Corona in Nederland.....
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: Corona in Nederland.....
Waar is dat gezegd dan, graag een quote daarvan.
Ben benieuwd
Ben benieuwd
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Maar het maakt mij niet uit. Wij overleven het wel no worries. Ik spring in de bres voor 'het bedrijfsleven/collega's/horeca/mkb/zzp' die 6 weken terug met de nek werden aangekeken. Nu zitten er een aantal medewerkers in hetzelfde schuitje(spijtig genoeg) en nu mogen die opeens wél klagen (hier en overal)
-
Opzoeken. Ik ben je schoothondje niet.

- ///Joost
Wie kan er hier tekenen? Kunnen we elke 10 pagina's een dan geldende spotprent maken. 

-
Wat let je? Als het daardoor duidelijker wordt itt tot het vaak selectieve lezen alhier. Doe maar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Iedereen wordt geraakt;
Eerst de werkgevers
Vertraagd de werknemers
Dan neemt het klagen toe, das de taal van de lege knip, die taal spreekt iedereen
En das dan weer goed voor wederzijds begrip
Eerst de werkgevers
Vertraagd de werknemers
Dan neemt het klagen toe, das de taal van de lege knip, die taal spreekt iedereen

En das dan weer goed voor wederzijds begrip

- frankie
Diezelfde viroloog verwijst vandaag op twitter naar een volgens hem "suberb" onderzoek waaruit blijkt dat de kans op overdracht bij besmette kinderen minimaal 1/3 is dan die bij volwassenen.romo schreef: 30 apr 2020, 12:03Viral loads by PCR as seen in our laboratories. No significant difference between children and adults. Age categories: Kindergarten (KG), Grade school (GS), Highschool (HS), etc. with age ranges and (counts). https://bit.ly/SARS-2-load
https://twitter.com/c_drosten/status/12 ... steps%3D20
Laatst gewijzigd door frankie op 30 apr 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinetomgtr
Nou ik zie hier vooral de taal van weinig begrip naar elkaar, belerend, arrogant en rondweg asociaal. Zonder gelijk een mod pet op te zetten maar de toon van een aantal mensen hier is onacceptabel agressief, belerend, laatdunkend en vooral sfeerverziekend. Een discussie is leuk. Een scherpe discussie ook maar als de frustratie zo van het scherm spat zouden mensen zich toch even kunnen afvragen waarmee ze bezig zijn. Enige vorm van zelfkritiek, zelfreflectie of de wijste zijn is er niet bij. Tenenkrommend. Ik zou zeggen, leg je telefoon ff weg als je niet normaal kan reageren.
- frankie
dubbel
Laatst gewijzigd door frankie op 30 apr 2020, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankie
dubbel
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
+100 (en nog een beetje) ...tomgtr schreef: 30 apr 2020, 13:28 Nou ik zie hier vooral de taal van weinig begrip naar elkaar, belerend, arrogant en rondweg asociaal. Zonder gelijk een mod pet op te zetten maar de toon van een aantal mensen hier is onacceptabel agressief, belerend, laatdunkend en vooral sfeerverziekend. Een discussie is leuk. Een scherpe discussie ook maar als de frustratie zo van het scherm spat zouden mensen zich toch even kunnen afvragen waarmee ze bezig zijn. Enige vorm van zelfkritiek, zelfreflectie of de wijste zijn is er niet bij. Tenenkrommend. Ik zou zeggen, leg je telefoon ff weg als je niet normaal kan reageren.
- Martijn_bmw
Het is geen klagen, het is een reactie op jou verhaal dat "de loonslaaf" niet geraakt wordt.Robin schreef: 30 apr 2020, 13:08 Maar het maakt mij niet uit. Wij overleven het wel no worries. Ik spring in de bres voor 'het bedrijfsleven/collega's/horeca/mkb/zzp' die 6 weken terug met de nek werden aangekeken. Nu zitten er een aantal medewerkers in hetzelfde schuitje(spijtig genoeg) en nu mogen die opeens wél klagen (hier en overal)
En dat is dus niet waar, is de enige reden waarom ik mijn post heb gezet over het inleveren van salaris en vrije dagen als "loonslaaf". Geen klagen bij van mijn kant, oke kleine noot dat het wat zuur voelt tov de winsten die uit andere jaren zijn weggevloeid. Als dat niet zo hard was gegaan hadden de bedrijven nu meer vet op de botten gehad.
