De fiscalist schreef: 21 jan 2020, 11:26
Robin schreef: 21 jan 2020, 10:50
Mijn irritatie is dat ik een beetje klaar ben met fietsers zonder licht in deze donkere maanden. Tijdje terug ook pikkedonker 7:50h vader dertiger zonder licht komt me hier om de hoek tegemoet, smal stukje straat, kind 4(?) op zo'n klein fietsje wél verlichting voerend, pa niet....
Toen bij 'n minirotonde alhier een sjezende 40er zonder licht en later nog 'n groepje puberkids waarvan twee geen licht voerden, maar die werden geflankeerd door hun vriendengroep mét licht.
En de grap is: Als er 'n klapper komt is de automobilist altijd de pisang. Bizar.
Dit zie je toch verkeerd... bij een aanrijding is de fietser de pisang, die heeft pijn....Fietsers lijken dat echter maar weinig te realiseren helaas
Financieel gezien ben je wel de pisang.
Deze reactie had ik ook verwacht. Natuurlijk is de fietser fysiek de klos. Maar de automobilist moet vaak totaal onterecht dokken.
Fietsers denken vaak dat ze onfeilbaar zijn in Nederland(want fietsland)
Gisteren hier de promenade op komt er 'n fietser van links met kid achterop in zitje, hij fietste niet snel, maar ik kom van rechts dus geef 'm een smile terwijl hij mij boosachtig aankijkt want hij denkt een stapvoets rijdende auto laat mij wel voor.
Ja meneer ik kom van rechts, neem me niet kwalijk.
Zo denk ik dan 'de fietser' de willen opvoeden, maar dat werkt natuurlijk niet weet ik ook wel.
Ik zie vaak automobilisten allerlei hoffelijke capriolen uithalen in 't centrum/uitritten/van rechts komen/minirotondes waar de automobilist gewoon voorrang heeft, maar dan de fietser voorrang geeft met dan bijna kettingbotsinkje op minirotonde van auto's daarachter tot gevolg...
VVN zou daar 'n reclamecampagne voor moeten maken, dat fietsers gewoon normale weggebruikers zijn die zich óók aan de regels moeten houden.
Maarja het begint mede bij de automobilist dat die inzicht heeft in de situatie:
het hoffelijk voorrang verlenen
of
voorrang 'nemen' wanneer mogelijk natuurlijk he(ivm verkeersveiligheid)