AMS test BMW M3 E92

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

AMS test BMW M3 E92

Bericht door Erik K. » 29 aug 2007, 18:28

De nieuwe M3 getest door Auto Motor und Sport:

[IMG:116:165]http://img260.imageshack.us/img260/422/ ... je8.th.jpg[/img][IMG:116:165]http://img105.imageshack.us/img105/9034 ... ny9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img411.imageshack.us/img411/193/ ... jc6.th.jpg[/img][IMG:116:165]http://img441.imageshack.us/img441/2431 ... hx8.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img515.imageshack.us/img515/2003 ... sx4.th.jpg[/img]

Blijf het raar vinden, zoveel meer power, iets meer gewicht en maar amper (rechtuit)sneller dan de E46 M3.
Ben toch heel benieuwd hoe deze M3 het verder doet t.o.v. de E46.
Doe mij de E46CSL maar.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 aug 2007, 18:35

Leeg gewicht 1615 KG. Ga dat eens voltanken enz dan zit je aan 1700 KG. Dus erg raar is het niet. Kijk naar een E39 M5, 400 PK en volgetankt 1800 KG, die zit ook zo rond de 17 sec naar de 200.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 29 aug 2007, 18:42

Over het gewicht van de M3 zie ook steeds verschillende getallen.
Bij AutoVisie weegt hij maar 1555kg... :?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 aug 2007, 18:44

M3 E92
Elastizität

60-100kmh im IV./V. Gang 5,0/6,0
80-120kmh im VI. Gang 7,3

335i handbak:
60-100kmh im IV./V. Gang 5,4/6,4
80-120kmh im VI. Gang 8,0

ook in ams

Verschil valt me overal mee(of tegen)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 29 aug 2007, 18:47

Tijden AutoVisie van de M3:

Acceleratie:

M3
0 - 20km/h: 0.5s
0 - 40km/h: 1.6s
0 - 60km/h: 2.4s
0 - 80km/h: 3.7s
0 - 100km/h: 4.8s
0 - 120km/h: 6.5s
0 - 140km/h: 8.3s
0 - 160km/h:10.2s
0 - 180km/h:13.1s
0 - 200km/h:16.0s

100-200 in 3th&4th: 11.2s
100-200 in 4th: 14.0s
100-200 in 5th: 16.6s
100-200 in 6th: 20.7s

Remmen:
100-0 in: 33.8m
200-0 in:141.9m

Zou hij dan toch lichter zijn geweest? ;)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 aug 2007, 19:00

Robin schreef:M3 E92
Elastizität

60-100kmh im IV./V. Gang 5,0/6,0
80-120kmh im VI. Gang 7,3

335i handbak:
60-100kmh im IV./V. Gang 5,4/6,4
80-120kmh im VI. Gang 8,0

ook in ams

Verschil valt me overal mee(of tegen)
Ofwel een hele dure 0,4 sec!!! Chippen en sper en je bent de M3 de baas!

Michel

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 aug 2007, 19:01

Naast gewicht moet hij het van toeren hebben daarom gaat hij op zijn plaat in de tussensprints denk ik.

100-200 in 4 in 14 sec, E36 M3 met 100 PK minder doet dat in 14,6 :shock:

100-200 in 3 en 4 is ineens wel ff 11 sec tegen 13,2 oid voor een E36 M3.

Zelfde met 80-120 in 4, 5 sec zijn tijden met een E36 M3 en een E46 M3 ook neerzetten. Maarja wat gaan we zien als ze hem eens in 3 zetten daar ben ik dan wel weer beniewd naar.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 29 aug 2007, 20:44

Bert ///M3 schreef:
Zelfde met 80-120 in 4, 5 sec zijn tijden met een E36 M3 en een E46 M3 ook neerzetten. Maarja wat gaan we zien als ze hem eens in 3 zetten daar ben ik dan wel weer beniewd naar.
0 - 80km/h: 3.7s
0 - 100km/h: 4.8s
0 - 120km/h: 6.5s
6,5 sec. - 3,7 sec. = 2,8 sec. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 aug 2007, 21:11

Klopt Opa on the fly, maar dat scheelt altijd iets. 100-200 bijvoorbeeld is bij mij 0,8 sec sneller on the fly als wanneer je eerst 100 gaat rijden en dan gas geeft.

