eens (met André achter t stuur) achteruit van de baan gevlogen omdat dit oranje kanon besloot z'n olie eruit te gooien bij de Bult. Haha dat was wel even spannend

-
- Auto: Trabant
Ja klopt vrij rijden was dat. Regende ook nog die dag. Gescheurde olie leiding op het blok. blok was zo goed als leeg.matthyssie schreef: 02 jul 2020, 22:23 Vorig jaar op Assen ooit eens (met André achter t stuur) achteruit van de baan gevlogen omdat dit oranje kanon besloot z'n olie eruit te gooien bij de Bult. Haha dat was wel even spannend![]()
![]()
- matthyssie
Snap ik. Voor de mensen achter je was het ook geen pretje 

-
Helaas niet zelf in de hand zulke dingen hoe klote het ook is voor alles en iedereen die er achter rijd.
onderste leiding op de foto, in het geperste gedeelte gescheurd
- Bijlagen
-
- IMG_20200425_224821.jpg (923.12 KiB) 1724 keer bekeken
- matthyssie
Ah ja, klote!
- PeterM
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
De 1 serie V10 die tussen deze projecten staat is volgens mij jou auto.nicolaasr schreef: 02 jul 2020, 21:53Het was een drifter voor ik hem kocht GNG ken ik nietPeterM schreef: 02 jul 2020, 21:49 Geluid was behoorlijk inderdaad, het is deze door GNG motorsport gebouwde drifter toch?
https://youtu.be/mzXen185i70
Klinkt goed hoor![]()
https://www.gngmotorsport.nl/projecten
-
Ja klopt.... Zag de vorige eigenaar ook op de foto. Maar het bedrijf zelf GNG ken ik niet.PeterM schreef: 03 jul 2020, 07:12De 1 serie V10 die tussen deze projecten staat is volgens mij jou auto.nicolaasr schreef: 02 jul 2020, 21:53Het was een drifter voor ik hem kocht GNG ken ik nietPeterM schreef: 02 jul 2020, 21:49 Geluid was behoorlijk inderdaad, het is deze door GNG motorsport gebouwde drifter toch?
https://youtu.be/mzXen185i70
Klinkt goed hoor![]()
https://www.gngmotorsport.nl/projecten
-
- Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82
Waaatt lekker. Hier word ik veel te hebberig van als ik dit lees. Blijft ook zo een lekker cascotje die 1 zeker die combinatie met zo een motor.
Die wielen blokkeren voor de bocht heb ik ook. Toch maar leren om tussengas te geven. Helemaal als je de bocht wilt inremmen en echt hard wil gaan is dat wel nodig. Wij kunnen dan ook niet zoveel tijd goed maken op de rechte stukken met een bescheiden 230pk.
Ik ben benieuwd of je pedal box je hierbij gaat helpen. Ik neem dus aan dat je ook je ABS eruit hebt gehaald?
Hadden wij eerst ook, maar dit heeft ons al twee keer nieuwe slicks voor gekost. lees: iemand anders laten rijden die de banden koud liet blokkeren.
Die wielen blokkeren voor de bocht heb ik ook. Toch maar leren om tussengas te geven. Helemaal als je de bocht wilt inremmen en echt hard wil gaan is dat wel nodig. Wij kunnen dan ook niet zoveel tijd goed maken op de rechte stukken met een bescheiden 230pk.
Ik ben benieuwd of je pedal box je hierbij gaat helpen. Ik neem dus aan dat je ook je ABS eruit hebt gehaald?
Hadden wij eerst ook, maar dit heeft ons al twee keer nieuwe slicks voor gekost. lees: iemand anders laten rijden die de banden koud liet blokkeren.
-
ABS zat er al niet op, maar de rembekrachtiger nog wel, dat werkte totaal niet op deze auto. Met remmen blokkeerde de wielen heel erg snelmolenbob schreef: 03 jul 2020, 13:18 Waaatt lekker. Hier word ik veel te hebberig van als ik dit lees. Blijft ook zo een lekker cascotje die 1 zeker die combinatie met zo een motor.
en ook ik zelf heb al meerdere banden kapot geremd op deze manier
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2020-04-25 at 11.54.00.jpeg (304.28 KiB) 1509 keer bekeken
-
Aiii herkenbare plekjes. de hele band vervormd in 1 keer en alles gaat stuiteren.
Wellicht kan je er een Teves mk20 of mk60 module inzetten. Moet wel verbonden zijn met Motormanagement om te werken door de ASC/DSC, maar deze kan je ook uitschakelen.
Ze zullen hier wel zeggen dat je een droppie bent en niet goed kunt remmen, maar het gebeurd ons allemaal en je durft bijna niet tot de max te remmen, omdat je anders weer door een onoplettend moment een paar slicks de pröllenback in kunt gooien.
Als er voor je iemand een rare stunt uithaalt ga je toch soms vol in de ankers.
edit: ik bedenk nu net je een pedalbox hebt en waarschijnlijk 1 remcilinder voor de voorkant gebruikt en de andere voor de achterkant dat werkt niet met een conventioneel abs systeem.
Wellicht kan je er een Teves mk20 of mk60 module inzetten. Moet wel verbonden zijn met Motormanagement om te werken door de ASC/DSC, maar deze kan je ook uitschakelen.
Ze zullen hier wel zeggen dat je een droppie bent en niet goed kunt remmen, maar het gebeurd ons allemaal en je durft bijna niet tot de max te remmen, omdat je anders weer door een onoplettend moment een paar slicks de pröllenback in kunt gooien.
edit: ik bedenk nu net je een pedalbox hebt en waarschijnlijk 1 remcilinder voor de voorkant gebruikt en de andere voor de achterkant dat werkt niet met een conventioneel abs systeem.
-
ASC/DSC zit er allemaal niet op. Misschien met de tijd nog eens een keer motorport ABS erin en een remmen upgrade staat ook nog op de planning. Momenteel rijden we nog met de M3 remmenmolenbob schreef: 03 jul 2020, 14:10 Aiii herkenbare plekjes. de hele band vervormd in 1 keer en alles gaat stuiteren.
- Djessey
Mk20 en mk60 kan standalone werken. Kan je ook prima werkend krijgen zonder OEM booster of hoofdremcilinder. Je moet alleen even 2 meetpunten maken tussen pedalbox en abs pomp voor de remdruk sensorsmolenbob schreef: 03 jul 2020, 14:10 Aiii herkenbare plekjes. de hele band vervormd in 1 keer en alles gaat stuiteren.
-
Ja klopt idd, maar ik zat eerder te denken aan dat het systeem kruislings gescheiden isDjessey schreef: 04 jul 2020, 09:13 Mk20 en mk60 kan standalone werken. Kan je ook prima werkend krijgen zonder OEM booster of hoofdremcilinder. Je moet alleen even 2 meetpunten maken tussen pedalbox en abs pomp voor de remdruk sensors

Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan de standalone motorsport abs systemen, alhoewel die wel instelmogelijkheden zullen hebben.
-
Ik ben in het begin met http://albi-engineering.nl/ in contact geweest voor dus de goedkopere variant ten opzichte van Bosch.molenbob schreef: 06 jul 2020, 09:42Ja klopt idd, maar ik zat eerder te denken aan dat het systeem kruislings gescheiden isDjessey schreef: 04 jul 2020, 09:13 Mk20 en mk60 kan standalone werken. Kan je ook prima werkend krijgen zonder OEM booster of hoofdremcilinder. Je moet alleen even 2 meetpunten maken tussen pedalbox en abs pomp voor de remdruk sensors, dus dat je abs een verkeerde ingreep doet als je voor/achter gaat scheiden met een pedalbox, maar je kan natuurlijk de bedrading van de wielsensoren omzetten.
Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan de standalone motorsport abs systemen, alhoewel die wel instelmogelijkheden zullen hebben.
Dit scheelt ongeveer 2200 op een compleet systeem.
Goedkope systeem was net geen 4800 euro incl BTW (dit is compleet vanaf niks geleverd)
Bosch motosport ABS is net iets meer dan 7000 incl BTW
BTW krijgen we wel weer terug. Maar we gaan het nu eerst zo proberen zonder ABS en zonder Rembooster zien hoe dat dat loopt en van daar uit kijken we weer verder.
- TurboClouseau
Ik volg je ook al op Insta, maar een projecttopic is altijd leuker. Echt een heel gaaf apparaat!
-
- TurboClouseau