BMW 4 serie Concept / G22 4 serie
-
Re: BMW 4 serie Concept / G22 4 serie
Dit moet een grap zijn toch? Dit is wel heel lelijk, niet alleen die mega nieren of oversized koplampen, maar kijk hoe vormloos de flank is.
- WJ
Oink Oink
-
Misschien moet je 'm IRL zien, maar vooralsnog doet het me vooral hier aan denken:
-
-
- Auto: BMW M4 Competition
Vind het aardig dik anders, eindelijk weer eens een revolutionair ontwerp.
En je moet het toch in het echt zien en wat gewenning geven, denk dat de meeste meningen wel bijtrekken op den duur...
En je moet het toch in het echt zien en wat gewenning geven, denk dat de meeste meningen wel bijtrekken op den duur...
-
De auto an sich is qua vorm heel mooi.
De bumper (achter niet goed te zien) vind ik druk, maar het is een trend waar BMW al langer last van heeft.
Grille vind ik lelijk.
Audi kwam daar natuurlijk als eerste mee (de single frame grille), meer dan 10 jaar geleden. Dat vond ik bij hen ook niet mooi. Tegenwoordig is die nog steeds groot (of zelfs groter), maar weten ze het op een mooie manier te verwerken in de rest van het ontwerp. Ik vind die geëvolueerde versie wel goed werken. Dat zal bij BMW wellicht nu ook het geval zijn, dit als extreem statement ('kijk ons gedurfd zijn') en daarna de boel op een mooiere manier integreren. Althans dat hoop ik.
Ik vind Audi tegenwoordig de sterkere ontwerpen maken, terwijl ik absoluut geen VAG liefhebber ben.
Verder doet die 4 mij denken aan de XE. Die is er niet als coupe maar vind dat een mooie kar:
De bumper (achter niet goed te zien) vind ik druk, maar het is een trend waar BMW al langer last van heeft.
Grille vind ik lelijk.
Audi kwam daar natuurlijk als eerste mee (de single frame grille), meer dan 10 jaar geleden. Dat vond ik bij hen ook niet mooi. Tegenwoordig is die nog steeds groot (of zelfs groter), maar weten ze het op een mooie manier te verwerken in de rest van het ontwerp. Ik vind die geëvolueerde versie wel goed werken. Dat zal bij BMW wellicht nu ook het geval zijn, dit als extreem statement ('kijk ons gedurfd zijn') en daarna de boel op een mooiere manier integreren. Althans dat hoop ik.
Ik vind Audi tegenwoordig de sterkere ontwerpen maken, terwijl ik absoluut geen VAG liefhebber ben.
Verder doet die 4 mij denken aan de XE. Die is er niet als coupe maar vind dat een mooie kar:
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Precies wat je zegt...Joop schreef: ↑31 mei 2020, 21:39 Overmorgen (2 juni, 18:00u) wordt de nieuwe 4-serie gepresenteerd...
...de eerste beelden uit de brochure zijn al gelekt. Ik wordt op basis van deze plaatjes nog niet echt heel enthousiast. Moet de betere plaatjes nog maar eens zien, maar voor nu blij nog met mijn huidige LCI 4er coupe En blijf ‘m denk ik nog wel even rijden...
-
Dit is voor mij geen succes nummer. Je moet toch echt hopen dat dit niet doorgetrokken word in de 2 serie coupe. Dan haak ik echt af.
Dan word het doorsparen voor een GT4:)
Dan word het doorsparen voor een GT4:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het enige goede aan bovenstaande plaatjes is dat je groen kan bestellen, maar om dat het verder niks is laat die bestelling dan maar zitten.
Groter, lomper, zwaarder.
Waar is de tijd gebleven van ingetogen sportiviteit en agressiviteit?
De C stijl is zo lomp, precies de reden dat je een A5 of willekeurige Amerikaanse Muscle Car laat staan, nu hebben ze de C stijl ook nog naar binnen getrokken, zodat er "heupen" ontstaan. HMOG
De Hoffmeister Knik als stijlicoon overboord, dat wat voor elke leek BMW herkenbaar maakte en een zekere rankheid en voorwaarts-drang gaf, hup met een pennenstreek overboord. Hoeveel "gut feeling" heb je als ontwerper dan met de heritage van zo'n merk?
De nieren, na ja, daar is alles over gezegd.
Het zal allemaal wel, de tijd van evolutie vs revolutie ligt is definitief door de BMW ontwerpers geparkeerd.
Een M2C(S) en GT4, dan ben ik verder klaar.
Groter, lomper, zwaarder.
Waar is de tijd gebleven van ingetogen sportiviteit en agressiviteit?
De C stijl is zo lomp, precies de reden dat je een A5 of willekeurige Amerikaanse Muscle Car laat staan, nu hebben ze de C stijl ook nog naar binnen getrokken, zodat er "heupen" ontstaan. HMOG
De Hoffmeister Knik als stijlicoon overboord, dat wat voor elke leek BMW herkenbaar maakte en een zekere rankheid en voorwaarts-drang gaf, hup met een pennenstreek overboord. Hoeveel "gut feeling" heb je als ontwerper dan met de heritage van zo'n merk?
