B7 RS4 vs e39 M5 vs e46 M3

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 aug 2007, 23:11

Ik vind een M3 veel mooier :wink: En in car is een M3 qua geluid als engeltjes die in je oren zingen met de tekst HIGHWAY TO HELL :lol:

In car geluid van een RS4 B7 is echt zooooo boring.. Als lee Towers in zijn 8e Ahoy optreden met 4 Jack Daniels achter zijn kiezen :wink:

Kortom hier komen we niet uit.

Feit blijft dat M's en BMW's in het algemeen pas heel laat adem tekort komen als het op topsnelheid aankomt.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 aug 2007, 23:14

Ja Rico, hier dus een echte AC DC fanaat(geen gein)
Angus Young woont(de) dus in NL ergens in de Achterhoek. Dat is die magere gitarist met dat kostschoolpakje.

http://www.youtube.com/watch?v=rAg5kTLeMh4

no worries mate.

edit:Dan klinkt een Audi als Nico Haak. :twisted:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 aug 2007, 23:32

Rico v Velzen schreef:Ik vind een M3 veel mooier :wink: En in car is een M3 qua geluid als engeltjes die in je oren zingen met de tekst HIGHWAY TO HELL :lol:

In car geluid van een RS4 B7 is echt zooooo boring.. Als lee Towers in zijn 8e Ahoy optreden met 4 Jack Daniels achter zijn kiezen :wink:

Kortom hier komen we niet uit.
Ik hoef je niet te overtuigen Rico en jij mij niet. Beide auto's ken ik en ik heb 1000km + Ring genoten van een hele mooie M3 als passagier. Een auto die ik absoluut niet zal afslaan en dat weet je. Ik vind het alleen veeeeeel te kort door de bocht om een RS4 af te schrijven op basis van cijfers en een sprintje :wink: Mensen hier "hoeven" daarom de RS4 niet terwijl ze feitelijk niet weten waar ze het over hebben. Mogen ze een keer een stukje dan slaan ze om als een blad aan een boom.....

Het geluid binnenin de RS vind ik persoonlijk heerlijk en het is een auto die persoonlijk meer bij me past dan een M3. Daarom neem ik die seconde of wat op de koop toe. Sprinten zou ik niet doen om te willen winnen. Dat boeit me geen r€€t. Ik zou het alleen doen voor eigen beleving. Want gaat het puur om de cijfers dan moet je per direkt je E46 omruilen voor een E36 3.2 :wink:

Sterker nog..........wat doe je nog bij BMW als het puur om de cijfers gaat :?: In Japan..daar moet je dan wezen 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 aug 2007, 23:41

Niels ik ben het wel met je eens hoor die cijfers zeggen allemaal niks. En een RS4 rijder, koopt geen Audi RS4 omdat ie zich druk maakt om e46 M3 rijders.

Maar andersom ook niet. Ik heb de RS4 station mogen beleven, zonder de auto de kort te doen, was ik niet echt onder de indruk. Ik miste bruutheid en rauwheid die ik graag zie in een performance car zie.

Welke auto beter is laat ik verder in het midden.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 aug 2007, 23:45

Rico v Velzen schreef:Niels ik ben het wel met je eens hoor die cijfers zeggen allemaal niks. En een RS4 rijder, koopt geen Audi RS4 omdat ie zich druk maakt om e46 M3 rijders.

Maar andersom ook niet. Ik heb de RS4 station mogen beleven, zonder de auto de kort te doen, was ik niet echt onder de indruk. Ik miste bruutheid en rauwheid die ik graag zie in een performance car zie.

Welke auto beter is laat ik verder in het midden.
Mee eens..

