Movit Ceramic R32

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Movit Ceramic R32

Bericht door Rebel » 02 sep 2007, 22:49

[img:933:700]http://www.movit.de/images/vw32cer09.jpg[/img]

klik : MOVIT Ceramic R32.


Serieus spul voor een R32.

Weet iemand wat de vertragingings tijden zijn van dit soort remmen in vergelijk tot standaard spul (200-0/100-0)
Ik las ergens dat ze ze garanderen dat dit soort remmen 100.000 km fool proof zijn.

Wat zou zo een setje kosten?
Laatst gewijzigd door Rebel op 03 sep 2007, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 02 sep 2007, 22:57

Ik heb van Dick begrepen dat die sets écht heel veel geld kosten. Ik denk dat zo'n set je 15-20.000 Euro kost, maar dat is een inschatting.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 sep 2007, 23:00

Aardig geld zeg, maar dan rem je wel redelijk af! 8)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 02 sep 2007, 23:07

Inderdaad Stephane, dat had ik ik ook gelezen.
Behoorlijke investering voor een R32.

Maar ik zou graag eens wat cijfers en feiten weten omtrent een dergerlijk systeem,.
In de "Sportauto" geven ze altijd remafstanden weer met cijfers.

Uiteraard begrijp ik dat niet alleen de kortere remweg van belang is bij een dergerlijke aankoop. Volgens mij kun je met dit type remmen op een dergerlijke auto de hele dag rondjes blijven rijden op een circuit.....toch?

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 02 sep 2007, 23:40

Ja, fading wordt ontzettend gereduceert. Dit lijkt idd overkill voor een Golfje.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 sep 2007, 23:59

Keramische remmen vallen vaak door de mand bij 100-0 200-0 metingen.. helemaal als deze koud worden uitgevoerd.

Een noodstop maken met een keramische remmenset is absoluut niet veiliger dan met een stalen remmen set.

Als je niet de kans krijgt om keramische remmen op de juiste manier warm te remmen vallen ze IRL vaak erg tegen. Eigenaren denken het beste remsysteem te hebben wat er bestaat, maar bij koud remmen kosten ze gewoon meerdere meters.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 03 sep 2007, 00:03

@Rico: Daar had ik het dus ook al over gehad met Dick. Guido (Mov'it) heeft er voor gezorgd dat deze wel aan de Mov'it eisen voldoen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 sep 2007, 00:07

Stéphane schreef:@Rico: Daar had ik het dus ook al over gehad met Dick. Guido (Mov'it) heeft er voor gezorgd dat deze wel aan de Mov'it eisen voldoen.
Ik wil niet aan Dick zijn expertise twijvelen. Dan zal het bij dit setje zeker goed voor mekaar zijn.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 03 sep 2007, 06:56

Het heeft 6 jaar geduurd voordat Mov'it met de Mov'it CER op de markt gekomen is. In deze 6 jaar had de fabriek al tig sets kunnen verkopen maar dan waren ze van de zelfde kwaliteit geweest als de materialen die reeds langer op de markt zijn. En net als bij de stalen schijven en de remklauwen wil Mov'it alleen het beste van het beste leveren.
Ik heb net een stuk Engelse en Duitse tekst ontvangen over het hoe en wat van deze schijven. Weet echter niet hoe ik dat hier zou moeten plaatsen.

Dit is trouwens die Golf R32 waar ik eerder al over geschreven heb.

De 370 x 35 6K CER kost 10740Euro.

Volgend jaar krijgt mijn M5 de 342mm CER.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 03 sep 2007, 09:41

Dat stukje tekst mag je wel even mailen, dan zal ik het hier plaatsen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 03 sep 2007, 09:56

10k is wel behoorlijk minder ! Super set dick ! Ben benieuwd naar de scan van Tomaz.

Rico, jou verhaal over Keramische schijven is inderdaad algemeen bekend. Bij Keramische schijven gaat het niet om de stopkracht, maar om de duur van de stopkracht. Je kunt eindeloos blijven remmen zeg maar zonder verlies van kracht. De initiele stopkracht is vaak minder dan van gewone schijven, maar daar ging het dus ook niet om.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 03 sep 2007, 12:50

Remy schreef:Ja, fading wordt ontzettend gereduceert. Dit lijkt idd overkill voor een Golfje.
Als ik Dick goed begrijp is dit die turbo-R32 waar hij laatst over berichtte. 8)

Martin
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:19

Bericht door Martin » 03 sep 2007, 17:03

Kijk er de Autovisie even op na, de test tussen de nieuwe M3 en de RS4 met ceramic brakes, staal deed het veel beter dan de keramische, ookal waren ze op temperatuur.

