Bij mij ligt juist de 5e erg dicht op de 4e overbrenging....daarom misschien wel het leukste schakelmoment...naar z'n 5e

Nog even doorpakken en dan kan je straks mooi in de winter de EVO inzetten. Ideaal in de sneeuw toch?

Ik had met mijn WRX precies hetzelfde....had nooit verwacht dat het kleine beetje honen zoveel verschil maakte.Opa schreef: 18 okt 2019, 01:32 Ik weet niet in hoeverre je de cilinders hebt laten honen, maar toen ik een ander blok in Sub kreeg dat ook was gehoond naar 2,15L i.p.v. 2.0L kon ik, juist bij het overschakelen van 4 naar 5, een groot verschil merken....hij pakte het met veel meer gemak weer op.![]()
Het nadeel van zo'n korte laatste versnelling is dat bij langere afstanden op de grote weg ook de toeren wat omhoog gaan, ik vond dat bij de Clio RS een groot nadeel.
Maar dat is natuurlijk alleen als je de auto ook als daily gebruikt en dat is bij jou natuurlijk niet het geval....wij gingen er bijv. ook mee op vakantie naar Italië.
Ik ben benieuwd wat je van de Evo vindt als ie straks helemaal klaar is.![]()
Ja, die zit erin.
Ik sta bij m'n buurman binnen, heb ik erg veel geluk mee!
De herfst, winter en een stukje voorjaar zijn de seizoenen dat m'n Evo naar buiten komt. Voor de rest boeit het niet echt en staat ie voornamelijk stil.Rene-RS schreef: 17 okt 2019, 20:23 Nog even doorpakken en dan kan je straks mooi in de winter de EVO inzetten. Ideaal in de sneeuw toch?![]()
![]()
Het gaat om tienden van millimeters. De echte volumevergroting heeft al plaats gevonden nadat de vorige motor op Spa Francorchamps kapot is gelopen. Toen is de motor van 2.0 naar 2.2 liter gegaan icm. (veel) lichtere onderdelen en ik merkte dat vlottere oppakken zeer zeker. Nu verwacht ik er wat dat betreft niets van, al weet ik niet wat de cilinderkop voor negatief effect had. Deze is nu helemaal fris + een groter compressorhuis van de turbo = afwachten wat het wordt. Alle componenten heb ik ook bij elkaar verzameld om een zo vlak mogelijk koppelkromme te krijgen.Opa schreef: 18 okt 2019, 01:32 Ik weet niet in hoeverre je de cilinders hebt laten honen, maar toen ik een ander blok in Sub kreeg dat ook was gehoond naar 2,15L i.p.v. 2.0L kon ik, juist bij het overschakelen van 4 naar 5, een groot verschil merken....hij pakte het met veel meer gemak weer op.![]()
Het nadeel van zo'n korte laatste versnelling is dat bij langere afstanden op de grote weg ook de toeren wat omhoog gaan, ik vond dat bij de Clio RS een groot nadeel.
Gebruikers op dit forum: Bakker, bartje325i, frankie, m@rco, Sabberjoch, Tristan en 20 gasten