Knot schreef:Joop, zou je dan een 335iA nemen?
Als ik consequent zou blijven voor mezelf dan is het antwoord nee. Een 3er hoort een handbak te hebben itt tot de 5er/6er en 7er.
Maar heb zelf nog niet met een 335iA (of wat voor versie met automaat dan ook) gereden dus kan daar geen goed antwoord op geven.
Om met een 325i/330i vlot mee te komen, zul je veel moeten schakelen (en zoals ik al noemde behoorlijk bij de les blijven anders valt er snel een gaatje). Met de 335i maak je dit veel makkelijker goed door het overschot aan koppel. Daardoor hoef je minder te schakelen en zou een automaat ook een goed alternatief kunnen zijn. Wellicht past dat ook veel beter bij het GT-gevoel wat ik heb bij de laatste 3er coupe in combinatie met de 3.0L TT.
Macboy schreef:Knot, de 330i had 258pk, daarna de 130i met 265pk en sinds kort heeft de 330i er wat meer bij.
Maar de 335i is een juweel van een motor, zoveel is duidelijk. De vraag is alleen: 330i met M-pakket en paar goodies of een 335i ?
Zo las ik je vraag meer ...
tja moeilijk. zou zelf de 335i nemen
Als dat de vraag is dan zeker een 330i met M-Sport pakket en paar van die 19" M-Sport "jetsers" eronder. 8)
Zeker uitgaande van het Jeckell en Hyde karakter dat atmo BMW's toch al altijd hebben gehad zou ik voor een 330i gaan: lekker rustig toerend in de lage toeren, heb je iets meer haast of wil je gewoon lekker doorplanken dan maak je gewoon iets meer toeren (alles boven de 3,5-4k).
Dat gevoel ben je mijns inziens toch een beetje kwijt bij de 3.0L TT hoe goed BMW ook z'n best heeft gedaan om hem toch zoveel mogelijk het atmo karakter van de overige motoren mee te geven.