Smart Roadster

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 aug 2007, 12:56

Op Zandvoort viel het nog wel mee, maar op de snelweg is het echt geen doen. Dan krijg je inderdaad pijn aan je oren.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 aug 2007, 21:19

Moet je alleen niet dat ding er uit blazen op de snelweg :? Vandaag bij uitkomen Drechtunnel dat ding (wat dus met een M4/10 bout vast zit, had ik vast-vastgedraaid) er uit geblazen. Zag en hoorde het gebeuren. Gelukkig geen auto's achter me geraakt :shock:

Gestopt om te zoeken. Nergens meer te vinden...

Er was nog een Range Rover gestopt om te vragen of ik hulp nodig had, maar dat was gelukkig verder niet nodig. Dacht nog even te denken dat het iemand van hier was?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 26 aug 2007, 21:53

Was iemand van hier inderdaad, in schutkleur ;)

Zag je met een goed gangetje voorbij komen op de Moerdijk, hield het ineens op na de Drechttunnel.... Altijd een sleeplintje bij me voor mezelf, maar als ik iemand anders aan de kant zie staan en ik heb tijd, ben ik altijd wel bereid om even te stoppen. Gelukkig kon je je weg vervolgen, maar er kwam wel een hoop geluid uit :D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 aug 2007, 21:57

Jurriaan schreef:Was iemand van hier inderdaad, in schutkleur ;)

Zag je met een goed gangetje voorbij komen op de Moerdijk, hield het ineens op na de Drechttunnel.... Altijd een sleeplintje bij me voor mezelf, maar als ik iemand anders aan de kant zie staan en ik heb tijd...ben ik altijd wel bereid om even te stoppen. Gelukkig kon je je weg vervolgen, maar er kwam wel een hoop geluid uit :D
Ik wist het! Ik had het nog willen vragen, maar dat lukte niet helemaal. Superbedankt dat je gestopt bent!

Dit ding was er dus uitgedonderd :?
[img:400:300]http://www.gangs-jail.com/smart_cabrio/ ... nner_b.jpg[/img]

Dat zit dus vast met een bout aan de onderkant/binnenkant van de uitlaat, omdat het anders echt te veel herrie maakt. Ik ga nu een mailtje naar de fabrikant sturen om een nieuwe te vragen of anders regel ik zelf nog wel iets. Zonder is echt niet te doen. Kans is zelfs aanwezig dat ik die hele uitlaat ga verkopen...

allen

Bericht door allen » 26 aug 2007, 22:02

Idd, liever een paar pk's minder dan een vroegtijdig bezoek aan de oorarts.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 aug 2007, 23:13

allen schreef:Idd, liever een paar pk's minder dan een vroegtijdig bezoek aan de oorarts.
Inderdaad. Rijden gebeurt nu alleen met oordopjes in. Maar ik heb al een oplossing gevonden. Sterker nog, meerdere. Via meerdere kanalen zelfs ;)

Daarna kijken of ik deze kan verkopen en daarna een andere kopen.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2007, 23:35

zou ik ook doen, geluid is mooi/kan mooi zijn maar herrie maakt je gek als het lang duurt, en of de omgeving kijkt je boos aan en dat kun je ff hebben maar kan ook doorwerken in je koppie als last...

Dus lekker shoppen voor een mooi geluid uitlaat die binnen de norm blijft maar lekker klinkt 8)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 aug 2007, 22:29

Weer lekker vandaag. Zou naar Sander gaan voor de mapping. Hoor ik onderweg een rammel. Ik gestopt bij Leiderdorp bij de benzinepomp. Bleek dat een lasnaad gescheurd was van de uitlaat. Wat een prutskwaliteit. Ben er niet helemaal tevreden over. Ben nu bezig om de fabrikant te spreken (mailen) te krijgen, maar dat gaat ook niet vanzelf.

Auto staat nu weer bij Autoservice v.d. Poel in Heemskerk, waar ze wel de rest van het werk goed gedaan hebben. Zij kunnen hier ook niets aan doen, ligt aan de fabrikant. Was overigens ook door mijzelf aangeschaft.

Nu gelukkig wel een smart 4/2 diesel meegekregen. Niet zo snel maar het rijdt in ieder geval wel ;) Roadster zou over een week weer klaar moeten zijn, is de verwachting. Was sowieso al de planning om hem zaterdag weg te brengen voor nog wat andere dingen, dus nu alleen even eerder weggebracht.

Maik

Bericht door Maik » 29 aug 2007, 22:35

Het zit niet mee!!! balen man.....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 aug 2007, 22:44

Maik schreef:Het zit niet mee!!! balen man.....
Ja, wat dat betreft zit inderdaad lekker niet mee. Maar goed, ik baal er van maar maak me er niet meer zo druk over. 3 maanden geleden kwam er op een gegeven moment echt stoom uit mijn oren, maar dat had meer met bepaalde personen te maken. Nu is het op zich in goede handen, dus gewoon even afwachten. Ik heb zelfs een kostenloze vervangende auto meegekregen, terwijl zij er niets aan kunnen doen. Bij mijn dealer leg je daar normaal €40/dag voor neer.

Als hij maar op tijd klaar is voor het weekend van de VLN en voor Zandvoort ben ik tevreden. Verder gebruik ik toch eigenlijk alleen de Brabus doordeweeks.

allen

Bericht door allen » 30 aug 2007, 08:50

Ik weet nog dat ik dacht dat wanneer m'n auto klaar was ik direct een toerrit door de Eifel ging maken. Werd me ten sterkste afgeraden. Begin nu geloof ik door te hebben waarom. Voordat de foutjes er uitgewerkt zijn ben je alweer weken, zo niet maanden verder. Was er al wel een andere (lees stillere) einddemper besteld?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 aug 2007, 12:01

Probleem met de demper wordt opgelost door een andere (lees: betere) constructie daarvoor te laten maken. Ook de rest van de problemen worden opgelost.

