Bericht
door Jerry M3 » 08 mei 2020, 17:04
Tja, leuke suggesties... maar een Porsche 911 is voor mij al behoorlijk een 'out of the box' keuze.
Ben eigenlijk altijd een die hard BMW fan geweest... E30 M3 als hobby auto en een ALPINA B10 3.2 Limousine als 'daily', daarvoor had ik een E30 325i M-Technic II als 'daily'.
Ik heb altijd gezegd de M3 gaat maar weg voor 1 auto en dat is een E46 M3 CSL, maar na die 1 gereden te hebben was ik toch niet echt overtuigd van de SMG II en ik vind ze persoonlijk 'overpriced'.
Een 996 GT3 leek me dan meer 'bang for the bucks' zoals Tristan al zo mooi omschreef, en heb er 2 proefgereden, zowel een 996.1 als n 996.2.
Mijn criteria zijn: zoveel mogelijk nog een analoge auto qua rijbeleving, atmosferische motor, handgeschakeld en redelijk waardevast.
Na een 997.1 GT3 te hebben proef gereden was dit de auto die naar mijn idee het beste bij mijn wensenlijst past. Ik vind hem zowel qua interieur en exterieur mooier als de 996 en hij is nog steeds grotendeels analoog en nog niet zo uit de kluiten gewassen als z'n opvolger 991.
Daarnaast ben ik wel een fan van Duitse techniek en heb ik altijd al wel een zwak gehad voor een 911...
Dus een McLaren, Ferrari of Nissan GT-R is echt wel gaaf, maar niet helemaal mijn ding.
Maar bedankt voor jullie input!
Ik heb trouwens contact gezocht met Triple & Crown, maar dat loopt niet echt soepel. Bedrijf is schijnbaar de afgelopen tijd meerdere keren van naam veranderd en de online recencies zijn niet om over naar huis te schrijven...