Het is wel frappant dat al die 'leiders' dezelfde methodes hanteren, zoveel eensgezindheid in aanpak is nog nooit vertoont en is uniek in de wereldgeschiedenis.Peric schreef: 11 apr 2020, 16:16 En een antwoord op jouw vraag waarom de wereld zo'n beetje cumulatief op slot gaat. Zodat de wereldburgers maar weer slaafs achter de 'leiders' aan gaan lopen, want die deden het zo goed tijdens de crisis.
Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
- Peric
Dat precies bedoel ik, alsof het in een draaiboek stond.. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Al die leiders, wereldwijd, laten zich adviseren door hun eigen "OMT"
Die leiders die door wilden, Trump, Bolsonaro, die deden ook eerst precies wat door (bijna) iedereen hier gepropageerd wordt. Niets aan de hand, business as usual, griepje etc etc. Wars van deskundige adviezen (Fauci)
De realiteit heeft hun visie ingehaald.
De eensgezinde aanpak is niet onlogisch, data wordt snel gedeeld in deze informatie maatschappij, dat was bij de Spaanse Griep Pandemie in het geheel niet mogelijk, afgezien van de deplorabele gezondheidszorg toentertijd.
Die leiders die door wilden, Trump, Bolsonaro, die deden ook eerst precies wat door (bijna) iedereen hier gepropageerd wordt. Niets aan de hand, business as usual, griepje etc etc. Wars van deskundige adviezen (Fauci)
De realiteit heeft hun visie ingehaald.
De eensgezinde aanpak is niet onlogisch, data wordt snel gedeeld in deze informatie maatschappij, dat was bij de Spaanse Griep Pandemie in het geheel niet mogelijk, afgezien van de deplorabele gezondheidszorg toentertijd.
-
Of is het omdat ze gewoon geen andere keus hebben en dat de huidige maatregelen de enige juiste keus zijn?
Als je even kijkt naar hoeveel mensen op een IC worden opgenomen, dan vind ik het raar dat er zoveel ontkenning is.
Ik zit nog te wachten op de opmerking dat er figuranten op de IC's liggen
Dat zei ik dus op 2 maart. Er is toch geen leider die om reden van het slaafs laten volgen even een land in de economische afgrond stort?Elise schreef: 02 mar 2020, 11:21 Als het zo'n onschuldig griepje is, waarom hebben de Chinezen dan zulke vergaande maatregelen getroffen waarvan de economische schade vele tientallen miljarden begroot?
Als je even kijkt naar hoeveel mensen op een IC worden opgenomen, dan vind ik het raar dat er zoveel ontkenning is.
Ik zit nog te wachten op de opmerking dat er figuranten op de IC's liggen

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat bedoel ik.
Burgers gaan toch geen leiders volgen die hun business naar de malle moeren helpen?
Hier zie ik ook de opstand tegen de maatregelen.
Burgers gaan toch geen leiders volgen die hun business naar de malle moeren helpen?
Hier zie ik ook de opstand tegen de maatregelen.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
En wie. Als je eerst steekproefsgewijs gaat testen en daarna alleen zorgmedewerkers, is het logisch dat je, met het zelfde aantal testen, veel meer positieve tests krijgt.Tom schreef: 11 apr 2020, 16:09 Die dagelijkse cijfers van het RIVM... ik kijk er eigenlijk nu voor het eerst naar, maar waarom benoemen ze niet hoeveel mensen getest zijn? Tenzij het aantal testen elke week constant is zegt dit niks.
We testen niet alles (dat kan als er niet begrijp ik), maar ga je ineens twee keer zoveel testen dan is het logisch dat je hogere cijfers gaat zien, en vice versa. Zegt niks over het echte resultaat, wat niet kan omdat je niet alles test, juist daarom wil je weten hoeveel er dan wel getest zijn en hoeveel daarvan positief. Niet alleen dat laatste.
-
SARS was destijds geen pretje. Chinezen hadden al ervaring en wisten gelijk wel hoe gevaarlijk dit kon zijn. Belangrijker, hier hadden ze al een draaiboek voor.Elise schreef: 11 apr 2020, 16:57 Of is het omdat ze gewoon geen andere keus hebben en dat de huidige maatregelen de enige juiste keus zijn?
Dat zei ik dus op 2 maart. Er is toch geen leider die om reden van het slaafs laten volgen even een land in de economische afgrond stort?Elise schreef: 02 mar 2020, 11:21 Als het zo'n onschuldig griepje is, waarom hebben de Chinezen dan zulke vergaande maatregelen getroffen waarvan de economische schade vele tientallen miljarden begroot?
Ik zit nog te wachten op de opmerking dat er figuranten op de IC's liggen![]()
Aan deze kant van de wereld wuifden we alles vrolijk weg en ook vandaag nog.
Scheveningen stond bomvol met dagjesmensen vandaag. Morgen weer janken dat een familielid op de IC ligt.

