Nieuwe flat screen: wie helpt ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
René

Bericht door René » 30 aug 2007, 19:20

Onder de 40 inch heb je weinig aan FullHD (volgens mij is er zelf geen FullHD in 32 inch te krijgen).
Sony KDL32D3000 schijnt heel erg goed te zijn, ook met zwartwaarde.

Btw Gran Turismo 5 wordt wel FullHD 1080P :D

Gijzer

Bericht door Gijzer » 30 aug 2007, 19:22

Rebel schreef:Kunnen de sony toestellen en de panasonic hierboven ook memory-cards lezen en hebben ze eventuele USB aansluitingen?
Toen ik hem gekocht hebt had alleen Phillips deze opties.

Daarnaast was Ambilight voor mij juist doorslaggevend.
Ondanks ik er voorheen niks van wilde weten.
Als ik het soms uitzet, lijkt het beeld 'platter" te worden en minder levend.
Blijft een goeie zet van Phillips en ik snap niet warom andere merken het niet kopieeren (eventueel in een andere uitvoering ivm bepaalde rechten)
Waarschijnlijk wacht de rest tot PH de boel helemaal uitgekristaliseerd heeft.

Zijn begonnen met lampen, laatste modellen met led's.

Persoonlijk vind ik abi-light wel mooi maar de schermkwaliteit heel slecht van de PH.

Als je niet recht voor je tv zit een erg blauwe gloed over het scherm heen.

Pascal

Bericht door Pascal » 30 aug 2007, 19:56

Sony heeft altijd een erg mooi beeld imo;plasma of lcd,is moeilijk kiezen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2007, 20:16

Pascal schreef:Sony heeft altijd een erg mooi beeld imo;plasma of lcd,is moeilijk kiezen.
Ik kijk alleen maar minder TV ipv meer, voorlopig doet mijn oude TV ( 15 jaar intussen) het nog steeds. Er komt pas een andere als deze het verdomd, bij mijn huidige consumptie zal dat vermoedelijk ergens in het jaar 2145 liggen, nouja, wie dan leeft, wie dan zorgt............... :lol: :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 20:20

Gijs te Kaat schreef:
Rebel schreef:Kunnen de sony toestellen en de panasonic hierboven ook memory-cards lezen en hebben ze eventuele USB aansluitingen?
Toen ik hem gekocht hebt had alleen Phillips deze opties.

Daarnaast was Ambilight voor mij juist doorslaggevend.
Ondanks ik er voorheen niks van wilde weten.
Als ik het soms uitzet, lijkt het beeld 'platter" te worden en minder levend.
Blijft een goeie zet van Phillips en ik snap niet warom andere merken het niet kopieeren (eventueel in een andere uitvoering ivm bepaalde rechten)
Waarschijnlijk wacht de rest tot PH de boel helemaal uitgekristaliseerd heeft.

Zijn begonnen met lampen, laatste modellen met led's.

Persoonlijk vind ik abi-light wel mooi maar de schermkwaliteit heel slecht van de PH.

Als je niet recht voor je tv zit een erg blauwe gloed over het scherm heen.

Vreemd...
Phillips produceert zelf geen 1920X1080 schermen....
Deze zijn van Sharp.

Meteen nadat ze uitkwamen had Phillips al leveringsproblemen omdat ze afhankelijk waren van de Sharp lcd schermen.
Grootste deel ging naar hun eigen (sharp) toestellen waarvan het merendeel naar de usa ging.
Phillips kreeg een bepaald aantal schermen, waarvan vervolgens ook een groot deel naar de usa gingen, omdat daar de technologie op HD gebied nu eenmaal verder is dan hier.

Het fabriceren van goede full HD schermen is een dure en aangelegenheid. Door hey hogere aantal pixels is de kans dat er "dode" pixels tussen zitten groter aanwezig.
Daardoor worden veel schermen afgekeurd.

