Bert ///M3 schreef: 19 apr 2020, 11:50Jij begrijpt gewoon niet dat het een numbers game is, niet meer niet minder.Luco schreef: 19 apr 2020, 11:35 Ja een goede ondernemer heeft toch een spaarpotje, maar dat geld dan blijkbaar niet voor de KLM??
En nee de impact van een failliet klm is/hoeft niet groter te zijn dan 35.000 ondernemers die omvallen, die hebben misschien wel veel meer impact op de dagelijkse economie in je omgeving.
Je hebt 1x KLM. KLM valt om en dan maakt bijvoorbeeld Emirates de dienst uit op Schiphol.
Je hebt 200.000 ZZP'ers in de bouw. Noem maar een getal. Gaan er 50.000 van failliet heb je er nog 150.000 over. Heb je 100.000 slijterijen en gaan er 20.000 failliet heb je er nog 80.000 over.
Dus nee een MKB ondernemer heeft niet hetzelfde belang als een KLM of een ander groot bedrijf. Hoe lullig dat ook klinkt.
Dat het economische schade veroorzaakt weet iedereen allang, dus dat is allemaal al lang ingecalculeerd.
Iemand een gokje wagen wanneer ING etc ook weer staatssteun aanvragen?
Knap dat jij voor mij kan bepalen wat ik wel of niet begrijp.
Ik snap wel degelijk dat voor de regering het belang van een klm groter is dan al die ondernemers.
Maar of de impact van een geklapt klm groter is dan de impact van 35.000 mkb-ers die omvallen waag ik te betwijfelen.
Want inderdaad dan maakt emirates de dienst uit, nou en?
als de helft van de restaurants failliet zijn denk je niet dat je dan hetzelfde effect krijgt, de andere maken dan de dienst uit (lees duurder)
Dat jij veel vliegt en het voor jouw dan een verschil maakt, prima.
Maar mij maakt het bv geen hol uit wie er op schiphol vliegt, die zeldzame keer dat ik er gebruik van maak.
Het is dus maar net wat je perspectief is.
Maar is de impact daadwerkelijk groter??