Etiquette op de weg
- JP
Etiquette op de weg
Zijn er ongeschreven regels op de weg?
Ik zie motorrijders altijd heel ‘cheesy’ naar elkaar wuiven, MINI rijders idemdito. Die zoeken elkaar nog zelfs op op parkings om naast elkaar te kunnen parkeren.
Nu lees ik weer dat Tesla rijders heel spannend naar elkaar seinen. Of is dat om aan te geven hoeveel superchargers er vrij zijn
Nu ervaar ik wel eens dat BMW rijders naar me seinen met 1 vinger. Nu weet ik niet wat dat betekent....?
Sein jij naar lotgenoten ?
Ik zie motorrijders altijd heel ‘cheesy’ naar elkaar wuiven, MINI rijders idemdito. Die zoeken elkaar nog zelfs op op parkings om naast elkaar te kunnen parkeren.
Nu lees ik weer dat Tesla rijders heel spannend naar elkaar seinen. Of is dat om aan te geven hoeveel superchargers er vrij zijn
Nu ervaar ik wel eens dat BMW rijders naar me seinen met 1 vinger. Nu weet ik niet wat dat betekent....?
Sein jij naar lotgenoten ?
- WJ
Re: Etiquette op de weg
Ik raak alleen geirriteerd door mensen die hun knipperlicht niet gebruiken of niet snappen hoe het werkt.
Gebruik dat ding.......en niet als je de actie al (bijna) uitgevoerd heb...fucking droeftoeter.
Gebruik dat ding.......en niet als je de actie al (bijna) uitgevoerd heb...fucking droeftoeter.
- Arthur
- Auto: Nr.50
Ik sein zo nu en dan naar een rukker die geen licht voert of alleen stadslicht voert bij slecht weer of schemer. En tegen lui die alleen DRL in het donker voeren
-
OnlineLuco
-
- Auto: So what?
Mijn irritatie is dat ik een beetje klaar ben met fietsers zonder licht in deze donkere maanden. Tijdje terug ook pikkedonker 7:50h vader dertiger zonder licht komt me hier om de hoek tegemoet, smal stukje straat, kind 4(?) op zo'n klein fietsje wél verlichting voerend, pa niet....
Toen bij 'n minirotonde alhier een sjezende 40er zonder licht en later nog 'n groepje puberkids waarvan twee geen licht voerden, maar die werden geflankeerd door hun vriendengroep mét licht.
En de grap is: Als er 'n klapper komt is de automobilist altijd de pisang. Bizar.
Plus 1000. Doodmoe word ik ervan.
En dan ben ik weer een slaaprijder....
Toen bij 'n minirotonde alhier een sjezende 40er zonder licht en later nog 'n groepje puberkids waarvan twee geen licht voerden, maar die werden geflankeerd door hun vriendengroep mét licht.
En de grap is: Als er 'n klapper komt is de automobilist altijd de pisang. Bizar.
Plus 1000. Doodmoe word ik ervan.
En dan ben ik weer een slaaprijder....
- matthyssie
- Auto: F30 330d & E86 3.0si
Ik rij constant met grootlicht aan. Scheelt een hoop seinen.
- Arthur
- Auto: Nr.50
BMW rijder zeker?
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
-
- Martijn_bmw
ik irriteer me vooral aan links klevers op de snelweg die honderden meters niks inhalen maar niet opschuiven naar de meest rechter baan
-
+1Martijn_bmw schreef: ↑21 jan 2020, 11:01 ik irriteer me vooral aan linkse Klavers op de snelweg die honderden meters niks inhalen maar niet opschuiven naar de meest rechter baan
-
OnlineLuco
Ik rij altijd met mijn mistachterlichten aan, dan zien ze me goed.
