BMW M2
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Prijskaartje ligt inderdaad te hoog, maar zolang de gek het ervoor geeft..
Bedoel het meer van dat Porsches met hun vermogen in een klasse hoger kunnen boksen, of tel bij elke P een PK of 30 bij om een eerlijk vergelijk te krijgen.
992 involved zeker minder dan een 997 maar qua engineering is het toch wel next level, ik ben benieuwd wat de Turbo S gaat doen..
Anyhow we zijn allemaal autoliefhebbers en of je nou in een 718 met een simpele 4 pitter rijdt, of een veel te zware M2, denk dat we sowieso bevoorrecht zijn zulke auto's te rijden.
En ik ben blij dat we niet allemaal van hetzelfde houden, naast mooie vrouwen dan anders zouden we allemaal hetzelfde rijden.
Bedoel het meer van dat Porsches met hun vermogen in een klasse hoger kunnen boksen, of tel bij elke P een PK of 30 bij om een eerlijk vergelijk te krijgen.
992 involved zeker minder dan een 997 maar qua engineering is het toch wel next level, ik ben benieuwd wat de Turbo S gaat doen..
Anyhow we zijn allemaal autoliefhebbers en of je nou in een 718 met een simpele 4 pitter rijdt, of een veel te zware M2, denk dat we sowieso bevoorrecht zijn zulke auto's te rijden.
En ik ben blij dat we niet allemaal van hetzelfde houden, naast mooie vrouwen dan anders zouden we allemaal hetzelfde rijden.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Porsche gooit er meer power in dan opgegeven:)sdlauto schreef: 15 jan 2020, 16:51 Prijskaartje ligt inderdaad te hoog, maar zolang de gek het ervoor geeft..
Bedoel het meer van dat Porsches met hun vermogen in een klasse hoger kunnen boksen, of tel bij elke P een PK of 30 bij om een eerlijk vergelijk te krijgen.
992 involved zeker minder dan een 997 maar qua engineering is het toch wel next level, ik ben benieuwd wat de Turbo S gaat doen..
Anyhow we zijn allemaal autoliefhebbers en of je nou in een 718 met een simpele 4 pitter rijdt, of een veel te zware M2, denk dat we sowieso bevoorrecht zijn zulke auto's te rijden.
En ik ben blij dat we niet allemaal van hetzelfde houden, naast mooie vrouwen dan anders zouden we allemaal hetzelfde rijden.
https://www.motor1.com/news/366840/2020 ... rera-dyno/
Een 500pk M2 lijkt mij wel partij voor een 992S

-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.
Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Een EU /OPF S55 in de M2C heeft een dacht ik 0.1(0.2?)BAR hogere turbodruk dan een ROW /US S55 in een M2C om die OPF shitzooi powerloss te compenseren.Kadett schreef: 15 jan 2020, 16:59 Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.
Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
OPF loos kán, maar veel teveel kabaal

Betr de Porsche 992. De M2C is echt terughoudend en geknepen(in EU en ROW/US) en Porsches knijpen minder. Als een US 992S al 480-90hp heeft heeft 'n EU/OPF 992S dat ook in de praktijk. Gegarandeerd.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Dat kan ik inderdaad beamen, die 992 voelde echt heel snel aan.
Nu kan een turbo het zo laten voelen maar die auto maakte echt stappen, zelfs bij 200 kickdown nog een flinke duw in je rug.
Nu is mijn late '18 718 ook een stuk sneller dan mijn '16 718, scheelt bijna 1 seconde van 100-200 met GPS meting.
Hij voelt ook duidelijk sneller en attenter op het gas.
Heb jij niets met Porsches Robin?
Nu kan een turbo het zo laten voelen maar die auto maakte echt stappen, zelfs bij 200 kickdown nog een flinke duw in je rug.
Nu is mijn late '18 718 ook een stuk sneller dan mijn '16 718, scheelt bijna 1 seconde van 100-200 met GPS meting.
Hij voelt ook duidelijk sneller en attenter op het gas.
Heb jij niets met Porsches Robin?
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Huh? Man!:)sdlauto schreef: 15 jan 2020, 17:16 Dat kan ik inderdaad beamen, die 992 voelde echt heel snel aan.
Nu kan een turbo het zo laten voelen maar die auto maakte echt stappen, zelfs bij 200 kickdown nog een flinke duw in je rug.
Nu is mijn late '18 718 ook een stuk sneller dan mijn '16 718, scheelt bijna 1 seconde van 100-200 met GPS meting.
Hij voelt ook duidelijk sneller en attenter op het gas.
Heb jij niets met Porsches Robin?
Ik droom GT4's/GT3/GT2RS. RUF CTR, 917/956/962, 935/K3 ik verslind Porsche info.
Maar basismodellen niet zo zeer.

