Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fabian

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fabian » 09 apr 2020, 21:20

Martijn_bmw schreef: 09 apr 2020, 20:38 Wij hebben vooral heel veel last van tweedehands auto markt.
Al die auto’s die terug komen uit de lease einde contract kan je niet tegen houden maar ook niet opstapelen.
Door de grenzen dicht is export terug naar 0 en binnenlandse handelaren bieden ongeveer sloop geld voor je auto :bag:
Nou, zo zwart zie ik het toch echt niet Martijn. Bij lange niet.

Ja de prijzen zijn gezakt. Maar de helft gaat gewoon de grens nog over hoor iedere dag....afgelopen week gewoon tegen de 500 verkocht en deze week ook...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2020, 21:52

Oké, wij hadden totaal geen biedingen bij vwe autorola etc. Gewone handelaren bieden bij inschrijving echt serieus minder dan paar weken geleden. Maar wellicht hebben jullie toch een behoorlijk andere samenstelling van wagenpark.

Of andere afzet kanalen, we hebben er serieus last van. Sloop geld is natuurlijk wel wat gechargeerd maar gem zijn de biedingen zomaar 10% lager dan paar weken terug

allen

Bericht door allen » 09 apr 2020, 21:54

Elise schreef: 09 apr 2020, 20:04
WJ schreef: 09 apr 2020, 19:53 En als ze een pand hebben leegstaan krijgen ze ook belasting voordeel.
Leg eens uit als je wilt?
Daar zou ik het antwoord ook wel op willen weten.

Andre

Bericht door Andre » 09 apr 2020, 22:46

Overheids steun is een lachertje voor de getroffen bedrijven.

En dan de now regeling

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a32043 ... n-kabinet/

alt

Bericht door alt » 09 apr 2020, 22:54

Ik verhuur nu een paar pandjes.
Ik kan je vertellen dat 2 panden een paar jaar leeg stonden.
Dan mag ik wel de eigenaar WOZ betalen, omdat ik ook niks aan die 2 panden verdien, betaal ik dan geen belasting over de opbrengst van die 2 panden, maar de WOZ & onderhoud gaat wel door.
Ik heb 1 huurder die sinds september niet heeft betaald, eergisteren uit het pand gekregen met een grote huurschuld.
Vond op het internet in het najaar dat de huurder failliet was.
De laatste weken vragen de andere huurders of ik de huur even voor de helft wil doen, want er staat in de krant dat doen de andere verhuurders ook voor hun huurders.
Ik heb een paar verhuurders gebeld, maar geen van hen geeft korting op de huur, wel gedeeltelijk uitstel van betaling.
Wel hebben zij huurders die al omgevallen zijn met een huurschuld.
Al die lege huurpanden, worden naar mijn mening, niet snel meer verhuurd.
Ik hou mijn hart vast.

BANKEN.

Die willen je wel een lening verlenen, maar wel van minimaal 5 miljoen, anders is het niet interessant.
Verlenen zij wel een kleine lening, dan betaal je een vette afsluitprovisie & een rente van 10 jaar gelden.
Banken verzinnen allerlei dingen om geen lening te verlenen.
Als je een lening op verkregen, moet je eens kijken wat je als onderpand moet verlenen, een veelvoud van de waarde van de lening.
Als het mocht, vroegen de banken pandrecht op je vrouw & kinderen.
Banken staan boven de wet, waarom, de overheid heeft de banken vaak nodig om projecten te financieren.

NOW.

