wel een ''geslepen'' verkoper haha
Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P76 , GTR Video
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Het slijpen van glas doen we outsourcen naar Duitsland omdat het daar goedkoper is


-
- Berichten: 4533
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Idd ja. Die hoonigan LS heeft intern nog het eea aan modificaties gehad voor vermogen winst.
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Zo, zal ongetwijfeld wat kritiek krijgen op onderstaande beun oplossing. Maar was in mijn optiek "the best of the worst"
Die uitlaat gaat nog best warm worden, en zelfs op m'n beste dagje lassen houdt dat in dat de olieleiding er met krap 5cm langs loopt. En als je dan gaat kijken welke andere kanten je op kan....nou geen een. Dus kwam ik op het briljante idee om ze de chassisbalk door te sturen


Even lastig te oriënteren, dit is aan de rechterzijde van de motor. Van onder gefotografeerd.

Dit is weer een foto van dezelfde plek, van onder. Maar met het uitlaatspruitstuk een beetje op z'n plek. Waar je de blauwe 90 graden koppelingen ziet op het zwarte blokje daar komen de leidingen dan uit, en steken ze als het ware over de chassisbalken in.

Die uitlaat gaat nog best warm worden, en zelfs op m'n beste dagje lassen houdt dat in dat de olieleiding er met krap 5cm langs loopt. En als je dan gaat kijken welke andere kanten je op kan....nou geen een. Dus kwam ik op het briljante idee om ze de chassisbalk door te sturen


Even lastig te oriënteren, dit is aan de rechterzijde van de motor. Van onder gefotografeerd.

Dit is weer een foto van dezelfde plek, van onder. Maar met het uitlaatspruitstuk een beetje op z'n plek. Waar je de blauwe 90 graden koppelingen ziet op het zwarte blokje daar komen de leidingen dan uit, en steken ze als het ware over de chassisbalken in.

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ach, prima oplossing toch? Soms moet je inventief zijn. Ik zou zeggen, eenieder die het beunwerk noemt, mag persoonlijk komen demonstreren hoe dan wel moet. 
Ik vind het nog netjes afgewekt ook, met die edge trim.

Ik vind het nog netjes afgewekt ook, met die edge trim.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Dat inderdaad, ik kan het niet.///Joost schreef: 06 mar 2020, 09:10 Ik zou zeggen, eenieder die het beunwerk noemt, mag persoonlijk komen demonstreren hoe dan wel moet.![]()
- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Prima oplossing toch?! Ivo Christoff bouwde een V8 diesel in een E28, die liet de intercoolerbuizen door de chassisbalken lopen. Was nogal wat kritiek her en der op, maar anderzijds, waarom niet?! De chassisbalken zijn toch hol en in de voorste balken zit lang zoveel geen stijfheid als vb. de chassisbalken onder de carrosserie.
- WJ
- Berichten: 11976
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Mooie geknutseld, die stevigheid geloof ik ook wel maar als je nu een klapper maakt dan is de olieleiding natuurlijk in 2en denk ik zo. Heb je dan niet een verhoogde kans op brand?
Ik weet eigenlijk niet hoe brandbaar motorolie is.
Ik weet eigenlijk niet hoe brandbaar motorolie is.
- Martijn M
- Berichten: 3622
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Tsja, als ie nu een klapper maakt kan de oliekoeler ook overlijden. Zelfde probleem.
Prima oplossing zo!
Prima oplossing zo!
- WJ
- Berichten: 11976
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Maar daar drupt het uit met wat pech, en zit voorop niet naast de motor. Die slang word gewoon afgesneden.Martijn M schreef: 06 mar 2020, 10:10 Tsja, als ie nu een klapper maakt kan de oliekoeler ook overlijden. Zelfde probleem.
Prima oplossing zo!
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ja dat was ook mijn voornaamste punt, bij een botsing zouden de slangen doorgesneden kunnen worden. Maar die kans is net zo groot als je de oliekoelers flink raakt oid.
Immers moet je toch een flinke klapper maken wil je de chassisbalken dusdanig verkreukelen dat de slangen doorgesneden worden... Hoe zullen de oliekoelers er dan wel niet uitzien denk ik dan.
Ach, ik geloof het wel.
Komend weekend eens beginnen aan het koelsysteem en de uitlaat. Eens zien hoe ver ik daarmee kan komen. Met een beetje geluk kan ik de motor dan volgende week eens gaan starten.
Immers moet je toch een flinke klapper maken wil je de chassisbalken dusdanig verkreukelen dat de slangen doorgesneden worden... Hoe zullen de oliekoelers er dan wel niet uitzien denk ik dan.
Ach, ik geloof het wel.
Komend weekend eens beginnen aan het koelsysteem en de uitlaat. Eens zien hoe ver ik daarmee kan komen. Met een beetje geluk kan ik de motor dan volgende week eens gaan starten.
-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Al zou de chassisbalk zover opfrommelen.. de kans dat het gat zo perfect in elkaar schuift als een schaar is nul.
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Beste remedie is gewoon niet verongelukken 
Is ook nog eens zonde van al dit werk...

