Laat de lente maar komen

IdemArthur schreef:Ff afkloppen, ik heb er ook geen last van.
De 2-serie Gran Coupé heeft als 216d een 116 pk en 270 Nm sterke 1,5-liter driecilinder onder de kap, een machine waarmee de sedan op papier een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km moet kunnen scoren. In tegenstelling tot zijn krachtiger broer is de 216d voorzien van een handgeschakelde transmissie. BMW wil voor de 2-serie Gran Coupé 216d minimaal €41.221 ontvangen.
Dan is het toch juist wel interessant?smiley schreef: 25 feb 2020, 13:05 Ik rijd relatief weinig kilometers voor klanten, dus zelf kopen is niet echt interessant.
Het gaat jou om de tarieven per maand toch? Mss is een 318d van 45k wel goedkoper in de maand dan een Golf van 35k. Als de 318d een sedan is zou ik sowieso voor wat anders gaan. Hatchback is zoveel praktischer. Die Golf lijkt me niet zo verkeerd, qua motor, weet alleen niet welke uitvoering. Je geeft eigenlijk wat te weinig info voor een vergelijk. Maar wellicht wilde je alleen weten wat te doen bij een 2GC of 3-er. Dan de 3-er
Snap ik. Maar het leaseprijs/budget en eventuele eigen bijdrage ook. Als het alleen om de bijtelling gaat is het duidelijk. Ik ging even van de regeling uit bij ons bedrijf waar collega’s mee te maken hebben.De fiscalist schreef: 25 feb 2020, 15:19 Voor de bijtelling is de catalogus waarde natuurlijk heel belangrijk...
Trekken met de 3-pitter met af en toe matige dct —>brrrr. Maar 8k is aanzienlijk, ik zou zeker richting 3 serie gaan.smiley schreef: 25 feb 2020, 15:20 De maandlasten vindt ik niet zo belangrijk.
De uitvoering ook niet echt. Navi, airco, trekhaak en ik vindt het gezegend.
Ik zit echt met verwondering te kijken naar wat in 2020 een optielijst is. Het is meer bling en nutteloze electronica in mijn ogen.
Ik zal wel oud worden.
Met 150 euro extra in mijn zak, gaat een trailer niet beter bergopwaarts mocht dat nodig zijn.
Het gaat er mij voornamelijk om of die GC ondanks de 1.5 3 cilinder goed genoeg is als trekauto.
Als dat niet overhoud, dan gaat het al snel naar die 318d. Maar dan is de stap van 8k wel erg groot ja.
Precies dit! Die trekgewichten worden al met genoeg marge genomen, zag bijvoorbeeld jaren geleden BMW met enorme aanhangers bij 40gr de mont ventoux op knallen in zo'n beplakte auto. Als ie dan heel blijft blijft hij ook wel heel in normaal gebruik.Arthur schreef: 25 feb 2020, 15:49Snap ik. Maar het leaseprijs/budget en eventuele eigen bijdrage ook. Als het alleen om de bijtelling gaat is het duidelijk. Ik ging even van de regeling uit bij ons bedrijf waar collega’s mee te maken hebben.De fiscalist schreef: 25 feb 2020, 15:19 Voor de bijtelling is de catalogus waarde natuurlijk heel belangrijk...
Maar goed, blijkbaar gaat het niet om de kosten. Als speedy de 2GC het mooist vindt dan neem je die toch. Dan heeft die motor het maar wat moeilijker die keren dat je een aanhanger erachter hebt. Dan is het toch ‘maar een leaser’. Als hij het mag trekken is het prima, toch?