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 28 aug 2007, 23:46

Rico v Velzen schreef:Ik miste bruutheid en rauwheid die ik graag zie in een performance car zie.
Opa schreef:maar tot nu toe voelt de Sub naar mijn idee veel bruter en sneller dan beide M3's
:wink:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 28 aug 2007, 23:47

:mrgreen:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 aug 2007, 23:48

Opa schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik miste bruutheid en rauwheid die ik graag zie in een performance car zie.
Opa schreef:maar tot nu toe voelt de Sub naar mijn idee veel bruter en sneller dan beide M3's
:wink:

Rico mist een belangrijk punt. RWD 8) :D

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 aug 2007, 04:56

Rico v Velzen schreef:Ik heb de RS4 station mogen beleven, zonder de auto de kort te doen, was ik niet echt onder de indruk. Ik miste bruutheid en rauwheid die ik graag zie in een performance car zie.
De RS4 b5 is juist heel erg bruut door de Bi-turbo motor,alleen wat ik meteen met je eens ben is dat het geluid in de auto met standaard uitlaat echt weinig voorsteld.

DIe heb ik er bij mij ook meteen afgehaald,dan toverd ie een magistrale brul tevoorschijn.

Rico, bij deze spreken we af dat je de volgende keer met een meet effe een stukkie in mijn auto rijdt. (ik mocht ook nog een rondje in de jouwe ,weet je nog?)

Dan hoop ik dat je een betere mening kan vormen(en ik ook :wink: )
,natuurlijk heb ik dan al wel de "aanpassingen" doorgevoerd dus echt standaard issi dan niet meer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 aug 2007, 08:16

Robin schreef:
Opa schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik miste bruutheid en rauwheid die ik graag zie in een performance car zie.
Opa schreef:maar tot nu toe voelt de Sub naar mijn idee veel bruter en sneller dan beide M3's
:wink:

Rico mist een belangrijk punt. RWD 8) :D
robin om geen olie op het vuur te gooien wilde ik dit punt buiten de discussie houden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 aug 2007, 08:22

Marc RS4 schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik heb de RS4 station mogen beleven, zonder de auto de kort te doen, was ik niet echt onder de indruk. Ik miste bruutheid en rauwheid die ik graag zie in een performance car zie.
De RS4 b5 is juist heel erg bruut door de Bi-turbo motor,alleen wat ik meteen met je eens ben is dat het geluid in de auto met standaard uitlaat echt weinig voorsteld.

DIe heb ik er bij mij ook meteen afgehaald,dan toverd ie een magistrale brul tevoorschijn.

Rico, bij deze spreken we af dat je de volgende keer met een meet effe een stukkie in mijn auto rijdt. (ik mocht ook nog een rondje in de jouwe ,weet je nog?)

Dan hoop ik dat je een betere mening kan vormen(en ik ook :wink: )
,natuurlijk heb ik dan al wel de "aanpassingen" doorgevoerd dus echt standaard issi dan niet meer.
marc voor alle duidelijkheid ik had het over de b7. Een b5 vind ik juist wel bruut.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 aug 2007, 08:25

Ah oke,kenne toch nog steeds effe ervaring uitwisselen denk ik....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 aug 2007, 08:58

Absoluut

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 29 aug 2007, 10:41

Sorry Niels maar ik denk dat je mijn punt verkeerd interpreteert.
Harde cijfers interesseren mij ook bitter weinig, maar als er in de praktijk een auto met 80pk minder uitloopt op een andere uit dezelfde klasse twijfel ik sterk aan het goed ontwerp en onderzoek naar de wagen.
Kijk, ik zit elke in de wereld van het autoontwerp, en als er een nieuwe auto op de markt wordt gelaunched die in de sportwagencategorie gaat belanden dan moeten de cijfers impressionant zijn.
't is jouw cup of tea niet, noch de mijne. Maar 80% van de mensen die dit soort wagens kopen (incl porsche, lambo, etc...) kickt op cijfers!
Als de IS-F uitkomt met de fabrieksopgave van 4,3 tot 100 en 11,5 sec op de 400 meter dan wordt het een hit. Ook al rijdt de prul van geen meter, en is ie 20 seconden trager dan een C43 AMG rond de ring... Bij ons wordt het een flop, maar in het algemeen verbloemen de cijfers de werkelijkheid. En de gemiddelde klant trapt hier gewoon in. Genoeg voorbeelden hier van: Chrysler Crossfire, Ford Mustang, oude benz e55 AMG,...
't is een beetje de wet van "dress to impress". men lie, women lie but numbers won't...

