Bericht
door Wouter81 » 11 jun 2020, 21:18
Uitstekend stuk.
Nu ben ik van mening dat juist de anti-racisme demonstranten feitelijk zelf racistisch zijn. Ze willen 'gelijk' behandeld worden maar zijn ze zelf niet juist discutabel door zich zo tegen de witte/blanke bevolking af te zetten? Doe je dan niet juist mee met het scheppen van '2 kampen'? Volgens mij werkt dit alles juist averechts. Door de 'blanke/witte man/vrouw' over één kam te scheren, alsof we ons collectief zouden moeten schamen over wat de getinte medemens nu of in het verre verleden is overkomen? Misschien is dat nog wel een grotere vorm van racisme dan waar 'ze' 'ons' van betichten.
Ik kan me in het geheel niet vinden in deze oproer. Prima als je wilt demonstreren, racisme is niet iets positiefs maar het is tegelijkertijd ook wel een menselijk trekje denk ik. Niet zozeer racisme maar we zetten ons gewoon van nature af tegen anderen. Nederlanders tegen Belgen of Duitsers en andersom. Buurtdorpen of steden die met elkaar rivaliseren. Amsterdam tegen Rotterdam. Max Verstappen fans vs. Lewis Hamilton liefhebbers. Amerikanen versus Mexicanen etc. Je kunt ervan vinden wat je wilt maar dat zit nu eenmaal in ons. Meestal vrij onschuldig en dan blijft het bij wat (harde) grappen over en weer en als het serieus cq. gewelddadig wordt is daar politie/justitie/de overheid om daar iets aan te doen. En verder moeten mensen gewoon een wat dikkere huid kweken, wat minder snel gekwetst zijn en meer verantwoordelijk nemen voor hun eigen leven. Ik heb in de basis altijd moeite met slachtoffergedrag. Stop met zielig zijn. Verman je en maak wat van je leven: of je nu Marokkaan, zwart, blank/wit, vrouw of Chinees bent. En hou ajb. op met die deugcultuur. Zo'n Lewis Hamilton die online oproer maakt. Prima dat hij zich uitspreekt, zeg vooral wat je denkt. Al is hij zelf denk ik het beste bewijs dat racisme overrated is. Anders had hij zelf als donkere sporter geen honderden miljoenen euro's kunnen verdienen en zesvoudig wereldkampioen kunnen worden. Maar dan vervolgens ook nog anderen de maat nemen. Als je je ook niet uitspreekt tegen racisme maakt het je automatisch verdacht. Dan zit je gelijk niet meer in 'het juiste kamp'. Het kamp van de deugers. Walgelijk gedrag.
En deze oproer wordt natuurlijk weer aangegrepen door gewelddadige AntiFa groepen (die door hun gedrag dus juist weer sterk fascistische trekken tonen) om er een puinhoop van te maken. Niet goed te praten, daar dient dus hard tegen opgetreden te worden. Alles slopen en in de fik steken heeft niets meer te maken met een strijd voor meer rechtvaardigheid of tegen racisme.