Manfred stelt zich voor (Bij Mosselman geweest 2015-08-09!)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Manfred stelt zich voor (Bij Mosselman geweest 2015-08-09!)

Bericht door Manfred » 02 aug 2007, 16:34

Hallo allemaal,

Na een tijdje meegelezen te hebben (en een paar van jullie al ontmoet te hebben) zal ik me hier even voorstellen.

Mijn naam is Manfred, ben 37 jaar en al zowat mijn hele leven gek op alles wat met auto's, motoren en snelheid te maken heeft. En het maakt mij niet uit of dat op 2 of 4 wielen is! Ik (sorry :lol: , mijn vrouw en ik want we delen de interesse) heb de volgende auto's en motoren:

Golf 4 V6 4-motion uit 2001 waar nogal wat aan versleuteld is:

- HGP R-30 kogelgelagerde turbo (copie van Garett GT 30)
- 2 front mounted intercoolers
- Samco slangen
- RVS intercoolerbuizen
- Custum downpipe dubbele flensbescherming
- HGP software
- Forge Divertervalve met aangepaste veerdruk
- Compressie verlaagt naar 8.5:1 dmv speciale plaat
- Speciaal versterkte drijfstanglagers
- 2 speciale koppakkingen
- Andere timing nokkenassen
- Speciale nokkenastandwielen
- 2de benzinenpomp
- HGP inlaatspruitstuk
- HGP uitlaatspruitstuk
- 550 cc injectoren
- 4.0 bar benzinedrukregelaar
- Sachs koppeling (goed voor 650NM koppel)
- Externe oliekoeler
- 2 Porsche 911 turbo katalysatoren
- R32 luchtfilterbak en snorkel
- HGP RVS einddemper
- 3 inch RVS buis vanaf kats
- Turbodruk, olietemp. en voltmeter van VDO (met blauwe verlichting)
- Andere remschijven en RVS omvlochten remleidingen
- 18 inch wielen
- Originele R32 bodykit
- Origineel R32 stuur
- Zwarte VW logo's
- Velours vloermatten
- Skoda Fabia achterwisser
- Aerotwin wissers
- Kleine spiegel bestuurderskant
- Spoiler achterklep
- Extra 'lip' om achterbumper 'dikker' te maken
- Intrax schroefset
- 'Zwarte' Hella achterlichten

De motorische tuning is door G-Force uit Zoetermeer gedaan en echt het hele blok is uit elkaar geweest! De vorige eigenaar van de auto is met het project begonnen en ik ben er mee verder gegaan. R32 bodykit heb ik er ook zelf op gezet. Toen is ook het uitlaatsysteem aangepast bij G-Force en later heb ik het inlaattraject aangepast want dat was nog standaard en liet wel erg weinig lucht door. Op dit moment piekt de turbo bij koud weer op 1.55 bar en met wat warmer weer daar iets onder, ongeveer 1.4 bar. Het mooie is dat de auto zeer stil is gebleven vandaar ook de naam SilentKiller

Wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn manege 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als 2e auto hebben we een Polo GTI uit 1998 in dezelfde kleur als de Golf, met als extra's airco en Lupo GTI wielen. Het is de bedoeling deze een beetje hetzelfde uiterlijk als de Golf te geven (spoilertje, zelfde kleur wielen, zelfde kleur achterlichten enz.). Is nooit in Nederland geleverd, komt uit Duitsland, dus lekker origineel met 1.6 16V motortje en 120pk. En het grappige is dat deze auto ook heel veel Driving Fun geeft!

Afbeelding
Afbeelding

Dan heb ik ook nog 2 motoren. Een Suzuki GSX R-1000K5 uit 2005 en een GSX R-750J uit 1989. De 750 is bedoelt als 'pekelfiets' en een motor waar mijn vrouw op achterop kan, want dat kan op de 1000 niet. Weet alleen niet of de 750 nog lang blijft. We hebben hem onlangs helemaal uit elkaar gehaald en opgeknapt.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal jullie vast nog wel eens tegen komen op een of andere meeting of zo maar op de weg!! :wink:

Groeten,

Manfred :roll:
Laatst gewijzigd door Manfred op 09 aug 2015, 12:22, 10 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 02 aug 2007, 16:41

Welkom hier Manfred.