De nieuwe Phillips tv's zijn zo uitgebreid in te stellen dat je niet meer kunt spreken van blauw- of warm- beeld etc.

Maar nogmaals, ik vind dat iedereen zijn eigen keuze moet maken.
Ik heb de wijsheid niet in pacht.
De aankoop van een LCD...full HD of niet...of je huidige tv behouden hangt vaak van meerdere factoren af.
Ik heb noodgedwongen een andere tv gekocht omdat ik in overleg met de interieurbouwer een keuze moest maken, wat te doen.

Maar er zijn massa's mensen die nog een prima tv bezitten en nog liever "even" wachten. Ieders goed recht.
Vorig jaar toen ik een topic opende omtrent dit soort tv's aren er ook diverse mensen die zeiden dat je moest wachten.
je kunt blijven wachten, ieder jaar komt iets nieuws.

Als ik nu de "AureaU" LCD-tv zien van Phillips, had ik gewacht. zie ook http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6348

Maar volgend jaar of over twee jaar is weer een vernieuwde technologie, waardoor je weer het gevoel zou hebben dat je beter had kunnen wachten.
Inmiddels heb ik wel al een jaar plezier van mijn huidige tv.

En nogmaals, met name het bekijken van foto's is voor mij subliem.
Ik fotografeer graag, en vind niks mooier dan dit gezellig onderuit op de bank te bekijken onder het genot van een glaasje wij en knetterende open haard.
Ik hou er tegenwoordig zelfs rekening mee tijdens het fotograferen dat ik ze erna doe resizen tot de verhouding "1920X1080"

Sterker nog, als ik dit had geweten, had ik me een HD-fotocamara gekocht die foto's maakt in een "1920X1080" verhouding.
Nu moet ik ze zelf nog allemaal uitsnijden...
Ik wil voor onze volgende reis naar New York een HD-filmcamara aanschaffen. Ben echter nog steeds aan het wachten tot de beoogde modellen in Nederland leverbaar worden.

Hoe dan ook Macboy, succes met de keuze.

P.S......Peurno-movies wil je liever niet in HD zien......geloof me :wink:

Pascal

Bericht door Pascal » 30 aug 2007, 20:35

@Romo;me too;ding van mij is zo'n 10 jaar,maar zo weinig gebruikt,dat hij nog bijna als nieuw is;komt in het museum 8) .

Hubert D

Bericht door Hubert D » 30 aug 2007, 20:37

@Rebel`
HD-camera's zijn er volop hoor. In de VS zijn ze wel goedkoper, dat wel. Maar let op PAL/NTSC..... En probeer geen invoerrechten te betalen :lol:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 30 aug 2007, 23:30

@ Macboy,

Mocht je naar de Mediamarkt gaan in Arnhem vraag naar Raymond Zwiers.

Hij kan je dan een leuke korting regelen.

Wel even zeggen dat het via mij komt.

Gr,

Gijs

P.s. Als je een PB stuurt met wanneer je zou gaan kan ik kijken of hij er is.

RVV

Bericht door RVV » 30 aug 2007, 23:45

LOL@Rob in dezelfde reactie
Maar nogmaals, ik vind dat iedereen zijn eigen keuze moet maken.
Ik heb de wijsheid niet in pacht.
De aankoop van een LCD...full HD of niet...of je huidige tv behouden hangt vaak van meerdere factoren af.
Ik heb noodgedwongen een andere tv gekocht omdat ik in overleg met de interieurbouwer een keuze moest maken, wat te doen.

Maar er zijn massa's mensen die nog een prima tv bezitten en nog liever "even" wachten. Ieders goed recht.
Vorig jaar toen ik een topic opende omtrent dit soort tv's aren er ook diverse mensen die zeiden dat je moest wachten.
je kunt blijven wachten, ieder jaar komt iets nieuws.
Ik wil voor onze volgende reis naar New York een HD-filmcamara aanschaffen. Ben echter nog steeds aan het wachten tot de beoogde modellen in Nederland leverbaar worden.
Rob niet te lang in de wacht blijven staan :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 31 aug 2007, 15:28

he Gijs bedankt !

