Gisteren een aantal keren contact gehad met de verkopende partij, woensdag kwam de terugkoppeling dat de auto klaar was bij de spuiter. Echter bleef de storing in de koplamphoogteverstelling branden ondanks dat men daar maandag ook naar had gekeken.
Na contact met Mitsubishi Nederland is er een nieuwe computer in gehangen en vervolgens is deze ingeleerd. Ook daarna nog altijd een brandend lampje wat men niet uit kreeg in de eigen (VAG) werkplaats.
Auto is toen naar een andere garage gebracht en deze heeft de storing er uiteindelijk wel uit gekregen. Wat het precies was weet ik niet, ik weet wel dat er veel tijd en werk in is gestopt.
Daarnaast gaat de achterdeur nu goed open en dicht en is de schaafplek linksvoor keurig gespoten en ziet het er weer als nieuw uit.
Had eigenlijk geen belletje meer verwacht gisteren maar op de terugweg naar huis toe kwam deze dan toch dat de auto klaar stond en men eventueel langer wilde blijven zodat we hem nog op konden halen.
Gauw de Focus getankt, thuis wat gegeten en de beestjes eten en drinken gegeven en gauw de Duitse grens over om naar beneden af te reizen richting Enschede.
Baustelle door en vervolgens met een gemiddelde van 160 km/h (het is maar een 1.6 tenslotte) over een bijna lege weg op de afgesproken tijd aangekomen.
Even samen het papierwerk doorgelopen, auto bekeken en deze stond al met genoeg diesel klaar om richting huis te gaan.
Auto had ook nog een kleine beurt gehad, naja klein....er gaat 9,3 liter olie in deze scheepsdiesel
Rond 19.00 uur de reis naar huis in gezet en daar valt op de autobahn gelijk weer op hoe ontzettend rustig deze auto is!
Vanaf 100 km/h op een constante snelheid kwam er nog een verassing die ik met de proefrit niet op had gemerkt, er zit een overdrive op de automaatbak 8)
Dus met 140 km/h op de cruise control een rustige 2700 toeren naar huis toe en bij 100 is dat nog net geen 2000 toeren, oftewel een heerlijke rust.
Zo rustig dat ik de autoradio alvast aan mijn telefoon had gekoppeld en via Spotify de stereo een beetje uit heb getest, een waar zeker geen onaangenaam geluid uit komt.
Systeem is van Rockford dus dat zit wel goed
Wat ook opvalt als je wat langer op weg bent is dat je echt de "geschiedenis" van de auto voelt. Het is echt een klassieke off roader.
Voorruit die aardig rechtop staat, handgrepen naast de ruit voor als het allemaal teveel beging te schommelen als je op het onverharde rijd. Uiteraard de lekkere hoge zit.
Overigens doet de voorruit mij denken aan de Land Rover Discovery Series 1 die mijn ouders hadden. Die was vrij laag en dat is die van de Pajero ook viel me nu echt op. Zeker groot genoeg, maar wel een opvallend detail.
Verder schakelt de automaat heerlijk zacht, schakelt vlot door als je dat wil en is zeker niet bedoelt om de hele tijd vol op het gas te gebruiken, maar daar heb je zo'n auto ook niet voor.
Motorblok is een 3.2 4 cilinder diesel, 170 pk en 373 nm koppel. Niet overdreven veel op een rijklaar gewicht van net over de 2200 kilo maar je versnelt er nog vlot mee en de combinatie van de bak en motorblok doen meer vermoeden dat er een 6 cilinder onder de kap ligt terwijl dat dus niet het geval is.
Gisteren toen we thuis kwamen begon het donker te worden en wat me toen nog op viel is naast dat de af fabriek xenon fijn is, dat is dat er onder de spiegels en onderin de deur nog lampen zitten om je bij te schijnen als je uitstapt.
Afijn nog wat plaatjes van hier voor de deur:
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49730468057_a1ecedaa5f_c.jpg)
Fijne optie, maar slecht te zien is dat er een serieuze bescherming zit die het carter veilig moet houden.
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49729602893_4e24044ca1_c.jpg)
Plek onder de bumper is van wax van de "poetser", daar gaan we binnenkort nog wat aan doen zodat al het plastic netjes zwart is
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49729602768_ee5087ca6e_c.jpg)
Prima interieur, ook hier gaan we zelf nog een keer aan de slag om het écht schoon te hebben.
Al het plastic is van een stevig maar zacht soort dus geen plastic fantastic gevoel en ook volledig kraakvrij
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49729602728_6a39dd721b_c.jpg)
Automaatbak en het Super Select 2 4WD systeem met de 4 opties (en op de achtergrond de schakelaar om het achterdiff te vergrendelen)
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49730147461_c7b8079e7b_c.jpg)
Dit keer een auto met een laag schot, ergens wel prettig dat deze erin zit in plaats van dat spullen door kunnen schuiven
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49729602688_4b37539bc1_c.jpg)
Blokje wel....moet alleen nog zoeken naar iemand die mijn handen kan verkleinen zodat ik overal tussendoor pas
Bij de auto ook alle spullen gekregen om hem weer om te bouwen naar geel kenteken mocht de wens er zijn.
En de eerste aanpassing is ook een feit, ondanks dat ik goed te spreken ben over de gehele afhandeling van de levering heb ik de kentekenplaathouder met reclame alvast vervangen voor een zonder reclame.
Auto gaat zo voor de aanhanger en het zand in, dat zal probleemloos gaan maar ik ben wel heel benieuwd hoe hij zich voor de aanhanger gedraagd.
Gevoel zegt nog iets beter dan dat de Terrano deed en die deed het echt al meer dan uitstekend.