1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
- RS-Ron
Re: Giulia 2.1 Cosworth en Mini R56 JCW kit en Škoda Kodiaq
Best een grappig ding, kan zo 123 niet vinden wat voor jaar grille erin zit. Zou best kunnen dat er een hele nieuwe kop op deze auto zit. Met schermen en motorkap van een 1977 past deze grille namelijk niet. Ga de zoektocht even in de wacht zetten, wat onzekerheden mbt tot plek waar ik mogelijk ga werken. Kan zomaar 40km verder worden, dan moet ik even kijken hoe en of wat. Blijf natuurlijk wel kijken, maar wacht nog maar even met toeslaan. Wel veel voorbij zien komen wat best leuk is.
Gr Ron
Gr Ron
-
Is het verder weg mij je er gewoon een gastank in. Vloeken in de kerk maar ach...
- RS-Ron
Is idd ook een optie, zal op korte termijn wel meer weten.
Gr Ron
Gr Ron
- RS-Ron
Ondertussen heel wat gezien zo tijdens mijn virtuele rondreis in de VS. Zelfs al voorzichtig contact gemaakt over een leuk exemplaar........ maar die was snel weg:

Verder nog wat potentiële projecten, auto’s met bijzondere techniek, wat grijze muizen enz........
Project

De eigenaar van de blauwe had nog een zwarte, ook te koop

O ja ook nog een bruine, ook helemaal aangepakt en te koop

Een goede C-10 semi project, wel met LS techniek

Compleet gedane Arizona auto, beetje grijs

Een beauty in blauw/grijs, compleet gedaan met LS techniek

En last but not least een monster met 400+ PK. Helemaal uit elkaar geweest en alles “speciaal” moet mensen hier aanspreken, want BMW kleur

Der is dus zat te vinden, komt vast een keer wat voorbij. Aantal auto’s staan al tijd te koop. Snap ik, reageren nergens op
Vraag me wel af wat die Amerikanen toch met die blingbling velgen hebben.....
Gr Ron

Verder nog wat potentiële projecten, auto’s met bijzondere techniek, wat grijze muizen enz........
Project

En last but not least een monster met 400+ PK. Helemaal uit elkaar geweest en alles “speciaal” moet mensen hier aanspreken, want BMW kleur

Der is dus zat te vinden, komt vast een keer wat voorbij. Aantal auto’s staan al tijd te koop. Snap ik, reageren nergens op

Gr Ron
-
Onlinetomgtr
Uit dit lijstje de zwarte short bed aide step. Erg mooi.
Of dit.
Of dit.
- Bijlagen
-
- D130F13E-A3A8-4F21-8140-93C7AEFC68E2.jpeg (32.63 KiB) 2506 keer bekeken
- RS-Ron
Blauw wit dak is een erg gave combi. Iets lager ?

Gr Ron

Gr Ron
-
Onlinetomgtr
Precies dat ja.
- RS-Ron
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, lager hoeft niet.
-
Onlinetomgtr
Schitterend maar jammer van se stoelen ipv bank
-
die bruine! echt mijn ding, vet!RS-Ron schreef: 17 feb 2020, 21:23 Ondertussen heel wat gezien zo tijdens mijn virtuele rondreis in de VS. Zelfs al voorzichtig contact gemaakt over een leuk exemplaar........ maar die was snel weg:
Project
En last but not least een monster met 400+ PK. Helemaal uit elkaar geweest en alles “speciaal” moet mensen hier aanspreken, want BMW kleur![]()
Der is dus zat te vinden, komt vast een keer wat voorbij. Aantal auto’s staan al tijd te koop. Snap ik, reageren nergens op![]()
Gr Ron
- Joost
Houd er rekening mee dat je het echte oude spul erg lastig of zelfs helemaal niet op kenteken krijgt in Nederland (mits niet origineel).
Bijvoorbeeld die bruine Chevrolet. Die staat zeer waarschijnlijk op het frame van een Camaro of iets vergelijkbaars. Daar wil de Rdw in de meeste gevallen niet aan meewerken is mijn ervaring.
Een optie is zoiets in het buitenland kopen in originele staat, op kenteken zetten, en daarna ombouwen.
Bijvoorbeeld die bruine Chevrolet. Die staat zeer waarschijnlijk op het frame van een Camaro of iets vergelijkbaars. Daar wil de Rdw in de meeste gevallen niet aan meewerken is mijn ervaring.
Een optie is zoiets in het buitenland kopen in originele staat, op kenteken zetten, en daarna ombouwen.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dikke gastank achterin en alsnog V8 rijden?RS-Ron schreef: 17 feb 2020, 18:04 Best een grappig ding, kan zo 123 niet vinden wat voor jaar grille erin zit. Zou best kunnen dat er een hele nieuwe kop op deze auto zit. Met schermen en motorkap van een 1977 past deze grille namelijk niet. Ga de zoektocht even in de wacht zetten, wat onzekerheden mbt tot plek waar ik mogelijk ga werken. Kan zomaar 40km verder worden, dan moet ik even kijken hoe en of wat. Blijf natuurlijk wel kijken, maar wacht nog maar even met toeslaan. Wel veel voorbij zien komen wat best leuk is.
Gr Ron
- Martijn M

Dit ding lijkt wel geknikt in t midden?

