Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 12 apr 2020, 11:49

tomgtr schreef: 12 apr 2020, 10:40 Niet echt relevant op dit moment. Dat is er niet 1 2 3, dan kunnen nog zoveel superrijken er geld in pompen, het is niet zo simpel. Anders was er wel een goed vaccin tegen SARS geweest. Zelfs dat is er nog steeds niet.
Dat er geen goed vaccin tegen sars is is dat als zo'n uitbraak geweest is er niemand meer geld wil geven aan zo'n onderzoek. Honderd of tweehonderd miljoen vind men dan te duur. Was vorige week een goed programma over waar diverse virologen geïnterviewd werden.

JP

Bericht door JP » 12 apr 2020, 11:50

Elk vaccin is nooit helemaal bestand tegen de laatste gemuteerde versie van een virus. Kijk maar naar de griepprik. Zitten bestanddelen in uit (ik geloof) 5 verschillende influenzas van soms wel 6 jaar geleden.

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2020, 12:05

Precies mijn punt, dus als er weer zo'n agressieve als deze langskomt heb je er nog niets aan..

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2020, 12:25

Even een mooie post van Robert F. Kennedy:
Robert F. Kennedy jr. gaat los op Bill Gates: ‘Dit heeft hij op z’n kerfstok’
Robert F. Kennedy jr., de neef van voormalig president John F. Kennedy, gaat op Instagram helemaal los op miljardair Bill Gates.

Gates is een soort dictator die via vaccins de controle probeert te krijgen over de wereldwijde gezondheidszorg, begint Kennedy zijn Instagram-bericht, dat is voorzien van meerdere afbeeldingen.

“Zijn obsessie met vaccins lijkt te worden gevoed door een messiasachtige overtuiging dat hij is uitgekozen om de wereld te redden met technologie en te experimenteren met inferieure mensen.”

Dan gaat Kennedy los:
Gates beloofde polio uit te roeien in India, nam daar de Nationale Adviesraad over en zorgde ervoor dat ieder kind voor zijn of haar vijfde levensjaar 50 poliovaccins krijgt (dit waren er 5). Indiase dokters geven Gates de schuld van een verwoestende polio-epidemie tussen 2000 en 2017 waarbij 496.000 kinderen verlamd raakten. In 2017 zette de Indiase overheid Gates en zijn trawanten uit de adviesraad, waarna het aantal gevallen van polioverlamming aanzienlijk daalde. In 2017 gaf de Wereldgezondheidsorganisatie schoorvoetend toe dat de polio-epidemie was veroorzaakt door vaccins. De meest angstaanjagende epidemieën in Congo, de Filipijnen en Afghanistan zijn allemaal gelinkt aan de vaccins van Gates. In 2018 veroorzaakten zijn vaccins drie kwart van de alle poliogevallen ter wereld.

In 2014 financierde de Gates Foundation tests met experimentele HPV-vaccins, ontwikkeld door GSK en Merck, op 23.000 jonge meisjes in afgelegen Indiase provincies. Zo’n 1200 meisjes kregen last van zware bijwerkingen, waaronder auto-immuunaandoeningen en vruchtbaarheidsproblemen. Zeven van hen overleden.
Uit onderzoeken van de Indiase overheid bleek dat Gates onderzoekers financierde die ethische overtredingen begingen: ze zetten kwetsbare meisjes en ouders onder druk, vervalsten toestemmingsformulieren en weigerden medische hulp aan meisjes die ziek waren geworden. Momenteel buigt het Indiase Hooggerechtshof zich over de zaak.
In 2010 financierde de Gates Foundation een klinische proef met een experimenteel malariavaccin van GSK, waarbij 151 Afrikaanse kinderen om het leven kwamen. 1048 van de 5049 kinderen die meededen aan het onderzoek, kregen last van ernstige bijwerkingen, waaronder verlamming, beroertes en stuiptrekkingen.

Tijdens de MenAfriVac-campagne in de sub-Sahara vaccineerden zijn mensen duizenden Afrikaanse kinderen tegen meningitis. Tussen 50 en 500 kinderen raakten verlamd. Zuid-Afrikaanse kranten klaagden: “Wij zijn de proefkonijnen van de medicijnmakers.” De voormalige econoom van Nelson Mandela, professor Patrick Bond, omschreef zijn handelwijze als ‘meedogenloos en immoreel’.
Belangenverstrengeling
Kennedy verwijst ook naar een artikel in magazine The Nation waaruit blijkt dat Gates niet alleen één van de grootste donateurs is van de WHO, maar ook vele farmaceutische bedrijven financiert die vaccins maken en waar hij een belang in heeft. Zijn Foundation doneerde honderden miljoenen aan onder meer Merck, Sanofi, Eli Lilly, Pfizer, Novartis, GSK, enz.
Guy Pieterse
Maar daar hoor je niemand over..

allen

Bericht door allen » 12 apr 2020, 12:46

Er is geen vaccin. Daarom niet relevant.
Je kunt vast ja of nee zeggen maar dat is natte vingerwerk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2020, 13:55

Peric schreef: 12 apr 2020, 10:29 Romo, misschien dat jij deze vraag kan beantwoorden. Is iemand die ge-vaccineerd is nog besmettelijk? Want als je het vaccin gekregen heb gaat je lichaam antistoffen aanmaken zodat het niet 'werkzaam' wordt. Dus de ge-vaccineerde is immuun, maar kan nog steeds het virus bij zich dragen toch?
Want hoe werkt dat precies? Iemand krijg een vaccin en wordt als het goed is immuun tegen de ziekte. Maar verandert het virus dan ook? Nee toch? Het virus blijft hetzelfde, maar de drager heeft er geen last van.

