Driving fun pikorde lijst

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 11:19

Robin schreef:Mijn pikorde zou zijn:Welke kar uit die hele rij auto's op DF wil je nog een keer rijden, en welke wil je ruilen voor je eigen bak.

Dat zijn er misschien 3 a 4.LOL 8) :P

Geef het maar toe...jij wilt gewoon je 335i ruilen voor die Bravo van Hielke :P

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2007, 11:32

Met alle respect maar de Boxster S van Markk moet toch wel sneller zijn dan de Speedsters? Tuurlijk is gewicht belangrijk maar zo'n Boxster S heeft ook een middenmotor, knap onderstel, is niet gigantisch zwaar te noemen en heeft 100pk meer.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 aug 2007, 11:41

Mijn vraag is: Wat is de referentie in dit alles?

Looks?
Ringtijd?
Presence?
Motorinhoud?
Aandrijfvorm?
Aantal cylinders?
Aantal pk's?
Topsnelheid?
0-100 tijd?
Aantal G's?

Vertel het mij, want buiten die M6, de EVO's en her en der een M coupe of Speedster zie ik niet waarom de ene kar boven de andere moet staan.

:?

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 31 aug 2007, 11:46

Ik heb me auto erin gezet toen dit topic net gestart werd, en nu sta ik bij de middenmoot. klopt niet helemaal.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 31 aug 2007, 12:01

Robin schreef:Mijn pikorde zou zijn:Welke kar uit die hele rij auto's op DF wil je nog een keer rijden, en welke wil je ruilen voor je eigen bak.

Dat zijn er misschien 3 a 4.LOL 8) :P
welke Robin ?? :D

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 12:35

volvoc30 schreef:Ik heb me auto erin gezet toen dit topic net gestart werd, en nu sta ik bij de middenmoot. klopt niet helemaal.
Je mag je eigen postitie gewoon aanpassen hoor.

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 12:37

Robin schreef:Mijn vraag is: Wat is de referentie in dit alles?

Looks?
Ringtijd?
Presence?
Motorinhoud?
Aandrijfvorm?
Aantal cylinders?
Aantal pk's?
Topsnelheid?
0-100 tijd?
Aantal G's?

Vertel het mij, want buiten die M6, de EVO's en her en der een M coupe of Speedster zie ik niet waarom de ene kar boven de andere moet staan.

:?

Robin lees nog even dit in de eerste post
Niet gaan discusieren over het nut van een lijst als dit, of hoe je het nou kan bepalen, iedereen hiero heeft hoop ik genoeg inschattingsvermogen om zijn eigen auto te plaatsen tov de rest, heb die kennis of het inschattingsvermogen niet, zet dan ook NIET je auto op de lijst, maar onthou je dan ook van discussie AUB!

Niet miepen als je niet mee wilt doen :wink:

Maik

Bericht door Maik » 31 aug 2007, 12:37

Tom schreef:Met alle respect maar de Boxster S van Markk moet toch wel sneller zijn dan de Speedsters? Tuurlijk is gewicht belangrijk maar zo'n Boxster S heeft ook een middenmotor, knap onderstel, is niet gigantisch zwaar te noemen en heeft 100pk meer.
Ik denk het ook wel Tom, Mark had hem gewoon wat hoger op de ladder moeten zetten, maar het was zijn keus... Over dat sneller kan je trouwens nog discussieren, wat is "sneller"? De wedstrijdje slalom die Mark aanhaalt durf ik nog wel aan met de speedster, rechtuit is het een uitgemaakte zaak (speedster crushed by boxter), en op een circuit? Don't know...
Maar snelheid alleen moet hier niet tellen, vind ik dan, ook Driving-fun moet hoog zijn en die is van een boxter natuurlijk ook helemaal top. Ik had de boxter S iig zelf boven de M3's gezet... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 12:41

Mark heeft beide en kan denk ik een aardige inschatting maken. Verder vind in het niet onreëel dat de aanpaste speedster van Maik boven de e46 M3's staat. Oke op de autobahn is een speedster geen partij, maar bochtige wegen, circuit, handling en feel kan een speedster zeker de betere auto zijn.

