Behalve bij een druiper

Ik zie nu pas dat hier een horlogetopic is. Nu wordt het echt leukRobin schreef: ↑05 jun 2020, 09:34 Inderdaad. Topkwaliteit voor die centen:G Shock.
M'n Fliegerchronograph Kal. 41 loopt 6s voor in 24h. 77(of 78 )jaar oud adhv de serienummers.
Hanhart (en Tutima) Fliegerchrono's werden aan Stuka piloten bij hun uitrusting 'gegeven'.
Schaltrad, mooie werkopbouw, Breguetspiraal, schroefbalans. M'n ouweheer zei nog. Dit is van Lange niveau(behalve de werkafwerking natuurlijk) qua tech toendertijd. Matching werk- en dekselnummer natuurlijk.
Nu al dagen aan 't zoeken naar een contemporary lederen vlieger band met van die werkende buttons ivm fixed lugs....
Leuk.Emilio schreef: ↑07 jun 2020, 10:08 Yes die is van mij. Bouwjaar zou op basis van het serial circa 1940 moeten zijn.
Ik weet verder niet extreem veel van uurwerken, dit is een door Eberhard omgebouwde Valjoux 65. Mij is altijd geleerd dat een chronograaf een columnwheel uurwerk moet hebben, dat is de valjoux 65.
Daarnaast is de maat vrij uniek (40/41mm) voor een horloge uit deze tijd.
Robin schreef: ↑08 jun 2020, 11:51Leuk.Emilio schreef: ↑07 jun 2020, 10:08 Yes die is van mij. Bouwjaar zou op basis van het serial circa 1940 moeten zijn.
Ik weet verder niet extreem veel van uurwerken, dit is een door Eberhard omgebouwde Valjoux 65. Mij is altijd geleerd dat een chronograaf een columnwheel uurwerk moet hebben, dat is de valjoux 65.
Daarnaast is de maat vrij uniek (40/41mm) voor een horloge uit deze tijd.
Valjoux 65 heeft dat column wheel inderdaad, maar bijv de (1)861 in de normale Speedmaster Moon niet en de Valjoux 7750(toch al bijna 50j erbij) ook niet.
Column wheel is fraaier om te zien, mooiere druk op de pusher qua in beweging zetten(minder weerstand), maar ook meer onderdelen en complexer, dus 'er kan meer kapot'. Maar ik ga voor schaltrad/column wheel uit esthetisch/technisch oogpunt.
Ja 40/41mm. Mijn Hanhart is ook 41, da's heel groot voor die dagen.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, Bing [Bot], Edwin de Haas, HarryC, Majestic-12 [Bot] en 13 gasten