Het algemene klustopic :-)
-
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Het algemene klustopic :-)
Waar een wil is is een weg is mijn denkwijze 

- daNpy
Het kan altijd, maar is het ook sterk genoeg qua draagkracht en wordt het dak niet teveel belast is waar ik mee zit. Het maken is het probleem niet 

- ///Joost
Ik neem graag de oven een keer mee naar je sleutelruimte als je de house warming party geeft.Jeffrey026 schreef: 31 mar 2020, 00:10
Als de corona shit voorbij is komen we graag keer ovenschotel proeven haha

-
Haha de oven kun je thuis laten en heb een vaatwasser voor de afwas dus de vrouw kun je ook thuis laten.///Joost schreef: 31 mar 2020, 13:21Ik neem graag de oven een keer mee naar je sleutelruimte als je de house warming party geeft.Jeffrey026 schreef: 31 mar 2020, 00:10
Als de corona shit voorbij is komen we graag keer ovenschotel proeven haha![]()
![]()
Gister eerst de auto van de vrouw even afgerond voor apk en daarna maar weer naar de hal gegaan start gemaakt met het tegelen.

- daNpy
Goed bezig man!
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Waarom een toilet en geen urinoir?
Komen toch alleen maar mannen in die hut om te klussen en bier te drinken?
Komen toch alleen maar mannen in die hut om te klussen en bier te drinken?

- Paskal
- Auto: meerdere
De vaart zit er goed in en gaaf dat je dat soort klussen allemaal zelf doet 

- daNpy
Jij schijt in een urinoir? En dan lekker aanduwen of wat?Richardt. schreef: 01 apr 2020, 09:08 Waarom een toilet en geen urinoir?
Komen toch alleen maar mannen in die hut om te klussen en bier te drinken?![]()

-
- daNpy
Als je moet dan moet je

-
- daNpy
En de rest maar doorwerken.Richardt. schreef: 01 apr 2020, 10:26 Ah, jij bent er zo een die stiekem even een uurtje gaat zitten kleien en dan de vermoorde onschuld speelt over de lucht die achter blijft![]()
Daarom dus een toilet en geen urinoir.
- JP
Richardt. schreef: 01 apr 2020, 10:26Ah, jij bent er zo een die stiekem even een uurtje gaat zitten kleien en dan de vermoorde onschuld speelt over de lucht die achter blijft![]()
Beste is wel in de baas zijn tijd

-
OnlineLuco
Vrijdag is de badkamer gebracht, alleen ben ik nog niet zover
Eerst overloop afmaken kan ik daar alles neerzetten, dus gisteren en vandaag weer aan het prutsen geweest.
210 mm isolatie in de tussenwand, was toch dik genoeg ivm de kapconstructie die niet recht staat, nu is die mooi weggewerkt.

Eerst overloop afmaken kan ik daar alles neerzetten, dus gisteren en vandaag weer aan het prutsen geweest.
210 mm isolatie in de tussenwand, was toch dik genoeg ivm de kapconstructie die niet recht staat, nu is die mooi weggewerkt.
- daNpy
Nice.
Ik heb mn vingers vol splinters, ben al 2 dagen met multiplex aan de gang als aftimmerwerk in de garage.
Ik heb mn vingers vol splinters, ben al 2 dagen met multiplex aan de gang als aftimmerwerk in de garage.
-
@luco waarom gekozen voor hout ipv metal stud? Metal stud is lichter ,altijd 100%recht ipv krom of getordeerde balkjes en werkt veel sneller. Tevens zitten er hier en daar gaten in voor elektra en anders boor je deze zo erbij.
@daNpay, update zonder foto's kan een permanente ban opleveren :p.
Heb een redelijk klusvrij week(end) gehad. Vrijdag mijn rust gepakt savonds(beetje last van gewrichten) zaterdag moest ik werken dus gekozen zondag optijd te gaan om smiddags nog van het mooie weer te kunnen genieten.
Vannochtend rond 7:15 was ik er al en heb het tegelwerk van toilet afgemaakt, allemaal snij/slijpwerk. Slijp buiten ivm stofzooi dus iedere keer heen en weer lopen. Verder nog het toilet aangekoppeld op de riolering die ik er al bij had gemaakt en wat zooi opgeruimd,geveegd enzo.
Van de week zamen met mijn zwager de schanieren ingefreesd en deur van toilet,/kantine geplaatst inc sluitwerk.(hij heeft daar een mooie frees en mal voor)
Van de week maar keer voegen/kitten en pot inwijden