De nieren, na ja, daar is alles over gezegd.
Het zal allemaal wel, de tijd van evolutie vs revolutie ligt is definitief door de BMW ontwerpers geparkeerd.
Een M2C(S) en GT4, dan ben ik verder klaar.
- Arthur
- Auto: Nr.50
Praat eens met Macboy, kwestie van wennen
- Martijn_bmw
- Arthur
Ik herken er zelfs, met wat fantasie, een beetje de lijn van een MB C-klasse coupe in. Ik vind overigens de 4 coupe sowieso niet erg mooi. Doe me dan maar een 4GC, die is fraai. Neem aan dat hier ook wel weer een GC van komt.
- Martijn_bmw
Klopt die GC komt een jaartje later!
Vind ik ook de mooiere variant
Ben toch wel benieuwd hoe die neus in het echt staat, verder achterkant beetje “heet gewassen” 8 serie en zijkant vind ik ook mooi gelijnd.
Vind ik ook de mooiere variant
Ben toch wel benieuwd hoe die neus in het echt staat, verder achterkant beetje “heet gewassen” 8 serie en zijkant vind ik ook mooi gelijnd.
-
- Auto: So what?
Zijkant fraai, achterkant ok, neus neen.
1800kg M440i koekoek.
1800kg M440i koekoek.
-
Mijn mening is onveranderd.
Ik vind de vorm naar de achterzijde eigenlijk niet mooi, is wellicht de foto. Maar te lang, geen mooie coupelijn die ik wel had verwacht. Vooral op deze foto goed zichtbaar:
Misschien omdat ze 'm heupen hebben proberen te geven. Wat an sich wel fraai is, maar het lijkt hier niet helemaal goed uit te pakken. Of het achterruitje is te laag/smal t.o.v. wat er nog achteraan komt aan plaatwerk. Zou dat eens IRL moeten zien.
Achterlichten vind ik wel mooi.
Interieur wel prima, maar mag in een coupe iets bijzonderder.
Ik vind de vorm naar de achterzijde eigenlijk niet mooi, is wellicht de foto. Maar te lang, geen mooie coupelijn die ik wel had verwacht. Vooral op deze foto goed zichtbaar:
Misschien omdat ze 'm heupen hebben proberen te geven. Wat an sich wel fraai is, maar het lijkt hier niet helemaal goed uit te pakken. Of het achterruitje is te laag/smal t.o.v. wat er nog achteraan komt aan plaatwerk. Zou dat eens IRL moeten zien.
- Arthur
Op die foto lijkt hij ook best 'hoog/bol' om in te stappen. Op zich niet verkeerd maar je krijgt er een wat minder gestrekt model van.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat zijruitje loopt zo raar naar boven, dat in combinatie met de ontbrekende HK lijkt er enorm veel blik boven dat achterwiel te staan. Ondanks de 19" ziet het er dan te klein uit.
Verhouding zoek.
Het ziet er zo lomp uit voor een kar die gracieus moet imponeren; nee, dit is het voor mij totaal niet.
Verhouding zoek.
Het ziet er zo lomp uit voor een kar die gracieus moet imponeren; nee, dit is het voor mij totaal niet.
- Martijn_bmw
Eens wat hoeveelheid blik boven het achterwiel.
Denk dat dat bij de GC door de 4 deuren beter wordt qua verhouding
Denk dat dat bij de GC door de 4 deuren beter wordt qua verhouding
- romo
- Joop
Vooral uit deze hoek wel goed te zien hoe de hoeveelheid blik boven het achterwiel de wielen heel ieletjes laten lijken...:Tom schreef: ↑02 jun 2020, 20:02 Mijn mening is onveranderd.
Terwijl uit deze hoek wel klopt (en voor mij wel aanspreekt):
Maar goed per saldo moet ik ‘m in het echt zien; het geheel overtuigd mij nog niet (helemaal); maar datzelfde heb ik bij de 3er sedan ook, terwijl de touring al beter lijkt te kloppen.
Al vind ik mijn eigen coupe er nog wel een tandje beter bij staan eerlijk gezegd. Die vouw over de flanken die BMW vanaf de jaren 60 had doet toch een hoop om dag blikken vlak optisch te verkleinen en ranker/eleganter te maken:
- romo
Standaard versie;
Die neus zou zo maar een docking station kunnen zijn voor de Crew Dragon/ISS
Die neus zou zo maar een docking station kunnen zijn voor de Crew Dragon/ISS
- Joop
Die Performance spulletjes is sowieso geen porem op ieder willekeurige huis-tuin-en-keuken-BMW
-
- Auto: BMW M2
Iemand heeft er een normaal neusje op ge-edit. Ik wist het wel...
- Bijlagen
-
- 7C4DD423-8CF8-4588-9384-270B57C6645A.jpeg (151.05 KiB) 1783 keer bekeken
- Hielke
Is toch vrij sneu dat een huis tuin en keuken paintshopper die auto in een paar uurtjes wel pruimbaar weet te maken. Geef die gast 10 miljoen en laat ‘m van de C stijl ook iets fraais maken. Kun je daarna de hele designafdeling wegfilteren.
- Tristan
Wordt heel verdrietig van die photoshop