Veel +++ voor post van TomGTR, leven en laten leven mensen

-
Ik vind dit een hele mooie post van Peter die ondergesneeuwd is, paar weken terug. Is weinig mee gedaan....Peter Tunissen schreef: 15 apr 2020, 10:37Waarom doen we dat op andere gebieden dan niet?romo schreef: 15 apr 2020, 10:07 We redden niet ieder leven, onmogelijk, wel zo veel mogelijk vermijdbare sterfte, dat klinkt wat genuanceerder niet waar?
Waarom nog een griepprik halen, waarom nog een AB kuurtje halen, of sla je die ook beleefd over als het zo ver mocht komen?
Kortom; veel te kort door de bocht dit soort ongefundeerde en onwetende meningen, als ook manke vergelijkingen.
Ik hoor vooral die mensen over de economie mekkeren die er ook financieel erg veel last van hebben, tja, zo lust ik er nog wel een paar.
Waarom is wegverkeer niet verboden? Dat scheelt honderdduizenden doden per jaar.
Het antwoord is heel simpel: omdat er een afweging maken tussen wat het aan de ene kant economisch brengt en aan de andere kant kost aan mensenlevens. Dat zijn we gewend om op letterlijk ieder gebied van zowel de economie als mogelijke overlijdens te doen.
We accepteren miljoenen, misschien zelfs wel tientallen miljoenen doden per jaar als keerzijde van welvaart en economische ontwikkeling.
En nu komt er een nieuw virus, dat in alle eerlijkheid vooral gevaarlijk is voor de mensen die zich toch al richting het einde van hun levensfase begeven en deze hele afweging mag opeens niet meer gemaakt worden?
Mijn neefje is IC arts (niet in Nederland) en die hoorde ik zuchten en steunen dat hij nu tot wel 10 uur per dag werkt.
Ik hoef geen schouderklopje, want ik heb fantastisch werk, maar ik denk dat ik daar al 15 jaar gemiddeld per dag ruim boven zit. Net zoals waarschijnlijk de meeste ondernemers wereldwijd.
En dat zijn de mensen waarvan velen nu hun levenswerk vernietigd zien worden. Ten eerste door de corona maatregelen, maar misschien nog wel meer door half laffe steunmaatregelen die met veel bombarie aangekondigd worden, maar in feite vrij weinig voorstellen.
Je kunt het manke vergelijkingen noemen, maar waarom?
Waarom mogen we op ieder gebied een afweging maken tussen economie en gezondheid, behalve op het gebied van corona?
Mark Rutte zegt zelf nota bene dat het meerendeel van Nederland ziek moet worden om groepsimmuniteit te kweken. En vervolgens worden groepjes jongeren die binnen 1,5 meter van elkaar komen op de bon geslingerd omdat ze zich niet aan de regels houden. Kan iemand mij die logica uitleggen?
Natuurlijk is het irritant als mensen zich niet aan de regels houden, maar het doel heiligt niet alle middelen, zeker in dit geval niet.
Overigens heb ik er financieel niet veel last van (op de iets langere termijn), in tegendeel zelfs. Heb deze maand nog een bar overgenomen (wat zonder corona waarschijnlijk niet gelukt was) en de andere bedrijven hebben genoeg buffer om dit desnoods nog een paar jaar vol te houden. Maar dat staat er los van dat ik het niet eens ben met het feit dat geen enkel tegengeluid geoorloofd lijkt, dan ben je opeens ongeïnformeerd of onwetend. Het is een totalitair en eng soort kijk op de wereld, waarin maar ruimte is voor één mening.
De economie draait grotendeels op gezonde mensen die <60 jaar oud zijn, precies die groep die over het algemeen vrij weinig last hebben van corona (individuele trieste gevallen zijn er uiteraard altijd). Het is bizar dat niemand nadenkt over een modus waarin die mensen gewoon aan het werk kunnen en de economie draaiend kunnen houden en de mensen die bescherming nodig hebben zoals zieke mensen en ouderen ook daadwerkelijk beschermd kunnen worden.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Toen waren we daar nog niet aan toe.