-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Dat van die turbo druk stijging wist ik niet, links of rechtsom moet je toch wat doen als fabrikant om zo'n OPF restrictie het hoofd te kunnen biedenRobin schreef: 15 jan 2020, 17:02Een EU /OPF S55 in de M2C heeft een dacht ik 0.1(0.2?)BAR hogere turbodruk dan een ROW /US S55 in een M2C om die OPF shitzooi powerloss te compenseren.Kadett schreef: 15 jan 2020, 16:59 Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.
Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
OPF loos kán, maar veel teveel kabaal
Betr de Porsche 992. De M2C is echt terughoudend en geknepen(in EU en ROW/US) en Porsches knijpen minder. Als een US 992S al 480-90hp heeft heeft 'n EU/OPF 992S dat ook in de praktijk. Gegarandeerd.

- malle eppie
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
Re: BMW M2
Staat een mooie 997 GT3 mkII bij Wensink Heerenveen, niks voor jou?Robin schreef: 15 jan 2020, 17:20Huh? Man!:)sdlauto schreef: 15 jan 2020, 17:16 Dat kan ik inderdaad beamen, die 992 voelde echt heel snel aan.
Nu kan een turbo het zo laten voelen maar die auto maakte echt stappen, zelfs bij 200 kickdown nog een flinke duw in je rug.
Nu is mijn late '18 718 ook een stuk sneller dan mijn '16 718, scheelt bijna 1 seconde van 100-200 met GPS meting.
Hij voelt ook duidelijk sneller en attenter op het gas.
Heb jij niets met Porsches Robin?
Ik droom GT4's/GT3/GT2RS. RUF CTR, 917/956/962, 935/K3 ik verslind Porsche info.
Maar basismodellen niet zo zeer.![]()
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Nee:)
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Er staan momenteel genoeg mooie 2e hands m2 te koop.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Na verwijderen van de OPF's zit je aan dikke 450pk. Met een set downpipes, OPF delete en een back box + stage 1 ron98 tune zit je tegen de 600pk aan te schurken. Ik denk dat er met die turbo's nog iets anders aan de hand is want met een S55 als in mijn F80M3 ging je dat iig bij lange na niet halen. Wellicht turbo compressor toch ietsje anders/groter ?Kadett schreef: 15 jan 2020, 17:38Dat van die turbo druk stijging wist ik niet, links of rechtsom moet je toch wat doen als fabrikant om zo'n OPF restrictie het hoofd te kunnen biedenRobin schreef: 15 jan 2020, 17:02Een EU /OPF S55 in de M2C heeft een dacht ik 0.1(0.2?)BAR hogere turbodruk dan een ROW /US S55 in een M2C om die OPF shitzooi powerloss te compenseren.Kadett schreef: 15 jan 2020, 16:59 Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.
Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
OPF loos kán, maar veel teveel kabaal
Betr de Porsche 992. De M2C is echt terughoudend en geknepen(in EU en ROW/US) en Porsches knijpen minder. Als een US 992S al 480-90hp heeft heeft 'n EU/OPF 992S dat ook in de praktijk. Gegarandeerd.![]()
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
OPF zou ik zeker eruit halen stond de M2 voor de deur. Alleen probleem is dan gelijk mocht er iets gebeuren met de krukas de dealer natuurlijk niet thuis geeft.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
@Erik bij mijn weten is de S55 in M2C niet anders qua turbotype/grootte tov M3/4.
En vergroot je 't voor jezelf nog meer uit.
Knalt wel!:)
Maar:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1595742
Issues worden altijd enorm uitvergroot op wereldwijde fora(tov aantal verkochte S55s is probleem 'nihil'). Dan gaat het een eigen leven leiden en als je er online naar gaat zoeken en je vindt natuurlijk weer wat denk je: Zie je nou wel:issue.Kadett schreef: 18 jan 2020, 05:23 OPF zou ik zeker eruit halen stond de M2 voor de deur. Alleen probleem is dan gelijk mocht er iets gebeuren met de krukas de dealer natuurlijk niet thuis geeft.
En vergroot je 't voor jezelf nog meer uit.
Knalt wel!:)
Maar:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1595742
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Voor de OPF error zou je deze kunnen installeren.
https://www.manhart-performance.de/shop ... 15.6&c=363
Is gelijk ASD uitgeschakelt en geen error of limp mode meer met OPF delete.
https://www.manhart-performance.de/shop ... 15.6&c=363
Is gelijk ASD uitgeschakelt en geen error of limp mode meer met OPF delete.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
@robin, ik denk dat het speculeren over het aantal crank hub failures beide richtingen uitgaat. Niemand die weet hoeveel er exact last van hebben. Het is een issue.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
procentueel is het nihil op het aantal geproduceerde S55s.Jussi schreef: 18 jan 2020, 08:08 @robin, ik denk dat het speculeren over het aantal crank hub failures beide richtingen uitgaat. Niemand die weet hoeveel er exact last van hebben. Het is een issue.