Is ook nog eens zonde van al dit werk...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Of eerst even hier gaan shoppen. Opgelost.
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 4533
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Hoe lopen ze bij een 335 met al die koelers bv? Daar zitten de koelers en leidingen ook in de kreukelzone als ik de foto’s bekijk.
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Wat een waanzinnig gaaf topic is dit toch om te volgen, 3D printen hoe kom je erop
Geweldig

Geweldig

- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Slim opgelost toch?
Echt een tof project! Die legoblokjes om een uitlaatspruitstuk te maken zijn ook ideaal....print je die ook zelf?
Echt een tof project! Die legoblokjes om een uitlaatspruitstuk te maken zijn ook ideaal....print je die ook zelf?
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ja die print ik zelf met een goedkope 3d printer.Rene-RS schreef: 07 mar 2020, 09:37 Slim opgelost toch?
Echt een tof project! Die legoblokjes om een uitlaatspruitstuk te maken zijn ook ideaal....print je die ook zelf?
In ander nieuws, vandaag eens een begin gemaakt aan het uitlaatspruitstuk, helaas bleek het argon gas op te zijn dus hier ben ik gestrand
Dit is de meest lastige kant aan de bestuurderszijde waar ook de stuurkolom doorheen loopt. De 2 buizen die af zijn komen tussen het blok en de stuurkolom in, de andere 2 buizen vallen er aan de andere kant overheen. Alle buizen hebben tot de Y stukken een gelijke lengte met een marge van +/- 5mm


Tot slot ook nog de accusump en leidingen geplaatst

- WJ
- Berichten: 11976
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- Andry
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Laat je de flenzen na het lassen ook vlakken? In het verleden heb ik meerdere spruitstukken gebouwd voor LS7's (454 cui) en de flens zal altijd iets krom trekken en je het nooit lekvrij krijgt. Het geheel zet als het warm wordt wel behoorlijk uit, 5mm ruimte kan gewoon 0 worden kan ik uit ervaring zeggen 

- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Haha ja daar zal ik niet aan ontkomen, toch heb ik wel alvast het blok waar de flenzen op zijn gevreesd meegekregen zodat ik met aflassen deze kan vastbouten. Dat zal allicht wel iets schelenAndry schreef: 08 mar 2020, 14:09 Laat je de flenzen na het lassen ook vlakken? In het verleden heb ik meerdere spruitstukken gebouwd voor LS7's (454 cui) en de flens zal altijd iets krom trekken en je het nooit lekvrij krijgt. Het geheel zet als het warm wordt wel behoorlijk uit, 5mm ruimte kan gewoon 0 worden kan ik uit ervaring zeggen![]()

-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Met tussenpozen lassen om hitte in het metaal laag te houden.. dan blijft de vervorming beperkt toch?
- Harrie D
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
RVS is gewoon ellende 
Ik heb bij m'n UZ de flenzen van alle cilinders los van elkaar geslepen, maar zo te zien gaat dat bij een LS1 niet.

Ik heb bij m'n UZ de flenzen van alle cilinders los van elkaar geslepen, maar zo te zien gaat dat bij een LS1 niet.
-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Voor wat het waard is, bij een supersprint header zit niets tegen elkaar en dan gelast. Maar schuift over elkaar heen en gelast. Beetje lastig met die losse secties.. maar kan misschien wel makkelijker zijn om een verbindingsflens op de juiste plaats te krijgen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ///MarcelRvB, D20VT, Erik-Jan, Luco, Mark 320iS, MartijnGizmo, Richardt., Wout309t en 24 gasten