BMW E92 330i Coupé of 335i Coupé ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 aug 2007, 23:02

Knot schreef:
Robin schreef:De 330i had geen toerenmotor, de 130i is meer bij de les. Ik vind de 330i minder bijzonder dan de 130i motor. Het zijn geen M motoren, een 335i ook niet.
Huh... in de E92 levert ie toch zelfs meer vermogen dan in de 130i??

Maargoed, ging mij ook om het toeren/doortrekken van de 3.0 atmo, ik weet niet wat ik zou kiezen zo uit het boekje. Ik vind turbo eigenlijk nogsteeds bij een diesel horen, een auto moet als een M3 gaan, blijven opbouwen tot de begrenzer.

Rody, man, dit is een turbodiesel:
http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=335129

En dit is een turbo benzine:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/10/video-f40-lm

WEL ff geluid op 10.

Biertje? :P

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 aug 2007, 23:39

Joop schreef:

Ik heb zelf eigenlijk nog wel steeds de E92-330i op mijn netvlies als volgende auto, maar ja wellicht dat ik tegen die tijd er anders tegenaan kijk.
Aan de andere kant natuurlijk wel goed (voor huisselectie-kopers) voor de restwaarde van de 330i ;)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 aug 2007, 09:07

Ik zou wel eens en vergelijking tussen de STI van Bram, waar echt aardig wat aan is versleuteld, met de out of the box 335i van Robin. Het is uiteraard een vergelijking van niets, maar wel eens leuk om e.e.a. in perspectief te zien.

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 aug 2007, 09:08

En Robin moet eigenlijk naar de rollerbank meeting die Renne/haze heeft geregeld, kunnen we zien of de auto meer vermogen levert dan BMW opgeeft.

Michel

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 29 aug 2007, 09:41

In mijn hart heb ik liever een atmo. Zeker een M motor.


Maar ik denk als je 1 keer hebt gereden in de 335i dat je een 330i net te tam vindt.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 29 aug 2007, 10:14

de uitlaat van de 335i is erg mooi ;)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 29 aug 2007, 14:17

Ik heb geen ervaring met de vernieuwde 272 pk 330i maar wel met het 'oude' 258 pk-type. Het is absoluut een fijne motor, draait moeiteloos veel toeren en nodigt uit tot ver doorhalen. De 335i is relaxter te rijden maar schijn bedriegt, want hij is is echt veel sneller. Het is het verschil tussen gewoon heel erg vlot en dé standaard in deze klasse.

Als je het geld kunnen missen zou ik absoluut voor de 335i gaan, doorgaans is de meerwaarde van de topmotorisering gering in verhouding tot de meerprijs, maar in dit geval is dat echt niet zo. Sterker nog, ik denk dat de 330i vooral nog om cosmetische redenen in het gamma zit. De 325i is een meer dan capabele motor als het allemaal niet zo hard hoeft te gaan en de 335i is zo goed dat hij de 330i bijna overbodig maakt.

Als je het niet doet heb je elke keer dat je een 335i tegenkomt spijt :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43048
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 29 aug 2007, 14:26

335i.
Kort maar krachtig :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 aug 2007, 16:13

Daniel schreef:De 325i is een meer dan capabele motor als het allemaal niet zo hard hoeft te gaan en de 335i is zo goed dat hij de 330i bijna overbodig maakt.

Als je het niet doet heb je elke keer dat je een 335i tegenkomt spijt :)
Maargoed een gat tussen 218pk en 306 (eigenlijk 330pk) is wel wat groot vind je niet? :)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 29 aug 2007, 16:21

Knot schreef: Maargoed een gat tussen 218pk en 306 (eigenlijk 330pk) is wel wat groot vind je niet? :)
Daarom zeg ik, cosmetische redenen. Want kijk je naar de doelgroepen dan is hij eigenlijk niet zo nodig. Zoek je gewoon een vlotte auto dan is een 325i genoeg en wil je topprestaties dan is de meerprijs voor een 335i betrekkelijk gering.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 aug 2007, 19:20

Tom schreef:
Joop schreef:

Ik heb zelf eigenlijk nog wel steeds de E92-330i op mijn netvlies als volgende auto, maar ja wellicht dat ik tegen die tijd er anders tegenaan kijk.
Aan de andere kant natuurlijk wel goed (voor huisselectie-kopers) voor de restwaarde van de 330i ;)
Prachtig toch... iedereen aan de 335i, zelf winst pakken op de al meer dan vlot genoeg zijnde 330i...

----

De 2,5L R6 draait eigenlijk het mooist van allemaal en is het meest levendig van het drietal.

De 3,0L R6 is een stuk vlotter dan de 325i, maar niet direct voelbaar

De 3.0L R6 TT is alleen vanwege de dubbele uitlaat achter al prachtig, maar is zoals al aangegeven een heel stuk vlotter (voor het gevoel), zeker als je met een handbak 3.0L niet helemaal bij de les bent.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 29 aug 2007, 19:55

Voor de sportiviteit heb ik liever een atmo maar dan heb ik ook liever een lichte auto :wink:

In deze koets heb ik denk ik liever een 335i maar dat is alleen gebaseerd op alle positieve verhalen ervan 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 aug 2007, 20:04

Knot, de 330i had 258pk, daarna de 130i met 265pk en sinds kort heeft de 330i er wat meer bij.

Maar de 335i is een juweel van een motor, zoveel is duidelijk. De vraag is alleen: 330i met M-pakket en paar goodies of een 335i ?