Alleen te beantwoorden voor bestaande vaccins, niet de in ontwikkeling zijnde Corona variant.

Sommige vaccins geven levenslange immuniteit, anderen moet herhaald worden;

-Mazelen, Rode Hond; levenslang immuun

-Tetanus, Griep, Kinkhoest, Difterie, Polio, Tyfus; herhaling (DKTP advies elke 10 jaar)

Bij een gevaccineerd persoon wordt het virus effectief uitgeschakeld, die draagt dus geen virus bij zich, is ook niet besmettelijk.
Het is nogal complex, daarom is een nieuw vaccin ook niet zo maar op de markt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 apr 2020, 15:14

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2020, 15:14

Maar eigenlijk is zo'n virus maar een lapmiddel. Want zodra het virus weer gemuteerd is kunnen we weer van voren af aan beginnen.
Het is altijd achter de feiten aanlopen. Dus als er weer een gemuteerd virus zich aandient kunnen we in principe weer hetzelfde scenario verwachten als wat we nu meemaken.
Wat is dan de toegevoegde waarde van een vaccin nu ontwikkelen voor iets wat volgend jaar weer anders is?

Robin

Bericht door Robin » 12 apr 2020, 15:16

Ik wilde voor dat Deense verhaal hierboven wel een Carlsbergje of wat opentrekken. Maar het wordt m’n vierde Heineken in het Zonnetje( sorry Allen)

Peace:-)

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2020, 15:32

1 zwaluw maakt nog geen lente hèh Robin.. :P

Robin

Bericht door Robin » 12 apr 2020, 15:39

Peric schreef: 12 apr 2020, 15:32 1 zwaluw maakt nog geen lente hèh Robin.. :P
Maar als er één hek van de dam is...

;-)

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2020, 15:41

Dan volgen de schapen... :tooth: :blink:
En zo is het cirkeltje weer rond.. :verveeld:

allen

Bericht door allen » 12 apr 2020, 15:44

Peric schreef: 12 apr 2020, 15:14 Maar eigenlijk is zo'n virus maar een lapmiddel. Want zodra het virus weer gemuteerd is kunnen we weer van voren af aan beginnen.
Het is altijd achter de feiten aanlopen. Dus als er weer een gemuteerd virus zich aandient kunnen we in principe weer hetzelfde scenario verwachten als wat we nu meemaken.
Wat is dan de toegevoegde waarde van een vaccin nu ontwikkelen voor iets wat volgend jaar weer anders is?
Dat is toepasbaar op elk vaccin. Zou je voor zijn om dat dan maar te laten voor wat het is en voortaan gewoon kijken wie overleeft en wie er aan dood gaat?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 apr 2020, 15:50

260 doden? Dat was op een bepaald moment bij ons minder dan 2 dagen(en slechts bevestigde gevallen). En natuurlijk heeft Denemarken slechts een derde van ons inwoneraantal, maar het verschil is wel erg duidelijk.

Geeft wel aan dat ook de economie er heil bij kan hebben juist vroeg de boel op slot te gooien. Als je het laat doet, lijden de gezondheid én de economie. Wat mij betreft gaan ze dus prima hand in hand(en dat is ook wat ik eerder bedoelde, niet dat de economie ondergeschikt is, zoals sommigen het interpreteerden).

Robin

Bericht door Robin » 12 apr 2020, 15:58

Mario wel mee eens, maar kijk naar Zweden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2020, 16:00

Peric schreef: 12 apr 2020, 15:14 Maar eigenlijk is zo'n virus maar een lapmiddel. Want zodra het virus weer gemuteerd is kunnen we weer van voren af aan beginnen.

Het virus is de kwaal, het vaccin in jouw ogen een lapmiddel.

Er zijn veel virussen waar succesvol vaccins tegen ontwikkeld zijn.

Van Corona is intussen we al wel bekend dat het niet erg sterk muteert, een mutatie hoeft ook niet per definitie te beteken dat het een dodelijker variant betreft, het kan ook een onschuldige mutatie betreffen met nauwelijks besmetting- en of mortaliteit risico.

We lopen in die zin altijd achter de feiten aan, maar ook hier hebben we te weinig van China geleerd (zie ook het artikel VK verloren maand februari)

Het neemt niet weg dat er altijd gemonitord dient te worden (wat bij Influenza ook wereldwijd het geval en waar ook de vaccins op gebaseerd worden, dat ook niet altijd succesvol overigens) en de de zoektocht en ontwikkeling van vaccins altijd hoog op de agenda moeten staan.

