2008 Audi A4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

2008 Audi A4

Bericht door indobesar » 28 aug 2007, 18:01

Laatst gewijzigd door indobesar op 29 aug 2007, 09:49, 2 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 28 aug 2007, 18:04

Persoonlijk een zware tegenvaller. Het lijkt meer op een grote facelift dan een volledig nieuw model.
Daarnaast valt de "A5-styling" me zwaar tegen, kan het niet mooi vinden. Zeker het gebruik van LED in de koplampen is patserig, onrustig en totaal niet strak en clean.

Wordt een Audi dan toch ordinair?!

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 28 aug 2007, 18:09

Daarnaast valt het me op dat de luchtroosters in het interieur niet op gelijke hoogte staan. Daar kan ik me serieus aan storen. Geeft een erg rommelig beeld. Ook de sierstrips in de deuren komen niet overeen met de hoogte van het zilver rondom de klokken...Jammer.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 28 aug 2007, 18:14

Idd een tegenvaller, vooral het in stand houden van de gril.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 28 aug 2007, 18:20

Ben ik de enige die vindt dat Audi beetje het spoor bijster is? Qua motoren en interieuren niks dan lof, maar vind de uiterlijken een beetje zout/imago/karakterloos. Ik vind de a6 niet in de schaduw van de 5'er/e-klasse; nieuwe a4 gaat het voor mij ook niet redden tegen de 3'er/c-klasse. A4/A5/A6 doen me eigenlijk allemaal niks...

*denkt terug aan mid jaren 90 s8 en eind jaren 90 rs4/rs6*

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 28 aug 2007, 18:21

Kan er ook niet warm of koud van worden zo op foto, misschien is ie IRL beter te pruimen.

Vind de bolle lijn op de taille maar vreemd ogen, daarnaast zijn de koplampen en voorschermen ook een beetje "Gewöhnungsbedürftig".

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 aug 2007, 18:41

Nette kar. IMHO net zo 'saai'als een stock 3er E90 of de nieuwe C Klasse.

Alledrie my kind of cars. Deze ook. In zilver. Netjes. Wel wat behoudend idd.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 28 aug 2007, 19:00

Kasteel schreef:Ben ik de enige die vindt dat Audi beetje het spoor bijster is? Qua motoren en interieuren niks dan lof, maar vind de uiterlijken een beetje zout/imago/karakterloos. Ik vind de a6 niet in de schaduw van de 5'er/e-klasse; nieuwe a4 gaat het voor mij ook niet redden tegen de 3'er/c-klasse. A4/A5/A6 doen me eigenlijk allemaal niks...

*denkt terug aan mid jaren 90 s8 en eind jaren 90 rs4/rs6*
Hetgeen het gelijk van Bangle bewijst. :)

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 28 aug 2007, 20:15

Hoe kan het dat er geen foto's eerder zijn uitgelekt???

Waar is die auto getest?

En doen andere fabrikanten het dan bewust? denk oa aan 1 coupe.


Wel mooie auto.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 28 aug 2007, 20:45

Ik vind het uiterlijk niks. Wat eerder al aangehaald is, het lijkt teveel op het oude model met koplampen die er totaal niet bij passen. Te saai en te......het is het net niet. Interieur vind ik dit keer ook niks vanwege de kale vlakken naast het beeldscherm van het navigatiesysteem.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 aug 2007, 21:08

Marcelvv schreef:Hoe kan het dat er geen foto's eerder zijn uitgelekt???

Waar is die auto getest?

En doen andere fabrikanten het dan bewust? denk oa aan 1 coupe.


Wel mooie auto.

Dit vroeg ik me dus al meer dan een half jaar af.
Geen enkele scoop, geen enkele foto op de Nurburgring of waar dan ook.
Knap gedaan van Audi

Lengte is gegroeit tot 4.70 (pluspunt in deze catogorie)
Gewicht 1390 (dus geen Audi-space frame zoals de TT, A8 en de R8
Interieur ziet er gelikt uit, zoals te verwachten.
Lastig om een oordeel te vellen vanaf die foto's (van Rico geleerd) :wink:
Ik vond de A5 op foto's niet echt spectaculair, maar als je hem in het echt ziet, is het een fraaie auto, en zie je dat er een italiaanse designer aan heeft gewerkt.

