Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 30 apr 2020, 09:12

17:00? Den zit ik al 2 uur in de gym man. Tenzij ik vakantie heb dan ben ik er al 3 uur.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 09:13

Het gaat niet om ambtenaren. Het gaat om beleid en het heeft nu lang genoeg geduurd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 apr 2020, 09:20

Robin schreef: 30 apr 2020, 09:11
romo schreef: 30 apr 2020, 08:33 ^fair punt

Kwakzalvers zijn ook politici, ook economen, die zagen 2008 ook zo helder aankomen :tooth:
2008 en dit zijn twee totaal verschillende vormen van crisis. Dat weet jij ook.

En Rutte vind ik nu ook een kwakzalver. Lacherig ja zeggen en nee doen. Geen woord over de economie.

Verschillend zijn ze, geheel eens.

Het punt is dat alle "deskundigen" het in beide gevallen niet zagen aankomen, in die zin dus "kwakzalvers" naar jouw woorden.

En daar ben ik het ook mee eens.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 09:26

romo schreef: 30 apr 2020, 09:20
Robin schreef: 30 apr 2020, 09:11
romo schreef: 30 apr 2020, 08:33 ^fair punt

Kwakzalvers zijn ook politici, ook economen, die zagen 2008 ook zo helder aankomen :tooth:
2008 en dit zijn twee totaal verschillende vormen van crisis. Dat weet jij ook.

En Rutte vind ik nu ook een kwakzalver. Lacherig ja zeggen en nee doen. Geen woord over de economie.
Dat zijn ze vaak allemaal. Maar nu die kwakzalvers van OMT wegwezen. Nu weten we het wel.

Verschillend zijn ze, geheel eens.

Het punt is dat alle "deskundigen" het in beide gevallen niet zagen aankomen, in die zin dus "kwakzalvers" naar jouw woorden.

En daar ben ik het ook mee eens.
Dat zijn ze vaak allemaal. Maar nu die kwakzalvers van OMT wegwezen. Nu weten we het wel.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 apr 2020, 09:28

OMT zal zich nu meer terugtrekken.

Kortom; de politiek/regering moet nu echt met de billen bloot, welk beleid gaat er nu volgen, hoe wordt die 1,5m samenleving geconcretiseerd?

alt

Bericht door alt » 30 apr 2020, 09:29

Iedereen kan het gezegde, olifanten dansen met olifanten.

De muziek is opgehouden, door het c-19 virus, de olifanten zijn gestopt met dansen.
Nu gaan de olifanten uit de staatsruif eten & vertrappen het ongedierte voor voor de stalhouder.

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 10:21

romo

Bericht door romo » 30 apr 2020, 10:27

Eerst hadden we Wodan en Donar, toen Jezus en God, nu Rutte en van Dissel.

Hoewel ik ze respecteer, geloof ik ze geen van allen.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 11:08

Het woord respect/respecteren: Tja ik kan Rutte totnutoe niet betrappen op 'respecteren van' de economie en bedrijfsleven (?)

Shakes

Bericht door Shakes » 30 apr 2020, 11:23

Rutte heeft genoeg gegeven aan links om nog geloofwaardig te zijn. Het is een mooi spelletje dat Rutte en de Jonge spelen maar A een veel te late reactie B geen mondkapjes C geen testen. Ze zullen nog meer hebben laten liggen maar dit schiet me nu te binnen

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 11:30

Robin schreef: 30 apr 2020, 11:08 Het woord respect/respecteren: Tja ik kan Rutte totnutoe niet betrappen op 'respecteren van' de economie en bedrijfsleven (?)
De keuzes die Rutte op dit moment maakt hebben niks te maken met 'respecteren van' maar zijn afwegingen. En in die afwegingen komt economie en bedrijfsleven op de 2e plaats, zo simpel is het.

Dat jij het daar niet mee eens bent is overduidelijk, maar 76% van de Nederlanders vindt dat Rutte het fantastisch doet en als er nu verkiezingen zouden zijn zou de VVD 12 zetels erbij krijgen, vergeleken met voor de corona crisis.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... we-zetels/

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 11:34

Elise schreef: 30 apr 2020, 11:30
Robin schreef: 30 apr 2020, 11:08 Het woord respect/respecteren: Tja ik kan Rutte totnutoe niet betrappen op 'respecteren van' de economie en bedrijfsleven (?)
De keuzes die Rutte op dit moment maakt hebben niks te maken met 'respecteren van' maar zijn afwegingen. En in die afwegingen komt economie en bedrijfsleven op de 2e plaats, zo simpel is het.

