Bericht
door raymondw » 25 aug 2007, 13:36
Kleisler is i.d.d een bekende aanbieder van dit soort auto's en zijn reputatie is niet even goed als die van bijvoorbeeld Behrends in Freising. Maar dat houdt niet in dat er iets met deze aangeboden M5 mis is. Met de door Dick aangehaalde B10BT was i.d.d wel iets loos, maar niemand kon conreet maken wat, dus ja wat zijn je verwachtingen en wat is er van waar?
Of deze M5 al dan niet de vraagprijs waard is laat ik mij niet over uit. Wel weet ik dat je voor goede exemplaren niet simpelweg de handelsformule over los kan laten. Daarbij komt dat dit een uniek exemplaar is met niet alleen weinig kilometers (waarom zou Kleisler daar over liegen?), maar ook met een unieke specificatie. Hij zal misschien water bij de wijn moeten doen, maar met dit soort auto's is het een kwestie wat een geinteresseerde koper ervoor over heeft.
De markt voor met name E34S M5's is inmiddels duidelijk verdeeld in twee segmenten. Enerzijds het handelssegment met daarin auto's die voor de marktwaarde wordt aangeboden, maar ook auto's die in de recente geschiedenis veelvuldig van eigenaar zijn verwisseld met de daarbij behorende onderhouds gebreken, de z.g conditie 4-5 auto's dus. Het merendeel van de in NL aangeboden E34 M5's valt in deze klasse. Zo af en toe wordt er een exemplaar in conditie 2-3 aangeboden zoals de Fjord Grijze 86-HK-XL (HC91,GD64xxx), maar zelfs de NB-XB-85 (HJ91, BL01934) welke in 2002 nog een 1-2 was is nu helaas een 4-5.
Diegene die een conditie 2-3 of beter in de handen heeft laat deze niet zomaar gaan. Dan kom je in het tweede segment met aantoonbaar goed onderhouden auto's die lange tijd in bezit zijn geweest van dezelfde eigenaar. Juist deze laatste is zeer zeldzaam en wordt derhalve maar zelden aangeboden. Het maakt niet uit dat er misschien maar een of twee gegadigden voor zijn, maar op termijn is er een liefhebber die er een bepaald bedrag voor over heeft. De verkoper zal wat water bij de wijn moeten doen, maar dat is het spel van bieden en laten wat ook opgaat in de wereld van liefhebbers auto's.
Maar ja, diegene die het alleen maar over 'dat hok' heeft en alleen maar veel PK's ziet voor weinig geld zal dit weinig indruk maken ben ik bang. Juist dat is de groep die auto's in een korte tijd twee of drie conditie klasses kunnen laten vervallen.
Mvrgr,
Raymond