Nieuwe E34 M5 individual !

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Nieuwe E34 M5 individual !

Bericht door Macboy » 25 aug 2007, 11:54

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=iwijp3ywcnz

Ik denk dat deze auto zijn eigen draadje verdient. Wat een unieke auto. Een E34 M5 met nog geen 2000km. Amper mee gereden dus, uit een verzamelaarscollectie.

Om over de kleurencombo maar te zwijgen, zilver, met blauw individual interieur.

Wat een auto ... wat een prijs :)

Wat vinden jullie ?

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 25 aug 2007, 11:57

Absurd hoge prijs,....maar je krijgt er dan wel een 'nieuwe' auto voor terug. Zou enerzijds zonde zijn om af te beren, die M5....

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 25 aug 2007, 11:57

Interieur :oops:
Prijs :shock:
Auto :lol:

Ik wens die eigenaar erg veel succes met de verkoop

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 25 aug 2007, 12:15

Uit de M5 scene zal er in iedergeval niet snel een koper bij deze verkoper binnen stappen heb ik begrepen.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 25 aug 2007, 12:22

Dick want?

die prijs......ik zet eerder in op 22500 wat ie echt waard is

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 25 aug 2007, 12:24

1072 km in 14 jaar tijd.....

Ben bang dat de laklaag flinterdun zal zijn

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 25 aug 2007, 12:50

Schijnt onbetrouwbaar te zijn. Heeft ook een B10 Biturbo staan waar iedereen met een grote boog omheen loopt.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 aug 2007, 13:28

duifjes.com schreef:Dick want?

die prijs......ik zet eerder in op 22500 wat ie echt waard is
Denk ook zoiets. Mits alles orgineel is en klopt.

Interieur is leuk voor Macboy maar ik verwacht dat deze auto er nog wel een tijdje zal staan :wink:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 25 aug 2007, 13:36

Kleisler is i.d.d een bekende aanbieder van dit soort auto's en zijn reputatie is niet even goed als die van bijvoorbeeld Behrends in Freising. Maar dat houdt niet in dat er iets met deze aangeboden M5 mis is. Met de door Dick aangehaalde B10BT was i.d.d wel iets loos, maar niemand kon conreet maken wat, dus ja wat zijn je verwachtingen en wat is er van waar?

Of deze M5 al dan niet de vraagprijs waard is laat ik mij niet over uit. Wel weet ik dat je voor goede exemplaren niet simpelweg de handelsformule over los kan laten. Daarbij komt dat dit een uniek exemplaar is met niet alleen weinig kilometers (waarom zou Kleisler daar over liegen?), maar ook met een unieke specificatie. Hij zal misschien water bij de wijn moeten doen, maar met dit soort auto's is het een kwestie wat een geinteresseerde koper ervoor over heeft.

De markt voor met name E34S M5's is inmiddels duidelijk verdeeld in twee segmenten. Enerzijds het handelssegment met daarin auto's die voor de marktwaarde wordt aangeboden, maar ook auto's die in de recente geschiedenis veelvuldig van eigenaar zijn verwisseld met de daarbij behorende onderhouds gebreken, de z.g conditie 4-5 auto's dus. Het merendeel van de in NL aangeboden E34 M5's valt in deze klasse. Zo af en toe wordt er een exemplaar in conditie 2-3 aangeboden zoals de Fjord Grijze 86-HK-XL (HC91,GD64xxx), maar zelfs de NB-XB-85 (HJ91, BL01934) welke in 2002 nog een 1-2 was is nu helaas een 4-5.

Diegene die een conditie 2-3 of beter in de handen heeft laat deze niet zomaar gaan. Dan kom je in het tweede segment met aantoonbaar goed onderhouden auto's die lange tijd in bezit zijn geweest van dezelfde eigenaar. Juist deze laatste is zeer zeldzaam en wordt derhalve maar zelden aangeboden. Het maakt niet uit dat er misschien maar een of twee gegadigden voor zijn, maar op termijn is er een liefhebber die er een bepaald bedrag voor over heeft. De verkoper zal wat water bij de wijn moeten doen, maar dat is het spel van bieden en laten wat ook opgaat in de wereld van liefhebbers auto's.

Maar ja, diegene die het alleen maar over 'dat hok' heeft en alleen maar veel PK's ziet voor weinig geld zal dit weinig indruk maken ben ik bang. Juist dat is de groep die auto's in een korte tijd twee of drie conditie klasses kunnen laten vervallen.

Mvrgr,

Raymond

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 aug 2007, 13:47

uniek exemplaar, duur ? Ik weet het niet als je het echt wilt.. voor deze prijs koop je anders een nieuwe 320d in NL..

Ik wist het wel..

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 25 aug 2007, 14:01

Wat word er bedoeld met categorie 2-3 en 4-5, zijn dat handelstermen?