Rebel: stuur eens een foto van je woonkamer dan ? Ben nu wel benieuwd !

Rebel

Bericht door Rebel » 01 sep 2007, 10:02

Yeah right, lekker op het open gedeelte van het forum je prive posten :wink:

Rico had ooit zijn nieuwe voordeurlamp gepost op een forum....dat heeft hij geweten :lol: :wink:

Ik weet het goed gemaakt, Mac. Ik zal eens een paar voorbeelden posten van een aantal resoluties in vehouding.
De eerste is Full HD..
Tweede is HD ready
En de derde is een gewone breedbeeld tv
Uiteraard allemaal in dezelfde verhouding verkleint.

Ik heb speciaal een afbeelding van een bmw genomen...dat kijkt makkelijker voor de meeste.. :wink:

[img:600:337]http://img70.imageshack.us/img70/7485/tv1ew0.jpg[/img]

[img:600:337]http://img70.imageshack.us/img70/3996/tv2ng1.jpg[/img]

[img:600:336]http://img154.imageshack.us/img154/7051/tv3nm6.jpg[/img]

Rebel

Bericht door Rebel » 01 sep 2007, 10:06

Nee Rico, kan iedere maand binnen komen. Dus is in principe alweer een oud model :wink:
Ik blijf erbij dat je gewoon moet instappen op het moment dat het zich voordoet, en je oudere slecht wordt.
Met wachten ontneem je je al die jaren plezier en kijkgenot :wink:

Wel lekker scherp inderdaad in die reactie hierboven :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 jan 2008, 11:38

schop.

inmiddels een mooie aanbieding bij Makro, LG 37LF65, 93cm FULL HD LCD voor EUR 998.

Lijkt me niet verkeerd.

Maar nu zegt mijn broer weer dat ik 100hz moet nemen. Dan is het helemaal geweldig.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jan 2008, 12:59

Ik geloof het allemaal wel, die TV`s van tegenwoordig doen niet meer onder voor PC`s...............................tenminste als het gaat om het feit hoe snel ze achterhaald zijn....................... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 15 jan 2008, 13:00

Ik wacht nog ff met kopen :lol:

romo

Bericht door romo » 15 jan 2008, 13:19

Rico v Velzen schreef:Ik wacht nog ff met kopen :lol:
Das verstandig, alleen dan kopen als je oude naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken............................ :lol: in rook is opgegaan, mag ook................. :lol:

Tom V

Bericht door Tom V » 15 jan 2008, 13:22

Ach, ik heb een half jaar geleden een 93cm LG hd-ready gekocht. Gebruik m eigenlijk alleen icm mediacenter ( via vga aansluiting ) en ben er hardstikke tevreden mee. HD content ziet er super uit, tv ook.
Nooit spijt van gehad dat ik niet heb gewacht voor een full HD oid.

atomchris

Bericht door atomchris » 15 jan 2008, 14:41

full hd wordt vaak nog niet ondersteund door de kabel jongens........

plasma is (soms)iets mooier,maar van een goeie lcd tv is de kijk hoek heel(net zo) groot,

wat wel heel belangrijk is is het kleurcontrast dat geven ze aan als

b.v. 5000:1
hoe hoger het cijfer voor de : hoe beter de zwart tinten zijn,plasma is ongeveer 10000:1
maar die kan je ook van lcd's kopen.........
plasma verbruikt veel meer stroom als een LCD.....

vanaf 5000:1 zit je wel goed,let wel op 2 keer component en minstens 2 keer HDMI.
Heb er 2 jaar geleden ook 1 gekocht en me er zeer ernstig in verdiept........

en dan nog het verschil tussen 1080P en 1080I.......is een heel verhaal apart,

grtz chris 8)

Roman

Bericht door Roman » 15 jan 2008, 15:30

Hangt er vanaf hoe lang je er mee wilt doen.