Ik ben dus gewoon teleurgesteld in de RS4, en ik vrees dat de E92 M3 hetzelfde lot beschoren gaat zijn.

Rico & Niels,
inderdaad, die discussie is puur afhankelijk van jullie persoonlijk karakter. Hetzelfde bij mij en bjorn. Hij vind dat geblèèr en gehobbel van die M3 maar nix, ik wil mijn blok horen en voelen wat de wagen doet, anders kan ik beter thuis in de zetel gaan liggen...
Dat maakt het interessant, ook al weet ik dat hij diep respect heeft voor de M3 en ik voor de M5. Hetzelfde geldt voor de RS4 en RS6 overigens, respect voor die dingen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 29 aug 2007, 10:49


Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 29 aug 2007, 12:22


Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 29 aug 2007, 12:40


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 29 aug 2007, 19:46

Robin schreef:
Rico mist een belangrijk punt. RWD 8) :D
Ja een erg belangrijk punt idd........zucht :P
Dennis Schroyen schreef:Sorry Niels maar ik denk dat je mijn punt verkeerd interpreteert.
Harde cijfers interesseren mij ook bitter weinig, maar als er in de praktijk een auto met 80pk minder uitloopt op een andere uit dezelfde klasse twijfel ik sterk aan het goed ontwerp en onderzoek naar de wagen.
Kijk, ik zit elke in de wereld van het autoontwerp, en als er een nieuwe auto op de markt wordt gelaunched die in de sportwagencategorie gaat belanden dan moeten de cijfers impressionant zijn.
't is jouw cup of tea niet, noch de mijne. Maar 80% van de mensen die dit soort wagens kopen (incl porsche, lambo, etc...) kickt op cijfers!
Als de IS-F uitkomt met de fabrieksopgave van 4,3 tot 100 en 11,5 sec op de 400 meter dan wordt het een hit. Ook al rijdt de prul van geen meter, en is ie 20 seconden trager dan een C43 AMG rond de ring... Bij ons wordt het een flop, maar in het algemeen verbloemen de cijfers de werkelijkheid. En de gemiddelde klant trapt hier gewoon in. Genoeg voorbeelden hier van: Chrysler Crossfire, Ford Mustang, oude benz e55 AMG,...
't is een beetje de wet van "dress to impress". men lie, women lie but numbers won't...

Ik ben dus gewoon teleurgesteld in de RS4, en ik vrees dat de E92 M3 hetzelfde lot beschoren gaat zijn.

Rico & Niels,
inderdaad, die discussie is puur afhankelijk van jullie persoonlijk karakter. Hetzelfde bij mij en bjorn. Hij vind dat geblèèr en gehobbel van die M3 maar nix, ik wil mijn blok horen en voelen wat de wagen doet, anders kan ik beter thuis in de zetel gaan liggen...
Dat maakt het interessant, ook al weet ik dat hij diep respect heeft voor de M3 en ik voor de M5. Hetzelfde geldt voor de RS4 en RS6 overigens, respect voor die dingen...
Point taken Dennis en ieder zijn ding verder :D . Het valt me alleen op dat er maar weinig positief over de B7 RS4 geschreven wordt terwijl een M3 heilig is op het forum. Dat vermoeid me nogal eens omdat het gros nog nooit in een kanon van een Audi heeft gereden en de andere helft niets kan met rwd maar dit onderhand zowat de meest belangrijke eigenschap van een auto vindt :wink:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 29 aug 2007, 20:01

Mwa;ik vind de B7 RS4 qua uiterlijk de mooiere auto;maar zou toch kiezen voor de E46 M3,omdat ik dat M-power-blok geweldig vind;bij een B5 RS4 tegen een E46 M3 zou ik niet kunnen kiezen,omdat de turbopower van de B5 ook zeer aantrekkelijk is en ook die audi is qua uiterlijk top imo.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 30 aug 2007, 09:06

