Nieuwe flat screen: wie helpt ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Nieuwe flat screen: wie helpt ?

Bericht door Macboy » 29 aug 2007, 20:39

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Flatscreen om op te hangen, niet groter dan 81cm.

Nou heb je veel informatie op internet, wat je moet nemen, wat niet. Maar daar heb ik geen zin in op dit moment.

Ik vroeg me af wat de D-F-er mij zou kunnen adviseren, welk type TV?

Ben zelf al jaren fan van Sony apparatuur en voor tv's gewoon Philips. Maar ik houd alle opties open, want LG vind ik ook geweldige producten creeëren.

Nou ben benieuwd !

Oh ja budget, maximaal EUR 1200 ongeveer

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 29 aug 2007, 20:59

is LG niet een dochteronderneming van Phillips??

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 aug 2007, 21:02

Macboy, ik heb sinds een 8maanden een Plips met ambilight echte aanrader.....kijk vooral naar de beeldkwaliteit en wat jezelf mooi vindt.

Tip, koop hem niet in de winkel maar online scheelt je 400euro....

www.elektrogigant.nl heb ik de mijne vandaan....zeeeeeer scherpe prijzen.

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 29 aug 2007, 21:05

Het ruime aanbod maakt eea inderdaad niet overzichtelijker. Ben zelf ook een Sony man en dus is het de KDL32D3000E geworden. Misschien ook iets voor jou? Is Sony, is 81 cm en past ook in je budget.

Marc

Luca

Bericht door Luca » 29 aug 2007, 21:13

heb ook een ambilight gehad. Kwaliteit is super en je krijgt wat extra. Ik vond alleen de kleuren niet zo mooi uit komen op de muur. Iets van de muur op een standaard was mooier.

Heb nu Sony Bravia 107 cm. Mooi en goed maar minder exclusief als de philips.

Koop een LCD wel met FULL HD en niet meer met HD ready!!

Succes

Macboy

Bericht door Macboy » 29 aug 2007, 21:20

Daar heb ik wat aan tips. FULL HD check

Die Sony met typenummer kan ik zo vinden. Toppie :)

Site om te bestellen: check :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 aug 2007, 21:37

Samsung behoort ook bij de betere, samen met Phillips, van Panasonic hoor ik ook goede verhalen, van Loewe en Metz ook............................ach dit helpt je ook niet............................ :lol: :wink:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 29 aug 2007, 21:53

Misschien dat je hier nog wat wijzer van kunt worden:

http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=31523

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 29 aug 2007, 23:08

Ik zou altijd voor een plasma gaan, geen lcd. Lcd lijkt mooi in de winkel, maar als je thuis het licht uit doet zie je pas hoe slecht het zwart wordt weergegeven (of kijk anders in de winkel maar eens een beetje schuin er tegenaan, zwart wordt meer paars/blauw). Heb zelf zowel een plasma (huiskamer) als een lcd (slaapkamer) dus ben niet bevooroordeeld :P

Plasma begint meestal wel pas bij 37" (94cm) dus zou betekenen dat je een maatje groter moet, hoewel 32" (82cm) volgens mij ook wel wordt gemaakt door sommige fabrikanten. Panasonic en Pioneer zijn de absolute toppers op plasma gebied. Voor LCD zou ik voor panasonic gaan. Ik heb zelf een (nieuwste model 26") samsung lcd in de slaapkamer en ik moet zeggen dat deze een beetje tegenvalt (had ik nou toch maar iets meer voor panasonic betaald! :(), zwartweergave is slecht en hij bromt als er te veel licht in beeld is (moet dus terug voor garantie).

Joop

Bericht door Joop » 30 aug 2007, 00:05

Aardig topic; Ben zelf ook nog op zoek....

Heb hier ook een online winkel gevonden met thuiswinkel-waarborg: ofwel veilig kopen en volgens mij ook nog goedkoper bij een aantal artikelen dan de site van 'duifjes':

http://www.televisiestore.nl/?sid=00df9 ... 1a5db854a9

Staat hier ook nog een uitleg tussen de verschillende TV's: LCD of Plasma.

Overigens kan het geen kwaad om te shoppen want er valt snel geld te verdienen door online prijzen te vergelijken.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 30 aug 2007, 00:12

Gewoon even op www.kieskeurig.nl kijken, daar zie je per tv meteen wie het goedkoopste is.

Rebel

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 01:45

Full HD is een must (dus 1920X1080i)
Als je voor Phillips kiest, dan heb je vrijwel zeker ook de mogelijkheid om fotogeheugenkaarten rechtstreeks in de tv te steken.
Ook zitten er een aantal USB aanslutingen op, die reuze handig zijn voor een usb stick met fotos te bekijken of een externe schijf/laptop aan te hangen.

