AMS test BMW M3 E92
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
AMS test BMW M3 E92
De nieuwe M3 getest door Auto Motor und Sport:
[IMG:116:165]http://img260.imageshack.us/img260/422/ ... je8.th.jpg[/img][IMG:116:165]http://img105.imageshack.us/img105/9034 ... ny9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img411.imageshack.us/img411/193/ ... jc6.th.jpg[/img][IMG:116:165]http://img441.imageshack.us/img441/2431 ... hx8.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img515.imageshack.us/img515/2003 ... sx4.th.jpg[/img]
Blijf het raar vinden, zoveel meer power, iets meer gewicht en maar amper (rechtuit)sneller dan de E46 M3.
Ben toch heel benieuwd hoe deze M3 het verder doet t.o.v. de E46.
Doe mij de E46CSL maar.
[IMG:116:165]http://img260.imageshack.us/img260/422/ ... je8.th.jpg[/img][IMG:116:165]http://img105.imageshack.us/img105/9034 ... ny9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img411.imageshack.us/img411/193/ ... jc6.th.jpg[/img][IMG:116:165]http://img441.imageshack.us/img441/2431 ... hx8.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img515.imageshack.us/img515/2003 ... sx4.th.jpg[/img]
Blijf het raar vinden, zoveel meer power, iets meer gewicht en maar amper (rechtuit)sneller dan de E46 M3.
Ben toch heel benieuwd hoe deze M3 het verder doet t.o.v. de E46.
Doe mij de E46CSL maar.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Tijden AutoVisie van de M3:
Acceleratie:
M3
0 - 20km/h: 0.5s
0 - 40km/h: 1.6s
0 - 60km/h: 2.4s
0 - 80km/h: 3.7s
0 - 100km/h: 4.8s
0 - 120km/h: 6.5s
0 - 140km/h: 8.3s
0 - 160km/h:10.2s
0 - 180km/h:13.1s
0 - 200km/h:16.0s
100-200 in 3th&4th: 11.2s
100-200 in 4th: 14.0s
100-200 in 5th: 16.6s
100-200 in 6th: 20.7s
Remmen:
100-0 in: 33.8m
200-0 in:141.9m
Zou hij dan toch lichter zijn geweest?
Acceleratie:
M3
0 - 20km/h: 0.5s
0 - 40km/h: 1.6s
0 - 60km/h: 2.4s
0 - 80km/h: 3.7s
0 - 100km/h: 4.8s
0 - 120km/h: 6.5s
0 - 140km/h: 8.3s
0 - 160km/h:10.2s
0 - 180km/h:13.1s
0 - 200km/h:16.0s
100-200 in 3th&4th: 11.2s
100-200 in 4th: 14.0s
100-200 in 5th: 16.6s
100-200 in 6th: 20.7s
Remmen:
100-0 in: 33.8m
200-0 in:141.9m
Zou hij dan toch lichter zijn geweest?

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Naast gewicht moet hij het van toeren hebben daarom gaat hij op zijn plaat in de tussensprints denk ik.
100-200 in 4 in 14 sec, E36 M3 met 100 PK minder doet dat in 14,6
100-200 in 3 en 4 is ineens wel ff 11 sec tegen 13,2 oid voor een E36 M3.
Zelfde met 80-120 in 4, 5 sec zijn tijden met een E36 M3 en een E46 M3 ook neerzetten. Maarja wat gaan we zien als ze hem eens in 3 zetten daar ben ik dan wel weer beniewd naar.
100-200 in 4 in 14 sec, E36 M3 met 100 PK minder doet dat in 14,6

100-200 in 3 en 4 is ineens wel ff 11 sec tegen 13,2 oid voor een E36 M3.
Zelfde met 80-120 in 4, 5 sec zijn tijden met een E36 M3 en een E46 M3 ook neerzetten. Maarja wat gaan we zien als ze hem eens in 3 zetten daar ben ik dan wel weer beniewd naar.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Erminio
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
1615kg...... [img:22:19]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... n_nono.gif[/img]
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Hmm, rij je in je E30 dan ook continu in de vijfde versnelling?Michel Pol schreef:Ofwel een hele dure 0,4 sec!!! Chippen en sper en je bent de M3 de baas!Robin schreef:M3 E92
Elastizität
60-100kmh im IV./V. Gang 5,0/6,0
80-120kmh im VI. Gang 7,3
335i handbak:
60-100kmh im IV./V. Gang 5,4/6,4
80-120kmh im VI. Gang 8,0
ook in ams
Verschil valt me overal mee(of tegen)
Michel
60-100 kan heel makkelijk in twee
80-120 in de derde versnelling (die tot 170 reikt).
- Erminio
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Of deze..., ook sneller als een Veryon... en niet alleen de eerste meters...Voor het rechtuit branden dan maar deze:
http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4
en streetlegal...

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Alles kan, en als je 't snels wilt, moet je dat idd op die manier doen woka, maar voor alledag blijf je bij 60 wel eens in z'n 3(of zelfs 4) hangen, 80-120 in 3 is ook snel, mijntes(...) gaat ook tot 170. In 4 en 5 heeft ie genoeg voelbaar fut. De M3 zal boven de 7000 de beer zijn tov 335i, tot aan 7000 denk ik dat je lekker aan kunt blijven haken met de 335i.woka schreef:Hmm, rij je in je E30 dan ook continu in de vijfde versnelling?Michel Pol schreef:Ofwel een hele dure 0,4 sec!!! Chippen en sper en je bent de M3 de baas!Robin schreef:M3 E92
Elastizität
60-100kmh im IV./V. Gang 5,0/6,0
80-120kmh im VI. Gang 7,3
335i handbak:
60-100kmh im IV./V. Gang 5,4/6,4
80-120kmh im VI. Gang 8,0
ook in ams
Verschil valt me overal mee(of tegen)
Michel
60-100 kan heel makkelijk in twee
80-120 in de derde versnelling (die tot 170 reikt).
Wat ik me nog herinner. A7. E46 M3(ik) 535i E34, ik rij 130 in 6. 535i oud lijk wil terwijl ik 'm in wil halen ook zijn voorligger inhalen, hij op de plank. Ik ook in z'n 6. Tot 210 kon ik niets anders dan achter 'm blijven. Hij had teruggeschakeld, ik niet.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
In the UK is alles zo ongeveer street-legal.Erminio schreef:Of deze..., ook sneller als een Veryon... en niet alleen de eerste meters...Voor het rechtuit branden dan maar deze:
http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4
en streetlegal...
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Het zou best wel eens kunnen dat het verschil niet megagroot is, tenzij je als een debiel aan het redlinen bent. Maar goed, als je te ver zo doorredeneertr, rijden we straks allemaal een 335d.Robin schreef:Alles kan, en als je 't snels wilt, moet je dat idd op die manier doen woka, maar voor alledag blijf je bij 60 wel eens in z'n 3(of zelfs 4) hangen, 80-120 in 3 is ook snel, mijntes(...) gaat ook tot 170. In 4 en 5 heeft ie genoeg voelbaar fut. De M3 zal boven de 7000 de beer zijn tov 335i, tot aan 7000 denk ik dat je lekker aan kunt blijven haken met de 335i.
Wat ik me nog herinner. A7. E46 M3(ik) 535i E34, ik rij 130 in 6. 535i oud lijk wil terwijl ik 'm in wil halen ook zijn voorligger inhalen, hij op de plank. Ik ook in z'n 6. Tot 210 kon ik niets anders dan achter 'm blijven. Hij had teruggeschakeld, ik niet.