-
OnlineFerdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
In de tijd dat mijn ouders nog Land Rover reden was het zo dat anderen met een Land Rover altijd een handje op staken
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Dit zie je toch verkeerd... bij een aanrijding is de fietser de pisang, die heeft pijn....Fietsers lijken dat echter maar weinig te realiseren helaasRobin schreef: ↑21 jan 2020, 10:50 Mijn irritatie is dat ik een beetje klaar ben met fietsers zonder licht in deze donkere maanden. Tijdje terug ook pikkedonker 7:50h vader dertiger zonder licht komt me hier om de hoek tegemoet, smal stukje straat, kind 4(?) op zo'n klein fietsje wél verlichting voerend, pa niet....
Financieel gezien ben je wel de pisang.
-
Deze reactie had ik ook verwacht. Natuurlijk is de fietser fysiek de klos. Maar de automobilist moet vaak totaal onterecht dokken.De fiscalist schreef: ↑21 jan 2020, 11:26Dit zie je toch verkeerd... bij een aanrijding is de fietser de pisang, die heeft pijn....Fietsers lijken dat echter maar weinig te realiseren helaasRobin schreef: ↑21 jan 2020, 10:50 Mijn irritatie is dat ik een beetje klaar ben met fietsers zonder licht in deze donkere maanden. Tijdje terug ook pikkedonker 7:50h vader dertiger zonder licht komt me hier om de hoek tegemoet, smal stukje straat, kind 4(?) op zo'n klein fietsje wél verlichting voerend, pa niet....
Financieel gezien ben je wel de pisang.
Fietsers denken vaak dat ze onfeilbaar zijn in Nederland(want fietsland)
Gisteren hier de promenade op komt er 'n fietser van links met kid achterop in zitje, hij fietste niet snel, maar ik kom van rechts dus geef 'm een smile terwijl hij mij boosachtig aankijkt want hij denkt een stapvoets rijdende auto laat mij wel voor.
Ja meneer ik kom van rechts, neem me niet kwalijk.
Zo denk ik dan 'de fietser' de willen opvoeden, maar dat werkt natuurlijk niet weet ik ook wel.
Ik zie vaak automobilisten allerlei hoffelijke capriolen uithalen in 't centrum/uitritten/van rechts komen/minirotondes waar de automobilist gewoon voorrang heeft, maar dan de fietser voorrang geeft met dan bijna kettingbotsinkje op minirotonde van auto's daarachter tot gevolg...
VVN zou daar 'n reclamecampagne voor moeten maken, dat fietsers gewoon normale weggebruikers zijn die zich óók aan de regels moeten houden.
Maarja het begint mede bij de automobilist dat die inzicht heeft in de situatie:
het hoffelijk voorrang verlenen
of
voorrang 'nemen' wanneer mogelijk natuurlijk he(ivm verkeersveiligheid)
- Martijn M
Een van mijn irritaties is mensen die vanaf die invoegstrook meteen naar de linkerbaan schieten, meestal omdat Truus met dr opgevoerde koffiemolen meteen aan het begin van de invoegstrook al naar links knalt met een gangetje of 65 in z'n 5, de persoon erachter gaat het te traag dus die slingert hem maar meteen 2 banen naar links waar ik dan met 130 aan kom terwijl die persoon net 75 rijdt.
En als ik dan mijn grootlicht disco laat zien aan desbetreffende persoon krijg je meestal een brakecheck of een middelvinger. Heeeeeel goed!
Als ik achter desbetreffende Truus rij als die meteen aan het begin van de invoegstrook al naar links gaan, gaat het gas wat dieper in op de invoegstrook waardoor ik netjes met 120/130kmh invoeg en de gehele invoegstrook gebruik zoals t heurt.
En als ik dan mijn grootlicht disco laat zien aan desbetreffende persoon krijg je meestal een brakecheck of een middelvinger. Heeeeeel goed!