Ik vind met name fotos kijken op een HD tv geweldig. In vergelijk tot met je vrienden of familie achter een laptop of pc scherm te kijken.

Als je voor HD gaat, moet je "all the way" gaan... dus ook de HD-decoder van Samsung erbij en en meteen digitaal tv pakket erbij nemen. En een 1080-i dvd-speler...
Er zijn nu 5 HD zenders, en op Film1 worden ook een groot aantal films in HD uitgezonden. Maar komend jaar gaat dit aantal groeien.

Als je eenmaal HD gezien hebt in het echt, dan neem je met minder geen genoegen meer. Vraag eens om een demonstratie bij een fatsoenlijke dealer.

Als je hier niet voor kiest.....dan is het voordeel van een LCD scherm zo goed als niks. Uitegezonder dat je tv iets platter is.
Al die toestellen die HD-ready zijn, maar niet FULL HD zijn, zijn in mijn ogen weggegooit geld. Gepruts dat het net niet haalt bij het echte werk. En dat ziet zelfs mijn oma van 96 nog.
Of je moet een goedkopere kopen als tussenstation voor een aantal jaren en straks een completere Full HD versie kopen tegen minder geld.
Samsung heeft al enkele Full-HD modellen die vrij goedkoop zijn.
Maar ook Phillips heeft een aatal goedkopere modellen.

Maar ik zou met name een nemen met de mogelijkeheid om foto's te bekijken. Dus met memorycard-sleuven en USB uitgangen.
En Ambilight..... Ik was er voorheen sceptisch over, maar ik zou niet meer zonder willen.
s'avonds tv kijken is een feest....

Succes met je keuze Ilija.

p.s. Houdt dit nu in dat de GT3 als trackcar niet doorgaat? :lol:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 30 aug 2007, 07:44

Ik zou zeggen ga naar de Mediamarkt.
Assortiment is daar zo groot dat je in ieder geval kunt vergelijken.

Persoonlijk zou ik altijd voor een Panasonic plasma gaan.
Daar is zwart tenminste zwart.

Deze heb je ook voor jou budget.
Phil ambi enzo niet.

VLA

Bericht door VLA » 30 aug 2007, 07:53

Ik heb een nieuwe Toshiba 42inch X3030D besteld, voor 1400 euro. Maar ik zie dat hij inmiddels voor 1300 ook te krijgen is.

Ik ben echt een zeikerd en heel kieskeurig als het gaat om beeldschermen. Ik werk zelf in de IT, en heb heel veel met lcd schermen te maken, en doe qua hobby heel veel met grafische applicaties, en multimedia (voornamelijk video). Ik wou een full HD scherm met mooi contrast en goede kleuren. Na veel schermen gezien te hebben... ben ik voor deze Toshiba gegaan (mijn budget was 1500 euro, en ik wou perse een Full HD 1080P scherm).

Ik zou zeggen, ga hem eens bekijken in de winkel. Ikzelf heb hem via internet besteld, en wacht nu al 3 weken erop. :?

mrbbs

Bericht door mrbbs » 30 aug 2007, 07:56

Moest ik kunnen dan wacht ik nog minimum een jaar.
Komen er nog meer LCD tv's uit met backlight LED. Is alweer een stuk beter tot wat ze nu beschikbaar hebben. Tegen volgend jaar zullen deze ook betaalbaar worden.
Backlight LED geeft kleuren veel beter weer en zorgt voor echt zwart.

Gino

Bericht door Gino » 30 aug 2007, 07:56

Ik heb inmiddels heel wat lcd's en plasma schermen gezien, maar ik zou de keuze van een scherm NIET af laten hangen van het feit of er een 720p of 1080p paneel in hangt. Dit is op schermen tot 32" domweg niet zichtbaar, maar bij veel mensen zit het 'm net als bij hifi vaak tussen de oren. Kleurechtheid, contrast en lichtopbrengst vind ik vele male belangrijkere aspecten dan full HD...
Kijk je veel films dan zou ik een goede plasma overwegen, maar dat terzijde. Begrijp me niet verkeerd: voor 1200 euro koop je tegenwoordig een goed full HD scherm maar staar je daar niet blind op tijdens je zoektocht. Succes!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2007, 08:49

Wat is het verschil tussen 1080i en 1080p ??

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 30 aug 2007, 10:49

romo schreef:Wat is het verschil tussen 1080i en 1080p ??
Op deze site maken ze redelijk begrijpbaar wat het verschil is:
http://www.windowsmoviemakers.net/PapaJ ... ssive.aspx

Ik heb zelf ook rond zitten neuzen voor een Plasma. Momenteel maakt Pioneer de beste Full HD plasma's die ook up to spec zijn. Daarmee bedoel ik HDMI 1.3 etc. en niet afwijken van standaarden.