Niels,

ik snap het maar al te goed dat dit je vermoeid hoor!
4wd vs RWD vergt een grote aanpassing ivm rijstijl. Indertijd met een Focus 4wd 260pk gereden waar ik elke bocht onderstuurd inreed en in mijn ogen geen enkele lijn hield. Naderhand heeft een collega met escort cossie mij een paar tips gegeven en gedemonstreerd. Ik heb zelden zoveel fun gehad!
Ipv de M3 heb ik nagedacht over een B5 rs4 avant. Maar ik geef eerlijk toe: de merkblindheid, relatie met BMW-dealer en onwetendheid over de Audi heb ik die eerste gekozen. Voor de volgende ga ik zoiezo bij Audi en AMG kijken. Vooral die laatste is in mijn ogen de laatste tijd ERG sterk bezig!
De e92 vind ik echt maar niks, als de e90 M3 sedan komt daarentegen ben ik waarschijnlijk verkocht... :oops:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 30 aug 2007, 10:09

Vind de Audi B7 RS4 een hele mooie auto om te zien evenals de M3 8)
Nadeel van deze nieuwe auto's vind ik het gewicht..., tegenwoordig wordt 1600kg voor een sportauto gewoon geaccepteerd..., daar heb ik de meeste moeite mee :roll:

Op grond van de punten die ik belangrijk vind aan een sportieve auto, zou ik bij deze discussie de E46 M3 CSL kiezen :wink: :lol:

Met de voor- en nadelen van AWD, RWD en FWD moet je je als berijder incl. rijstijl aan aanpassen...., mijn mening :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 aug 2007, 10:23

afgezien van het feit dat veel productie-exemplaren van de nieuwe RS4 hun opgegeven vermogen niet halen, is er heel weinig, ik durf zelfs te zeggen, niets mis met de RS4.

Styling is mijn inziens dik in orde, 4wd-systeem werkt volgens zo'n beetje alle grote autobladen helemaal super en beter dan ooit. Ding is werkelijk waar messcherp te sturen, en zoals de meeste potente 4wders ( Impreza-Evo) heeft de nieuwe RS4 een exit-snelheid waar we met zen allen, inclusief de E92 M3, U tegen mogen zeggen.

Feit is wel dat, zoals Leonard ook weleens aangegeven heeft, dat er gewoon niet mee te spelen is. Laat dit nu voor mij een heel groot aspect zijn wat voor mij écht belangrijk is in een auto.

Het is voor mij het punt waarop een stalen blik veranderd in een auto met karakter.

Nogmaals, puur persoonlijk.

Voor B5 RS4 rijders is de B7 RS4 werkelijk een prachtige opvolger. Ware het niet dat hun huidige auto vaak sneller is als de B7 :P

Looks even totaal buiten beschouwing gelaten, want van de blauwe B5 RS4 van Marc krijg ik echt een harde reuzen-plasser!

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 30 aug 2007, 10:33

want van de blauwe B5 RS4 van Marc krijg ik echt een harde reuzen-plasser!
Mede door de hybride K04 die erop zitten/komen :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2007, 11:27

heeft de nieuwe RS4 een exit-snelheid waar we met zen allen, inclusief de E92 M3, U tegen mogen zeggen.

Volgens Steved ( EVO) heeft de nieuwe M3 een hogere exit snelheid ( zelfs op de slippery Spanish roads) dan de RS 4.................................wilde het maar even melden, FWIW..................

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 aug 2007, 11:31

romo schreef:
heeft de nieuwe RS4 een exit-snelheid waar we met zen allen, inclusief de E92 M3, U tegen mogen zeggen.

Volgens Steved ( EVO) heeft de nieuwe M3 een hogere exit snelheid ( zelfs op de slippery Spanish roads) dan de RS 4.................................wilde het maar even melden, FWIW..................
Njah, zeker weten doen we het zowieso niet, tot we er allemaal zelf mee gereden hebben.

Maar over het algemeen kan je met een 4WD, zeker in het nat, gewoon veel eerder op het gas. Ik heb verschillende testen gelezen waardat aangehaald word. Laatst in de Autovisie dacht ik nog.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Eric Z, EvdP, Fabian, smiley, tomgtr en 7 gasten