BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
sdlauto
Berichten: 454
Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23

Re: BMW M2

Bericht door sdlauto » 15 jan 2020, 16:51

Prijskaartje ligt inderdaad te hoog, maar zolang de gek het ervoor geeft..
Bedoel het meer van dat Porsches met hun vermogen in een klasse hoger kunnen boksen, of tel bij elke P een PK of 30 bij om een eerlijk vergelijk te krijgen.
992 involved zeker minder dan een 997 maar qua engineering is het toch wel next level, ik ben benieuwd wat de Turbo S gaat doen..
Anyhow we zijn allemaal autoliefhebbers en of je nou in een 718 met een simpele 4 pitter rijdt, of een veel te zware M2, denk dat we sowieso bevoorrecht zijn zulke auto's te rijden.
En ik ben blij dat we niet allemaal van hetzelfde houden, naast mooie vrouwen dan anders zouden we allemaal hetzelfde rijden.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 jan 2020, 16:53

sdlauto schreef: 15 jan 2020, 16:51 Prijskaartje ligt inderdaad te hoog, maar zolang de gek het ervoor geeft..
Bedoel het meer van dat Porsches met hun vermogen in een klasse hoger kunnen boksen, of tel bij elke P een PK of 30 bij om een eerlijk vergelijk te krijgen.
992 involved zeker minder dan een 997 maar qua engineering is het toch wel next level, ik ben benieuwd wat de Turbo S gaat doen..
Anyhow we zijn allemaal autoliefhebbers en of je nou in een 718 met een simpele 4 pitter rijdt, of een veel te zware M2, denk dat we sowieso bevoorrecht zijn zulke auto's te rijden.
En ik ben blij dat we niet allemaal van hetzelfde houden, naast mooie vrouwen dan anders zouden we allemaal hetzelfde rijden.
Porsche gooit er meer power in dan opgegeven:)
https://www.motor1.com/news/366840/2020 ... rera-dyno/

Een 500pk M2 lijkt mij wel partij voor een 992S :)

Kadett
Berichten: 5136
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 15 jan 2020, 16:59

Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.

Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 jan 2020, 17:02

Kadett schreef: 15 jan 2020, 16:59 Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.

Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
Een EU /OPF S55 in de M2C heeft een dacht ik 0.1(0.2?)BAR hogere turbodruk dan een ROW /US S55 in een M2C om die OPF shitzooi powerloss te compenseren.
OPF loos kán, maar veel teveel kabaal :-)

Betr de Porsche 992. De M2C is echt terughoudend en geknepen(in EU en ROW/US) en Porsches knijpen minder. Als een US 992S al 480-90hp heeft heeft 'n EU/OPF 992S dat ook in de praktijk. Gegarandeerd.

sdlauto
Berichten: 454
Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23

Re: BMW M2

Bericht door sdlauto » 15 jan 2020, 17:16

Dat kan ik inderdaad beamen, die 992 voelde echt heel snel aan.
Nu kan een turbo het zo laten voelen maar die auto maakte echt stappen, zelfs bij 200 kickdown nog een flinke duw in je rug.
Nu is mijn late '18 718 ook een stuk sneller dan mijn '16 718, scheelt bijna 1 seconde van 100-200 met GPS meting.
Hij voelt ook duidelijk sneller en attenter op het gas.

Heb jij niets met Porsches Robin?

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 jan 2020, 17:20

sdlauto schreef: 15 jan 2020, 17:16 Dat kan ik inderdaad beamen, die 992 voelde echt heel snel aan.
Nu kan een turbo het zo laten voelen maar die auto maakte echt stappen, zelfs bij 200 kickdown nog een flinke duw in je rug.
Nu is mijn late '18 718 ook een stuk sneller dan mijn '16 718, scheelt bijna 1 seconde van 100-200 met GPS meting.
Hij voelt ook duidelijk sneller en attenter op het gas.

Heb jij niets met Porsches Robin?
Huh? Man!:)
Ik droom GT4's/GT3/GT2RS. RUF CTR, 917/956/962, 935/K3 ik verslind Porsche info.
Maar basismodellen niet zo zeer. :bag:

Kadett
Berichten: 5136
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 15 jan 2020, 17:38

Robin schreef: 15 jan 2020, 17:02
Kadett schreef: 15 jan 2020, 16:59 Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.

Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
Een EU /OPF S55 in de M2C heeft een dacht ik 0.1(0.2?)BAR hogere turbodruk dan een ROW /US S55 in een M2C om die OPF shitzooi powerloss te compenseren.
OPF loos kán, maar veel teveel kabaal :-)

Betr de Porsche 992. De M2C is echt terughoudend en geknepen(in EU en ROW/US) en Porsches knijpen minder. Als een US 992S al 480-90hp heeft heeft 'n EU/OPF 992S dat ook in de praktijk. Gegarandeerd.
Dat van die turbo druk stijging wist ik niet, links of rechtsom moet je toch wat doen als fabrikant om zo'n OPF restrictie het hoofd te kunnen bieden :)

Gebruikersavatar
malle eppie
Berichten: 197
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27

Re: BMW M2

Bericht door malle eppie » 15 jan 2020, 20:43

Robin schreef: 15 jan 2020, 17:20
sdlauto schreef: 15 jan 2020, 17:16 Dat kan ik inderdaad beamen, die 992 voelde echt heel snel aan.
Nu kan een turbo het zo laten voelen maar die auto maakte echt stappen, zelfs bij 200 kickdown nog een flinke duw in je rug.
Nu is mijn late '18 718 ook een stuk sneller dan mijn '16 718, scheelt bijna 1 seconde van 100-200 met GPS meting.
Hij voelt ook duidelijk sneller en attenter op het gas.

Heb jij niets met Porsches Robin?
Huh? Man!:)
Ik droom GT4's/GT3/GT2RS. RUF CTR, 917/956/962, 935/K3 ik verslind Porsche info.
Maar basismodellen niet zo zeer. :bag:
Staat een mooie 997 GT3 mkII bij Wensink Heerenveen, niks voor jou?

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 16 jan 2020, 09:20

Nee:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M2

Bericht door dvh » 16 jan 2020, 10:10

https://adelsautos.nl/inventory/bmw-2-s ... pe-m2-dct/

Gisteren even naast gestaan. Tof apparaat.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 16 jan 2020, 11:23

Er staan momenteel genoeg mooie 2e hands m2 te koop.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 17 jan 2020, 21:55

Kadett schreef: 15 jan 2020, 17:38
Robin schreef: 15 jan 2020, 17:02
Kadett schreef: 15 jan 2020, 16:59 Zal alleen niet in Europa zijn vanwege verplichte OPF. Waarschijnlijk willen fabrikanten niet door de mand vallen met verschillende vermogens op verschillende continenten. Dus het geclaimde vermogen is dan het lagere vermogen hier met als oorzaak de restrictieve OPF.

Kijk maar naar de B58 Supra die in Noord Amerika keer op keer tussen de 370 en 390pk blijkt te hebben.
Een EU /OPF S55 in de M2C heeft een dacht ik 0.1(0.2?)BAR hogere turbodruk dan een ROW /US S55 in een M2C om die OPF shitzooi powerloss te compenseren.
OPF loos kán, maar veel teveel kabaal :-)

Betr de Porsche 992. De M2C is echt terughoudend en geknepen(in EU en ROW/US) en Porsches knijpen minder. Als een US 992S al 480-90hp heeft heeft 'n EU/OPF 992S dat ook in de praktijk. Gegarandeerd.
Dat van die turbo druk stijging wist ik niet, links of rechtsom moet je toch wat doen als fabrikant om zo'n OPF restrictie het hoofd te kunnen bieden :)
Na verwijderen van de OPF's zit je aan dikke 450pk. Met een set downpipes, OPF delete en een back box + stage 1 ron98 tune zit je tegen de 600pk aan te schurken. Ik denk dat er met die turbo's nog iets anders aan de hand is want met een S55 als in mijn F80M3 ging je dat iig bij lange na niet halen. Wellicht turbo compressor toch ietsje anders/groter ?

Kadett
Berichten: 5136
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 18 jan 2020, 05:23

OPF zou ik zeker eruit halen stond de M2 voor de deur. Alleen probleem is dan gelijk mocht er iets gebeuren met de krukas de dealer natuurlijk niet thuis geeft.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 jan 2020, 07:20

@Erik bij mijn weten is de S55 in M2C niet anders qua turbotype/grootte tov M3/4.
Kadett schreef: 18 jan 2020, 05:23 OPF zou ik zeker eruit halen stond de M2 voor de deur. Alleen probleem is dan gelijk mocht er iets gebeuren met de krukas de dealer natuurlijk niet thuis geeft.
Issues worden altijd enorm uitvergroot op wereldwijde fora(tov aantal verkochte S55s is probleem 'nihil'). Dan gaat het een eigen leven leiden en als je er online naar gaat zoeken en je vindt natuurlijk weer wat denk je: Zie je nou wel:issue.
En vergroot je 't voor jezelf nog meer uit.

