Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
James
Auto: MX5 / Fiesta 1.0

Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5

Bericht door James » 25 mei 2020, 00:43

Kadett schreef: 24 mei 2020, 17:58 Ik twijfel elke keer weer om een MX5 te halen en op te bouwen. Maar ja...

Eerst de roest duivel bedwingen zeker bij de NB
Alle draagarmbussen vernieuwen
Rolkooi
Butterfly brace
Kuipstoeltjes erin
Coolant reroute voor de 1.8
Gehele koelcircuit nalopen en alle slangen vervangen
Remmen aanpakken
Andere stabi stangen
Banden en velgen
Setje coilovers
Uiteindelijk dan toch maar voor een K24 swap gaan :df:

Oh ja... heb nog geen stalling :hosanna:
Het is het zeker wel waard hoor!

Zelfs helemaal standaard met het dak open wat leuke wegen pakken is een hele belevenis :df:
Een motor die heerlijk door de toeren klimt, gekoppeld aan een fijne versnellingsbak, in combinatie met een goed chassis maakt het een hele speelse auto.

Ik zou het zo weer doen :D

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 25 mei 2020, 08:47

Blijft leuk die ervaringen met de MX-5. Ik had een NB 10th anny en ik zou iedereen afraden zo'n ding te kopen, tenzij je bereid bent om vele duizenden euro's erin te steken om hem een beetje oke te houden, laat staan (zwaar) te upgraden.

Heb er toen (ik was 19) wel plezier aan beleefd want hij leerde me rotondes driften, maar uiteindelijk was het van alles net niks. Behalve van roest, daar kon-ie wat van. Oh en voor originele Mazda onderdelen ben je ook flink aan de beurt.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 25 mei 2020, 09:05

Dan heb je wel verdomd veel pech gehad met je Tenny, want de MX-5-jes staan juist bekend om hun degelijkheid waardoor je probleemloos vele kilometers ermee kunt maken. Pech kun je altijd hebben met een auto natuurlijk, maar om dan overall te stellen dat zoiets veel geld kost om rijdend te houden is wellicht ietwat kort door de bocht. Zo hebben we hier ook een forumlid die een fortuin kwijt was aan zijn 130i.... is een 130i dan per definitie een slechte auto? Ik denk van niet.

Roest bij de dorpels is kwestie van goed aanpakken en dan ben je daar ook van verlost. Heb mijn NA al bijna 10 jaar en naast standaard onderhoud nog helemaal geen kosten gehad. Vind het een fantastisch karretje wat zelfs standaard al enorm veel plezier geeft. Soms denk ik er ook wel eens aan om de Clio te vervangen voor een track-spec-MX-5 zeker als je dan bij Hohe Acht voorbij wordt gestoken door een NA die in no-time uit zicht verdwenen is :df:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 25 mei 2020, 10:31

Heb ik wss ook. Mijn 130i heeft ook een vermogen gekost, maar was imo de veel (!) leukere en meer capabele (voor alles) auto.

James
Auto: MX5 / Fiesta 1.0

Bericht door James » 26 mei 2020, 22:52

matthyssie schreef: 25 mei 2020, 10:31 Heb ik wss ook. Mijn 130i heeft ook een vermogen gekost, maar was imo de veel (!) leukere en meer capabele (voor alles) auto.
Ieder zijn ding uiteraard, ik heb nooit een 130i gereden maar ik geloof best dat dit een fantastische auto is als ik zo lees.
Toch heb/rij ik dan liever mijn mazda voor nu, een stuk budget vriendelijker en juist een auto die je niet altijd kan/wil rijden vanwege het weer. En juist daarom een stukje specialer als 2de auto voor mij.

Voor de rest ben ik het volkomen eens met Paskal :df:

-
Gisteren trouwens mijn schroefset mogen ontvangen :crazy:
IMG_20200525_224534.jpg
IMG_20200525_224534.jpg (810.34 KiB) 602 keer bekeken
Nu nog wat tijd vinden om ze te monteren

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 27 mei 2020, 09:36

Mooi werk hoor en in dit filmpje het bewijs dat je met een motorisch relatief standaard MX-5 big fun kunt hebben en akelig hard rond kunt gaan over de Ring :df: . Die MX-5 kwam me op 8 mei trouwens bij Hohe Acht voorbij tijdens een rustig opwarmrondje met de Clio. Dacht "ff" aan te haken, maar er was geen bijhouden aan :D

Afbeelding

Plaats reactie