Ik denk dat vage culturele linkse hobby bedrijven makkelijker de NOV krijgen als bedrijven die tastbare producten maken.

alt

Bericht door alt » 09 apr 2020, 22:56

Lege panden verloederen snel.
Kijk maar eens naar huis wat te koop staat dat meer dan een jaar leeg staat.
Dat is in een normale markt slecht te verkopen of te verhuren.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 10 apr 2020, 06:48

Onze driftdagen liggen vanzelfsprekend ook stil. Dit voorjaar zouden we weer 3 dagen op Papenburg driften maar helaas. Nul inkomsten maar gelukkig ook geen kosten hier aan.
Met het transport van auto's is het ook bar stil. Zeker omdat ik vrijwel alleen internationaal rij. In de eerste 6 weken dat ik met de RAM reed had ik ruim 18.000km gereden, in de laatste 3 weken slechts 2000km. Gelukkig is er altijd een categorie klanten die in elke tijd wel iets kopen op verkopen dus deze week toch naar Hamburg geweest en volgende week naar London.

Elise

Bericht door Elise » 10 apr 2020, 07:01

Andre schreef: 09 apr 2020, 22:46 Overheids steun is een lachertje voor de getroffen bedrijven.

En dan de now regeling

Uit dat artikel:
'Bij de Yip Group werken driehonderd mensen, maar niemand gaat ontslagen worden, straks heb ik ze allemaal weer nodig. En als we eraan gaan dan gaan we met z’n allen. En laten we eerlijk zijn: wij hebben de afgelopen jaren goudgeld verdiend, dus moeten we ook nu niet meteen gaan zeuren. Wij kunnen het wel een tijdje uithouden, we moeten het gewoon even slikken.’

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 apr 2020, 07:18

Mensen op DF die twee of drie keer modaal verdienen die klagen op de overheid dat ze onvoldoende steun krijgen.
Dikke auto's, grote huizen, fun-tripjes......

En dan nu gaan klagen dat ze het zo zwaar hebben......

Tis een rare wereld geworden

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 10 apr 2020, 07:38

Centenkwestie..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2020, 08:23

Ook voor de overheid, minder binnenharken accijnzen;

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1574471 ... gehalveerd

Luco

Bericht door Luco » 10 apr 2020, 08:33

Eric H schreef: 10 apr 2020, 07:18 Mensen op DF die twee of drie keer modaal verdienen die klagen op de overheid dat ze onvoldoende steun krijgen.
Dikke auto's, grote huizen, fun-tripjes......

En dan nu gaan klagen dat ze het zo zwaar hebben......

Tis een rare wereld geworden
Bij drie keer modaal hoor je hier bij de armoedzaaiers hoor :tooth: :tooth:

allen

Bericht door allen » 10 apr 2020, 08:38

Elise schreef: 10 apr 2020, 07:01
Andre schreef: 09 apr 2020, 22:46 Overheids steun is een lachertje voor de getroffen bedrijven.

En dan de now regeling

Uit dat artikel:
'Bij de Yip Group werken driehonderd mensen, maar niemand gaat ontslagen worden, straks heb ik ze allemaal weer nodig. En als we eraan gaan dan gaan we met z’n allen. En laten we eerlijk zijn: wij hebben de afgelopen jaren goudgeld verdiend, dus moeten we ook nu niet meteen gaan zeuren. Wij kunnen het wel een tijdje uithouden, we moeten het gewoon even slikken.’
Dat andere dat Yip beschrijft is veel belangrijker. Elke werkgever zou graag z’n werknemers willen behouden. Niet iedereen heeft zo goed geboerd als deze man. Hij kan rekenen en snapt exact hoe we ervoor staan.
De overheid is nog bezig in een ideale fantasiewereld (over hoe zij het volk even door de crisis trekken).

Elise

Bericht door Elise » 10 apr 2020, 08:54

allen schreef: 10 apr 2020, 08:38 Niet iedereen heeft zo goed geboerd als deze man.
De afgelopen jaren waren jaren van hoogconjunctuur, als je in die tijd niet goed hebt kunnen verdienen dan lijkt mij de vraag gerechtvaardigd of je bedrijf levensvatbaar is.
Afgezien van Corona kennen we allemaal de "zeven vette en zeven magere jaren" en ik vraag me af hoeveel er, in het geval er geen Corona was geweest, 7 magere jaren zakelijk zouden kunnen overleven.