Langzaam aan komt dat kantelpunt uiteraard, de pijn en moeite die daarvoor geleden zijn waren niet voor niets.
Langzaam aan komt dat kantelpunt uiteraard, de pijn en moeite die daarvoor geleden zijn waren niet voor niets.
-
In jouw beleving niet Robert. In mijn en Peter's beleving al lang....
- Mari Oh Oh!
+10.000 en nog meer.Booooh schreef: 30 apr 2020, 13:35+100 (en nog een beetje) ...tomgtr schreef: 30 apr 2020, 13:28 Nou ik zie hier vooral de taal van weinig begrip naar elkaar, belerend, arrogant en rondweg asociaal. Zonder gelijk een mod pet op te zetten maar de toon van een aantal mensen hier is onacceptabel agressief, belerend, laatdunkend en vooral sfeerverziekend. Een discussie is leuk. Een scherpe discussie ook maar als de frustratie zo van het scherm spat zouden mensen zich toch even kunnen afvragen waarmee ze bezig zijn. Enige vorm van zelfkritiek, zelfreflectie of de wijste zijn is er niet bij. Tenenkrommend. Ik zou zeggen, leg je telefoon ff weg als je niet normaal kan reageren.
- Luco
- JP
De meeste ondernemers (ZZP uitgezonderd) hebben toch zulk voetvolk in dienst. Ze kunnen dan nog enigszins blij zijn dat het personeel hun salaris via ingewikkelde structuren bij de overheid kan claimen. Dat scheelt de ondernemer weer geld. De een is niet meer of minder dan de ander want ze hebben elkaar nodig. Of praten de werkgevers ook zo laagdunkend over hun personeel toen nog alles koek en ei was ?PeterB schreef: 30 apr 2020, 12:19 Ik ken in mijn omgeving genoeg "voetvolk met een baan, loonslaven"( of welke omschrijving dan ook)die in de afgelopen periode tussen de 1000 en 1500 hebben ingeleverd, per maand, en dat ook de komende maanden doen.
En dan zijn er ook nog genoeg die tussen de 250 en 1000 zitten.
Maar die mogen niet klagen he want het zijn geen ondernemers..
De horeca heeft flinke klappen gekregen, maar de tijden dat ze dik geld verdienden, toen hoorde je ze niet. Nu was die sector toch al verrot en zal straks opnieuw opgebouwd moeten worden. Dat gun ik ze niet maar eens normale prijzen gaan hanteren (ik ken de marges) maar dat begint dan eigenlijk al bij de verhuurder danwel brouwerij. Dat zijn in veel gevallen maffiapraktijken.
- Luco
Bijna alle vastgoedeigenaren zijn boefjes als je naar de prijzen kijkt wat er betaald moet worden.JP schreef: 30 apr 2020, 14:30De meeste ondernemers (ZZP uitgezonderd) hebben toch zulk voetvolk in dienst. Ze kunnen dan nog enigszins blij zijn dat het personeel hun salaris via ingewikkelde structuren bij de overheid kan claimen. Dat scheelt de ondernemer weer geld. De een is niet meer of minder dan de ander want ze hebben elkaar nodig. Of praten de werkgevers ook zo laagdunkend over hun personeel toen nog alles koek en ei was ?PeterB schreef: 30 apr 2020, 12:19 Ik ken in mijn omgeving genoeg "voetvolk met een baan, loonslaven"( of welke omschrijving dan ook)die in de afgelopen periode tussen de 1000 en 1500 hebben ingeleverd, per maand, en dat ook de komende maanden doen.
En dan zijn er ook nog genoeg die tussen de 250 en 1000 zitten.
Maar die mogen niet klagen he want het zijn geen ondernemers..
De horeca heeft flinke klappen gekregen, maar de tijden dat ze dik geld verdienden, toen hoorde je ze niet. Nu was die sector toch al verrot en zal straks opnieuw opgebouwd moeten worden. Dat gun ik ze niet maar eens normale prijzen gaan hanteren (ik ken de marges) maar dat begint dan eigenlijk al bij de verhuurder danwel brouwerij. Dat zijn in veel gevallen maffiapraktijken.
Maar ik denk dat Voetvolk nu ook een beetje uit zijn verband wordt gerukt.
