Na een tijdje meegelezen te hebben (en een paar van jullie al ontmoet te hebben) zal ik me hier even voorstellen.
Mijn naam is Manfred, ben 37 jaar en al zowat mijn hele leven gek op alles wat met auto's, motoren en snelheid te maken heeft. En het maakt mij niet uit of dat op 2 of 4 wielen is! Ik (sorry

Golf 4 V6 4-motion uit 2001 waar nogal wat aan versleuteld is:
- HGP R-30 kogelgelagerde turbo (copie van Garett GT 30)
- 2 front mounted intercoolers
- Samco slangen
- RVS intercoolerbuizen
- Custum downpipe dubbele flensbescherming
- HGP software
- Forge Divertervalve met aangepaste veerdruk
- Compressie verlaagt naar 8.5:1 dmv speciale plaat
- Speciaal versterkte drijfstanglagers
- 2 speciale koppakkingen
- Andere timing nokkenassen
- Speciale nokkenastandwielen
- 2de benzinenpomp
- HGP inlaatspruitstuk
- HGP uitlaatspruitstuk
- 550 cc injectoren
- 4.0 bar benzinedrukregelaar
- Sachs koppeling (goed voor 650NM koppel)
- Externe oliekoeler
- 2 Porsche 911 turbo katalysatoren
- R32 luchtfilterbak en snorkel
- HGP RVS einddemper
- 3 inch RVS buis vanaf kats
- Turbodruk, olietemp. en voltmeter van VDO (met blauwe verlichting)
- Andere remschijven en RVS omvlochten remleidingen
- 18 inch wielen
- Originele R32 bodykit
- Origineel R32 stuur
- Zwarte VW logo's
- Velours vloermatten
- Skoda Fabia achterwisser
- Aerotwin wissers
- Kleine spiegel bestuurderskant
- Spoiler achterklep
- Extra 'lip' om achterbumper 'dikker' te maken
- Intrax schroefset
- 'Zwarte' Hella achterlichten
De motorische tuning is door G-Force uit Zoetermeer gedaan en echt het hele blok is uit elkaar geweest! De vorige eigenaar van de auto is met het project begonnen en ik ben er mee verder gegaan. R32 bodykit heb ik er ook zelf op gezet. Toen is ook het uitlaatsysteem aangepast bij G-Force en later heb ik het inlaattraject aangepast want dat was nog standaard en liet wel erg weinig lucht door. Op dit moment piekt de turbo bij koud weer op 1.55 bar en met wat warmer weer daar iets onder, ongeveer 1.4 bar. Het mooie is dat de auto zeer stil is gebleven vandaar ook de naam SilentKiller
Wat foto's:
Mijn manege 8)
Als 2e auto hebben we een Polo GTI uit 1998 in dezelfde kleur als de Golf, met als extra's airco en Lupo GTI wielen. Het is de bedoeling deze een beetje hetzelfde uiterlijk als de Golf te geven (spoilertje, zelfde kleur wielen, zelfde kleur achterlichten enz.). Is nooit in Nederland geleverd, komt uit Duitsland, dus lekker origineel met 1.6 16V motortje en 120pk. En het grappige is dat deze auto ook heel veel Driving Fun geeft!
Dan heb ik ook nog 2 motoren. Een Suzuki GSX R-1000K5 uit 2005 en een GSX R-750J uit 1989. De 750 is bedoelt als 'pekelfiets' en een motor waar mijn vrouw op achterop kan, want dat kan op de 1000 niet. Weet alleen niet of de 750 nog lang blijft. We hebben hem onlangs helemaal uit elkaar gehaald en opgeknapt.
Foto's:
Ik zal jullie vast nog wel eens tegen komen op een of andere meeting of zo maar op de weg!!

Groeten,
Manfred