Bmw B47 motor
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bmw B47 motor
Met je eens Joost!
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Nou geef dan eens advies Joost?
Je bent auto liefhebber en je wilt 10-12k stuk slaan aan een lekkere daily. Kom er maar in
Je bent auto liefhebber en je wilt 10-12k stuk slaan aan een lekkere daily. Kom er maar in
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bmw B47 motor
Een 2016-2017 VW Up!?
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Lijkt me een heerlijke gezinsdaily Arthur en de kwaliteit van VAG staat ook nog eens buiten kijf. Ik ga meteen naar de dealert!
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Bmw B47 motor
E46 330i of 330ci. Qua aanschaf 7-9k voor een hele nette. En dan houd je nog genoeg geld over voor de ongetwijfeld noodzakelijke reparaties. Ik weet dat ze 'oud' zijn, maar autorijden is gewoon duur. Ik zou niet weten wat ik voor 2-3k extra aan 'betere' auto zou moeten kopen eerlijk gezegd.
Ik had elke keer weer ontzettend veel fun in mijn ex-330i. Het deed me niets dat ie 15 jaar oud was.
Als je geen 4 of 5 deurs nodig hebt, Clio/Megane RS, of een leuk opgebouwde Mini Cooper S vind ik ook tof.
Het zal er ook aan liggen hoeveel je zelf kan doen natuurlijk. Voor elk akkefietje naar de dealer, dan kom je op een andere auto uit dan wanneer je op niveau Djessey zit.
Ik had elke keer weer ontzettend veel fun in mijn ex-330i. Het deed me niets dat ie 15 jaar oud was.
Als je geen 4 of 5 deurs nodig hebt, Clio/Megane RS, of een leuk opgebouwde Mini Cooper S vind ik ook tof.
Het zal er ook aan liggen hoeveel je zelf kan doen natuurlijk. Voor elk akkefietje naar de dealer, dan kom je op een andere auto uit dan wanneer je op niveau Djessey zit.
- Rogerb
- Berichten: 1568
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Bmw B47 motor
Martijn_bmw schreef: ↑17 jun 2020, 11:45 Sowieso Toyota D4-D een tijdje en VAG 1.4, 1.8 en 2.0
Ook allemaal merken waar je het niet van verwacht.
Komt gewoon door de steeds grotere honger naar CO2 besparen alles zo licht mogelijk construeren om maar weer dat ene grammetje te vinden op papier...
VAG is inmiddels grotendeels teruggegaan naar de ouderwetse riem die 2x zo lang meegaan als de (onderhoudsvrije)ketting van eerdere jaren
Maar de geluiden overtuigen tot dusver nog niet Benzinemodellen 2.0 turbo ook niet geheel vrij van deze problemen...toch tijd om een ander merk daily te pakken?
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Dat is boven je stand willen rijden lees ik net
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Dat spul zit toch ook allemaal op 2 ton Joost? Ik lees net een heel betoog van je dat je moet accepteren dat het dan naar de sloop moet....///Joost schreef: ↑17 jun 2020, 13:41 E46 330i of 330ci. Qua aanschaf 7-9k voor een hele nette. En dan houd je nog genoeg geld over voor de ongetwijfeld noodzakelijke reparaties. Ik weet dat ze 'oud' zijn, maar autorijden is gewoon duur. Ik zou niet weten wat ik voor 2-3k extra aan 'betere' auto zou moeten kopen eerlijk gezegd.
Ik had elke keer weer ontzettend veel fun in mijn ex-330i. Het deed me niets dat ie 15 jaar oud was.
Als je geen 4 of 5 deurs nodig hebt, Clio/Megane RS, of een leuk opgebouwde Mini Cooper S vind ik ook tof.
Het zal er ook aan liggen hoeveel je zelf kan doen natuurlijk. Voor elk akkefietje naar de dealer, dan kom je op een andere auto uit dan wanneer je op niveau Djessey zit.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Bmw B47 motor
Dat zei ik niet Niels. Ik zei dat men klaagt over hoge onderhoudskosten bij spul wat op 2 ton zit. Dat zijn zaken die je moet incalculeren als je zo'n auto koopt. Daarom ook mijn antwoord dat ik zo 1, 2, 3 niet weet welke leuke daily (in DF termen) er is voor 10-12k in aanschaf met lage kilometers en weinig onvoorzien onderhoud. Volgens mij zijn die er niet. Ik heb het nu even over sportieve auto's...met terreinwagens kun je nog wel een aantal kanten op, maar dat is een niche segment.
