Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikS

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ErikS » 04 apr 2020, 15:41

romo schreef: 04 apr 2020, 14:39
Geen enkele ondernemer kan er wat aan doen dat er nu geen omzet plaatsvindt, sommige ondernemers hebben geen- of onvoldoende kans gehad een buffer op te bouwen.

Ik zou in Maart een restaurant openen.
Is afgeketst op een nét wat te hoge huur.

Je kan je voorstellen hoeveel vreugde dansjes ik heb gedaan de laatste weken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 apr 2020, 15:44

romo schreef: 04 apr 2020, 14:39 Niemand is is schuld aan Corona krijgen en er vervolgens aan overlijden

Geen enkele ondernemer kan er wat aan doen dat er nu geen omzet plaatsvindt, sommige ondernemers hebben geen- of onvoldoende kans gehad een buffer op te bouwen.

Dan hebben we ondernemers die wel een buffer hebben kunnen opbouwen althans de kans daartoe kregen, maar dit hebben nagelaten. Altijd maar schone schijn, meer uitgeven dan er binnenkwam en een boel gebral en gelal.

De 1e 2 categorieën verdienen IMHO alle steun, de laatste categorie moet maar op de blaren zitten.
Die diabeet 2 met z'n te dikke buik van middelbare leeftijd had ook wel wat gezonder kunnen leven en nu ligt ie op de IC.....

Oftewel. Zullen we stoppen met vingerwijzen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 apr 2020, 15:45

^^ zo idd Erik, dat is nog eens een geluk bij een ongeluk :)

Luco

Bericht door Luco » 04 apr 2020, 15:47

ErikS schreef: 04 apr 2020, 15:41

Die huur is in juli een stuk lager vermoed ik.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 apr 2020, 15:49

Iemand met DM2 die nu Corona krijgt, komt niet op een IC, die is bij voorbaat kansloos

Analoog kansloze ondernemers met het verschil dat ze wel financieel ondersteund worden.

Niets geen vingerwijzen, pragmatische opsomming.

ErikS

Bericht door ErikS » 04 apr 2020, 15:50

Luco schreef: 04 apr 2020, 15:47
ErikS schreef: 04 apr 2020, 15:41

Die huur is in juli een stuk lager vermoed ik.
Nee zeggen is uiteraard ook een deel van ondernemen.
Pas als alles klopt ergens een klap op geven.

Dat is ook de reden dat ik zo 'lang op mn centen' zat.
Eenmaal afgeketst mezelf op de gti getrakteerd.....
De plannen zijn onveranderd(voor een later tijdstip), al opent dit wel je ogen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 apr 2020, 15:51

Mooi om te horen Erik !

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2020, 15:59

romo schreef: 04 apr 2020, 15:49 Iemand met DM2 die nu Corona krijgt, komt niet op een IC, die is bij voorbaat kansloos

Analoog kansloze ondernemers met het verschil dat ze wel financieel ondersteund worden.

Niets geen vingerwijzen, pragmatische opsomming.
Er zijn een hoop kans- en hersenlozen die of anderen besmetten door op vakantie/wintersport zijn gegaan paar weken terug, er zijn genoeg kans en hersenlozen die nu geen voorzorgsmaatregelen nemen en geen afstand houden etcetera. Er zijn genoeg kanslozen overleden aan corona door de weken/maanden heen omdat hun lifestyle verre van gezond was.

En dat is triest.
En geloof me dat die kansloze ondernemers net zo goed niet/amper ondersteund worden.

Het lijkt bij jou in mijn ogen nu alsof de kansloze ondernemer/werkgever de boeman is in dit grote drama.

Totnutoe is zijn dat overheden en banken. Jammergenoeg.
Maar gewone burgers en ondernemers groot en klein, lallend brallend en opppassend zijn niet de boemannen. Nooit! Niet in deze coronacrisis.

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2020, 16:02

Al die vakantiegangers die op hun bestemming moesten blijven of nog zitten terwijl ze van Corona wisten en toch deze maand op vakantie naar xxxxx gingen. Daar denk ik ook het mijne van.Of mag dat niet?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2020, 16:10

Even wat anders dan.

Hier in Azië duurde het even maar je word inmiddels wel schuin aangekeken als je je buiten zonder mondkapje vertoond.