- Djessey
- RS-Ron
Als het een shortbed was geweest had ik morgen gaan kijken. Net exemplaar !
Gr Ron
Gr Ron
- frankie
Misschien heb ik het gemist hoor Ron, maar wat is er precies beter aan een shortbed? En is het niet makkelijk om te bouwen of is de wielbasis ook anders?
- Djessey
Zou je niet alsnog veel goedkoper uit zijn door zo'n nette voor rond de 11 a 12k te nemen en ooit nog te laten ombouwen? Zelf een gedeeltelijke restauratie laten uitvoeren lijkt me duurder.RS-Ron schreef: 20 feb 2020, 14:41 Als het een shortbed was geweest had ik morgen gaan kijken. Net exemplaar !
Gr Ron
- RS-Ron
Shortbed moet helemaal worden aangepast, chassis ingekort en compleet nieuwe bak. Een reeds gespoten exemplaar is verreweg het goedkoopst. Nu nog eentje vinden met de juiste specs. Zoektocht is ook een deel van de fun ! Gr Ron
- JP
Cobblestone Customs in Belgie, voor als het badass moet zijn 
Staan bekend om o.a. "Big Bertha" waarmee ze naar Sema zijn geweest.
Die hebben ook nog wat 'roestbakken' te koop
http://www.cobblestone-customs.com/for-sale.html

Staan bekend om o.a. "Big Bertha" waarmee ze naar Sema zijn geweest.
Die hebben ook nog wat 'roestbakken' te koop
http://www.cobblestone-customs.com/for-sale.html
- RS-Ron
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Škoda Kodiaq + ding met wielen
Vandaag de Mini verkocht, was een prima scheurijzer, behalve beurtje geen kosten aan gehad. Meteen A naar B Japans ding op wielen gehaald, met trekhaak, 4 deuren en, jawel, semi-automaat. Dat voldoet prima als werkpaardje.
Gr Ron
Gr Ron
- ///Joost
Gefeliciteerd Ron. Ik wist niet dat een Celica GT Four ook in semiaut werd geleverd. Of staat Four niet voor vierdeurs?
- JP
Wat is het Ron ? Een Daihatsu Corona met hoestfilter ?
- RS-Ron
Zal morgen eens een foto van het ding neerplempen !
Gr Ron
Gr Ron
- RS-Ron
Het werkpaardje:

Stond afgelopen vrijdag de Mini te wassen in de wasbox, raakte aan de praat met de plaatselijke garagehouder. Hij wilde de Mini ook graag, maar der zat nog net wat te veel verschil tussen onze prijzen. Ik vroeg of ie nog een klein goedkoop werkpaardje had staan. Had net Yaris binnengekregen, auto had ie 10 jaar in onderhoud gehad. Hoefde niet veel te kosten, was cosmetisch namelijk tegenovergestelde van de Mini. Mini gisteren weg, ik ff naar de garage gelopen. Stond idd de Yaris, ken hem uit het dorp en weet wie er in reed. (Was idd nog ouder echtpaar dan ikzelf) Yaris heeft zo’n beetje elk paaltje in het dorp gekust, zat onder de krassen, vegen en schrammen. Techniek op orde, afgelopen jaar is de koppeling nog vervangen. Is een semi-automaat, 4 deuren, binnen best netjes. Voor mij was de afneembare trekhaak ook wel handig, kan ik de garage eens opruimen en een paar keer naar de vuilstort met een volle aanhanger. Om de Yaris weer mooi strak te krijgen moest er behoorlijk geïnvesteerd worden. Ik heb hem zo als ie was voor een habbekrats meegenomen. Kan ik van A naar B, loopt netjes en prima karretje als werkpaardje.
Gr Ron

Stond afgelopen vrijdag de Mini te wassen in de wasbox, raakte aan de praat met de plaatselijke garagehouder. Hij wilde de Mini ook graag, maar der zat nog net wat te veel verschil tussen onze prijzen. Ik vroeg of ie nog een klein goedkoop werkpaardje had staan. Had net Yaris binnengekregen, auto had ie 10 jaar in onderhoud gehad. Hoefde niet veel te kosten, was cosmetisch namelijk tegenovergestelde van de Mini. Mini gisteren weg, ik ff naar de garage gelopen. Stond idd de Yaris, ken hem uit het dorp en weet wie er in reed. (Was idd nog ouder echtpaar dan ikzelf) Yaris heeft zo’n beetje elk paaltje in het dorp gekust, zat onder de krassen, vegen en schrammen. Techniek op orde, afgelopen jaar is de koppeling nog vervangen. Is een semi-automaat, 4 deuren, binnen best netjes. Voor mij was de afneembare trekhaak ook wel handig, kan ik de garage eens opruimen en een paar keer naar de vuilstort met een volle aanhanger. Om de Yaris weer mooi strak te krijgen moest er behoorlijk geïnvesteerd worden. Ik heb hem zo als ie was voor een habbekrats meegenomen. Kan ik van A naar B, loopt netjes en prima karretje als werkpaardje.
Gr Ron