Dat jij het daar niet mee eens bent is overduidelijk, maar 76% van de Nederlanders vindt dat Rutte het fantastisch doet en als er nu verkiezingen zouden zijn zou de VVD 12 zetels erbij krijgen.

Dat hebben ze wel in mijn boek Elise. Hoe jij denkt weet ik nu ook wel. Jij bepaalt dat niet voor mij of er iets wel of niet mee te maken heeft. En jij bent 'ziek' dus jij kijkt er anders tegenaan. Dan kun je de rest makkelijk wegwuiven. Dat vind ik jammer.

Maar dan doet Rutte iets goed bij al dat 'voetvolk wat hun salaris elke maand overgemaakt krijgt' maar niet bij mij en bij vele kartrekkers van de economie. Ik geef mijn mening. Ik ben 'n twijfelaar.

Niemand weet hier hoe 't gaat komen. We zijn gewoon aan het discussieren. Meer niet.

Peric

Bericht door Peric » 30 apr 2020, 11:38

Nogmaals, het klapvee is alweer vergeten waarom deze situatie zo heftig was/is. Dit kabinet heeft te veel bezuinigd op de zorg. Dat is diezelfde VVD die nu zo bejubeld wordt.

PeterB

Bericht door PeterB » 30 apr 2020, 11:40

Jaja, zo is Rutte dankzij de corona een groot staatsman geworden.
De wekelijkse toneelvoorstelling in de afgelopen tijd heeft flinke invloed gehad op "het volk"...

romo

Bericht door romo » 30 apr 2020, 11:44

Waarom mijn ongeloof met stip stijgt;

NL laat Duits testaanbod onbenut


 Nederland maakt nog geen gebruik van
de mogelijkheid om iedere dag duizenden
extra tests op het coronavirus uit te
voeren in Duitsland.Een laboratorium in
Keulen bood twee weken geleden aan om
dagelijks 5000 tests te doen,blijkt uit
een e-mail die in handen is van de NOS.

Pas eergisteren reageerde coronagezant
Sijbesma,zegt de Nederlandse partner
van het Duitse lab,U-Diagnostics in
Baarn.De uitkomst is nog niet bekend.

Nederland test nu 7000 mensen per dag,
vooral zorgmedewerkers en kwetsbare
mensen.Dat moeten er snel meer worden,
maar het testmateriaal is schaars.De
Duitsers hebben voldoende beschikbaar.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 11:46

Peric schreef: 30 apr 2020, 11:38 Nogmaals, het klapvee is alweer vergeten waarom deze situatie zo heftig was/is. Dit kabinet heeft te veel bezuinigd op de zorg. Dat is diezelfde VVD die nu zo bejubeld wordt.
Dit exact. En nu Rutte op 'n voetstuk plaatsen. LOL hou toch op.

76% van de NL bevolking is ook tevreden met een Toyota Corolla uit 2002.

:coffee:

romo

Bericht door romo » 30 apr 2020, 11:46

En nog meer tegenstrijdigheden;

"Kind mogelijk net zo besmettelijk"


 Kinderen verspreiden het coronavirus
mogelijk net zo makkelijk als anderen,
zegt de onderzoeksgroep van de Duitse
topviroloog Drosten.Hij waarschuwt voor
onbeperkte heropening van scholen en
kinderdagverblijven in Duitsland.

Uit monsters van 3700 coronapatiënten,
onder wie 49 kinderen tot 10 jaar en 78
tieners,blijkt dat kinderen net zo veel
virusdeeltjes bij zich dragen.Daardoor
kunnen ze net zo besmettelijk zijn als
volwassenen,zeggen de onderzoekers.

De Nederlandse viroloog Marion Koopmans
zegt dat kinderen,ook als ze evenveel
virusdeeltjes hebben,minder hoesten en
dus het virus minder overdragen.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 apr 2020, 11:50

Dus kinderen dragen het wel over....