Panasonic maakt kwalitatief goede Full HD schermen tegen betaalbare prijzen.

Ik zit zelf te wachten tot de Panasonic 50" TH-50PY700 leverbaar wordt.

Tom

Bericht door Tom » 30 aug 2007, 10:49

Gister bij een collega ook een film gezien in 'echt' HD (1080) op zijn ontzettend grote Philips lcd met ambilight (en alle andere toeters en bellen). Waanzinnig mooi beeld hoor 8) echt een groot verschil tov gewoon dvd.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 30 aug 2007, 11:33

Tom schreef:Gister bij een collega ook een film gezien in 'echt' HD (1080) op zijn ontzettend grote Philips lcd met ambilight (en alle andere toeters en bellen). Waanzinnig mooi beeld hoor 8) echt een groot verschil tov gewoon dvd.
Dit moet dan HD-DVD of Blueray geweest zijn een normale DVD kan je niet op die resolutie afspelen. Het kan wel maar wat er dan gebeurt dat noemen ze upscaling. Als je dus een goede DVD speler hebt zal deze het beeldformaat aanpassen tot 1080p.

Alles wat casema uitzend op HDTV is 720p (1080i) max meen ik.

De Xbox360 en Playstation kunnen wel 1080p (Full HD) aan. Echter bij het afspelen van 1080p content op een Blueray disk word dit op max 1080i gedaan.

Verde is Sony voorlopig niet van plan spellen te ontwikkelen op 1080p.

Je kan je dus afvragen of het zin heeft om nu een Full HD TV aan te schaffen.

In nederland zijn HD-DVD en Blueray nog niet erg bekend. In de US kosten die disks ongeveer 10$ meer dan een normale DVD.

Knot

Bericht door Knot » 30 aug 2007, 11:57

Gezien de 1080p uitzendingen nog wel ff op zich laten wachten heb ik voor een 720p HDready gekozen. Heb de Sony 32V2000 (V is dikste serie) staan. Vond die Ambilight Philips toestelen echt helemaal niks. Inmiddels is er de Sony 32V2500 volgens mij, die zou ik dan kiezen.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 aug 2007, 17:01

heb overigens al lang digitale tv en super aansluitingen en kabels, dus daar kan ik weinig voordeel mislopen.

bedankt voor alle input, heb ik zeker iets aan !

PS Rebel, pokeren gaat niet zo goed de laatste tijd ;)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 30 aug 2007, 18:46

Voor beide soorten, LCD of Plasma, is wat voor te zeggen.
Ik denk dat een goeie plasma wat prijziger uit zal vallen dan een LCD,
belangrijk voordeel voor de LCD tv's is dat ze tot 1920*1080p kunnen gaan.
Ik heb nog geen (betaalbare)Plasma gezien die dat ook kan. De meeste komen niet verder dan 1024*768. Pioneer heeft er een voor +/-2500euro die tot 1365*768 gaat met een contrast ratio van 16000:1 en 1100cd/m2

De Ambilight II van Philips zit al op iets van 7000:1 met contrast ratio dus dat is ook al best hoog. Weet niet wat de nieuwe Ambilight series doen.

Ook een voordeel van de LCD TV's is de responsetijd, deze is meestal sneller dan van een Plasma, ook het energieverbuik is behoorlijk hoog van een Plasma. En willen de voedingen van Plasma TV's wel eens brommen. Let daar dus goed op.

EDIT:Zie nu dat er wel plasma's zijn in FULL HD, kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
Laatst gewijzigd door Erik K. op 30 aug 2007, 19:06, 4 keer totaal gewijzigd.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 30 aug 2007, 18:51

Iedereen kan wel typenummers over de toonbank gooien maar tot je ze in het echt hebt gezien heb je er niets aan.

Je moet echt naar de mediamarkt of een andere grooote tv boer gaan en daar naar 100 verschillende TV's kijken en uitzoeken wat je mooi vind.

Daarna typenummer opschrijven en op zoek gaan op internet.

Ik heb gehoord trouwens dat de mediamarkt Den Haag mee gaat met internet prijzen en dat Arnhem hier ook al mee bezig is.

Just my 2 cents.

Rebel

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 19:17

Kunnen de sony toestellen en de panasonic hierboven ook memory-cards lezen en hebben ze eventuele USB aansluitingen?
Toen ik hem gekocht hebt had alleen Phillips deze opties.

Daarnaast was Ambilight voor mij juist doorslaggevend.
Ondanks ik er voorheen niks van wilde weten.
Als ik het soms uitzet, lijkt het beeld 'platter" te worden en minder levend.
Blijft een goeie zet van Phillips en ik snap niet warom andere merken het niet kopieeren (eventueel in een andere uitvoering ivm bepaalde rechten)

Plaats reactie