Voor normaal straat gebruik heb je geen keramischeschijven nodig.
Ook vind ik de prijzen van Mov'it zeer hoog als je het vergelijkt met andere merken.

grt Martin

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 03 sep 2007, 17:41

Wat ik ervan weet is dat Movit pas een produkt op de markt brengt als men helemaal tevreden is. Ik neem aan dat dit qua remmen weer super is.

Prijs is subjectief IMO.

N.

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 03 sep 2007, 17:51

Composiet kan wel even goed remmen als staal, kijk maar naar PCCB van Porsche. Karbon moet altijd eerst op temp. zijn voordat ze goed remmen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 03 sep 2007, 18:05

Ik kan me een Autovisie test herinneren waarin een Z06 met 'normale' remmen de GT3 en de F430 met peperduur keramisch spul helemaal zoek remde.

Zegt dus niet alles, zo'n set onder de auto. Dik staat het wel 8)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 03 sep 2007, 18:44

Je moet een 'gewone' set ook niet vergelijken met een Mov'it set.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 03 sep 2007, 19:08

keramiek
maken ze daar geen pisbakken van ?

8)

volgens mij alleen intressant op wagens met veel power maar relatief slechte pk/kg ratio

(lees zware wagens zoals Maybachs etc)

maar dat is mijn gevoel

E

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 03 sep 2007, 19:19

partyondude schreef:Ik kan me een Autovisie test herinneren waarin een Z06 met 'normale' remmen de GT3 en de F430 met peperduur keramisch spul helemaal zoek remde.

Zegt dus niet alles, zo'n set onder de auto. Dik staat het wel 8)
Zoek remde is een groot woord, van 100->0 scheelde een meter geloof ik. De Z06 zat ongeveer op 33m en de twee rivalen op 34m.
Als dit de enige reden is waarom je 10.000 pleuro uit zou geven, dan zou het inderdaad geen goede investering zijn. Gelukkig heeft keramisch/composiet veel grotere voordelen t.o.v. staal.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 03 sep 2007, 19:25

Gewoon een paar dikke AP's eronder met bijbehorende remklauwen;ben je aardig wat minder kwijt en remt ook werelds 8) .

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 03 sep 2007, 19:37

Rico v Velzen schreef:Als je niet de kans krijgt om keramische remmen op de juiste manier warm te remmen vallen ze IRL vaak erg tegen. Eigenaren denken het beste remsysteem te hebben wat er bestaat, maar bij koud remmen kosten ze gewoon meerdere meters.
Viel me ook op tijdens het rijden in de S8, bij normaal rijden remt het systeem echt niet beter dan met normale schijven...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 03 sep 2007, 19:45

funnyname schreef:
partyondude schreef:Ik kan me een Autovisie test herinneren waarin een Z06 met 'normale' remmen de GT3 en de F430 met peperduur keramisch spul helemaal zoek remde.

Zegt dus niet alles, zo'n set onder de auto. Dik staat het wel 8)
Zoek remde is een groot woord, van 100->0 scheelde een meter geloof ik. De Z06 zat ongeveer op 33m en de twee rivalen op 34m.
Als dit de enige reden is waarom je 10.000 pleuro uit zou geven, dan zou het inderdaad geen goede investering zijn. Gelukkig heeft keramisch/composiet veel grotere voordelen t.o.v. staal.
Ik chargeerde een beetje, dat klopt, moet af en toe Honz03 een hart onder de riem steken op dit (BMW) forum :mrgreen:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 03 sep 2007, 20:11

Kan me niet voorstellen dat iemand met een R32 deze schijven koopt. VW heeft de R32 al voorzien van uitstekende remmen. Boven de 400pk is het pas nodig deze te vervangen.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 03 sep 2007, 20:23

leuk voor r32 hgp biturbo bijvoorbeeld, maar op standaard r32 lijkt het me idd beetje overkill

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 03 sep 2007, 20:25

Ik zie dit liever dan een Golfje met 10K aan geluidsapparatuur.
Het is in ieder geval geen "poetser" , dat moge duidelijk zijn...(ondanks zijn auto wel erg blinkt) :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enzo, Hitz, jvb, Semrush [Bot] en 15 gasten