Movit Ceramic R32
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Movit Ceramic R32
[img:933:700]http://www.movit.de/images/vw32cer09.jpg[/img]
klik : MOVIT Ceramic R32.
Serieus spul voor een R32.
Weet iemand wat de vertragingings tijden zijn van dit soort remmen in vergelijk tot standaard spul (200-0/100-0)
Ik las ergens dat ze ze garanderen dat dit soort remmen 100.000 km fool proof zijn.
Wat zou zo een setje kosten?
klik : MOVIT Ceramic R32.
Serieus spul voor een R32.
Weet iemand wat de vertragingings tijden zijn van dit soort remmen in vergelijk tot standaard spul (200-0/100-0)
Ik las ergens dat ze ze garanderen dat dit soort remmen 100.000 km fool proof zijn.
Wat zou zo een setje kosten?
Laatst gewijzigd door Rebel op 03 sep 2007, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Inderdaad Stephane, dat had ik ik ook gelezen.
Behoorlijke investering voor een R32.
Maar ik zou graag eens wat cijfers en feiten weten omtrent een dergerlijk systeem,.
In de "Sportauto" geven ze altijd remafstanden weer met cijfers.
Uiteraard begrijp ik dat niet alleen de kortere remweg van belang is bij een dergerlijke aankoop. Volgens mij kun je met dit type remmen op een dergerlijke auto de hele dag rondjes blijven rijden op een circuit.....toch?
Behoorlijke investering voor een R32.
Maar ik zou graag eens wat cijfers en feiten weten omtrent een dergerlijk systeem,.
In de "Sportauto" geven ze altijd remafstanden weer met cijfers.
Uiteraard begrijp ik dat niet alleen de kortere remweg van belang is bij een dergerlijke aankoop. Volgens mij kun je met dit type remmen op een dergerlijke auto de hele dag rondjes blijven rijden op een circuit.....toch?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Keramische remmen vallen vaak door de mand bij 100-0 200-0 metingen.. helemaal als deze koud worden uitgevoerd.
Een noodstop maken met een keramische remmenset is absoluut niet veiliger dan met een stalen remmen set.
Als je niet de kans krijgt om keramische remmen op de juiste manier warm te remmen vallen ze IRL vaak erg tegen. Eigenaren denken het beste remsysteem te hebben wat er bestaat, maar bij koud remmen kosten ze gewoon meerdere meters.
Een noodstop maken met een keramische remmenset is absoluut niet veiliger dan met een stalen remmen set.
Als je niet de kans krijgt om keramische remmen op de juiste manier warm te remmen vallen ze IRL vaak erg tegen. Eigenaren denken het beste remsysteem te hebben wat er bestaat, maar bij koud remmen kosten ze gewoon meerdere meters.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Het heeft 6 jaar geduurd voordat Mov'it met de Mov'it CER op de markt gekomen is. In deze 6 jaar had de fabriek al tig sets kunnen verkopen maar dan waren ze van de zelfde kwaliteit geweest als de materialen die reeds langer op de markt zijn. En net als bij de stalen schijven en de remklauwen wil Mov'it alleen het beste van het beste leveren.
Ik heb net een stuk Engelse en Duitse tekst ontvangen over het hoe en wat van deze schijven. Weet echter niet hoe ik dat hier zou moeten plaatsen.
Dit is trouwens die Golf R32 waar ik eerder al over geschreven heb.
De 370 x 35 6K CER kost 10740Euro.
Volgend jaar krijgt mijn M5 de 342mm CER.
Ik heb net een stuk Engelse en Duitse tekst ontvangen over het hoe en wat van deze schijven. Weet echter niet hoe ik dat hier zou moeten plaatsen.
Dit is trouwens die Golf R32 waar ik eerder al over geschreven heb.
De 370 x 35 6K CER kost 10740Euro.
Volgend jaar krijgt mijn M5 de 342mm CER.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
10k is wel behoorlijk minder ! Super set dick ! Ben benieuwd naar de scan van Tomaz.
Rico, jou verhaal over Keramische schijven is inderdaad algemeen bekend. Bij Keramische schijven gaat het niet om de stopkracht, maar om de duur van de stopkracht. Je kunt eindeloos blijven remmen zeg maar zonder verlies van kracht. De initiele stopkracht is vaak minder dan van gewone schijven, maar daar ging het dus ook niet om.
Rico, jou verhaal over Keramische schijven is inderdaad algemeen bekend. Bij Keramische schijven gaat het niet om de stopkracht, maar om de duur van de stopkracht. Je kunt eindeloos blijven remmen zeg maar zonder verlies van kracht. De initiele stopkracht is vaak minder dan van gewone schijven, maar daar ging het dus ook niet om.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:19
Kijk er de Autovisie even op na, de test tussen de nieuwe M3 en de RS4 met ceramic brakes, staal deed het veel beter dan de keramische, ookal waren ze op temperatuur.
Voor normaal straat gebruik heb je geen keramischeschijven nodig.
Ook vind ik de prijzen van Mov'it zeer hoog als je het vergelijkt met andere merken.
grt Martin
Voor normaal straat gebruik heb je geen keramischeschijven nodig.
Ook vind ik de prijzen van Mov'it zeer hoog als je het vergelijkt met andere merken.
grt Martin
- Bram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- funnyname
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01
Zoek remde is een groot woord, van 100->0 scheelde een meter geloof ik. De Z06 zat ongeveer op 33m en de twee rivalen op 34m.partyondude schreef:Ik kan me een Autovisie test herinneren waarin een Z06 met 'normale' remmen de GT3 en de F430 met peperduur keramisch spul helemaal zoek remde.
Zegt dus niet alles, zo'n set onder de auto. Dik staat het wel 8)
Als dit de enige reden is waarom je 10.000 pleuro uit zou geven, dan zou het inderdaad geen goede investering zijn. Gelukkig heeft keramisch/composiet veel grotere voordelen t.o.v. staal.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Viel me ook op tijdens het rijden in de S8, bij normaal rijden remt het systeem echt niet beter dan met normale schijven...Rico v Velzen schreef:Als je niet de kans krijgt om keramische remmen op de juiste manier warm te remmen vallen ze IRL vaak erg tegen. Eigenaren denken het beste remsysteem te hebben wat er bestaat, maar bij koud remmen kosten ze gewoon meerdere meters.
- Bram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik chargeerde een beetje, dat klopt, moet af en toe Honz03 een hart onder de riem steken op dit (BMW) forumfunnyname schreef:Zoek remde is een groot woord, van 100->0 scheelde een meter geloof ik. De Z06 zat ongeveer op 33m en de twee rivalen op 34m.partyondude schreef:Ik kan me een Autovisie test herinneren waarin een Z06 met 'normale' remmen de GT3 en de F430 met peperduur keramisch spul helemaal zoek remde.
Zegt dus niet alles, zo'n set onder de auto. Dik staat het wel 8)
Als dit de enige reden is waarom je 10.000 pleuro uit zou geven, dan zou het inderdaad geen goede investering zijn. Gelukkig heeft keramisch/composiet veel grotere voordelen t.o.v. staal.

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.