allen

Bericht door allen » 10 apr 2020, 09:07

Serieus de meest stompzinnige opmerking die ik ooit heb gelezen. Een beetje hetzelfde als “als je als werknemer de laatste 7 jaar niet genoeg hebt verdient” of je wel goed genoeg bent om überhaupt te werken. En is iedereen op dag 1 van de 7 vette jaren begonnen te ondernemen?
:blabla:

En nee, ik maak me voor de komende tien jaar sowieso geen zorgen, dus daar komt m’n opmerking niet vandaan.
Wel genoeg gezien bij hardwerkende ondernemers waar jij op neer kijkt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 apr 2020, 09:08

Die bedrijven die in de hoogconjunctuur goed hebben verdiend, hebben misschien wel geinvesteerd in méér personeel, verbouwingen, inventaris, meer voorraad want't ging prima etcetera. En ze hebben (want goed verdiend) sloten belasting betaald.

Dat zijn dus nu die tienduizenden 'zwakke' ondernemers die aan de bel trekken voor subsidie en andere financiele hulp.

Als je dat niet kunt bedenken, misschien ben je dan zelf wel minder ondernemer dan je jezelf acht? Elise?

Ik neem koffie.

+100 allen.

alt

Bericht door alt » 10 apr 2020, 09:18

Zoals ik eerder schreef, dat er verschillende bedrijfsgroepen zijn, er zijn bedrijfsgroepen waar een hoge bruto marge op zit, daar werd vaak lekker verdient.
Maar er is b.v.b. de horeca waar de winstmarge behoorlijk laag zijn.
Ik zal een voorbeeld geven van een product die jullie allemaal wel kennen, het kuipje koffiemelk.
Een vriend van mijn die een v/d directeuren was bij De Friese Vlag, nu Campina, vertelde mij dat zij een verkoopprijs met 3 cijfer achter de cent uitrekende.
Een ander voorbeeld bij mijn bedrijf, maakte ik een product voor de supermarkt.
Elke keer als ik de kartonnen verpakking bestelde dat kreeg ik een andere prijs, ook 3 cijfers achter de cent.
Dan weet je dat er een héél krappe marge op je eigen product zit.
Hoe de winst marge zijn in andere bedrijfsgroepen weet ik niet.
Wel weet ik dat 2 van mijn kinderen die in de ict werken & als ik dan zie dat zij 10 % opslag krijgen zonder erom gevraagd te hebben, heb ik in de verkeerde bedrijfsgroep gezeten.

Een bedrijf wat de laatste jaren goed geboerd heeft, heeft hoogstwaarschijnlijk veel geïnvesteerd om minder personeel te hebben.
Die heeft misschien minder pijn.
Maar bedrijven waar veel handjes werken, die zullen het zeker moeilijk hebben.

Maar iedereen die of bij een baas werkt of zelfstandig is, gaat het moeilijk hebben.
De vaste lasten hebben wij allemaal.
En die worden elk jaar hoger & hoger.

Wimo

Bericht door Wimo » 10 apr 2020, 09:21

De vraag is wanneer onze overheid besluit te besparen door het salaris van ambtenaren tijdelijk met x-procent te verlagen. Immers, geld wat er niet is kan ook niet worden uitgegeven. Of vakantiegeld een jaartje niet betalen...

10 procent is een kleine opoffering waar niemand failliet aan gaat. De besparing is echter enorm. Na de crisis zien we wel verder. We moeten hier allemaal doorheen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2020, 09:24

^^^Dat kan allemaal waar zijn, respect daar ook voor.

Maar dat neemt niet weg dat er een reserve potje bij al deze bedrijven moet zijn.

Anderzijds; banken die klotsen van geld wat geparkeerd moet worden tegen negatieve rentes bij de ECB, dit vervolgens niet liquide willen maken aan noodlijdende bedrijven vind ik idioot.