Knalt wel!:)


Maar:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1595742

Kadett
Berichten: 5136
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 18 jan 2020, 07:47

Voor de OPF error zou je deze kunnen installeren.

https://www.manhart-performance.de/shop ... 15.6&c=363

Is gelijk ASD uitgeschakelt en geen error of limp mode meer met OPF delete.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 18 jan 2020, 08:08

@robin, ik denk dat het speculeren over het aantal crank hub failures beide richtingen uitgaat. Niemand die weet hoeveel er exact last van hebben. Het is een issue.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 jan 2020, 08:44

Jussi schreef: 18 jan 2020, 08:08 @robin, ik denk dat het speculeren over het aantal crank hub failures beide richtingen uitgaat. Niemand die weet hoeveel er exact last van hebben. Het is een issue.
procentueel is het nihil op het aantal geproduceerde S55s.

Ik kan je 'n paar 'duidelijke nadelen' van de N55 noemen die ik persoonlijk ondervond. (Heb 3 N55s gehad)Maar daar ben jij niet mee geholpen en ik schrijf dat blok daarmee zéker niet af.

Kadett
Berichten: 5136
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 18 jan 2020, 08:49

In dagelijks verkeer pakt de N55 lager rpm beter op terwijl de S55 een grotere eindsprint have toch?

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 jan 2020, 08:52

Kadett schreef: 18 jan 2020, 08:49 In dagelijks verkeer pakt de N55 lager rpm beter op terwijl de S55 een grotere eindsprint have toch?
Dat zijn geen 'issues':)

Rond/onder de 2000rpm is N55 sterker, S55 begint bij 2500 veel harder te knallen.
Bovenin heeft 'n N55 weinig over, S55 kunnen bovenin>7000rpm erg sterk zijn(hangt van de map af, M2C is bij 7000 wel schluss)

Ik heb 't over olieverbruik, heatsoak, limpmode:)
Algehele constructie N55 open deck/injectoren.

Maar blijft'n leuk super klinkend motortje!

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 18 jan 2020, 11:03

Kadett schreef: 18 jan 2020, 07:47 Voor de OPF error zou je deze kunnen installeren.

https://www.manhart-performance.de/shop ... 15.6&c=363

Is gelijk ASD uitgeschakelt en geen error of limp mode meer met OPF delete.
Die OPF fixes blijken niet foutloos te werken, en nogal eens een "OPF regeneration mode" te creeren.
Het is wachten op Bootmod3

Kadett
Berichten: 5136
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 18 jan 2020, 11:22

Neem aan dat een Beek Racing of Mosselman het wel kan uitschakelen in de ECU? Dat kastje is enkel leuk voor de garantie.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 18 jan 2020, 14:08

Er is nogal gedoe omtrent tunen van de laatste generatie S55.
Schijnt momenteel maar handjevol te zijn die dat nog kunnen dmv een Bosch apparaat op je OBD2 poort.
En na een softwareupdate van de dealer moet je weer terug. Maar dan is je OPF CEL wel uitgeschakeld inderdaad. Zelfde als met downpipes vervangen.
Veel info op bimmerpost te vinden.

Kadett
Berichten: 5136
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 18 jan 2020, 14:20

Downpipes zou ik persoonlijk nooit aan beginnen (meer), stinkbende. Ik heb het met mijn Celica gedaan, ene kant vond ik het heerlijk die rauwe benzine dampen andere kant weet ik dat het niet goed is voor diegene achter mij, ik zou zelf ook niet achter dergelijke auto's blijven hangen.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 jan 2020, 14:51

Erik schreef: 18 jan 2020, 14:08 Er is nogal gedoe omtrent tunen van de laatste generatie S55.
Schijnt momenteel maar handjevol te zijn die dat nog kunnen dmv een Bosch apparaat op je OBD2 poort.
En na een softwareupdate van de dealer moet je weer terug. Maar dan is je OPF CEL wel uitgeschakeld inderdaad. Zelfde als met downpipes vervangen.
Veel info op bimmerpost te vinden.
Volgens mij kan een MY19 M2C S55 nog wel makkelijk gekraakt, maar 'n MY20 M2C S55 is moeilijk/niet te kraken las ik?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 18 jan 2020, 16:27

Jep, zo begrijp ik het ook, de My2020 modellen zijn niet meer via de OBD2 plug te reflashen.
Je hebt een speciale tool nodig van Bosch, en dan kun je er zo in. Bijna alle tuners werken zo. En de dealers ook.
Daardoor zie je nu dat semi open source platforms als Boostmod3 achter het net vissen, en dat partijen als Noelle performance middels de handige "garantie overname" truc opeens naamsbekendheid vergaren. En dat terwijl hun garantie voorwaarden vooral bedoeld zijn om in geval van een claim niet te hoeven uitkeren. Ik doe evt die OPF delete tzt wel, icm Eventuri inlaten en een backbox, dan tik je zonder flash ook de 460-470pk wel aan. Als de garantie voorbij is flash ik hem zelf wel, dat kan tegen die tijd vast wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie en 5 gasten