Ik begrijp niet waar je bovenstaande stelling vandaan haalt, want als er iemand is die vindt dat je leuke wagens moet blijven rijden en repareren, ondanks de leeftijd of km stand, dan ben ik het wel. Persoonlijk rijd ik ook liever oudere, 'dikkere' auto's met wat hogere km standen, dan jongere exemplaren met een kleine motor en kaal uitgerust. Maar dat kan ook alleen maar omdat ik veel zelf kan repareren. Als ik voor alles naar een garage zou moeten, is dat niet te bekostigen.
Kanttekening is wel trouwens dat ik weinig bekend ben met de diesels, want daar heb ik nooit naar gekeken/nodig gehad, vanwege persoonlijke situatie. Wellicht dat daar wel iets leuks tussen zit.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Dat je aan hogere onderhoudskosten zit is natuurlijk logisch en bekend. Punt is dat je tegenwoordig aan 2k hogere onderhoudskosten zit en ik verbaas me hoe gemakkelijk daar overheen wordt gestapt in z’n algemeenheid. Dat is waarschijnlijk ook totdat iemand zelf die kosten ff mag ophoesten.
- Rogerb
- Berichten: 1568
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Bmw B47 motor
Ja soms zit het tegen, bij m’n huidige E60 dacht ik dat bij 160k alle pijnpunten gedaan waren maar uiteindelijk binnen een tijdsbestek van 20k km een slordige 3000,- onderhoud/reparatie, daar waar ik bij mn E61 (n47 ) in 35k alleen 2x olie heb ververst.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bmw B47 motor
Ik stap er niet makkelijk overheen, geef alleen aan waar het door komt (overheid, druk op papieren lagere uitstoot) en dat het niet bij 1 merk kommer en kwel is maar bij alle merken.Niels schreef: ↑17 jun 2020, 15:50 Dat je aan hogere onderhoudskosten zit is natuurlijk logisch en bekend. Punt is dat je tegenwoordig aan 2k hogere onderhoudskosten zit en ik verbaas me hoe gemakkelijk daar overheen wordt gestapt in z’n algemeenheid. Dat is waarschijnlijk ook totdat iemand zelf die kosten ff mag ophoesten.
Dus ja ik vind die hoge kosten ook klote als ik ze zelf heb, maar denk niet had ik maar een ander merk genomen omdat je weet dateer tegenwoordig bij alle merken wat is door die extreme doorvoer van co2 verlagende maatregelen.
Net als dat klote start-stop bijv kan gewoon niet goed zijn voor de motor, de besparing is ergens achter de komma te vinden en toch zit het al jaren in alle nieuwe auto’s.
Let maar op als die 10+ zijn kunnen we ineens complete start inrichtingen etc gaan vervangen omdat het op is wat je eerder nooit hoefde te doen.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Ja het is zeker niet één merk, nee het ligt niet aan de overheid. Dit is gewoon wegwerp strategie van de fabrikanten.Martijn_bmw schreef: ↑ Ik stap er niet makkelijk overheen, geef alleen aan waar het door komt (overheid, druk op papieren lagere uitstoot) en dat het niet bij 1 merk kommer en kwel is maar bij alle merken.
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Bmw B47 motor
Logisch toch? Elke euro die er bespaart kan worden is er weer 1. Dat de auto stuk gaat bij de 2e/3e/4e eigenaar lekker boeiend voor BMW.
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Bmw B47 motor
De nieuw kopende consument koopt niet op levensduur.. maar op gadgets.. styling.. en alles wat de meesten denken dat belangrijk is zoals cijfertjes.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bmw B47 motor
Ik vraag het me af Niels als er geen co2 gekte was dan hoefde ze niet zo extreem ligt te construeren.
En dat is misschien nog wel goedkoper produceren ook als het wat lomper mag worden uitgevoerd.
En dat is misschien nog wel goedkoper produceren ook als het wat lomper mag worden uitgevoerd.
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Bmw B47 motor
En als ze niet 'bang' waren gemaakt met de credietcrisis.. denk dat dat ook niet geholpen heeft.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Wat dat betreft zou Opel kwalitatief erg goed moeten zijn. Die zijn uiteindelijk echt bijna failliet gegaan aan reputatie schade veroorzaakt door een onmogelijke bezuinigingsdrang.
Lichte onderdelen zijn imho geen reden tot eerder falen maar daar spelen natuurlijk wel een aantal variabelen mee (longlife). Wat wel een gevolg is van licht uitgevoerde onderdelen, als het stuk gaat dan gaat er ook meteen een hoop stuk. Vroeger kon je nog wel eens een kop reviseren na een distributie fuck up, nu kost je dat gewoon je motor.