Alleen zijn 99.9% van die dingen niet effectief. Je ziet nu allerlei mondkapjes met een modieus design etc. Er is echt een ware handel in. Maar het help allemaal niet tegen virussen. Kan je dus net zo goed thuis laten alleen je word door de samenleving zo goed als gedwongen.
Bijlagen
Mondkapje
Mondkapje
BCB7BFCC-FD4E-4DE7-959F-E6E186E2AF75.jpeg (20.21 KiB) 843 keer bekeken

romo

Bericht door romo » 04 apr 2020, 16:11

Robin; Dat zeg ik dus met nadruk niet;

Ik zei letterlijk dat niemand er schuld aan is!!

Er vallen spaanders aan beide kanten, zwakke patiënten, zwakke ondernemers

Ik kan echt niet snappen dat een beetje ondernemer niet even een paar maanden doorkan als de omzet wegvalt. (behoudens de starters)

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2020, 16:15

romo schreef: 04 apr 2020, 16:11 Ik kan echt niet snappen dat een beetje ondernemer niet even een paar maanden doorkan als de omzet wegvalt. (behoudens de starters)
Ik hoor er niet bij gelukkig, maar ik snap het juist wél. 100%.....
In de horeca idem.

https://www.nu.nl/coronavirus/6042619/t ... -gaan.html

Gijzert

Bericht door Gijzert » 04 apr 2020, 16:18

Bert ///M3 schreef: 04 apr 2020, 16:10 Even wat anders dan.

Hier in Azië duurde het even maar je word inmiddels wel schuin aangekeken als je je buiten zonder mondkapje vertoond.

Alleen zijn 99.9% van die dingen niet effectief. Je ziet nu allerlei mondkapjes met een modieus design etc. Er is echt een ware handel in. Maar het help allemaal niet tegen virussen. Kan je dus net zo goed thuis laten alleen je word door de samenleving zo goed als gedwongen.
Die helpen toch wel tegen slechte luchtkwaliteit? Dat is de reden toch dat er standaard mee gelopen wordt.

romo

Bericht door romo » 04 apr 2020, 16:19

^^Daarom krijgt iedereen dus ondersteuning

Ja, het is een systemische crisis en niet iedereen zal dit overleven

alt

Bericht door alt » 04 apr 2020, 16:19

Even over zzp'ers & vof's.
Belangrijk zijn ook de partners, als die een gat in hun hand hebben, dan heb je nu zeker een probleem.

Vele uitvoerende ambtenaren, denk ik, hebben het idee dat zijn onderbetaald worden.
Want zij zien enkel ondernemers, in hun gedachtewereld, die miljoenen per jaar verdienen.
Er zijn ook nog genoeg ondernemers die minder dan hun personeel verdienen.

Mijn gedachte is heden, Rutte laveert redelijk door de crisis.
Complete lock-down is een ramp.
Deze halve lock-down is een gedeeltelijke ramp.
De ouderen van boven de 80 hebben na de oorlog v.w. de Marshall hulp te weinig verdient & 6 dagen in de week gewerkt.
Om die af te schrijven als lasten, vind ik onbehoorlijk.
Ik behoor niet tot de groep van 80 & ouder.

Mondkapjes werden in mijn oude bedrijf ook gebruikt.
Maar de certificaten boeren vertelde mij lacherig dat die niet veel hielpen tegen besmetting van bacteriën.
Laat staan tegen virussen, virussen die zijn minimaal 100 x kleiner.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2020, 16:22

Gijzert schreef: 04 apr 2020, 16:18
Bert ///M3 schreef: 04 apr 2020, 16:10 Even wat anders dan.

Die helpen toch wel tegen slechte luchtkwaliteit? Dat is de reden toch dat er standaard mee gelopen wordt.
Nee die helpen helemaal nergens tegen :) Hooguit tegen stof als je in de bouw werkt of tegen vliegen in je mond op de scooter :)

Elise

Bericht door Elise » 04 apr 2020, 16:23

romo schreef: 04 apr 2020, 16:11 Ik kan echt niet snappen dat een beetje ondernemer niet even een paar maanden doorkan als de omzet wegvalt. (behoudens de starters)
Deze ondernemer kreeg ook even onverwachts een ziekte voor zijn kiezen, bij elkaar zeker 6 jaar uit de running geweest en ik heb geen dubbeltje van de overheid gehad... (en ook geen dekking van verzekering).
Niet lullen maar poetsen!