-
OnlineMartijn_bmw
Ik woon in een rijtjeswoning wijk allemaal hebben we zo’n typische randstad tuin van 6x10m kortom krap op elkaar.
En overal hoor ik hele families die bij elkaar op bezoek gaan, never die 1,5m kunnen vasthouden in zo’n tuintje en zelfs lekker elkaars kinderen omhelzen enz
Echt wat gaan veel Nederlanders nog stom er mee om... en dat maakt alleen maar dat we langer in onze lockdown zitten
En overal hoor ik hele families die bij elkaar op bezoek gaan, never die 1,5m kunnen vasthouden in zo’n tuintje en zelfs lekker elkaars kinderen omhelzen enz

Echt wat gaan veel Nederlanders nog stom er mee om... en dat maakt alleen maar dat we langer in onze lockdown zitten
-
OnlineLuco
van een ander forum
Vanmiddag langs een "Corona grenscontrole" gekomen. Agent steunt met zijn handen op de raam-/deurstijl van mijn auto en steekt zijn hoofd praktisch naar binnen om te vragen waar ik vandaan kwam en waar ik naar toe ging. Bij de auto die voor me stond deed hij dat ook al.
Moet je vooral doen ...je hele dienst mensen staande houden en aanspreken op minder dan 1 meter afstand.
Zijn baas zal vast goed nagedacht hebben over wie hij het "domme" werk laat doen en het best kan "missen"![]()
- JP
Hoorde vandaag van iemand die waren met zijn 3-en in 1 busje onderweg. Controle, iets van €390 per man boete, en niet meer verder rijden......:kasjing:
-
OnlineLuco
Ja, ze delen goed uit, bij vrienden van ons zit een kebab zaak op de hoek, man was jarig, had zijn zaak opengegooit voor vrienden, 20 man binnen.
allemaal boete van inderdaad 390 euro en de eigenaar 10.000 wtf, en kreeg gelijk te horen, nogmaals zaak definitief dicht en nooit meer open.
allemaal boete van inderdaad 390 euro en de eigenaar 10.000 wtf, en kreeg gelijk te horen, nogmaals zaak definitief dicht en nooit meer open.
-
OnlineMartijn_bmw
En terecht wat mij betreft, want zelfs met die boetes gaan dus heel veel mensen nog over de regels heen...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Sja, ze kunnen niet beweren dat ze niet gewaarschuwd zijn. Weinig medelijden mee.
- Peric
Je mocht toch tot en met 3 man bij elkaar staan?JP schreef: 11 apr 2020, 18:46 Hoorde vandaag van iemand die waren met zijn 3-en in 1 busje onderweg. Controle, iets van €390 per man boete, en niet meer verder rijden......:kasjing:
Tsja, er komt niet veel minder binnen aan snelheidsbekeuringen, dan maar zo.
Heb het nog niet opgezocht ofzo hoor, maar hebben wij eigenlijk een noodverordening waarin dit vermeld staat? Is het wel wettig, die boetes?
- romo
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Iets met 1,5meter. Word een breed busje dan.Peric schreef: 11 apr 2020, 19:36Je mocht toch tot en met 3 man bij elkaar staan?JP schreef: 11 apr 2020, 18:46 Hoorde vandaag van iemand die waren met zijn 3-en in 1 busje onderweg. Controle, iets van €390 per man boete, en niet meer verder rijden......:kasjing:
Tsja, er komt niet veel minder binnen aan snelheidsbekeuringen, dan maar zo.
Heb het nog niet opgezocht ofzo hoor, maar hebben wij eigenlijk een noodverordening waarin dit vermeld staat? Is het wel wettig, die boetes?
- Peric
Romo, doe 's rustig joh.. Schreef toch al dat ik het niet opgezocht had.
Maar bedankt..
Maar bedankt..

-
Prima!Ja, ze delen goed uit, bij vrienden van ons zit een kebab zaak op de hoek, man was jarig, had zijn zaak opengegooit voor vrienden, 20 man binnen.
- JP
Als het hek van de dam was, liepen die schapen nog in de wei.
-
shoarma!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik verwacht tzt nog wel een parlementaire enquête...
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b09e4c7a8/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b09e4c7a8/
-
OnlineLuco
ja verbras nog maar meer geld aan zoiets
- Peric
Romo, misschien dat jij deze vraag kan beantwoorden. Is iemand die ge-vaccineerd is nog besmettelijk? Want als je het vaccin gekregen heb gaat je lichaam antistoffen aanmaken zodat het niet 'werkzaam' wordt. Dus de ge-vaccineerde is immuun, maar kan nog steeds het virus bij zich dragen toch?
Want hoe werkt dat precies? Iemand krijg een vaccin en wordt als het goed is immuun tegen de ziekte. Maar verandert het virus dan ook? Nee toch? Het virus blijft hetzelfde, maar de drager heeft er geen last van.
Want hoe werkt dat precies? Iemand krijg een vaccin en wordt als het goed is immuun tegen de ziekte. Maar verandert het virus dan ook? Nee toch? Het virus blijft hetzelfde, maar de drager heeft er geen last van.
- tomgtr
Niet echt relevant op dit moment. Dat is er niet 1 2 3, dan kunnen nog zoveel superrijken er geld in pompen, het is niet zo simpel. Anders was er wel een goed vaccin tegen SARS geweest. Zelfs dat is er nog steeds niet.
- Peric
Niet echt relevant? Men wil deze situatie aanhouden totdat er een vaccin is, kan zomaar een jaar duren. Dus dan blijven we maar zo door leven?