Als ik achter desbetreffende Truus rij als die meteen aan het begin van de invoegstrook al naar links gaan, gaat het gas wat dieper in op de invoegstrook waardoor ik netjes met 120/130kmh invoeg en de gehele invoegstrook gebruik zoals t heurt.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Ik ga er dan meestal rechts voorbij over de invoegstrook als deze lang genoeg is. Zie je laatste opmerking
- Downforce Hans
Toch ook dat ze gereedschap en onderdelen met elkaar deelden?Ferdi Gielen schreef: ↑21 jan 2020, 11:24 In de tijd dat mijn ouders nog Land Rover reden was het zo dat anderen met een Land Rover altijd een handje op staken
-
Downforce Hans schreef: ↑21 jan 2020, 12:29Toch ook dat ze gereedschap en onderdelen met elkaar deelden?Ferdi Gielen schreef: ↑21 jan 2020, 11:24 In de tijd dat mijn ouders nog Land Rover reden was het zo dat anderen met een Land Rover altijd een handje op staken
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Dat levert zo nu en dan wat grootlicht op van Truus. Dat vind ik dan altijd weer frappant, ze zijn wel verontwaardigd over rechts er voorbij, maar het invoegen als een slak is geen probleem.
- Rogerb
- Auto: AudiTT/E91 330i
Martijn M schreef: ↑21 jan 2020, 11:36 Een van mijn irritaties is mensen die vanaf die invoegstrook meteen naar de linkerbaan schieten, meestal omdat Truus met dr opgevoerde koffiemolen meteen aan het begin van de invoegstrook al naar links knalt met een gangetje of 65 in z'n 5, de persoon erachter gaat het te traag dus die slingert hem maar meteen 2 banen naar links waar ik dan met 130 aan kom terwijl die persoon net 75 rijdt.
De leaserijder van het type "accountmanager" heeft hier volgens mij ook vaak last van, lijken altijd haast te hebben en voorrang te nemen/kleven etc.
- Martijn M
Exact dit ja. Bij de opritten hier in de regio staat er een bord "Gehele invoegstrook gebruiken" maar volgens mij kan niemand meer lezen.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Ik sein vooral nooit naar andere E36 rijders want de meesten zijn tokkies.
Ik erger mij altijd dood aan de gemiddelde Toyota- en Citroën berijders die met een zelfverzekerde blik 100 km/u op de linkerbaan een vrachtwagen inhalen. Vooral bij Toyota altijd zo’n betweterige linkse kutkop achter ‘t stuur. Ik toeter altijd even flink naar ze, want met zo’n rijstijl kan het haast niet anders dat ze slapen, toch attent van mij dat ik ze even wakker maak. Maar bij het inhalen krijg ik dan ook nog een boze blik en lichtseinen naar mij toe. Nou zeg.
Ik erger mij altijd dood aan de gemiddelde Toyota- en Citroën berijders die met een zelfverzekerde blik 100 km/u op de linkerbaan een vrachtwagen inhalen. Vooral bij Toyota altijd zo’n betweterige linkse kutkop achter ‘t stuur. Ik toeter altijd even flink naar ze, want met zo’n rijstijl kan het haast niet anders dat ze slapen, toch attent van mij dat ik ze even wakker maak. Maar bij het inhalen krijg ik dan ook nog een boze blik en lichtseinen naar mij toe. Nou zeg.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik erger me vaak aan de te vroege invoegers die de weg dus niet benutten waardoor het eigenlijk sneller vast loopt, als je van 3 naar 2 gaat dan moet je zo lang mogelijk doorrijden, helaas heb je dan toch ook vaak van die kokosmakronen die "het gaatje" wel even dicht willen rijden, best vermoeiend zo nu en dan maar zet hem er toch gewoon even voor, leidt ook wel eens tot grootlicht maar dat vind ik dan alleen maar vermakelijk ...
-
Sinds ik weer vrijwel dagelijks met voertuigen van 13 t/m 21 meter lengte onderweg ben verbaas, erger, verwonder ik mij nergens meer over wat medeweggebruikers voor stunts uithalen.
Het is gewoonweg te veel om te verwerken....
Het is gewoonweg te veel om te verwerken....