Nog 3 weken en dan kan ik hem van binnen en van buiten besnuffelen op de IAA.

Oja, en de Autovisie kopt alvast met deze tekst......


[img:904:243]http://img489.imageshack.us/img489/9959 ... dfzfy3.jpg[/img]

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 28 aug 2007, 21:37

Ik heb er ook wat meer van verwacht, maar misschien komt dat ook door de kleur, in het zilver ziet hij er al een stuk beter uit. Interieur is wel weer heel fraai! Net als de LEDs aan de voorkant

Nu wachten tot dat we hem IRL kunnen zien

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 28 aug 2007, 21:52

Ik vind het mooier (lees beter in proportie) dan de A5!

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 28 aug 2007, 22:51

Rein schreef:Interieur is wel weer heel fraai! Net als de LEDs aan de voorkant
Ik zie weinig nieuws aan het interieur? Heb dan wel niet veel A4 gereden, vooral A6 en A8, dus misschien dat ze de lijn daarvandaan hebben doorgetrokken? Ik zie niets radicaals veranderd.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 28 aug 2007, 23:02

Jammer, vond de vorige (huidige) a4 mooi, de a5 ook, maar dit kan ik niet echt een verbetering vinden. Saai, rommelig dash, ledjes in voorruit lijken wel kerstverlichting/goedkope plastic lichtslang.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 28 aug 2007, 23:03

indobesar schreef:Persoonlijk een zware tegenvaller. Het lijkt meer op een grote facelift dan een volledig nieuw model.
Daarnaast valt de "A5-styling" me zwaar tegen, kan het niet mooi vinden. Zeker het gebruik van LED in de koplampen is patserig, onrustig en totaal niet strak en clean.

Wordt een Audi dan toch ordinair?!
Audi speelt het altijd op de conservatieve hoek van de autokopers, iets wat BMW vroeger ook deed.

Nette auto, maar vind het jammer dat de stylingelementen van de A5 niet exclusief voor de A5 blijven. Daarentegen delen alle Audi's dezelfde designelementen in bijna exact dezelfde vormgeving: m.a.w. weinig onderscheid tussen de verschillende modellen.

Valt mij dus een beetje tegen. Zal voor de rest wel weer een prima en degelijke auto zijn, maar BMW en ook Mercedes heeft vooralsnog een streepje voor op het styling-front. Over de rij-eigenschappen valt nog weinig te zeggen, maar deze zullen waarschijnlijk weinig afwijken van de A5 (die ik overigens ook nog moet proberen :wink: ).

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 29 aug 2007, 07:51

Sjit, te laat. Foto's zijn verwijderd.

Heeft iemand zeg nog ergens staan?

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 29 aug 2007, 09:50


indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 29 aug 2007, 09:52

Meer gegevens spiksplinternieuwe Audi A4


INGOLSTADT - Met de geheel nieuwe A4 wil Audi zich verder profileren als sportief en dynamisch merk. In alweer de derde generatie uit zich dat in een expressief design, waarvoor topontwerper Walter de’ Silva verantwoordelijk is, met kortere overhang en langere wielbasis ten opzichte van zijn voorganger. Audi stelt eerst de sedan voor. Op de stationwagon Avant is het tot maart volgend jaar wachten. De Cabriolet maakt pas in 2009 plaats voor een open versie van de A5.

De dichte A5 legt de basis voor de nieuwe A4. In vergelijking met die Coupé is de lengte met 7,5 cm toegenomen, waarvan zes centimeter tussen de assen is terug te vinden. De A4 meet voortaan 4,70 meter en kent een wielbasis van 2,81 meter. Het design valt op door de korte overhang, zowel aan voor- als achterzijde. De beperkte overbouw geeft de auto een krachtige uitstraling, dat aan de achterzijde extra wordt benadrukt door twee kaarsrechte uitlaateindstukken. Overigens, voor wie het design niet sportief genoeg is, gaat Audi weer een S line-pakket leveren. Het bestaat onder andere uit een nieuwe grille, dorpelverbreders en achterspoiler.