@daNpay, update zonder foto's kan een permanente ban opleveren :p.
Heb een redelijk klusvrij week(end) gehad. Vrijdag mijn rust gepakt savonds(beetje last van gewrichten) zaterdag moest ik werken dus gekozen zondag optijd te gaan om smiddags nog van het mooie weer te kunnen genieten.
Vannochtend rond 7:15 was ik er al en heb het tegelwerk van toilet afgemaakt, allemaal snij/slijpwerk. Slijp buiten ivm stofzooi dus iedere keer heen en weer lopen. Verder nog het toilet aangekoppeld op de riolering die ik er al bij had gemaakt en wat zooi opgeruimd,geveegd enzo.
Van de week zamen met mijn zwager de schanieren ingefreesd en deur van toilet,/kantine geplaatst inc sluitwerk.(hij heeft daar een mooie frees en mal voor)
Van de week maar keer voegen/kitten en pot inwijden

-
OnlineLuco
@jeffry, ik heb een timmerverleden.
Metalstud vind ik helemaal niks en aangezien ik ook de constructie die scheef is weg moest timmeren vind ik ribben fijner werken, zowiezo vind ik het persoonlijk fijner en veel steviger.
Al zullen velen metalstud sneller vinden werken.
Metalstud vind ik helemaal niks en aangezien ik ook de constructie die scheef is weg moest timmeren vind ik ribben fijner werken, zowiezo vind ik het persoonlijk fijner en veel steviger.
Al zullen velen metalstud sneller vinden werken.
-
Dat zegt genoeg 

- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Gaten:

Opvulling voor de gaten:

Met een beetje geluk zit alles er in eind van de dag

Opvulling voor de gaten:

Met een beetje geluk zit alles er in eind van de dag

- daNpy
Succes!
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Mensen, ik zoek nog een aannemer voor het realiseren van een aanbouw aan het huis.
Volgens mij zitten er hier wel een paar handige Harry's, dus wie o wie heeft er tijd ?
On a serious note :
Ik zoek dus een aannemer die in deze tijd zin en tijd heeft om een complete aanbouw te realiseren.
(Gaat om het omzetten van een dakterras naar een extra slaapkamer)
Buren aan beide zijdes hebben dit reeds gedaan, dus de twee zijwanden zijn voor 80% al klaar.
Iemand hier nog tips voor een goede betrouwbare aannemer uit de regio Zoetermeer ??
Volgens mij zitten er hier wel een paar handige Harry's, dus wie o wie heeft er tijd ?

On a serious note :
Ik zoek dus een aannemer die in deze tijd zin en tijd heeft om een complete aanbouw te realiseren.
(Gaat om het omzetten van een dakterras naar een extra slaapkamer)
Buren aan beide zijdes hebben dit reeds gedaan, dus de twee zijwanden zijn voor 80% al klaar.
Iemand hier nog tips voor een goede betrouwbare aannemer uit de regio Zoetermeer ??
- daNpy
Heb je al een constructeur en/of architect met tekeningen?
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Nee en nee.
Situatie is als volgt, alle huizen in ons blok zijn vanaf de bouw geleverd met een dakterras van 25m2
In de afgelopen jaren hebben diverse buren dit dakterras al bij de woning laten trekken om hier 1 of 2 extra slaapkamers van te maken.
Zo ook onze buren links en rechts.
Wij spelen al langer met het idee om dit ook te laten doen, en zijn nu dus op zoek naar een aannemer die deze klus voor ons van A tot Z wil afhandelen. Tekeningen hebben we al meerdere keren bij verschillende buren opgevraagd, maar dit schijnt allemaal maar lastig te zijn.
(zelfs als ik aangeef dat het niet voor niets hoeft)
Buiten dat heb ik aan de meeste tekeningen van de buren niet veel aangezien zij maar aan een kant al een buur hadden met een opbouw of aan geen van twee de kanten of omdat ze het met drie buren tegelijk hebben laten doen.
Wat dat betreft is onze situatie weer uniek.
Ook zijn in de afgelopen jaren blijkbaar de bouwbesluiten aangepast waardoor sommige tekeningen niet meer van toepassing zijn qua materiaalgebruik of constructie.
-
Nondeju das 50% meer woningoppervlakte haha. Mooi man!JdBn schreef: 06 apr 2020, 12:08 Gaten:
Opvulling voor de gaten:
Met een beetje geluk zit alles er in eind van de dag![]()
-
OnlineLuco
Dirkzwager en/of Biltz
Zeg maar dat ik je gestuurd heb
Zeg maar dat ik je gestuurd heb