Alert blijven werpt vruchten af

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joy

Alert blijven werpt vruchten af

Bericht door Joy » 02 sep 2007, 00:25

Vanavond voor de 2e keer in een week goed weggekomen.
Vorige week bij het oprijden van de snelweg vol doorgetrokken in de 1e drie versnellingen tot 120 en toen dacht ik, laat ik maar normaal doen er staan hier wel eens controles. Een paar honderd meter verder komen 2 koplampen snel dichterbij en suist een Mercedes me voorbij. En wat zie ik vervolgens rechts van mij op de vluchtstrook, 2 lampjes (motoragenten zag ik na het inhalen) die aanflitsen en in notime mijn snelheid bereiken mij passeren en de Mercedes direct van de weg halen. Pweh !

En zojuist, zat ik een tijdje klem achter een Viano die op z'n dooie gemak km's lang aan het inhalen was naast 1 en dezelfde auto. Achter mij zat een Mondeo. De bus ging eindelijk opzij waarna ik de opgebouwde ergernis kon omzetten in even goed doorhalen. De Mondeo reed ook stevig door maar was een stukje achter geraakt. Alleen toen zag ik dat niet alleen de Mondeo sneller reed als de andere auto's om hem heen, er reed nog een auto erachter. :idea: het gloeilampje ging weer branden en ik dacht, hmm ik laat het zaakje maar eens passeren. Teruggezakt naar 130/140. Komt die Mondeo woeesh voorbij (dik 180) en zo blij als een kind dat ie die snotneus in die 318is voorbij was :D . En 5 tellen later, woesh een Vito van de KLPD :lol: even zwaailampen aan, en Mr. Mondeo kon naar rechts en het welbekende klapbordje kwam tevoorschijn. Pweh II !

Echt, ga nooit knallen als je niet zeker weet wat er achter je zit.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 sep 2007, 00:30

Die beheersing heeft mij het afgelopen jaar ook al veel gescheeld.

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2007, 00:32

Echt, ga nooit knallen als je niet zeker weet wat er achter je zit.
volledig mee eens, ik laat nooit maar dan ook nooit me de kop gek maken.. eerst wil ik in de auto kijken.

Nu heb ik 1 geluk, Met een M3 laat je je niet meer opnaaien door het "mindere gepeupel".. En de politie rijd gelukkig niet meer in Porsche's :wink:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 02 sep 2007, 00:34

Stukje eerst verkennen en dan knallen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2007, 01:06

Ik maak nog wel eens mee dat bv een Leon met hoge snelheid nadert. Erg verdachte auto's..

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 sep 2007, 01:58

Rico v Velzen schreef: volledig mee eens, ik laat nooit maar dan ook nooit me de kop gek maken.. eerst wil ik in de auto kijken.
Dat werd mij heel lang geleden al door een agent verteld: als er iemand achter je zit te 'duwen' laat 'm er dan voorbij en kijk eerst wie er in die auto zit.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 02 sep 2007, 07:33

Ik ga ook nooit lang knallen.. hooguit heel even de 200 aantikken en terug! Mij te link, ik rijd wel altijd stevig door, gem. 140/150 op de snelweg natuurlijk hè.. Maar je heb wel geluk gehad :!:

Pascal

Bericht door Pascal » 02 sep 2007, 10:06

Had eens plotseling een auto ong. 75 m achter me,terwijl ik iets van 160 reed;liet het gas wat los naar 140,afstand bleef gelijk;gas nog verder lossen;afstand bleef maar gelijk!
Op laatst reed ik 100 en het bleef gelijk :? ,ik dacht nu bijna zeker een onopvallende wagen achter me te hebben en verwachtte het stoppen-bord al;bleek het gewoon een kerel te zijn die een afslag moest hebben,die ik net gepasseerd was :roll: .

Knot

Bericht door Knot » 02 sep 2007, 10:30

Als er iemand meekomt (zeker wanneer t donker is) direct van het gas af tot je oogcontact hebt gehad... En als ik wil knallen rij ik eerst een verkenningsrondje en daarna doe ik het nog ff dubbelendwars over.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 02 sep 2007, 15:45

Volgens mij heeft iedereen hier wel dezelfde tactiek. Eerst eventjes kat uit de boom kijken, kust veilig? Knallen! Niet altijd maar gewoon als je daar eens zin in hebt.

A31 wordt hier gelukkig vrij weinig gecontrolleert, heel soms een onopvallende wagen maar die valt dan vaak snel op :roll: Op de één of andere manier een neusje voor denk ik, ik voel het vaak wel aan komen. Zal wel uit mijn scooter-tijdperk komen toen alles wat je deed nog illegaal was.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 sep 2007, 21:07

Steven Nauta schreef:Zal wel uit mijn scooter-tijdperk komen toen alles wat je deed nog illegaal was.
Dat heeft mij ook een extra zintuig opgeleverd! :lol:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 03 sep 2007, 10:59

Had gisteren een Tweety-bliepmiep bij me die maar piepte bij van alles en nog wat wat maar controle zou kunnen zijn. Display was dood verkaard dus wist niet wanneer ìe gelijk had en wanneer niet.

Maar ze had wel de mobiele flitsteams nóg eerder dan ik. =) Mits goed afgeregeld best een leuk apparaat, kan alleen heel wat bekeuringen maken voordat de kostprijs eruit is.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 03 sep 2007, 12:34

Steven Nauta schreef:
Zal wel uit mijn scooter-tijdperk komen toen alles wat je deed nog illegaal was.

Dat heeft mij ook een extra zintuig opgeleverd!
Same over here, ik ben altijd de eerste die roept: "flikken, ABS!"
Komt soms wel erg ongemakkelijk over, is een reflex geworden. Als ik dan een keertje met de ouders van mijn vriendin meerijdt toch maar beter ducktape over m'n snuit... :wink:

levensnevel

Bericht door levensnevel » 03 sep 2007, 18:45

Vandaag op de terugreis naar huis twee voorbeelden gezien van hoe het goed fout gegaan is
1) Knooppunt Zonzeel - oprit ri Dordt. Een trekker met oplegger (Tank gevuld met glucose) op z'n zijkant dwars over de weg.
2) Kanaalweg WZ ri Hellevoetsluis tussen gemaal en Aralia -
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten ... y=dichtbij

Plaats reactie