Want als er iets zeker is, dan is het wel dat er weer een nieuwe pandemie komt.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 apr 2020, 16:22

Robin schreef: 12 apr 2020, 15:58 Mario wel mee eens, maar kijk naar Zweden.
Ook mee eens, alleen denk ik dat het er hier met hun strategie anders had uitgezien. Dan hadden we denk ik pas echt op Duitsland mogen leunen.

Maar het is altijd goed om te kijken waarin onze situatie(vanaf het respectievelijke nul moment) afweek van die van Zweden en of we daar iets uit op kunnen steken. Het zou bijvoorbeeld zo maar kunnen zijn dat de IC capaciteit en/of kwaliteit beter is dan die in Nederland. Dan is het ook een stuk meer verantwoorde om de IC belasting(in absolute aantallen) naar een veel hoger aantal op te laten lopen. Hier waren we al zover dat men een lijst met ethische regels prepareerden om te bepalen wie wél(en dus ook niet) toegang zou krijgen tot een IC-bed. Ik blijf dat ongekend vinden voor een land als Nederland.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 apr 2020, 16:42

Mari Oh Oh! schreef: 12 apr 2020, 16:22
Robin schreef: 12 apr 2020, 15:58 Mario wel mee eens, maar kijk naar Zweden.
Ook mee eens, alleen denk ik dat het er hier met hun strategie anders had uitgezien. Dan hadden we denk ik pas echt op Duitsland mogen leunen.

Maar het is altijd goed om te kijken waarin onze situatie(vanaf het respectievelijke nul moment) afweek van die van Zweden en of we daar iets uit op kunnen steken. Het zou bijvoorbeeld zo maar kunnen zijn dat de IC capaciteit en/of kwaliteit beter is dan die in Nederland. Dan is het ook een stuk meer verantwoorde om de IC belasting(in absolute aantallen) naar een veel hoger aantal op te laten lopen. Hier waren we al zover dat men een lijst met ethische regels prepareerden om te bepalen wie wél(en dus ook niet) toegang zou krijgen tot een IC-bed. Ik blijf dat ongekend vinden voor een land als Nederland.
Ik begrijp de fixatie in de huidige situatie op Corona patiënten en de daarop afgestemde IC-capaciteit prima. Alleen de gevolgen van alle plekken die door Corona patiënten op de IC’s ‘bezet’ worden gehouden blijft een beetje onderbelicht. Er worden op dit moment iedere dag afwegingen gemaakt welke operaties wel en niet door kunnen gaan vanwege de beperkt overgebleven IC-capaciteit. Waarbij onder andere gekeken wordt naar de statistische overlevingskans met en zonder OK en de verwachte ligduur op de IC.

Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk zou ik mijn diagnose niet graag krijgen op dit moment. Lage statistische verbetering in 5 jaar overleving en gemiddeld een lange ligduur op de IC. Oordeel: operatie uitstellen.

Luco

Bericht door Luco » 12 apr 2020, 17:15

en we zullen nooit weten hoeveel doden dat gaat kosten.

Robin

Bericht door Robin » 13 apr 2020, 10:57

Ik weet niet wat ik hier van moet denken, maar het zou mooi zijn:
https://unitednews.sr/duits-onderzoek-v ... oorwerpen/

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2020, 12:10

Zou mooi zijn... en wij maar poetsen met doekjes, winkelwagentjes ontsmetten enz... gewoon niet midden in elkaars gezicht hoesten voldoet.

Horeca mag van mij ook open als de bouwmarkt dat ook mag, gewoon 25% van je tafeltjes gebruiken op afstand en op de tafelhoek serveren en zelf door laten schuiven.

Tom

Bericht door Tom » 13 apr 2020, 14:35

Tom schreef: 08 apr 2020, 14:19
Een deel van die westerse bedrijven staat vanwege dit virus en het daadkrachtige optreden van overheden op omvallen: die gelegenheid zullen de Chinezen zeker aangrijpen om naar meer invloed en macht te grijpen.
https://www.ft.com/content/e14f24c7-e47 ... 29da62b0a7

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 apr 2020, 14:46

Knot schreef: 13 apr 2020, 12:10 Zou mooi zijn... en wij maar poetsen met doekjes, winkelwagentjes ontsmetten enz... gewoon niet midden in elkaars gezicht hoesten voldoet.

Horeca mag van mij ook open als de bouwmarkt dat ook mag, gewoon 25% van je tafeltjes gebruiken op afstand en op de tafelhoek serveren en zelf door laten schuiven.
Dit dacht ik idd ook, zet de tafels 1,5m van elkaar op het terras.
Heb je misschien 25% van de omzet maar nu heb je niks,...

dvh

Bericht door dvh » 13 apr 2020, 19:09

Met dit weer gewoon 100% denk ik 😬

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 apr 2020, 19:52

Ik weet het niet hoor. Zal best wel dat het risico op overdracht iet wordt overdreven en we iets doorslaan. Echter, waar komen dan nog steeds al die besmettingen vandaan na 3 weken lockdown? Ondertussen zouden de meeste mensen toch op de hoogte moeten zijn dat als je grieperige klachten hebt je niet iemand anders in gezicht moet blaffen?

Plaats reactie