Elise

Bericht door Elise » 30 apr 2020, 11:51

Robin schreef: 30 apr 2020, 11:34 En jij bent 'ziek' dus jij kijkt er anders tegenaan. Dan kun je de rest makkelijk wegwuiven. Dat vind ik jammer.
Ziek zijn heeft er geen ene reet mee te maken.
Robin schreef: 30 apr 2020, 11:34 Maar dan doet Rutte iets goed bij al dat 'voetvolk wat hun salaris elke maand overgemaakt krijgt' maar niet bij mij en bij vele kartrekkers van de economie.
Deze crisis raakt een ieder Robin, ook al het 'voetvolk' dat hun zuurverdiende centjes in jouw winkeltje komen besteden.

k33z

Bericht door k33z » 30 apr 2020, 11:52

Robin schreef: 30 apr 2020, 11:34

Dat jij het daar niet mee eens bent is overduidelijk, maar 76% van de Nederlanders vindt dat Rutte het fantastisch doet en als er nu verkiezingen zouden zijn zou de VVD 12 zetels erbij krijgen.

Dat hebben ze wel in mijn boek Elise. Hoe jij denkt weet ik nu ook wel. Jij bepaalt dat niet voor mij of er iets wel of niet mee te maken heeft. En jij bent 'ziek' dus jij kijkt er anders tegenaan. Dan kun je de rest makkelijk wegwuiven. Dat vind ik jammer.

Maar dan doet Rutte iets goed bij al dat 'voetvolk wat hun salaris elke maand overgemaakt krijgt' maar niet bij mij en bij vele kartrekkers van de economie. Ik geef mijn mening. Ik ben 'n twijfelaar.

Niemand weet hier hoe 't gaat komen. We zijn gewoon aan het discussieren. Meer niet.
Het voetvlok (loonslaven) en de kartrekkers (ondernemers), wat een vergelijk..... komt nogal arrogant over.

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 11:54

k33z schreef: 30 apr 2020, 11:52
Robin schreef: 30 apr 2020, 11:34

Het voetvlok (loonslaven) en de kartrekkers (ondernemers), wat een vergelijk..... komt nogal arrogant over.
Zal ik hier het vingerwijzen naar die ondernemertjes en belachelijk maken daarvan paar weken terug even plaatsen Kees, voor de beeldvorming?

En dat het bij jou arrogant overkomt: Het zij zo.
Ergo: Jouw post komt op mij nogal vingerwijzend , belerend over. Hoe vind je die?

Robin

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 11:58

Maar dat las ik gisteravond al. Je mag hier vingerwijzen, belerend doen als je: ziek bent geweest of in een medisch beroep zit. Dan mag je anderen de maat nemen en terugroepen al waren het kleine kinderen. Selectieve verontwaardiging en selectieve empathie.

Luco noemde ze drama queens. Ik snap hem nu wel.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 apr 2020, 12:02

Maar dan doet Rutte iets goed bij al dat 'voetvolk wat hun salaris elke maand overgemaakt krijgt'
Dat is ook niet helemaal zo hoor Robin, zijn er zat die hun baan al verloren zijn of kwijt raken binnenkort.
kan zo 4 voorbeelden noemen in mijn directe omgeving.

Dan nog vele voorbeelden zoals ook bij mijn eigen werkgever waar de "voetvolk baan" nu in 1 maand 10 vrije dagen inleveren én 10% salarisuitkering kwijt zijn.

Allemaal om het bedrijf de ellende door te helpen.
Als voetvolk baan voelt dat best dubbel vind ik persoonlijk in een tijd waarin voorgaande jaren alle dikke winsten zijn opgestreken door de aandeelhouders / raad van bestuur maar nu de gewone man mag bloeden in zijn salaris en vrije dagen om de tent overeind te helpen houden.

Kortom zowel degene in loondienst als degene met eigen bedrijf wordt geraakt. Niemand wordt hiet beter van.

nu maar koffie dan? :coffee:

romo

Bericht door romo » 30 apr 2020, 12:03

Shakes schreef: 30 apr 2020, 11:50 Dus kinderen dragen het wel over....
Viral loads by PCR as seen in our laboratories. No significant difference between children and adults. Age categories: Kindergarten (KG), Grade school (GS), Highschool (HS), etc. with age ranges and (counts). https://bit.ly/SARS-2-load
Afbeelding

https://twitter.com/c_drosten/status/12 ... steps%3D20

Luco

Bericht door Luco » 30 apr 2020, 12:03

Ja je mag iemand (ondernemer)wel zelfmoord toewensen, maar Ow wee als je iets over een zieke zegt.

Ook eigen schuld toch, had die gezonder moeten leven👍

Plaats reactie