Gino

Bericht door Gino » 31 aug 2007, 12:59

Waarom staat flatline's Z3 M coupe zoveel hoger dan bijvoorbeeld jouw CS, Rico? Mijn gevoel zegt dat de CS net een maatje te groot is voor een Z3 Coupe, zowel op de autobahn als op een bochtig parcours.

Robin

Bericht door Robin » 31 aug 2007, 13:00

Rico, het zou lullig zijn om mijn 735i net onder de M6 en naast de EVO's te zetten, de waarheid is hard, maar dat kan ik jullie niet aandoen. :twisted: 8)

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2007, 13:07

Maik schreef: Ik denk het ook wel Tom, Mark had hem gewoon wat hoger op de ladder moeten zetten, maar het was zijn keus... Over dat sneller kan je trouwens nog discussieren, wat is "sneller"? De wedstrijdje slalom die Mark aanhaalt durf ik nog wel aan met de speedster, rechtuit is het een uitgemaakte zaak (speedster crushed by boxter), en op een circuit? Don't know...
Maar snelheid alleen moet hier niet tellen, vind ik dan, ook Driving-fun moet hoog zijn en die is van een boxter natuurlijk ook helemaal top. Ik had de boxter S iig zelf boven de M3's gezet... :wink:
Slalom zal de Speedster heer en meester zijn. Ook al zal een Boxster S het ook niet slecht doen.
Rechtuit de Boxster S.
Circuit zal erom hangen maar ik denk dat die 100pk extra toch de doorslag geven. De Speedster is licht en kan later op de rem maar de Boxster heeft ook weinig tegen om knappe tijden neer te zetten.
Onder de streep zet ik een Boxster S toch iets hoger in dan de positie die ie nu staat :)

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 13:10

Robin schreef:Rico, het zou lullig zijn om mijn 735i net onder de M6 en naast de EVO's te zetten, de waarheid is hard, maar dat kan ik jullie niet aandoen. :twisted: 8)
Je krijgt van mijn geen tegengas hoor :wink: ik beloof het plechtig.

En waarom ook als jij dat vind aan de hand van je eigen bepaalde criteria wie ben ik dan om daar wat van te zeggen ?

2 jaar terug ofzo, was er een ECOTY 2005 test (EVO) die verkozen een M3 CS boven een M6. Maar gevoelsmatig is een M6 in alles meer auto dan een M3 CS.

Het gaat er ook niet om welke auto jij persoonlijk verkiest boven de rest, maar waar jij je eigen auto plaatst in autoland.

Maik

Bericht door Maik » 31 aug 2007, 13:15

Tom schreef:......
Onder de streep zet ik een Boxster S toch iets hoger in dan de positie die ie nu staat :)
Ik dus ook, een stuk hoger dus 8)

En op het ene circuit zal de boxter S sneller zijn (vooral met die met lange stukken, Spa bv), en waarschijnlijk op Zandvoort ook nog wel, maar nog kortere circuits zal het omgekeerd zijn. Dus dan krijg je weer de discussie: wat is een gemiddeld circuit, wat is de benchmark? Lastige maar leuke discussie :wink:
Laatst gewijzigd door Maik op 31 aug 2007, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 31 aug 2007, 13:15

Als ik dit lijstje eens bekijk hoort mijn Evo6-RS2 tussen die van Markk en Marcelvv thuis.
Onder die van Markk, want dat is een MR. Maakt hem toch wat specialer met minder gewicht en electronica dan een gewone 8, maar boven die van Marcelvv, omdat een 9 veel zwaarder is en (te) veel electronische hulpmiddelen heeft. Buiten dat blijft de 6 imo een icoon.

Verder niets ten nadele van een 9 hoor. :wink:
Laatst gewijzigd door Henk Jan op 31 aug 2007, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 13:16

Gino schreef:Waarom staat flatline's Z3 M coupe zoveel hoger dan bijvoorbeeld jouw CS, Rico? Mijn gevoel zegt dat de CS net een maatje te groot is voor een Z3 Coupe, zowel op de autobahn als op een bochtig parcours.
Ik weet het niet Gino, een M3 is mischien wat meer auto, maar zeker niet meer sportauto, terwijl een Z3 M coupe wel een echte sportauto is. Ikzelf verkies een M3 CS veruit boven een Z3 M coupe, maar dat heeft met meer redenen te maken dan alleen een betere handling, lager gewicht ed. Maar dat een Z3 M coupe verder boven een M3 CS staat kan ik wel vree mee hebben.