-
Of bedoelde ik te zeggen : "mocht je een paar ton nodig hebben om te overleven kun je altijd bij mij aankloppen".
Dat klinkt een beetje vreemd hé, net zo vreemd als dat het klinkt dat ik jou 'zelfmoord zou gunnen'.
-
Snap niet zo goed waar het werkgever vs werknemer vandaan komt.
Discussie ging toen over ondernemers die het nog geen maand uit kunnen zingen bij een tegenvaller.
Werknemer zonder een cent op de bank (en dan bedoel ik niet de minima of het gezin dat net een grote uitgave heeft gedaan) zijn ook dom.
Dat ze beide klagen over Corona is terecht. Dat ze beide geen maanden vooruit kunnen (of tegenvaller op tegenvaller kunnen verwerken) is ook logisch.
Wie of wat je ook bent, de gemakzucht om zelf geen verantwoordelijkheid te nemen als het om financiën gaat vind ik kwalijk. Dat verwacht je bij Afrikanen, dat ze geen dag verder denken als je ze geld geeft: "oh ik moet morgen ook eten".
Discussie ging toen over ondernemers die het nog geen maand uit kunnen zingen bij een tegenvaller.
Werknemer zonder een cent op de bank (en dan bedoel ik niet de minima of het gezin dat net een grote uitgave heeft gedaan) zijn ook dom.
Dat ze beide klagen over Corona is terecht. Dat ze beide geen maanden vooruit kunnen (of tegenvaller op tegenvaller kunnen verwerken) is ook logisch.
Wie of wat je ook bent, de gemakzucht om zelf geen verantwoordelijkheid te nemen als het om financiën gaat vind ik kwalijk. Dat verwacht je bij Afrikanen, dat ze geen dag verder denken als je ze geld geeft: "oh ik moet morgen ook eten".
-
Onlinetomgtr
Elise en Luco, get a room. Als jullie het nodig vinden om maar elkaar af te blijven branden doe dat niet publiek. Het is mooi geweest. Jullie zijn beide te kinderachtig voor woorden naar elkaar, doe de rest een lol, hou je waardigheid of zoek dit lekker via PM uit. Je krijgt toch geen gelijk, gelijk halen werkt niet, zeker niet op een forum.
- Luco
Dat was juist het punt Tom, men ging er bij voorbaat al vanuit dat een ondernemer zonder buffer een slechte ondernemer is, ik denk dat het iets genuanceerder ligt, als ineens inkomsten naar 0 gaat en uitgaven blijven voorlopig bijna 100% dan kan het heel hard gaan.Tom schreef: 30 apr 2020, 15:04 Snap niet zo goed waar het werkgever vs werknemer vandaan komt.
En daar was geen enkele empathie voor terwijl de grote jongens al na 1 dag aan het infuus hingen, en dat vond men normaal.
Maar goed ieder mag zijn mening hebben, maar een aantal meten hier met meer dan twee maten.
- Luco
vanaf nu staat die op negeertomgtr schreef: 30 apr 2020, 15:05 Elise en Luco, get a room. Als jullie het nodig vinden om maar elkaar af te blijven branden doe dat niet publiek. Het is mooi geweest. Jullie zijn beide te kinderachtig voor woorden naar elkaar, doe de rest een lol, hou je waardigheid of zoek dit lekker via PM uit. Je krijgt toch geen gelijk, gelijk halen werkt niet, zeker niet op een forum.
-
Onlinetomgtr
Lijkte me heel verstandig.Luco schreef: 30 apr 2020, 15:14vanaf nu staat die op negeertomgtr schreef: 30 apr 2020, 15:05 Elise en Luco, get a room. Als jullie het nodig vinden om maar elkaar af te blijven branden doe dat niet publiek. Het is mooi geweest. Jullie zijn beide te kinderachtig voor woorden naar elkaar, doe de rest een lol, hou je waardigheid of zoek dit lekker via PM uit. Je krijgt toch geen gelijk, gelijk halen werkt niet, zeker niet op een forum.
Ik kijk weleens de rijdende rechter. Dan denk ik vaak, jeetje, mensen die op die leeftijd nog zich zo gek laten maken, hoe kan dat. En dan kom ik hier, en verdomd, dan snap ik het. Of nee snap het nog steeds niet maar dan komt het iets dichterbij zeg maar.