Smart Roadster
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Goeie vraag, Mathieu. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat hij nu levert. Mijn inschatting, op basis van 70.000km met mijn Brabus, is dat deze nu ongeveer 10-20% meer vermogen heeft. De Brabus had op de dyno destijds 94pk aan de wielen, dus dat zou dan 105-110pk aan de wielen moeten zijn. Meten is weten in dit geval, dus misschien maar eens een keer meten binnenkort.Mathieu schreef:Hoeveel pk krijg je nu?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Uhm, hij had eerst maar 61pk (aan de krukas). Dus dat is een verdubbeling.Mathieu schreef:Maar nu even advocaat van de duivel spelen: Waarom zoveel geld uitgeven voor zo weinig vermogenswinst?
Verdere uitleg is dat ik de Brabus gewoon een erg fijne auto vind om mee te rijden en ook te spelen. Daarom had ik destijds deze gekocht en de Audi verkocht. Nu dus met de verbeteringen is de zwarte beter dan de Brabus en voor mij dus een fijne auto om mee te rijden.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dankjewel! Ik ben er ook erg blij mee nu hij weer terug is. Er zijn nog wel wat dingen te doen, maar dat komt allemaal wel.Mathieu schreef:Duidelijk.
Enne, veel plezier ermee. Ziet er zeeeer goed uit, vind ik 8)
Deep belde vandaag al waar ik bleef om de andere wielen met de RE040s op te halen, dus dat doe ik deze week wel even. Ook de schijven en nieuwe blokken moeten er dringend op, want de huidige schijven en blokken vind ik niet goed meer. Schijven zijn op volgens mij.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ach, je vergelijkt alles toch in je eigen klasse. Er is altijd een snellere wagen. Al rijdt je gt2. Vergeleken met wat de tijden eerst deden zul je er imho mega op vooruit gaan toch? 8)Stéphane schreef:Morgen eens proberen een 0-100 meting te doen. Ik heb een meter in de auto die dat automatisch voor je doet. Ben wel benieuwd eigenlijk. Gelijk dan ook een 80-120 meting voor de grap doen, alhoewel die waarschijnlijk in vergelijking met al het geweld hier ook niet zo veel voor zal stellen
@Mathieu: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? 'Zinloze tuning' is leuk!