Voor het interieur heeft Audi niet de sportieve toer gekozen. Daar telt degelijkheid, kwaliteit, afwerking en ergonomie. Het dashboard komt nagenoeg geheel overeen met dat van de A5. Het verschil tussen de sedan en de coupé is bijvoorbeeld het instrumentarium. Bij de A4 liggen de meters minder diep en onderaan de toerenteller en snelheidsmeter ontbreekt een uitsparing. Audi claimt dat de inzittenden mede door de langere wielbasis meer bewegingsvrijheid hebben. Het leefcompartiment wordt gescheiden van de bagageruimte door een in delen neerklapbare achterbank. Met vijf zitplaatsen beschikbaar, is 480 liter aan bagageruimte voorhanden. Met louter de voorstoelen in gebruik kan het laadvolume worden uitgebreid tot 962 liter.

Voor de aandrijving is bij de marktintroductie keuze uit vijf motoren. De voorlopige basismotor is de 1,8 liter TFSI-benzinemotor met turbo en directe inspuiting. Het vermogen ligt op 160 pk. Daarboven levert Audi een 3,2 liter V6 met 255 pk. Daartussen komen nog sterke viercilinders, terwijl ook een achtpitter volgt onder de noemer S4. Het gamma diesels bestaat voorlopig uit drie diesels, 2,0, 2,7 en 3,0 liter groot en achtereenvolgens 143 pk, 190 pk en 240 pk sterk. Afhankelijk van de motorisering is een zesversnellingsbak, Tiptronic-automaat of Multitronic-bak leverbaar, terwijl naast voorwielaandrijving ook quattro-aandrijving beschikbaar.

Het publieksoptreden van de A4 staat gepland voor de IAA in Frankfurt, die op 13 september voor tien dagen open gaat. De Duitsers pakken tijdens deze thuiswedstrijd uit met één carrosserievariant, die met vijf verschillende motoren in vijftien verschillende kleuren op de prijslijst komt te staan. Dat prijzenboekje volgt enkele dagen voor de grootste autotentoonstelling ter wereld, maar in Duitsland vermeldt het basismodel een tarief van ongeveer 26 mille. Wat de voordeligste uitvoering in Nederland moet kosten, is moeilijk in te schatten. Een en ander is afhankelijk van de uitrustingsspecificatie die importeur in petto heeft. Het showroomdebuut volgt zoals eerder geschreven in december, maar de importeur haalt eerder een exemplaar deze kant op die tijdens speciale previews wordt getoond.

1.8 TFSI - 160pk - 250 Nm (0-100 in 8,6 sec)
3.2 FSI - 265pk - 330 Nm (0-100 in 6,2 sec)
2.0 TDI - 143pk - 320 Nm (0-100 in 9,4 sec)
2.7 TDI - 190pk - 400 Nm (0-100 in 7,7 sec)
3.0 TDI - 240pk - 500 Nm (0-100 in 6,1 sec)

Bron: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44247

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40148
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 aug 2007, 10:06

Ik vind dat zo jammer, dat de lijn omlaag loopt naar achteren, net of het een afgeladen kameel is. Vind voorgaande modellen veel mooier.

Zelfde heb ik bij de E46 touring en de E91 touring, de oude lijnt veel beter.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 aug 2007, 10:10

Is het al kerst, die koplampen die gaan nergens meer over, lijkt wel of ze de autostylecatalogus willen overtreffen.

Michel

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 29 aug 2007, 10:16

[img:449:337]http://www.autozeitung.de/online/bildDB/72857_450.jpg[/img]

Zó ziet het ding er perfect uit, is echter wel een topversie (3.2Q S-Line exterieur etc)

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 aug 2007, 10:39

wat een gedoe, is gewoon 'n mooi kar, ook in wit. ik koop nooit std modell, altijd met dikke jetsers, verlaagd en xenon. en dan is zo'n A4 gewoon keurig. :)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 29 aug 2007, 13:36

Martijn schreef:[img:449:337]http://www.autozeitung.de/online/bildDB/72857_450.jpg[/img]

Zó ziet het ding er perfect uit, is echter wel een topversie (3.2Q S-Line exterieur etc)
Dat bedoel ik dus, is net zo saai als een E90/C etc in std trim wanneer ie niet in deze spec rondrijdt.

Vraag me alleen af of een 3.2Q qua rijden ook in de buurt komt van een E90 330i (met de nieuwe 272 pk R6). Bij de oude 3.2 in de B7 A4 was dat iig zeker niet zo.


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 3 gasten