Robin

Bericht door Robin » 31 aug 2007, 13:20

Punt blijft dat dit een welles nietes story wordt. De meest sportieve auto is denk ik de Speedster, de meest complete sportieve auto de GT3 van Kris, de 'bruutste' zal wel eens een EVO kunnen zijn, de snelste een Z06/M6, en de alrounderigste mijn kar of die van Sander.

Zoiets?

(Niet dat de rest niet meedoet, maar die hebben 't voor mij net niet, een M3 E46 been there done that, GTT same story)

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 13:30

Oke duidelijk maar je maakt weer dezelfde fout om auto's uit de lijst te kiezen die JIJ zou willen hebben of die JIJ goed vind. Maar dat is niet de insteek.

IK zou echt nooit die EVO's verkiezen boven mijn eigen auto, maar dat ze door de eigenaren boven de M3 worden gezet is hun keuze, blijkbaar vinden zij dat, so be it. (en mark heeft zelfs echt recht van spreken)

Tuurlijk is een lijst als deze die de "kijkers" zelf bepalen (ik niet dus he , deze keer, dus don't shoot me :wink: ) controversieel op bepaalde punten. Maar fabrikanten doen zelf toch niks anders ? hun auto op een bepaalde manier positioneren in de markt.

Voor veel autokopers is dat ook een reden om voor een bepaalde auto te kiezen OF juist niet te kiezen..

Maik

Bericht door Maik » 31 aug 2007, 13:32

Zolang die story een beetje netjes blijft heb ik niet zoveel tegen welles-nietus :)
Dit topic heeft ook wel een mooi psychologisch tintje, geeft weer een extra kijkje in de hersenpan van anderen (waar plaats je je symbool van mannelijkheid), en dat vind ik ook weer leuk. Ik kom er zelf alleen niet best vanaf :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2007, 13:32

Volgens mij nemen de meesten die lijst ook iets te serieus. Come on, it's just a game :D Als ik zo in mijn ouwe BMW stap zal het mij echt niet interresseren of die nu onderaan of bovenaan de DF pikorde staat :) Maar het levert wel leuke discussiepunten op en dat is altijd leuk natuurlijk.

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 13:34

Maik schreef:Zolang die story een beetje netjes blijft heb ik niet zoveel tegen welles-nietus :)
Dit topic heeft ook wel een mooi psychologisch tintje, geeft weer een extra kijkje in de hersenpan van anderen (waar plaats je je symbool van mannelijkheid), en dat vind ik ook weer leuk. Ik kom er zelf alleen niet best vanaf :lol:

Maik jij snapt hem :wink:

Waarom vinden veel kerels een 1 serie een vrouwenauto en een 3 serie of 5 serie een mannenauto ? en een 7 serie een chauffeurs of opa auto ? allemaal psychologie..

20000 jaar geleden ging het om de beste speer.
Laatst gewijzigd door RVV op 31 aug 2007, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Maik

Bericht door Maik » 31 aug 2007, 13:36

En als de lijst zo'n beetje af is laten we onze grote profeet Andre een lijst maken met al deze auto's, en dan op volgorde van ZIJN voorkeur. Andre heeft in ieder geval driving-fun EN prestaties hoog in het vaandel staan. Er zullen dan wel een hoop mensen hard van hun stoel sodemieteren als die lijst verschijnt en zal iedereen wel weer even op hun plek (op aarde) zetten (me included) :wink:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 31 aug 2007, 13:50

het boeit mij echt niet waar mijn wagen staat, als het maar boven die van Rico is :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 13:53

Flatline schreef:het boeit mij echt niet waar mijn wagen staat, als het maar boven die van Rico is :mrgreen:
nah nah, wat heb ik nu weer gedaan, tegen je banden aangepist ? :wink: :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2007, 14:34

Rico v Velzen schreef:
Flatline schreef:het boeit mij echt niet waar mijn wagen staat, als het maar boven die van Rico is :mrgreen:
nah nah, wat heb ik nu weer gedaan, tegen je banden aangepist ? :wink: :lol:
Als Rico dan maar niet zo vriendelijk naar jou toe is als zijn avator plaatje doet vermoeden, die top hoef ik nie :shock: :wink:

Plaats reactie