Lichte onderdelen zijn imho geen reden tot eerder falen maar daar spelen natuurlijk wel een aantal variabelen mee (longlife). Wat wel een gevolg is van licht uitgevoerde onderdelen, als het stuk gaat dan gaat er ook meteen een hoop stuk. Vroeger kon je nog wel eens een kop reviseren na een distributie fuck up, nu kost je dat gewoon je motor.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Bmw B47 motor
Even denken... E39 vanaf nieuw gereden. Na 2 ton bijna 10k aan kosten gehad (inclusief nieuwe motor).Niels schreef: ↑17 jun 2020, 15:50 Dat je aan hogere onderhoudskosten zit is natuurlijk logisch en bekend. Punt is dat je tegenwoordig aan 2k hogere onderhoudskosten zit en ik verbaas me hoe gemakkelijk daar overheen wordt gestapt in z’n algemeenheid. Dat is waarschijnlijk ook totdat iemand zelf die kosten ff mag ophoesten.
Je dacht dat auto’s vroeger wel bomb proof waren?
Wil je geen kopzorgen koop je een auto met 2 of meer jaren garantie.
Wil je minder uitgeven weet je blijkbaar van tevoren dat het blok wat zwakke punten heeft. Dan zorg je dat je dat geld dus al gereserveerd hebt. Is dat er niet of heb je het er niet voor over dan ga je op zoek naar een andere wagen.
Maar afhankelijk van de kilometerstand moet die 2k in mij ogen ingecalculeerd zijn. Misschien dat ik er daarom makkelijker overheen stap.
-
- Berichten: 51581
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Bmw B47 motor
Alles ligt aan de overheid als je alles terugrekent. Zowel positief danwel in dit geval negatief.
M'n pa reed ergens>50j terug Renault Dauphine, hij is een slanke man. Hij zakte door de bodemplaat tijdens het rijden.
Ligt allemaal aan de Rabobank!!!!:)
M'n pa reed ergens>50j terug Renault Dauphine, hij is een slanke man. Hij zakte door de bodemplaat tijdens het rijden.
Ligt allemaal aan de Rabobank!!!!:)
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw B47 motor
Je moet niet ff 2k incalculeren hè, je moet die tegenwoordig erbij incalculeren voor iets wat in mijn optiek onnodig zou moeten zijn. En ik weet wel dat de E39 ook lang niet zo goed was als iedereen tegenwoordig beleeft maar een distributieketting niet op orde kunnen krijgen.... kom op zeg.allen schreef: ↑17 jun 2020, 21:51Even denken... E39 vanaf nieuw gereden. Na 2 ton bijna 10k aan kosten gehad (inclusief nieuwe motor).Niels schreef: ↑17 jun 2020, 15:50 Dat je aan hogere onderhoudskosten zit is natuurlijk logisch en bekend. Punt is dat je tegenwoordig aan 2k hogere onderhoudskosten zit en ik verbaas me hoe gemakkelijk daar overheen wordt gestapt in z’n algemeenheid. Dat is waarschijnlijk ook totdat iemand zelf die kosten ff mag ophoesten.
Je dacht dat auto’s vroeger wel bomb proof waren?
Wil je geen kopzorgen koop je een auto met 2 of meer jaren garantie.
Wil je minder uitgeven weet je blijkbaar van tevoren dat het blok wat zwakke punten heeft. Dan zorg je dat je dat geld dus al gereserveerd hebt. Is dat er niet of heb je het er niet voor over dan ga je op zoek naar een andere wagen.
Maar afhankelijk van de kilometerstand moet die 2k in mij ogen ingecalculeerd zijn. Misschien dat ik er daarom makkelijker overheen stap.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Bmw B47 motor
Incalculeren, bijcalculeren. Het is linksom of rechtsom 2k. Ik geloof dat de premium selectie bij BMW geldt voor auto's tot 5 jaar en een x aantal kilometers. Koop je zoiets met 2 jaar garantie, ruil dat ding weer in voor het aflopen ervan?
Maar goed, distributieketting, krakende deurportieren, kraakjes achter het dashboard, lagerschalen, etc. BMW heeft blijkbaar wel meer niet onder de knie?
Niet zo gefrustreerd Niels. Zoek anders gewoon een Subaru of Toyota. Passat anders? Er is meer op de wereld dan BMW.
Maar goed, distributieketting, krakende deurportieren, kraakjes achter het dashboard, lagerschalen, etc. BMW heeft blijkbaar wel meer niet onder de knie?
Niet zo gefrustreerd Niels. Zoek anders gewoon een Subaru of Toyota. Passat anders? Er is meer op de wereld dan BMW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 13 gasten