Er komt heel wat leuks aan over een paar jaar waarmee HDTV in een klap oude technologie is.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 jan 2008, 18:13

Kijk je naar een TV van 40" of kleiner heeft het volgens mij geen nut om perse op Full HD te gaan hameren, HD ready voldoet dan prima.
Je zal alleen verschil zien al je er met je neus op het scherm gaat zitten.
Pas vanaf zo'n 50" of groter heeft het zin om voor de Full-HD tv's te gaan.

De enige TV die ik nu graag zou willen is toch wel een Pioneer Plasma van 42" contrast ratio van 20000:1 en een mooi design 8)
Maar goed prijskaartje is niet misselijk.

Digitale TV ondersteunt overigens wel enkele Full-HD kanalen.

romo

Bericht door romo » 15 jan 2008, 18:58

Vertel me; wat heb je aan full HD, blu ray en hoe het al niet heten mag.................................als er nooit een r.k op de TV is?

En die film die je dan eens wil zien, ach die heb je ook al in de bioscoop gezien..........................een 1/2 jaar later is ie dan op HD/Blu ray dvd..........nou, ik heb (nog) geen last van mijn geheugen.................dus laat maar................................

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 jan 2008, 19:07

Daarom kijk ik ook bijna nooit naar de (kabel)TV, 95% van die films die ik zie kijk ik thuis ;)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 jan 2008, 19:12

Een met een hoog contrast nemen
ik heb een LG 32" met 1:5000, tegenwoordig heb je ze ook met 1:10.000

Tom

Bericht door Tom » 15 jan 2008, 19:21

romo schreef:Vertel me; wat heb je aan full HD, blu ray en hoe het al niet heten mag.................................als er nooit een r.k op de TV is?

En die film die je dan eens wil zien, ach die heb je ook al in de bioscoop gezien..........................een 1/2 jaar later is ie dan op HD/Blu ray dvd..........nou, ik heb (nog) geen last van mijn geheugen.................dus laat maar................................
Achja, als je filmliefhebber bent is het wel leuk. Collega van me heeft ook zo'n dikke full-hd LCD (topmodel van Philips ofzo) aan de muur hangen met twee dikke Kef-zuilen, Rel-subwoofer etc. rondom... alles digitaal via sateliet, echt dikke prima dus! Mooi spul maar vind het de centen niet waard. Of je moet echt filmliefhebber zijn... hobbies mogen geld kosten.
TV kijk ik ook nooit. Ik irriteer mij kapot als je gaat zitten wachten tot een programma begint (reclames) en na tien minuten zie je weer reclames etc. etc., niks voor mij. Als ik een film zien dan ga ik naar de bios, huur ze of download ze. Betaal liever voor een film dan dat ik ze via tv moet kijken met tig reclames.

Roman

Bericht door Roman » 15 jan 2008, 19:34

Voor de TV freaks :wink:

33 megapixel Super Hi-Vision (Ultra HDTV) could be on the air in 2015

1080p and QuadHD / 4K can take a step back, the Japanese government has announced plans to bring Super Hi-Vision (a.k.a. Ultra High Definition) to life as a broadcast standard by 2015. With its 33 megapixel (7,680 x 4,320) resolution and 22.2 channel surround sound, challenges so far have included building a camera that can record it, and equipment to transfer the 24Gbps uncompressed stream. Fortunately, some forward thinker in Japan's Internal Affairs and Communications Ministry -- that we are strongly considering as a write in candidate for the presidential elections -- is beginning a joint project with private companies to make this happen, beginning with a research investment of about $2.7 million this year alone. If you're still confused as to how much more res this is than anything you currently own, check out the handy chart after the break.
[img:425:239]http://img100.imageshack.us/img100/3876 ... 107zi1.jpg[/img]

Plaats reactie