Zo las ik je vraag meer ...

tja moeilijk. zou zelf de 335i nemen :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 aug 2007, 20:50

Joop, zou je dan een 335iA nemen?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 aug 2007, 21:05

Knot schreef:Joop, zou je dan een 335iA nemen?
Als ik consequent zou blijven voor mezelf dan is het antwoord nee. Een 3er hoort een handbak te hebben itt tot de 5er/6er en 7er.

Maar heb zelf nog niet met een 335iA (of wat voor versie met automaat dan ook) gereden dus kan daar geen goed antwoord op geven.

Om met een 325i/330i vlot mee te komen, zul je veel moeten schakelen (en zoals ik al noemde behoorlijk bij de les blijven anders valt er snel een gaatje). Met de 335i maak je dit veel makkelijker goed door het overschot aan koppel. Daardoor hoef je minder te schakelen en zou een automaat ook een goed alternatief kunnen zijn. Wellicht past dat ook veel beter bij het GT-gevoel wat ik heb bij de laatste 3er coupe in combinatie met de 3.0L TT.
Macboy schreef:Knot, de 330i had 258pk, daarna de 130i met 265pk en sinds kort heeft de 330i er wat meer bij.

Maar de 335i is een juweel van een motor, zoveel is duidelijk. De vraag is alleen: 330i met M-pakket en paar goodies of een 335i ?

Zo las ik je vraag meer ...

tja moeilijk. zou zelf de 335i nemen
Als dat de vraag is dan zeker een 330i met M-Sport pakket en paar van die 19" M-Sport "jetsers" eronder. 8)

Zeker uitgaande van het Jeckell en Hyde karakter dat atmo BMW's toch al altijd hebben gehad zou ik voor een 330i gaan: lekker rustig toerend in de lage toeren, heb je iets meer haast of wil je gewoon lekker doorplanken dan maak je gewoon iets meer toeren (alles boven de 3,5-4k).
Dat gevoel ben je mijns inziens toch een beetje kwijt bij de 3.0L TT hoe goed BMW ook z'n best heeft gedaan om hem toch zoveel mogelijk het atmo karakter van de overige motoren mee te geven.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 aug 2007, 09:36

330i met Msport pakket of een 335i zonder dan neem ik ook de 330i inderdaad, maar het was meer mijn vraag als geld niet boeit (maar net geen M3 centen wel blok spreekt je dan t meest aan, toeren of koppel).

Voor mij is het sowieso moeilijk, of ik rij in een 316i rond en het andere uiterste is de M3, alles wat ertussen zit denk je, kut had ik toch maar een dikkere genomen.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 aug 2007, 09:53

Knot,

Volgens mij heb jij een beetje het idee dat de 335i niet zo lekker hoog in toeren wil klimmen als een 330i.

Laat mij de eerste zijn die zegt dat de 335 het misschien wel lekkerder en makkelijker doet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 aug 2007, 10:42

Ja, mede omdat het maximaal vermogen van de 330i bij 900tpm verder/hoger ligt. Hoe zit het met de redline van beide motoren weet iemand dat?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 aug 2007, 11:33

De 330i kwam ook in ademnood bij 7000, de 335i ook.

Ik snap sommige replies gewoon niet. In een 3er is de 335i veruit heer en meester, dat kun je NIET uit de cijfers halen, een 330i wordt dan bijna een stakker met (te)weinig fut onderin en bovenin is het ook geen M3 oid....ik heb ze beide mogen meemaken(of alledrie, 330i, 335i, M3)

Rody, beide redlinen op 7000 ongeveer.

Qua sportiviteit en toeren maken:

Heren STi en EVO rijders kom er maar in. 8) :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 30 aug 2007, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 aug 2007, 11:34

njah ..

diegenen die met een 335i gereden hebben, of meegereden zijn, snappen wel dat een 335i een 330i zo ongelooflijk hard assraped.

Evenals heeeel veeel potente auto's.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 aug 2007, 11:36

Ach man, 100-200 is een schijntje. Wat voor vele snelle auto's 100-160 ff vlot gaat is bij dat ding 100-200.Had de E46 M3 ook 'last'van. :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 aug 2007, 11:53

Neenee, geen STi en EVO turborijders in dit BMW topic!!! 8)

Maargoed, als ie niet echt instort (doet een grote turbo dus wel) dan is het wel oke om naar de 7000 door te halen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2007, 13:56

Na alle cijfers die nu bekend zijn over de M3 moet de vraag mischien veel meer zijn;

E92 M3..........................of..................................E9x 335i


Mischien wel een appart draadje waard


maw is de M3 zijn prijs wel waard tov van de toch meer dan goed presterende 335i??

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 aug 2007, 14:17

Romo, ALS ik de poen makkelijker kon missen, PLUS een makkelijker klasse 3ipv volgsysteemalarm + verzekering die niet moeilijk doet, DAN had ik misschien wel een E90 M3 besteld.

MAAR 67000 in D tov 99,5 mille in NL.

Voor 67000 heb je een nette vollere E9x 335i hier en dan vinnik die 30 ruggen net weer iets om een mooie klok (of 2) van te kopen ofzo.... 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 aug 2007, 14:38

Heren, is dit niet zoals de E46 330ci vs E46 M3?

De M3 heeft een totaal ander blok, inlaat, veel sterkere aandrijflijn, sperdifferentieel, enz enz.

Als ik een E92 335i Coupé configureer kom ik op 72k uit, met exe en msport pakket (echt nodig vind ik) en nog wat losse dingetjes erop. Is nog lang geen M3 prijs maar toch.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep en 21 gasten