Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 08 apr 2020, 13:40

flieger schreef: 08 apr 2020, 12:50
romo schreef: 08 apr 2020, 12:19 Rutte zei het gisteren; dit gaat nog duren

Hij zei ook terecht; Gezondheid en economie zijn niet tegengesteld, maar de zelfde kant van de medaille.
Volgens mij zei Rutte 'Dat is geen tegenstelling. Dat zijn twee kanten van dezelfde medaille.' :bag:

Maar volgens mij bedoelde hij wat jij schrijft. :wink:
Economie en gezondheid laten nu zien dat het twee totaal verschillende entiteiten zijn, waarbij de één de ander onderuit haalt.

Niet alles klakkeloos van de politiek/overheid aannemen ben ik nu(allang) achter....

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2020, 13:43

Peric schreef: 08 apr 2020, 13:20 Die aluhoedje-verwijten beginnen me behoorlijk de strot uit te komen.
Zodra je ook maar een beetje afwijkende/kritische mening uit wordt je gelijk voor gek versleten.
Laten we allemaal als makke schapen achter de regering aan sjokken. Inderdaad Joost.. beèèèh.
Dit en achter de MSM met al hun linkjes.....
Ze doen maar wat.

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2020, 14:19

Als we straks de rekening op gaan maken heeft China het meeste baat gehad bij dit virus. Door hun handelen (en deels toneelstuk) hebben andere overheden het overgenomen, uit angst het anders niet goed te doen. Overheden hier zetten zelf de economie op een flinke achterstand en aan het wankelen. Kijk dan naar afhankelijkheden: tot dusver waren het westen en China van elkaar afhankelijk, de één kan niet zonder de ander. De Chinese economie heeft een gigantische groei doorgemaakt dankzij westerse bedrijven die toeleveranciers in China zoeken. Een deel van die westerse bedrijven staat vanwege dit virus en het daadkrachtige optreden van overheden op omvallen: die gelegenheid zullen de Chinezen zeker aangrijpen om naar meer invloed en macht te grijpen.

Het virus is wel serieus en een aanpak was nodig. Ik denk dat de Nederlandse aanpak goed is. Maar wij willen in een EU zitten (want we willen bondgenoten hebben; zie MH17 wat je daaraan hebt als het erop aan komt: niks! niemand durft in te grijpen als Rusland betrokken is). Wij gaan dus linksom of rechtsom de rekening van onze zogenoemde bondgenoten betalen. De oplossing moet hoe dan ook "solidair" zijn, na jaren van praten en tig keer uitstel in Brussel vermoedelijk. Verder hebben EU leiders boter op hun hoofd als het om dergelijke politieke grootmachten gaat. Van een Xi Jinping en Poetin weten we dat ze gehaaide spelletjes spelen: dat is gewoon volgens hun eigen regels, niet de diplomatieke manier. Een Trump snapt dit ook goed: die veegt verdragen ook van tafel als het hem uit komt. Hier in de EU blijven we vooral diplomatiek en solidair.

Het enige wat onze overheid ermee op is geschoten is dat ze weer een stapje dichter zijn bij de controle van de burger en het uitfaseren van contant geld.

flieger

Bericht door flieger » 08 apr 2020, 14:39

Peric schreef: 08 apr 2020, 13:20 Die aluhoedje-verwijten beginnen me behoorlijk de strot uit te komen.
Zodra je ook maar een beetje afwijkende/kritische mening uit wordt je gelijk voor gek versleten.
Laten we allemaal als makke schapen achter de regering aan sjokken. Inderdaad Joost.. beèèèh.
Niets mis met een afwijkende mening! Maar roeptoeteren dat je 'm bij voorbaat niet gaat installeren omdat het niet waterdicht is, er ongewenste OTA updates komen met ongewenste privacy coderingen en dat de app uitgebreid gaat worden om iedereen 24/7 te volgen is wat voorbarig.

Er is ook niets mis met zuinig zijn op je privacy, maar wacht dan eerst de app en de werking af.

Elise

Bericht door Elise » 08 apr 2020, 14:41

Tom schreef: 08 apr 2020, 14:19 Als we straks de rekening op gaan maken heeft China het meeste baat gehad bij dit virus. Door hun handelen (en deels toneelstuk) hebben andere overheden het overgenomen, uit angst het anders niet goed te doen. Overheden hier zetten zelf de economie op een flinke achterstand en aan het wankelen. Kijk dan naar afhankelijkheden: tot dusver waren het westen en China van elkaar afhankelijk, de één kan niet zonder de ander. De Chinese economie heeft een gigantische groei doorgemaakt dankzij westerse bedrijven die toeleveranciers in China zoeken. Een deel van die westerse bedrijven staat vanwege dit virus en het daadkrachtige optreden van overheden op omvallen: die gelegenheid zullen de Chinezen zeker aangrijpen om naar meer invloed en macht te grijpen.
Ik denk dat het westen, als ze willen, prima zonder China kan. Omgekeerd (nog) niet.
Verder zou het mij niets verbazen als dit de trigger is geweest voor bedrijven en overheden om de afhankelijkheid van de lage lonen landen in te perken, geneesmiddelen voorop.