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 25 aug 2007, 15:38

Bert ///M3 schreef:Wat word er bedoeld met categorie 2-3 en 4-5, zijn dat handelstermen?
Aantal sletjes dat de auto heeft gehad! :wink:

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 25 aug 2007, 16:45

yikes, dat interieur :shock:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 25 aug 2007, 17:06

Lijkt op het eerste gezicht een mooie auto en de carrosserie zal perfect zijn,maar een blok wat zo lang stil heeft gestaan,komt over het algemeen alleen maar ellende van,dan liever een E34 M5 met 150 k op de klok die tenminste draaiende is gehouden.
Rust roest!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 aug 2007, 20:27

Ik ben het ook oneens. Dit is een uniek exemplaar, niet alleen wat uitrusting betreft en kleurencombo, maar met name een in nieuwstaat verkerende auto.

Een auto die 14 jaar stil heeft gestaan is geen groot probleem, erger is een auto met 50.000km die nooit echt warm is gereden.

Deze auto kun je nog gewoon probleemloos inrijden. Duurt even, maar dan heb je ook wat.

Je hebt gewoon een splinternieuwe M5.

Waarde? Niet te bepalen. Natuurlijk meer dan 22k.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 25 aug 2007, 20:58

Lang stilstaan is wel degelijk een groot probleem voor een auto. Keerringen die beginnen te lekken, remmen die gaan roesten en vastzitten en noem maar op. Liever een auto die wat kilometers gereden heeft dan een auto die jaren heeft stilgestaan.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 26 aug 2007, 12:33

Als een auto altijd binnen heeft gestaan, waarom zouden dan onderdelen gaan roesten? Dat rubbers uitdrogen begrijp ik wel, deze wagen heeft gewoon een goede beurt nodig, vloeistoffen, banden & rubbers vervangen en dan voorzichtig gaan inrijden.

Wat zou hier nog aan BPM overheen komen?

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 26 aug 2007, 14:11

Even voor de goede orde:

Conditie 1: Absoluut tatelose toestand: Geen problemen met de techniek, optiek en gecshiedenis. Auto in absolute topklasse en alleen 'origineel'. Als nieuw en zonder gebruiks sporen. Zeer zeldzaam, nauwelijks aan te komen en indien zo tegen een hoge meerprijs.

Conditie 2: Goede toestand: Foutloos, maar met kleine gebruiks sporen. Onderscheid zich duidelijk van de grote massa.

Conditie 3: Gebruikte auto: Normale sporen van het gebruiki door de jaren heen. Kleine probleempjes, maar rijklaar en volledig inzetbaar. Auto vertoont geen roestproblemen en geen laswerkzaamheden. Geen achterstallig onderhoud en reparatis zijn niet direct noodzakelijk. Geldige (Tuv, >1jaar), ofwel APK. Eeen echte nette auto welke een hogere prijs rechtvaardigt.

Conditie 4: Verbruikte auto: Mogelijk gedeeltelijk gerestaureerd. Rijbaar, maar niet inzetbaar. Er zijn werkzaamheden welke direct noodzakelijk zijn. Licht tot middelzwaar doorgeroeste carosserie. Nog volledig, maar eenvoudig te repareren/restaureren.

Conditie 5: Restauratie object: Slecht gerestaureerd of deels of geheel gedemonteerd. Investeringen zijn noodzakelijk. Incompleet.

Conditie 6: Wrak: Niet lonend, tenzij het een extreem waardevol exemplaar betreft.

Deze omschrijvingen zijn overgenomen uit Edition Weiss Blau welke grotendeels overeenkomt met de classificaties welke door het Duitse instituut Classic Data toegepast worden.

Mvrgr,

Raymond

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 26 aug 2007, 14:15

Jan Visser schreef:Lang stilstaan is wel degelijk een groot probleem voor een auto. Keerringen die beginnen te lekken, remmen die gaan roesten en vastzitten en noem maar op. Liever een auto die wat kilometers gereden heeft dan een auto die jaren heeft stilgestaan.
Dat geldt voor elke auto. Het meeste wordt gedekt door de z.g inspectie II van BMW. Keerringen zijn op zichzelf niet kostbaar en moeten bij elke auto wel eens vervangen worden (tenzij je met een olielekkage genoegen neemt), maar dan valt de auto niet in de categorie 1-2. Laat een grote inspectie II ruim 2k Euro kosten. Tel daaroverheen 2k Euro voor alle slangen en relevante keerringen. Trek dit van de VP af en je hebt een onderhandelings positie.

Raymond

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43048
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 26 aug 2007, 16:02

op de foto's te zien heeft 'ie meer apart spul staan :D

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Bericht door Hugo Bos » 26 aug 2007, 17:37

Arthur schreef:op de foto's te zien heeft 'ie meer apart spul staan :D
Zeker!
http://www.autoscout24.nl/CustomerArtic ... emwxf&sz=u
O.a. Z8, E21 Alpina, 850CIA, Ferrari 512M, B10 biturbo etc etc :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, KoenM, RJK en 20 gasten