Jij bent overigens de enige hier Robert die weet wat mij mankeert, dat wil ik graag zo houden :beer:

romo

Bericht door romo » 04 apr 2020, 16:26

Ziekte kan ook uiteraard, maar een ondernemer hoort normaliter een AOV af te sluiten voor dit soort onvoorziene zaken.

Nu zijn er zat die dat bewust niet doen.

Nou hoe sneu ook, dan ben je klaar.

Net als ondernemers die niks voor hun pensioen regelen, zelfde verhaal

Net als regeren is ondernemen vooruitzien, m.n. voor slechte tijden.

Elise

Bericht door Elise » 04 apr 2020, 16:33

Voor het afsluiten van een verzekering geldt wel dat ze je willen accepteren... tegen betaalbare premies.

Ik was al blij dat we in 2006 het nieuwe zorgstelsel kregen.

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2020, 16:35

Ik heb een AOV. En die is best duur. Toch heb ik godzijdank 'nooit wat' en laten we dat zo houden. Toch als ik die duizenden weer overmaak al twintig jaar ofzo denk ik: Wat een geld wat een geld wat een geld...en ik zie er niks van terug(totnutoe).

Vele ondernemers hebben daarom ook geen AOV want hun te duur.

Kortom, ook het niks regelen voor hun pensioen is een dingetje inderdaad, maar bureaucratie/regelgeving en bovenal belastingdruk maakt het vele ondernemers moeilijk tot onmogelijk iets pensioenachtigs te regelen überhaupt.

romo

Bericht door romo » 04 apr 2020, 16:40

^^Klopt, dat is zeker waar.

^ Kosten niet mals, ook dat is waar, maar AOV is 100% IB aftrekbaar.

In alle gevallen geldt dat je de risico's probeert af te dekken. Dat hoort ook bij verstandig ondernemerschap.

alt

Bericht door alt » 04 apr 2020, 16:43

De ondernemers die nu gaan omvallen, dat wordt versnelt door c-19, maar zouden eigenlijk gaan omvallen door de te verwachten monetaire crisis of hoe die genoegd zou gaan worden.
En nu, voor de overheid, donderen 80 +'sers ook nog eerder het graf in.

Mijn boekhoeder had, toen nog erg jong was, buiten mij om een verzekering voor mij afgesloten tegen ziekte, invaliditeit, enz.
Toen ik daar achter kwam & de voorwaarde leesde, dan moest ik doof, blind, alle ledematen geamputeerd zijn om na 3 maanden een bedrag te ontvangen op bijstandsniveau.
Voor een premie van FL.10K per jaar in 1970.
Gelijk opgezegd, want als dat gebeurd kreeg ik toch een bijstandsuitkering.
Als er wat gebeurd als je verzekerd bent & er moet of veel of voor lange tijd uitbetaald te worden, ga je het verliezen van de advocaten van de verzekeringsmaatschappij.
Je bent dan ook nog eens helemaal blut aan je eigen advocaatkosten

Elise

Bericht door Elise » 04 apr 2020, 16:43

Kijk naar de discussie die we hier vaker hebben gevoerd over 40 uur per week werken, het is tegenwoordig de normaalste zaak om maar 3 of 4 dagen in de week te werken. Want als het kan ...YOLO etc. etc. En vele ZZP'ers denk er exact hetzelfde over.

Als dat je insteek is dan ga je natuurlijk nooit een dikke buffer opbouwen.
In werkte vroeger 80~100 uur per week, 52 weken per jaar en mijn meisje ging met maar met vriendinnen op vakantie want ik had geen tijd. Wij hebben het tegenwoordig verre van slecht maar het is mij zeker niet komen aanwaaien, ik heb er hard voor moeten buffelen en ook wel een beetje roofbouw gepleegd :bag:

Elise

Bericht door Elise » 04 apr 2020, 16:45

alt schreef: 04 apr 2020, 16:43 Als er wat gebeurd als je verzekerd bent & er moet of veel of voor lange tijd uitbetaald te worden, ga je het verliezen van de advocaten van de verzekeringsmaatschappij.
Bingo.

romo

Bericht door romo » 04 apr 2020, 16:45

^^Respect.

Zo heb ik het ook altijd gedaan, maar dan zonder meisje :tooth:

Plaats reactie