Erg leuke voorstelronde zo. Wat een heerlijk wagenpark zeg. Petje af. Heb je ook specs van de Golf?? De Lupo GTi velgen staan erg goed onder de Polo moet ik zeggen. En toppie, je hebt mijn favoriete motro onder je kont. De GSXR-1000. Erg fraai hoor. Leuk dat jij en je vrouw dezelfde passie delen, dat maakt het vaak een stuk makkelijker.

Heel veel DF-plezier geweest!!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 aug 2007, 17:03

Welkom!

Imposant hoor die Golf van je.

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 02 aug 2007, 17:07

Welkom hier en op hoeveel pk zit je nu met de Golf ongeveer ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 02 aug 2007, 17:19

Hey Manfred,

leuk dat je ook ff aanmeld. Echt een gave Golf. Misschien tot de volgende N-H Meeting. :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 02 aug 2007, 17:26

Welkom! Leuk spul zo bij elkaar..... 8)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 02 aug 2007, 18:12

Hey Manfred!,long time no see man!

Leuk dat je je hier ook melddd.

8) 8)

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 02 aug 2007, 18:39

Ziet er keurig uit!
Die Photoshop is ook gaaf. Zoiets wil ik ook nog een keer doen.
Maar de motor(ruimte) van de Morris ziet er niet zo imposant uit ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 aug 2007, 19:04

Welkom op DF,indrukwekkend projekt die Golf !,, maaruh wat zijn de specs ?

Ik bedoel eigenlijk moet ik er met een M3 bang voor worden :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 02 aug 2007, 19:13

hey Welkom Manfred, indrukwekkend speelgoed 8)

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 02 aug 2007, 21:26

Bedankt voor de complimenten en het welkom,

Tja de specs van de auto. Volgens HGP (de ontwerper van de turbokit) en G-Force zit je met een turbodruk van 1.2 bar continue (met een piek van 1.4 bar) ongeveer op 460 pk en 660 NM koppel. Aangezien ik door verdere aanpassingen (uitlaat en inlaat) ongeveer op 1.55 bar piekdruk zit zal het vermogen en koppel hier iets boven liggen. Ik moet er meteen wel bij zeggen dat ik met deze auto nog niet op een rollerbank heb gestaan voor het werkelijke aantal pk's. Daarom had ik het nog niet vermeld, ik heb al eerder nogal wat mensen over me heen gehad dat het allemaal niet kon en zo. :wink:

Dus inderdaad een standaard M3 (verzover je over standaard kunt spreken bij een M3) is wel voor te blijven. De auto moet iets van 295 op gps lopen (heb ik nog niet gedaan, schijnt vorige eigenaar in Duitsland gedaan te hebben) en in 4 sec op de 100 kunnen zitten. Vooral de tussensprintjes zijn met deze auto een feest, wat wil je ook met zo'n koppel.

Inderdaad sommige van hier al lang niet meer gezien, binnenkort maar weer eens een Noord-Holland mini meet?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 aug 2007, 21:29

Ha die Manfred!

Binnenkort maar weer eens meten!

Mooie foto's trouwens 8)

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 02 aug 2007, 21:29

Dat klinkt zelfs als serieuze competitie voor GTRené's bolide! :shock:

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 02 aug 2007, 21:31

ErikKramer schreef:Ha die Manfred!

Binnenkort maar weer eens meten!

Mooie foto's trouwens 8)
Inderdaad binnenkort maar weer eens een meet houden!!!

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 02 aug 2007, 23:56

Woeh dat is een gave golf. Optisch ook mooi gedaan.

Welkom.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 03 aug 2007, 01:24

Wim te Riet schreef:Dat klinkt zelfs als serieuze competitie voor GTRené's bolide! :shock:
Daar lijkt het inderdaad wel op ja. Indrukwekkende cijfertjes hoor....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 05 aug 2007, 10:57

Heel netjes (understatement) :wink:
Velgen onder die Polo staan juist heel "fris", zou zonde zijn om daar ook van die donkere onder te leggen.
Maar ja, smaak hè :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 aug 2007, 12:04

Indrukwekkend wagen en motorpark Manfred!

