Frans van Wessel (55, rood shirt) runt het restaurant met zijn halfbroer Andy en echtgenote Tri Susilah (48).HELMOND - Diverse klanten van Indonesisch restaurant Loro Blonyo in Helmond krijgen hun bestelling deze zondag op een bijzondere manier thuisbezorgd. Vaste klant Roy Soons staat voor één dag namelijk letterlijk garant voor een supersnelle hap door de bestellingen met zijn Ariel Atom 3.5 Supercharged-racewagen tot aan de voordeur te brengen.
Roy Soons (achter het stuur) is een enorme autofreak: „Ik ben blij dat ik op deze manier mijn steentje kan bijdragen.”Klanten die zich voor de extra snelle service inschreven, betaalden 20 euro bovenop de kosten van hun bestelling. Die bijdrage komt ten goede aan de actie ’Voor de toppers van het Elkerliek’. Zorgmedewerkers van het Helmondse ziekenhuis ontvangen dinerbonnen die ze kunnen besteden bij de plaatselijke horecabedrijven. Dit als blijk van waardering voor hun tomeloze inzet tijdens de coronacrisis.
Frans van Wessel (55) runt het restaurant met zijn halfbroer Andy en echtgenote Tri Susilah (48). Hij vertelt: „Ik zag Roy laatst weer in zijn racewagen door Helmond rijden. Daarna appte ik hem als grapje of ’ie niet eens op die manier voor ons wilde gaan bezorgen. Dat is een eigen leven gaan leiden en uitgemond in dit initiatief voor het goede doel dat op deze manier ook mooi wat extra aandacht krijgt.”
Van Wessel is ervan overtuigd dat Loro Blonyo de coronacrisis te boven komt: „We hadden al een afhaalpunt. Daar hebben we heel snel ook bezorging aan toegevoegd. Het is nu een kwestie van overleven: de situatie uitzitten en hopen op betere tijden.”
De 37-jarige Roy Soons vindt het leuk om met zijn racewagen mee te werken aan de actie: „De medewerkers in de zorg verdienen zeker een steuntje in de rug. Als ik daar op deze manier aan kan bijdragen, doe ik dat graag. Ik ben een enorme autofreak. De Ariel Atom 3.5 Supercharged is mijn grote trots. Die kostte 85.000 euro. Al mijn spaargeld zit er in. Er rijden er op kenteken maar vijf van rond in Europa. Ze worden gebouwd in Engeland. Binnen 2,7 seconden zit je op 100 kilometer per uur. Ik rijd er soms mee op het circuit, maar meestal toer ik er gewoon mee op de openbare weg. Maar nog nooit eerder deed ik dat als bezorger van Indonesische specialiteiten, haha.”
Lars Nijhuis (39) is een van de klanten die zich aanmeldde voor de supersnelle hap: „Sinds het begin van de coronacrisis doen wij ieder weekend een bestelling bij een restaurant uit de omgeving. Puur om de middenstand te steunen in deze lastige tijden. Dit initiatief vonden we extra bijzonder. Vanwege de actie voor het Elkerliek-personeel en het feit dat onze jonge zoons helemaal gek zijn van Max Verstappen en alles wat met racen te maken heeft.”
Nijhuis werkt zelf in de farmaciebranche en bevindt zich in Helmond middenin de coronabrandhaard: „Op mijn werk in Oss maken we medicijnen die op de ic’s worden gebruikt. Een vriend van mij heeft ook corona en ligt al negen dagen aan de beademing. Heel ellendig allemaal. Vandaar ook dat we wel een verzetje als dit kunnen gebruiken.”