Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 jun 2020, 11:21

Marktwerking zorg heeft de langste tijd gehad volgens de Jonge

https://www.tubantia.nl/dossier-leestip ... ~abae1330/

Vaak hierover gefulmineerd, het ergste vind ik dat alle insiders, niet alleen in de zorg, in het publieke domein dit 20 jaar geleden reeds voorspelden.

Een dikke generatie aan mensen genegeerd met al hun kennis, kunde en toewijding, die gefrustreerd 2 decennia lang hun ding hebben moeten doen onder mensonterende omstandigheden (wantrouwen) wetende dat het een heilloze weg was.

Ik durf de stelling aan dat in wat er in e publieke sector is gebeurd de laatste 20 jaar overeenkomt met wat er bij de belastingdienst en de toerslagen affaire is gebeurd, alleen maar wantrouwen, een overheid die haar burger en publiek diensten tot op het bot wantrouwt.

Shakes

Bericht door Shakes » 13 jun 2020, 11:43

Vreemd maar ik heb het idee dat die man best wel goede dingen doet/wil doen.

Het wantrouwen zit diep maar wie weet.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 13 jun 2020, 12:04

Luco schreef: 12 jun 2020, 18:53 Mod edit: bericht verwijderd
Oh boy :hmmm: :rolling:

Zed240

Bericht door Zed240 » 13 jun 2020, 13:42

eBoonstra schreef: 12 jun 2020, 11:22 Witte mensen die hun verontschuldigen (moeten) wegens de slavernij vroeger, ook zo iets achterlijks.
Bied jij eerst maar eens je verontschuldiging aan voor de dood van Bonifatius, Fries!!!!

:tong:

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 13 jun 2020, 16:06

Zed240 schreef: 13 jun 2020, 13:42
eBoonstra schreef: 12 jun 2020, 11:22 Witte mensen die hun verontschuldigen (moeten) wegens de slavernij vroeger, ook zo iets achterlijks.
Bied jij eerst maar eens je verontschuldiging aan voor de dood van Bonifatius, Fries!!!!

:tong:
:lollerdelol: :lollerdelol:

Ze waren hun tijd ver vooruit, die Frieslamitische Staat..

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2020, 16:07

eBoonstra schreef: 13 jun 2020, 12:04
Luco schreef: 12 jun 2020, 18:53 Mod edit: bericht verwijderd
Oh boy :hmmm: :rolling:
Censuur jonguh haha

PeterB

Bericht door PeterB » 13 jun 2020, 16:46

Robin schreef: 12 jun 2020, 11:36 Huis van de WIC, West Indische Compagnie (onderdeel /zusje van VOC die dus naar de Oost voer en WIC naar de West)
Denk aan Suriname, alle Antillen, Nieuw Amsterdam(toch ook?) , Fortaleza Br. en alles wat wij 'veroverden' of gapten van de Spanjolen/Portugezen/Engelsen en dergelijke.
Deden 'wij' het niet dan deed een ander het wel.

Afbeelding
Grappig, dat West Indisch Huis heb ik ooit afgehuurd voor onze trouwerij ( plechtigheid, hapjedrankjereceptie, bootje varen, diner, feest)
Mooi standbeeld ook van Peter Stuyvesant, ook zo'n goeie gast.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 jun 2020, 16:46

Oja, en nog steeds gelukkig getrouwd. :)

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 13 jun 2020, 20:26

F1 = Milieucriminaliteit. Iemand heeft de deur van de inrichting open laten staan...

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/12/la ... m=20200613

LANDVERRADER

Er zijn sporters die pijnlijk duidelijk maken hoe stom het is dat je in de sport geacht wordt van de teams of atleten te houden die toevallig uit jouw land komen en niet van hen die je met redenen bewondert. Binnen de landsgrenzen verbindt die ongeschreven wet je zelfs aan teams uit je eigen postcodegebied. Als het in de muziek of in de keuken ook zo was, zaten we allemaal elke dag naar Jan Smit, Boef en de Toppers te luisteren en Hollandse kost te knagen. Laten we een moment nemen om dankbaar te zijn voor het vrije verkeer van in ieder geval keukens en muziek.

Formule 1 zou ik geen sport willen noemen, liever schaar ik die activiteit onder milieucriminaliteit. In tijden van klimaatverandering voor louter plezier fossiele brandstoffen verbranden om snelle auto’s met daarin overwegend rijke, witte mannen door gewezen natuurgebieden te laten racen, zou strafbaar moeten zijn. Dat vooropgesteld zal ik verder positief blijven, want ook in de helput genaamd racecircuit moet in het kwade iets goeds schuilen. In de Formule 1 heet het goede Lewis Hamilton.

Afgelopen weken steunde deze eerste zwarte Formule 1-coureur constant de Black Lives Matter-beweging. Hij vroeg zelfs de sneeuwwitte en inzake racisme muisstille racewereld, zich uit te spreken. Coureurs en medewerkers gaven gehoor. Lando Norris, die vaak als opvolger van Hamilton aangewezen wordt, verloor nooit zoveel volgers op sociale media als op de dag dat hij zich voor Black Lives Matter uitsprak. Hij verwelkomde het verlies. Onze Max Verstappen gebruikte zijn podium afgelopen weken uitsluitend voor zelfpromotie.