Onze smaak komt wel redelijk overeen mag ik zeggen (VW, Suzuki..) :wink:

De 750 vind ik echt een topper. Briljant om zo'n motor in die staat te hebben 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2007, 12:12

Gaaf ding, en wat een specs :shock:

Ik zie dat al helemaal voor me:

*rijd op A7 in M3*

"Hey weer zo'n Golf met dubbele uitlaat. Ga eens aan de kant!!"

*Zoef*

:shock: :shock:

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 373
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Bericht door Artosevo » 05 aug 2007, 12:15

Hele vette bak zeg!! :shock:



Arjan.

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 05 aug 2007, 14:25

Welkom Manfred :)

En geweldig wagen en motorpark en dan m.n. uiteraard de Golf.

Ik heb medelijden met de koppeling :mrgreen:
Silent Killer schreef:
- Sachs koppeling (goed voor 650NM koppel)
Silent Killer schreef:Tja de specs van de auto. Volgens HGP (de ontwerper van de turbokit) en G-Force zit je met een turbodruk van 1.2 bar continue (met een piek van 1.4 bar) ongeveer op 460 pk en 660 NM koppel. Aangezien ik door verdere aanpassingen (uitlaat en inlaat) ongeveer op 1.55 bar piekdruk zit zal het vermogen en koppel hier iets boven liggen.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 05 aug 2007, 22:30

@SpeedCars:

:lol: :lol: :lol: Jij bent een oplettende lezer! Inderdaad is dit het 'zwakke' punt van de huidige setup. Het kost weinig moeite om in de bovenste drie versnellingen de koppeling te laten slippen, zeker met meerdere mensen aan boord. Je moet er echt mee leren rijden om het slippen te voorkomen. Het komt gewoon mede door het feit dat die turbo zo idioot snel naar 1.55bar opspoelt en zijn maximale koppel levert. Dat vindt de koppeling niet leuk. Je moet gewoon gas ópbouwen' zeg maar, om het doorslippen te voorkomen.

De volgende koppeling is al uitgezocht. Ook weer een Sachs race koppeling. Goed voor 850NM koppel. Echter dit systeem gaat mij inclusief montage €3000 kosten, dus ik wacht totdat deze koppeling echt vervangen moet worden omdat deze nog niet versleten is. En als je er rekening mee houdt gaat het wel.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 31 aug 2007, 21:52

Afgelopen weekend voor het eerst toerrit gemaakt met de 750. Na 4 maanden werk werd dat ook wel eens tijd :lol: Was niet verkeerd moet ik zeggen, ik was nou eens niet voortdurend ín gevecht' met dat enorme vermogen van de 1000. Rijdt een stuk relaxter en je kan eens een keer gasgeven zonder meteen veel te hard te rijden.

Afbeelding

Ik wou dat ik meer vrije tijd had, met al die leuke voertuigen tot mijn beschikking :wink:
Laatst gewijzigd door Manfred op 26 okt 2008, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 31 aug 2007, 22:41

Een bjoetie is het 8)

Worstel je niet met het gewicht van de 750? Ik herinner me dat ding als een onhandelbaar kanon alleen had ik destijds maar weinig rij ervaring :wink:

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 31 aug 2007, 22:47

Hij is wat zwaarder als de 1000, 195kg om 166kg maar dat merk je echt alleen met de tuin uit rijden. Verder zit er geen stuurdemper op wat toch wel erg lekker is op lage snelheden (op hoge snelheden en bij volle acceleratie is het wat anders). En de zithouding is toch nog behoorlijk anders, op de 750 zit je meer met opgetrokken knieen. Ik vind dat persoonlijk wel lekker zitten, meer een aanvalshouding zeg maar. En nee, de 1000 kan (nog) niet weg. Ben toch nog te veel verslaafd aan de pk's. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jvb en 2 gasten