Bovendien zal hij bij die rekensom die jij doet eerst in zijn 2 rijden en vlak voor de 120 overschakelen naar 3 :wink:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 29 aug 2007, 21:19

Wij meten die tijd altijd met vliegende start met de G-tech.
Door dat schakelen zal ie weer wat tijd verliezen, dus ik denk dat 't toch een aardige indicatie is. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 aug 2007, 23:38

Beetje getunde EVO of impreza zal hem opvreten, en tov een Porsche 911 neemt ie ook al geen afstand. Jammer want 420pk is wel iets om over op te scheppen :wink:

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 30 aug 2007, 00:22

Verschil E36 M3 en E46 M3 is toch ook niet bijster groot? Is wel gebleken tijdens CBR.
Tegenwoordig zijn er gewoon weinig auto's meer die per model echt flinke stappen vooruit zetten. Achter de komma gelul.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2007, 07:43

Evolutie heren................................geen revolutie............................. :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 30 aug 2007, 10:21

Voor het rechtuit branden dan maar deze:
http://www.autofilmy.info/samochody/nis ... ?Itemid=34

:shock: :D

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 aug 2007, 10:25

:shock:

Ik durf te stellen dat dat ding in de eerste meters sneller weg is als de Veyron 8)

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 30 aug 2007, 10:30


woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Bericht door woka » 30 aug 2007, 10:35

Michel Pol schreef:
Robin schreef:M3 E92
Elastizität

60-100kmh im IV./V. Gang 5,0/6,0
80-120kmh im VI. Gang 7,3

335i handbak:
60-100kmh im IV./V. Gang 5,4/6,4
80-120kmh im VI. Gang 8,0

ook in ams

Verschil valt me overal mee(of tegen)
Ofwel een hele dure 0,4 sec!!! Chippen en sper en je bent de M3 de baas!

Michel
Hmm, rij je in je E30 dan ook continu in de vijfde versnelling?

60-100 kan heel makkelijk in twee
80-120 in de derde versnelling (die tot 170 reikt).

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 30 aug 2007, 10:36

Voor het rechtuit branden dan maar deze:
Of deze..., ook sneller als een Veryon... en niet alleen de eerste meters...
http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4

en streetlegal... :wink:

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 aug 2007, 13:14

woka schreef:
Michel Pol schreef:
Robin schreef:M3 E92
Elastizität

60-100kmh im IV./V. Gang 5,0/6,0
80-120kmh im VI. Gang 7,3

335i handbak:
60-100kmh im IV./V. Gang 5,4/6,4
80-120kmh im VI. Gang 8,0

ook in ams

Verschil valt me overal mee(of tegen)
Ofwel een hele dure 0,4 sec!!! Chippen en sper en je bent de M3 de baas!

Michel
Hmm, rij je in je E30 dan ook continu in de vijfde versnelling?

60-100 kan heel makkelijk in twee
80-120 in de derde versnelling (die tot 170 reikt).
Alles kan, en als je 't snels wilt, moet je dat idd op die manier doen woka, maar voor alledag blijf je bij 60 wel eens in z'n 3(of zelfs 4) hangen, 80-120 in 3 is ook snel, mijntes(...) gaat ook tot 170. In 4 en 5 heeft ie genoeg voelbaar fut. De M3 zal boven de 7000 de beer zijn tov 335i, tot aan 7000 denk ik dat je lekker aan kunt blijven haken met de 335i.

Wat ik me nog herinner. A7. E46 M3(ik) 535i E34, ik rij 130 in 6. 535i oud lijk wil terwijl ik 'm in wil halen ook zijn voorligger inhalen, hij op de plank. Ik ook in z'n 6. Tot 210 kon ik niets anders dan achter 'm blijven. Hij had teruggeschakeld, ik niet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2007, 13:52

Het juiste verzet maakt het verschil tussen wegwezen of er lamlendig achterhangen............................ :lol:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 30 aug 2007, 16:52

Erminio schreef:
Voor het rechtuit branden dan maar deze:
Of deze..., ook sneller als een Veryon... en niet alleen de eerste meters...
http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4

en streetlegal... :wink:
In the UK is alles zo ongeveer street-legal.

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Bericht door woka » 04 sep 2007, 11:20

Robin schreef:Alles kan, en als je 't snels wilt, moet je dat idd op die manier doen woka, maar voor alledag blijf je bij 60 wel eens in z'n 3(of zelfs 4) hangen, 80-120 in 3 is ook snel, mijntes(...) gaat ook tot 170. In 4 en 5 heeft ie genoeg voelbaar fut. De M3 zal boven de 7000 de beer zijn tov 335i, tot aan 7000 denk ik dat je lekker aan kunt blijven haken met de 335i.

Wat ik me nog herinner. A7. E46 M3(ik) 535i E34, ik rij 130 in 6. 535i oud lijk wil terwijl ik 'm in wil halen ook zijn voorligger inhalen, hij op de plank. Ik ook in z'n 6. Tot 210 kon ik niets anders dan achter 'm blijven. Hij had teruggeschakeld, ik niet.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Het zou best wel eens kunnen dat het verschil niet megagroot is, tenzij je als een debiel aan het redlinen bent. Maar goed, als je te ver zo doorredeneertr, rijden we straks allemaal een 335d. :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bing [Bot], KoenM, RJK en 17 gasten