Max was zes jaar toen hij zijn eerste eigen kart kreeg. In zijn vader had hij een fulltime privétrainer. Beweren dat Max een getalenteerd coureur is, is als beweren dat Willem-Alexander een begenadigd zakenman is. Ja, ze houden allebei hun winkel overeind, maar met alles wat hen op dienbladen werd aangereikt, hadden ze comateus moeten zijn geweest om dat niet voor elkaar te krijgen. Gevraagd naar de coureur waar hij tegenop kijkt, zei Verstappen dat hij tegen niemand opkijkt.

Hamilton beantwoordde dezelfde vraag met dat hij altijd als Ayrton Senna wilde zijn. Met een ego dat wel ruimte voor het bewonderen van een ander heeft, slaagde hij erin zijn idool te evenaren en in te halen. Om hem te laten racen, nam Hamiltons vader bijbaantjes. Als kroon op het werk, eet Hamilton geen dieren. Toen ze Max vroegen wat hij daarvan dacht, zei hij dat hij voor veganisme te veel van hamburgers hield. Hamiltons brein staat hem empathie toe met mens en dier, dat van Verstappen laat zich leiden door zijn smaakpapillen.

Nadat het standbeeld van slavenhandelaar Edward Colson in Bristol was neergehaald, sprak Hamilton zich weer uit: men had tijd genoeg gehad om het op vredige wijze weg te halen. Hij riep op monumenten voor slavenhandelaren overal te verwijderen.

Van Verstappen hoeft hij, vermoed ik, ook hierin geen steun te verwachten; die krijgt zo’n beeld alleen omlaag als hij er per ongeluk tegenaan rijdt. Noem mij een landverrader, maar zolang Formule 1 niet gecriminaliseerd wordt, ben ik team Hamilton.

Carolina Trujillo is schrijfster.

Bron: NRC

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 13 jun 2020, 20:36

^ Gatverdamme, wat een walgelijk stuk. Volledig NRC waardig.

WJ

Bericht door WJ » 13 jun 2020, 20:55

Wat een frustratie, ongeloofelijk slecht stuk. Nog zeer slecht geinformeerd ook, aangezien F1 mijlenver voorloopt op andere sporten qua klimaat neutraalheid.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jun 2020, 22:02

Negeren maar... Jammer dat zoiets een podium krijgt.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 14 jun 2020, 01:32

Schrijfster blijf bij je leest... :verveeld:
Het stuk had beter in dit topic kunnen staan:viewtopic.php?f=9&t=39999

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 jun 2020, 02:19

Ach het is maar een colum.... Grappig om voor Hamilton te kiezen in deze, nu ben ik niet anti Hamilton maar als er één coureur is die louter en alleen zoutloze maar o zo politiek correcte uitspraken doet is hij het wel. Zijn uitspraak omtrent Floyd was imho niets meer dan een verplichting die hij wel moest nakomen in zijn positie waarschijnlijk ingefluisterd door zijn management. Het was zo ontzettend emotieloos en anoniem... zeg dan gewoon niets...

Dat een vrouwlijke, oh dat mag ik natuurlijk niet zeggen.....uhm dat een niet in autosport geinteresseerde columnist dat anders ziet, tja. :tong:

Shakes

Bericht door Shakes » 14 jun 2020, 06:40

Ach, Michael Jordan doneert 100 miljoen, LeBron James uit zich heel sterk. Lewis denkt dat hij zich met hen kan meten en laat zich ook horen. Het is eigenlijk wel schattig. Ze weten niet eens wie die flapdrol is.

Luco

Bericht door Luco » 14 jun 2020, 07:15

Shakes schreef: 14 jun 2020, 06:40 Ach, Michael Jordan doneert 100 miljoen, LeBron James uit zich heel sterk. Lewis denkt dat hij zich met hen kan meten en laat zich ook horen. Het is eigenlijk wel schattig. Ze weten niet eens wie die flapdrol is.
Dat is nou weer gemeen he, door het woord flapdrol te gebruiken verwijs je naar zijn huidskleur, dat mag niet he, foei Shakes.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 jun 2020, 09:21

En ik bedacht me gisteren dat juist het woord flapdrol de lading dekt zonder direct te discrimineren. Flapdrol ga ik gebruiken:)

Dit is de schrijfster van het stuk.Kijk naar d'r blik. Gevaar voor de samenleving.
Afbeelding

Kortom, mening dat is tot daar aan toe. Maar dit is een schrijfster voor NRC notabene. Volksstammen worden 'boos' op dit stuk(ik vind het ook onzinnig), maar mijn angst zit in het fakenews aspect van haar op zo'n groot 'intellectueel' podium als de NRC. Dat vind ik eng.

