Bericht
door alt » 09 apr 2020, 22:54
Ik verhuur nu een paar pandjes.
Ik kan je vertellen dat 2 panden een paar jaar leeg stonden.
Dan mag ik wel de eigenaar WOZ betalen, omdat ik ook niks aan die 2 panden verdien, betaal ik dan geen belasting over de opbrengst van die 2 panden, maar de WOZ & onderhoud gaat wel door.
Ik heb 1 huurder die sinds september niet heeft betaald, eergisteren uit het pand gekregen met een grote huurschuld.
Vond op het internet in het najaar dat de huurder failliet was.
De laatste weken vragen de andere huurders of ik de huur even voor de helft wil doen, want er staat in de krant dat doen de andere verhuurders ook voor hun huurders.
Ik heb een paar verhuurders gebeld, maar geen van hen geeft korting op de huur, wel gedeeltelijk uitstel van betaling.
Wel hebben zij huurders die al omgevallen zijn met een huurschuld.
Al die lege huurpanden, worden naar mijn mening, niet snel meer verhuurd.
Ik hou mijn hart vast.
BANKEN.
Die willen je wel een lening verlenen, maar wel van minimaal 5 miljoen, anders is het niet interessant.
Verlenen zij wel een kleine lening, dan betaal je een vette afsluitprovisie & een rente van 10 jaar gelden.
Banken verzinnen allerlei dingen om geen lening te verlenen.
Als je een lening op verkregen, moet je eens kijken wat je als onderpand moet verlenen, een veelvoud van de waarde van de lening.
Als het mocht, vroegen de banken pandrecht op je vrouw & kinderen.
Banken staan boven de wet, waarom, de overheid heeft de banken vaak nodig om projecten te financieren.
NOW.
Ik denk dat vage culturele linkse hobby bedrijven makkelijker de NOV krijgen als bedrijven die tastbare producten maken.