Elise

Bericht door Elise » 08 apr 2020, 14:47

flieger schreef: 08 apr 2020, 14:39 Er is ook niets mis met zuinig zijn op je privacy, maar wacht dan eerst de app en de werking af.
Inderdaad niks mis met zuinig zijn op je privacy, maar het gros jammert over privacy m.b.t. de overheid, maar hebben wel een facebook / apple / google / amazon etc. account :bag:

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2020, 14:51

Elise schreef: 08 apr 2020, 14:47
Inderdaad niks mis met zuinig zijn op je privacy, maar het gros jammert over privacy m.b.t. de overheid, maar hebben wel een facebook / apple / google / amazon etc. account :bag:
Bij die bedrijven heb je een opt-out.
Bij de overheid in de regel niet. Of kun jij aangeven dat de camera's langs de weg je niet registreren? En wat ze met die gegevens doen?

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2020, 15:01

Ja zon app is anoniem, yeah right :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Als je dat echt gelooftdan ben je echt naief, en dan zeg ik het netjes.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 apr 2020, 15:07

Zeg het eens niet netjes? Ben ik wel benieuwd naar. :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2020, 15:09

dan ben je in mijn ogen een domme debiel

ze kunnen nu al zien waar je bent, als ze willen.

JP

Bericht door JP » 08 apr 2020, 15:10

Zolang je niets te verbergen hebt.......:whistle:

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2020, 15:52

https://www.instagram.com/p/B-qAop7KA_T/

Juventus speler Douglas Costa doneert voedselpakketten. Blijkbaar.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 apr 2020, 16:06

Dat voedselpakket in dat zwarte shirtje lust ik ook wel.

ErikS

Bericht door ErikS » 08 apr 2020, 16:08

Tom schreef: 08 apr 2020, 14:19
Het enige wat onze overheid ermee op is geschoten is dat ze weer een stapje dichter zijn bij de controle van de burger en het uitfaseren van contant geld.
+1.
Net nu toevallig plofkraken op zakelijke stort machines waardoor ik nu veel verder moet om van mn cash af te komen..... Even een maandje of wat aan wennen & t komt nooit meer terug.

PeterB

Bericht door PeterB » 08 apr 2020, 17:35

Eigenlijk weten "ze" na al die tijd nog steeds niets, behalve dat je er dood aan kan gaan.

"we gaan dit doen, zo doen, zus doen"
Laten nog eens een handvol proefballonnen op.
Hogeschool paniekvoetbal.
De ene "die er voor geleerd heeft"spreekt de ander "die het in de praktijk heeft opgedaan"tegen en vice versa..

En ondertussen kabbelt het gezapig voort, gouden tijden voor de uitvaartbranche, en niet alleen door meer sterfgevallen dan er volgens "de statistieken" zouden zijn.
Economie op z'n reet, alles staat onder druk, van huwelijken tot "hoe voorkom ik dat we in een kartonnen doos moeten wonen"

Kliklijnen die gretig gebeld worden "want de buurvrouw zit met 3 vreemden in de tuin", bekeuringen uitschrijven aan mensen die al jaren een relatie hebben maar nu niet meer samen op een fiets/scooter mogen rijden "omdat u niet op hetzelfde adres staat ingeschreven", te keer gaan tegen mensen die 15 cm over een strook plakband staan maar verder wel meer dan 1,5 meter afstand houden.

Gelukkig heb ik een grote tuin...

350 Z

Bericht door 350 Z » 08 apr 2020, 17:50

Me2

smiley

Bericht door smiley » 08 apr 2020, 19:05

Zo, opgelost.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2020, 19:27

Wat een baas. Dan ben je mooi de lul als virus.

smiley

Bericht door smiley » 08 apr 2020, 20:02

Op 3 sec, als zijn makker beseft dat het theater open is, das toch goud potdomme.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2020, 20:07

Niet te geloven, om maar in die termen te blijven.

Al die aanhangers, wat een f.cking idiots.

Intussen Sanders uit de presidentsrace gestapt, we krijgen dus weer 2 Kwalitatief Uitermate Teleurstellende kandidaten; Biden vs Trump

330 miljoen inwoners, vervolgens niks beter kunnen bedenken dan dit, kansloos.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2020, 20:17

smiley schreef: 08 apr 2020, 19:05 Zo, opgelost.

Wat een hersenloze zaadcellen, zal wel goed verdienen, dat dan weer wel.

PeterB

Bericht door PeterB » 08 apr 2020, 20:38

Maar wel voor een lege zaal.
Dat dan weer wel.. ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2020, 20:43

Apps, veiligheid, privacy en hoe lastig dat is;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b83e5e5e/

vester86

Bericht door vester86 » 09 apr 2020, 00:20

JP schreef: 08 apr 2020, 12:04 Ondertussen stort Italië verder in elkaar.....

https://twitter.com/richardbordoni/stat ... 48736?s=20
die wobke hoekstra is niet zo goed met bruggen bouwen maar de italianen zelf kunnen er ook wat van...

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2020, 07:45

Kreeg een email binnen met korting op etiketten voor pakketten etc.

En daarbij een spreuk.
"Vergrijzing gaat wel erg snel nu alle kappers dicht zijn"
Had ik nog niet gehoord.

Ja die TV dominees, dat verdient prima. Dwazen, maar die kleine schreeuwt ook dat er zo snel mogelijk een vaccin (uit de hoge hoed getoverd moet worden) moet komen. Dat ben ik met hem eens.:-)

De mensheid grijpt vanalles aan in bittere tijden. Ook religie is dan een 'groot iets'.

Dat Sanders eruit stapt, da's een commie, weg met die man gelukkig.
Biden ook al 77. Moet dat nou echt?
Nou ik weet wel wat ik koos als ik US citizen was. Je hebt geen keus.

:coffee:

Plaats reactie