Edit, even haar bio doorgesnuffeld, geboren 1970 Montevideo Uruguay, hier met ma in 1973 gekomen/gevlucht, Pa zat als guerrillastrijder tegen het bewind toendertijd daar bij Tupamaros en heeft gevangen gezeten daar. Communistendochter.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupamaros

Luco

Bericht door Luco » 14 jun 2020, 09:33

ik zal maar niet zeggen wat ik van haar denk, dan komt er weer een modedit :tooth: :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2020, 09:40

:)
https://www.vn.nl/interview-carolina-trujillo/

Lees dit maar eens. Is een trieste persoonlijkheid, zwaar cokeverslaafd geweest, zelfdestructief. Triest....
Dat NRC zo een personage 'vraagt' voor een column. Die vrouw moet meteen opgenomen worden.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 14 jun 2020, 09:42

Een column is bedoeld om een reactie op te wekken en gaat om de mening van een auteur. Dus dat het dan eng is dat de NRC dit plaatst snap ik niet. Daar is de opiniepagina voor. Het wordt anders als het als nieuwsbericht wordt gebracht. Dat moet zo feitelijk mogelijk. Gebeurt niet altijd, maar toch.

Ik ben het persoonlijk ook met haar oneens en vind LH een policor flapdrol, maar....we leven in een vrij land en het is goed dat mensen hun mening geven en uitdragen. De reactie dat zij een gevaar is voor de samenleving verrast me. Hoezo dan? Omdat ze een mening heeft en durft te geven? Of wil je alleen maar het gelijk van je eigen mening bevestigd zien worden?

Hooguit kun je wellicht beargumenteren dat de opiniepagina van de NRC wellicht iets teveel dezelfde meningen heeft. Is misschien zo (weet ik overigens niet, want lees NRC niet). Maar ook daar zal een krant niet uniek in zijn. De Telegraaf (ik ben abonnee) plaatst natuurlijk overwegend rechtse opiniestukken.

Laat onverlet dat een columnist de vrijheid heeft om iets te vinden. En dat is goed, want het vrije woord is mij veel waard.

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2020, 09:47

sitechris schreef: 14 jun 2020, 09:42 Een column is bedoeld om een reactie op te wekken en gaat om de mening van een auteur. Dus dat het dan eng is dat de NRC dit plaatst snap ik niet. Daar is de opiniepagina voor. Het wordt anders als het als nieuwsbericht wordt gebracht. Dat moet zo feitelijk mogelijk. Gebeurt niet altijd, maar toch.

Ik ben het persoonlijk ook met haar oneens en vind LH een policor flapdrol, maar....we leven in een vrij land en het is goed dat mensen hun mening geven en uitdragen. De reactie dat zij een gevaar is voor de samenleving verrast me. Hoezo dan? Omdat ze een mening heeft en durft te geven? Of wil je alleen maar het gelijk van je eigen mening bevestigd zien worden?

Hooguit kun je wellicht beargumenteren dat de opiniepagina van de NRC wellicht iets teveel dezelfde meningen heeft. Is misschien zo (weet ik overigens niet, want lees NRC niet). Maar ook daar zal een krant niet uniek in zijn. De Telegraaf (ik ben abonnee) plaatst natuurlijk overwegend rechtse opiniestukken.

Laat onverlet dat een columnist de vrijheid heeft om iets te vinden. En dat is goed, want het vrije woord is mij veel waard.
Chris dit soort mensen krijgen een podium, net als die Akwasi rapper, die KOZP Ghanees. Dat bleken en blijken gevaren voor de samenleving. Kijk naar de demonstraties en shit. Deze 'dame' ook. Communist/marxist.

Wanneer mag 'rechts' weer eens even zeggen hoe het zit?

Het vrije woord is al jaren alleen aan links dat weet jij ook wel.

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2020, 09:50

En welk vrij woord überhaup. Dat is er allang niet meer. Wij 'blanken' moeten enorm op onze woorden passen. Snap je dat? Ik denk het wel.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jun 2020, 09:52

Podium is 1

Aandacht (blijven) geven is 2

Lat het gaan, negeer het, en het verdampt sneller dan kokend water.

Nieuws is vluchtiger dan waterstof, wat vandaag in de krant staat, dat weet morgen geen hond meer, want dan het volgende nietszeggende stukje.

Hoe was het ook weer;
OPINIONS ARE LIKE ASSHOLES, EVERYBODY HAS ONE

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2020, 09:56

Dat zal blijken Robert, maar totnutoe zijn er overal BLM betogingen, is het in de VS een zootje ongeregeld op vele plaatsen.
Door de dood van een zwarte crimineel.....

Witte sneeuw ook zoiets. ^^^^

Ja, want vrijheid van meningsuiting toch?:)

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 14 jun 2020, 09:59

@Robin: ze zijn er nog wel hoor, rechtse opiniemakers. Traditioneel bij Elsevier, Telegraaf, The Post Online en GeenStijl. En bij RTL nieuws heb je bv ook Roderik Veelo.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/opini ... de-misdaad

Plaats reactie