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Wel iets in die richting. Een aluminium vliegwiel (38% lichter) met een andere, stevigere koppeling er in.allen schreef:Ach, dat is dan eigenlijk weer de charme van het tunen.![]()
Als de bak toch automatisch schakelt, zou je daar dan bijv. een sinterplaat in kunnen zetten of denk ik te makkelijk?
[img:368:208]http://www.amw-tuningcorner.de/ffone/ff ... ungneu.jpg[/img]
Even in het Duits:
Die Fakten:
- verstärkte Torsionsfedern (6 Stück) sorgen für weichere Lastwechsel
- neukonstruiertes Schwungrad und Mitnehmerscheibe garantieren Drehmomente bis 200Nm
- hochpräziese feingewuchtet, dadurch weniger Vibrationen im Motor
- noch schnellere Schaltzeiten durch modifizierte Geometrie der Kupplungsfedern im Zusammenhang mit dem erleichterden Schwungrad (die relativ gering ausfallende Mehrbelastung des Aktuators liegt absolut innerhalb der Toleranzgrenzen)
Meer informatie hier: http://www.amw-tuningcorner.de/index1.p ... management
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mooi koppelingspul dat wel, maar gegarandeerd 200nm aankunnen is toch niet zoveel? stel dat je straks nog iets meer power wil, en 200nm met een turbo zit je toch zo aan...
deze lijkt wel gaaf op hun site
[img:600:450]http://www.amw-tuningcorner.de/flatpix/ ... dster1.jpg[/img]
deze lijkt wel gaaf op hun site
[img:600:450]http://www.amw-tuningcorner.de/flatpix/ ... dster1.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Brabus heeft standaard 130Nm. En die zit al redelijk aan het maximum qua prestaties. De zwarte zal de 200Nm niet halen denk ik zo, dat is gewoon niet haalbaar met een 700cc motortje ondanks de turbo.
Daarnet in ieder geval ook even de andere slangen voor de oliekoeler besteld bij Biesheuvel. Is dat ook vast weer geregeld. Nu nog even zorgen dat die koppeling ook ergens volgende week binnen is, dan kan die er ook gelijk onder gehangen worden.
Daarnet in ieder geval ook even de andere slangen voor de oliekoeler besteld bij Biesheuvel. Is dat ook vast weer geregeld. Nu nog even zorgen dat die koppeling ook ergens volgende week binnen is, dan kan die er ook gelijk onder gehangen worden.
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Leuk om te lezen, Dick. Straks als de mapping aangepast is en als de koppeling er in zit wil ik het eens vergelijken naast elkaar. Ben wel benieuwd eigenlijk. Heb trouwens al een week niet in de Brabus geredenDick Hoekendijk schreef:Van de week kwam Stephane nog even langs om me het resultaat te tonen en ik moet zeggen dat er een zeer behoorlijke duw in zit. Voor m'n gevoel aanzienlijk meer dan in de Brabus. Uitlaat maakt ook een indrukwekkend geluid. Al met al een heel leuk project.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
De bovengenoemde koppeling zou ik in Italië bestellen. Pipolaki's zijn gewoon een maand dicht. En voordat je dan weer aan de beurt bent na de vakantie ben je zo ook weer 2-3 weken verder. En een maand of langer wachten heb ik niet zo'n zin in.la nostra attività sarà sospesa dal giorno 01/08/07 al giorno 02/09/07 compreso.
BUONE VACANZE A TUTTI
our activity will be suspended from day 01/08/07 to comprised day 02/09/067.
GOOD VACATIONS To ALL
Daarom ga ik morgen een Brabus koppeling bestellen. In Engeland en Duitsland rijden ook getunede Brabus-roadsters rond en dat gaat over het algemeen ook goed. Dan maar even kijken of dat goed gaat, kan ik later eventueel indien nodig alsnog zo'n andere koppeling gaan kopen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Vandaag de auto weer opgehaald. Er zit nu een Brabus koppeling in. Ook de krukaskeerring is vervangen. De vorige 'tuner', diegene die er dus zo'n puinhoop van had gemaakt, had hem er scheef ingezet. Daardoor wat olielekkage. Nu met de nieuwe keerring is dat weer opgelost.
Verder de schijven en blokken nu gemonteerd. Nu met nieuwe Ferodo DS2500s er op, de RC6 ga ik later nog proberen. Misschien al op Zandvoort even kijken wat ze doen. Voelt goed aan alvast nu:
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2570.jpg[/img]
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2571.jpg[/img]
Ook de meters uit de Brabus zijn nu vervangen door de meters die ondertussen binnengekomen zijn. Is wel met 'carbonlook', maar ach, het ziet er verder wel netjes uit met de meters in dezelfde kleur.
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2575.jpg[/img]
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2576.jpg[/img]
P.S. motorstoringslampje is bekend. Dat komt doordat het verwarmingselement van de lambda-sonde niet aangesloten is en de 'vervangende' weerstand nog niet helemaal goed is.
Woensdag de turbodruk in de mapping nog aan laten passen door Sander. Dan later nog de oliekoeler weer terug laten monteren en ook het carter met tapplug en de olietemp-sensor.
Verder de schijven en blokken nu gemonteerd. Nu met nieuwe Ferodo DS2500s er op, de RC6 ga ik later nog proberen. Misschien al op Zandvoort even kijken wat ze doen. Voelt goed aan alvast nu:
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2570.jpg[/img]
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2571.jpg[/img]
Ook de meters uit de Brabus zijn nu vervangen door de meters die ondertussen binnengekomen zijn. Is wel met 'carbonlook', maar ach, het ziet er verder wel netjes uit met de meters in dezelfde kleur.
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2575.jpg[/img]
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2576.jpg[/img]
P.S. motorstoringslampje is bekend. Dat komt doordat het verwarmingselement van de lambda-sonde niet aangesloten is en de 'vervangende' weerstand nog niet helemaal goed is.
Woensdag de turbodruk in de mapping nog aan laten passen door Sander. Dan later nog de oliekoeler weer terug laten monteren en ook het carter met tapplug en de olietemp-sensor.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ja, het gaat nu de goede kant op. Nog een paar dingen regelen dus. Maar goed dat komt wel.
O ja, sorry aan die gasten met die F430 Spyder die de hele avond door de stad reden. Ik kan er ook niet zo veel aan doen dat mijn roadster nu boven die Ferrari uitkomt qua uitlaatgeluid. Ooit groei ik nog wel eens op
O ja, sorry aan die gasten met die F430 Spyder die de hele avond door de stad reden. Ik kan er ook niet zo veel aan doen dat mijn roadster nu boven die Ferrari uitkomt qua uitlaatgeluid. Ooit groei ik nog wel eens op

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dit is gewoon standaard. Dat heeft mijn Brabus ook. Maar links op de A-stijl hangen er nog twee (olie en AFR) en nu tijdelijk nog eentje aan de centerconsole. Die ga ik van de week nog netjes inbouwen. Dat is de X Gauge, daarop kan je alles zien wat op de OBD-poort gemeld wordt. Geniaal apparaat.Knot schreef:Wordt een aardige klokkenwinkel zo he
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dat is wel de bedoeling, Rob. Ik heb notabene vandaag de Ringsticker er vanaf gehaald omdat-ie die nog niet verdiend heeft. Komende weken nog wat dingen regelen en dan voor de VLN naar de Ring. Dan kan ik gelijk een 'dooprondje' rijdenRebel schreef:Krijgt hij dit jaar nog zijn ringdoop Stephane ?

@Allen: Morgen weer de extra demper er in, alles weer OK

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46