Verder heb ik nu de Yakuza in actie gesteld om de winkel daar eens te gaan verbouwen. Serieus gezegd: ik heb mensen van Best Motoring in Tokio ingeschakeld om die mensen eens te benaderen over de kwaliteit etc. Daar verwacht ik ook nog wel resultaat van.

@allen: ik zou het zo dicht mogelijk in de buurt gaan testen. Was op zich ook vreemd om gelijk naar Zandvoort te gaan, maar dat is wel om de hoek bij de garage in de Heemskerk waar alles gedaan wordt.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 sep 2007, 00:47

Echt grappig :D Volgende week gaat iemand van Best Motoring bij de leverancier van de uitlaat in Tokyo voor mij langsrijden. Ben benieuwd ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 sep 2007, 13:13

Camera's mee en je hebt een nieuwe Japanse Vechtfilm.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 sep 2007, 21:40

Dennis Cavallino schreef:Camera's mee en je hebt een nieuwe Japanse Vechtfilm.
LOL :)

Dit is trouwens de 4/2 diesel die ik nu tijdelijk erbij heb. Vandaag een beetje schoongemaakt van binnen en van buiten. Als leenauto niet echt een goed leven achter de rug. Heb eigenlijk de hele week al rondgehobbeld in deze auto. Dingetje heeft er al bijna 190.000km op staan en rijdt nog prima. Blijft toch wel grappig ;)

[img:1680:1050]http://www.8200rpm.com/gallery/101/diesel.jpg[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 01 sep 2007, 21:51

dat ziet er flitsend uit...en iedereen kan hem goed bekijken...

tijd genoeg want echt flitsend snel zal ie niet uit het oog verdwijnen :lol:

allen

Bericht door allen » 02 sep 2007, 10:47

Stéphane schreef:Echt grappig :D Volgende week gaat iemand van Best Motoring bij de leverancier van de uitlaat in Tokyo voor mij langsrijden. Ben benieuwd ;)
Wellicht krijg je dan een nieuwe terug met 9 extra dempertjes, mocht je er nog eens eentje afschieten langs Dordrecht. :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 sep 2007, 23:36

LOL @ Allen nog ;) Ik wacht het even af.

Vandaag en afgelopen weekend weer wat dingen geregeld. Uitlaat is inmiddels weer in orde gemaakt. Ook hangt hij nu niet meer zo laag en staat hij nu netjes in het midden. Zo is het mij verteld, en op Gerard kan ik tenminste wél vertrouwen i.t.t. de vorige persoon die er aan zou werken.

Carterpan wordt nu ook voorzien van aftap-plug (niet standaard bij smart, werkt met afzuigpomp) en ook de sensor voor de olietemperatuur meter wordt aangesloten. Dan nog kijken of de oliekoeler op de goede manier is aan te sluiten. Gerard heeft me gezegd dat alleen te doen als hij vindt dat het goed is. Gezien zijn ervaring met prepareren van zijn eigen race-auto's heb ik daar ook wel vertrouwen in.

Verhaal met de dempers moet ik verder nog even afwachten deze week, maar ik ben nog steeds benieuwd hoe dat gaat lopen. Blijft apart, mensen die voor jou in Tokyo even wat gaan regelen ;)

Net nog even een mailtje naar Dick gestuurd voor de remleidingen achter. Had nu alleen voor de voorkant, maar ik doe gelijk alles maar. Is dat ook geregeld.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 sep 2007, 13:35

Net even gebeld. Auto is morgen klaar:
- uitlaat rechtgezet, netjes gemonteerd en andere demper gemonteerd.
- carterpan voorzien van aftapplug
- olietemperatuurmeter aangesloten (ook op carter)

Oliekoeler is no-go, want dat werd volgens Gerard te kwetsbaar. Slangen vormden een te groot risico, dus dat doen we niet.

Uit Japan nog geen nieuws, maar als het goed is is de huidige oplossing ook goed. Remleidingen moet ik nog achteraan voor de achterkant.

allen

Bericht door allen » 07 sep 2007, 18:20

Eindelijk verlost van al die stress? :lol:

De mijne gaat pas voor het eerst op Malmedy los vrees ik. 19 september is al schier onhaalbaar. :(

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 sep 2007, 20:30

Geen stress verder. Hooguit wat irritatie vanwege kwaliteit van geleverde spullen ;)

Dinsdag of woensdag moet de mapping nog aangepast worden voor de turbodruk. Dan later nog een keer een dagje bij Sander om alles te finetunen.

Dan probeer ik eindelijk ook over 1,5 week ook een keer bij Deep langs te rijden om de wielen en banden op te halen. Maar verder zou het dan voorlopig wel weer even goed moeten zijn.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 07 sep 2007, 21:10

Oftewel jij gaat 19 september een prima rondetijd neerzetten met dit kleine zwarte monstertje!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 sep 2007, 21:39

Steven Nauta schreef:Oftewel jij gaat 19 september een prima rondetijd neerzetten met dit kleine zwarte monstertje!
Ik ga me niet aan rondetijden wagen. Eerst maar eens kijken of alles goed rijdt ;)

Robokill

Bericht door Robokill » 07 sep 2007, 22:14

hey n1 19 september ???? Stephane maak jij nog steeds foto's ???

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 sep 2007, 22:19

Robokill schreef:hey n1 19 september ???? Stephane maak jij nog steeds foto's ???
Ja, en de 19e ook. Ik ga de 19e 2 uur rijden en 2 uur baanpost/fotograferen. Dat moet dus wel goedkomen.

Plaats reactie