Een bank kent zijn klant toch? Zeker als er hypotheek loopt krijgen ze de verplicht de jaarcijfers van die cliënten. Nou, kom over de brug dan indien verantwoord.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een bank een goedlopend bedrijf met hoge schulden aldaar, kapot laat gaan. Daar heeft de bank ook heel veel pijn van als er een failliesement komt.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 10 apr 2020, 09:29

De economie ging als een dolle. Ik kan me goed voorstellen dat ondernemers juist de laatste paar jaar flink durfde te investeren in hun business daar zijn ze ondernemers voor.

Particulieren konden niet bijzonder veel met cash op de spaarrekening. Dus dan was het aflossen op hypotheek (geld is nu steen) of eindelijk die hybride auto kopen die de buren ook hebben.

Ik heb maar weinig mensen horen roepen dat ze onzeker waren over de economie begin dit jaar en voorzichtig waren met uitgaven.

Niemand die het raar vond dat een goed aangeklede 330i 80K moest kosten in 2019. Ik begon me weleens af waarom alleen ik nog in een auto van 15k (dagwaarde) rondreed als ik in de parkeergarage van mijn werk was...
Laatst gewijzigd door veejay op 10 apr 2020, 09:37, 3 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 10 apr 2020, 09:33

Ondernemer, Particulier

Wie dan ook

Iedereen heeft de plicht rekening te houden met mindere tijden, wat achter de hand te houden dus.

Expect the unexpected.

Iedereen heeft de mond vol van Italiaanse toestanden, nou dan !

Wimo

Bericht door Wimo » 10 apr 2020, 09:36

romo schreef: 10 apr 2020, 09:24 ^^^Dat kan allemaal waar zijn, respect daar ook voor.

Maar dat neemt niet weg dat er een reserve potje bij al deze bedrijven moet zijn.

Anderzijds; banken die klotsen van geld wat geparkeerd moet worden tegen negatieve rentes bij de ECB, dit vervolgens niet liquide willen maken aan noodlijdende bedrijven vind ik idioot.

Een bank kent zijn klant toch? Zeker als er hypotheek loopt krijgen ze de verplicht de jaarcijfers van die cliënten. Nou, kom over de brug dan indien verantwoord.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een bank een goedlopend bedrijf met hoge schulden aldaar, kapot laat gaan. Daar heeft de bank ook heel veel pijn van als er een failliesement komt.
Mwoah, soms is het best aantrekkelijk om goedkoop een pandje of stukje grond te kopen na faillissement. Smerig wereldje.

Robin

Bericht door Robin » 10 apr 2020, 09:37

romo schreef: 10 apr 2020, 09:33

Iedereen heeft de plicht rekening te houden met mindere tijden, wat achter de hand te houden dus.

Klopt Romo, dat geldt ook voor overheden en banken:-)

@Wimo. Inderdaad.

Maar ik laat me vandáág niet meer uit over banken en overheden, want die discussies met 'n paar Wiebessen hier ben ik wel van genezen:-)
Laatst gewijzigd door Robin op 10 apr 2020, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 10 apr 2020, 09:38

allen schreef: 10 apr 2020, 09:07 Wel genoeg gezien bij hardwerkende ondernemers waar jij op neer kijkt.
Ik kijk helemaal op niemand neer, maar ik durf wel de vinger op de zere plek te leggen.
Er zijn gewoon ondernemers die zich helemaal uit de naad werken maar die het gewoon niet gaan redden. Maar blijkbaar mag dat hier niet gezegd worden.

Robin

Bericht door Robin » 10 apr 2020, 09:39

Elise schreef: 10 apr 2020, 09:38
allen schreef: 10 apr 2020, 09:07 Wel genoeg gezien bij hardwerkende ondernemers waar jij op neer kijkt.
Ik kijk helemaal op niemand neer, maar ik durf wel de vinger op de zere plek te leggen.
Er zijn gewoon ondernemers die zich helemaal uit de naad werken maar die het gewoon niet gaan redden. Maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden hier.
Dan ben ik dyslectisch voor jouw posts:-)

Plaats reactie