Ik kan je 'n paar 'duidelijke nadelen' van de N55 noemen die ik persoonlijk ondervond. (Heb 3 N55s gehad)Maar daar ben jij niet mee geholpen en ik schrijf dat blok daarmee zéker niet af.
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
In dagelijks verkeer pakt de N55 lager rpm beter op terwijl de S55 een grotere eindsprint have toch?
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Dat zijn geen 'issues':)Kadett schreef: 18 jan 2020, 08:49 In dagelijks verkeer pakt de N55 lager rpm beter op terwijl de S55 een grotere eindsprint have toch?
Rond/onder de 2000rpm is N55 sterker, S55 begint bij 2500 veel harder te knallen.
Bovenin heeft 'n N55 weinig over, S55 kunnen bovenin>7000rpm erg sterk zijn(hangt van de map af, M2C is bij 7000 wel schluss)
Ik heb 't over olieverbruik, heatsoak, limpmode:)
Algehele constructie N55 open deck/injectoren.
Maar blijft'n leuk super klinkend motortje!
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Die OPF fixes blijken niet foutloos te werken, en nogal eens een "OPF regeneration mode" te creeren.Kadett schreef: 18 jan 2020, 07:47 Voor de OPF error zou je deze kunnen installeren.
https://www.manhart-performance.de/shop ... 15.6&c=363
Is gelijk ASD uitgeschakelt en geen error of limp mode meer met OPF delete.
Het is wachten op Bootmod3
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Neem aan dat een Beek Racing of Mosselman het wel kan uitschakelen in de ECU? Dat kastje is enkel leuk voor de garantie.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Er is nogal gedoe omtrent tunen van de laatste generatie S55.
Schijnt momenteel maar handjevol te zijn die dat nog kunnen dmv een Bosch apparaat op je OBD2 poort.
En na een softwareupdate van de dealer moet je weer terug. Maar dan is je OPF CEL wel uitgeschakeld inderdaad. Zelfde als met downpipes vervangen.
Veel info op bimmerpost te vinden.
Schijnt momenteel maar handjevol te zijn die dat nog kunnen dmv een Bosch apparaat op je OBD2 poort.
En na een softwareupdate van de dealer moet je weer terug. Maar dan is je OPF CEL wel uitgeschakeld inderdaad. Zelfde als met downpipes vervangen.
Veel info op bimmerpost te vinden.
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Downpipes zou ik persoonlijk nooit aan beginnen (meer), stinkbende. Ik heb het met mijn Celica gedaan, ene kant vond ik het heerlijk die rauwe benzine dampen andere kant weet ik dat het niet goed is voor diegene achter mij, ik zou zelf ook niet achter dergelijke auto's blijven hangen.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Volgens mij kan een MY19 M2C S55 nog wel makkelijk gekraakt, maar 'n MY20 M2C S55 is moeilijk/niet te kraken las ik?Erik schreef: 18 jan 2020, 14:08 Er is nogal gedoe omtrent tunen van de laatste generatie S55.
Schijnt momenteel maar handjevol te zijn die dat nog kunnen dmv een Bosch apparaat op je OBD2 poort.
En na een softwareupdate van de dealer moet je weer terug. Maar dan is je OPF CEL wel uitgeschakeld inderdaad. Zelfde als met downpipes vervangen.
Veel info op bimmerpost te vinden.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Jep, zo begrijp ik het ook, de My2020 modellen zijn niet meer via de OBD2 plug te reflashen.
Je hebt een speciale tool nodig van Bosch, en dan kun je er zo in. Bijna alle tuners werken zo. En de dealers ook.
Daardoor zie je nu dat semi open source platforms als Boostmod3 achter het net vissen, en dat partijen als Noelle performance middels de handige "garantie overname" truc opeens naamsbekendheid vergaren. En dat terwijl hun garantie voorwaarden vooral bedoeld zijn om in geval van een claim niet te hoeven uitkeren. Ik doe evt die OPF delete tzt wel, icm Eventuri inlaten en een backbox, dan tik je zonder flash ook de 460-470pk wel aan. Als de garantie voorbij is flash ik hem zelf wel, dat kan tegen die tijd vast wel.
Je hebt een speciale tool nodig van Bosch, en dan kun je er zo in. Bijna alle tuners werken zo. En de dealers ook.
Daardoor zie je nu dat semi open source platforms als Boostmod3 achter het net vissen, en dat partijen als Noelle performance middels de handige "garantie overname" truc opeens naamsbekendheid vergaren. En dat terwijl hun garantie voorwaarden vooral bedoeld zijn om in geval van een claim niet te hoeven uitkeren. Ik doe evt die OPF delete tzt wel, icm Eventuri inlaten en een backbox, dan tik je zonder flash ook de 460-470pk wel aan. Als de garantie voorbij is flash ik hem zelf wel, dat kan tegen die tijd vast wel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Marcelvv en 1 gast