BMW F20 120i M sport
- Martin van der Zwaard
Re: BMW F20 120i M sport [Remvloeistof....]
Denk dat de gemiddelde bandenboer betere apparatuur heeft staan dan een dealer.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik zou daar idd niet zo bang voor zijn.
Als je een stukje ervoor wil rijden knot: https://karelsenbanden.nl/
Dit zijn echt toppers, voor mij om de hoek dus ga daar altijd heen voor banden
Als je een stukje ervoor wil rijden knot: https://karelsenbanden.nl/
Dit zijn echt toppers, voor mij om de hoek dus ga daar altijd heen voor banden
- Knot
Wat mij vooral opviel bij een profile tire center, die toch ook dikkere auto's op de brug krijgen, die monteren gewoon met een stalen bek! Kan goed gaan als je marge hebt en de apparatuur netjes afstelt maar liever kunststof als ie er dan even langs schraapt.
En het meest lastige, ik haat banden met 8mm profiel, dus liefst een setje voorbanden runflat met 5 of 6mm erop.
En het meest lastige, ik haat banden met 8mm profiel, dus liefst een setje voorbanden runflat met 5 of 6mm erop.
-
OnlineMartijn_bmw
Karelsen monteert alles, setje op mp scoren met 6mm en dan door hun er op laten draaien. Kom ik wel ff koffie drinken als ze bezig zijn 

-
Verkeersbordherkenning is toch altijd icm een head up display?Knot schreef: 03 jan 2020, 22:51 Deze 420i komt het meeste in de buurt van mijn wensen, alleen geen speed limit info, je moet connecteddrive en die camera hebben dacht ik. Zou dit nog te coderen zijn of mis je echt hardware voor verkeersbordherkenning? Ik vind het op de 120i echt ideaal.
https://www.demaassche-echt.nl/bmw/1807 ... portpakket
Had er al een keer voor gebeld maar toen gaf ie echt te weinig voor de 120i maar ding staat er al sinds 3 oktober 2018!!!![]()
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nee hoor, is ook apart.
- mauritsklein
Wat is er mis met nieuwe banden? Na 1000km zijn ze toch wel goed ingereden?Knot schreef: 04 jan 2020, 20:17 En het meest lastige, ik haat banden met 8mm profiel, dus liefst een setje voorbanden runflat met 5 of 6mm erop.
- Knot
Voor verkeersbordherkenning moet je die connecteddrive camera bij je regensensor hebben toch?
8mm profiel zwabbert zo, ik heb er minder direct stuurgevoel mee.
8mm profiel zwabbert zo, ik heb er minder direct stuurgevoel mee.
- D20VT
Op een huidige nieuwe band vanaf een 17” zit er geen 8mm profiel meer op wat ik heb begrepen. Sommige merken halen de 7mm niet eens meer
- Knot
Re: BMW F20 120i M sport [Stop/Start burnout....]
Als ik einde van de maand salaris gestort heb scoor ik wel even 2 nieuwe Goodyears voor de vooras, nu moeten deze het maar ff doen en de dealer zal wel verbaasd zijn maar hij is daar enkel voor de remvloeistof (en die is gratis).
Wat anders, woon/werk lekker in comfort met stop/start aan, motor uit bij het stoplicht en normaal als je de rem loslaat start de motor maar wat me opviel, als je links op de rem houdt en rechts gas geeft start hij de motor ook, waarom? Burnout lukt toch niet in comfort met dsc aan.
Wat anders, woon/werk lekker in comfort met stop/start aan, motor uit bij het stoplicht en normaal als je de rem loslaat start de motor maar wat me opviel, als je links op de rem houdt en rechts gas geeft start hij de motor ook, waarom? Burnout lukt toch niet in comfort met dsc aan.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik verwacht niet dat met die gedachte de start/stop geprogrammeerd is
trigger gaspedaal zal wel voldoende zijn voor een startsignaal.

trigger gaspedaal zal wel voldoende zijn voor een startsignaal.
- Knot
Tsja maar waarom met het gaspedaal starten terwijl je sowieso ook nog de rem los moet laten? Is dat gedaan dat je met de voet de motor kan starten voor rood omdat je met 2 handen een double beef crispy bacon aan het eten bent en niet bij het knopje kan?
- ADV
Het is sowieso te retrofitten..Knot schreef: 03 jan 2020, 22:51 Deze 420i komt het meeste in de buurt van mijn wensen, alleen geen speed limit info, je moet connecteddrive en die camera hebben dacht ik. Zou dit nog te coderen zijn of mis je echt hardware voor verkeersbordherkenning? Ik vind het op de 120i echt ideaal.
https://www.demaassche-echt.nl/bmw/1807 ... portpakket
Had er al een keer voor gebeld maar toen gaf ie echt te weinig voor de 120i maar ding staat er al sinds 3 oktober 2018!!!![]()
- tomgtr
Is dat zo? Dat soort spul retrofitten is vaak belachelijk duur. Een airbag schakelaar op bijrijdersplaats kost af fabriek paar tientje, retrofit was als ik me goed herinner > 1000
-
OnlineMartijn_bmw
Knot schreef: 09 jan 2020, 10:47 Tsja maar waarom met het gaspedaal starten terwijl je sowieso ook nog de rem los moet laten? Is dat gedaan dat je met de voet de motor kan starten voor rood omdat je met 2 handen een double beef crispy bacon aan het eten bent en niet bij het knopje kan?

- Arthur
Start/stop... ze zullen het vast uitgevogeld hebben maar het steeds starten vd motor was toch het slechtste voor de motor? Ik zet dat systeem iig altijd uit, maar dan vooral omdat het ook rete-irritant is.
- Knot
Mwah, je ziet je verbruik iig niet terugzakken als je 30sec voor rood staat.
- Arthur
En anders wel? Nog nooit op gelet nl. Hij moet toch ook weer een start maken.
- Knot
Als de motor stationair loopt krijg ik het benauwd van de cijfers die achteruitgaan hoor.
-
OnlineMartijn_bmw
100% eensArthur schreef: 09 jan 2020, 12:41 Start/stop... ze zullen het vast uitgevogeld hebben maar het steeds starten vd motor was toch het slechtste voor de motor? Ik zet dat systeem iig altijd uit, maar dan vooral omdat het ook rete-irritant is.
In handbak geen last van want zet hem niet in ze vrij maar bij automaat in de 420d meteen dagje later wat opties laten coderen waarvan de belangrijkste was start/stop standaard uit, het voelt niet goed voor mij dat steeds aan/uit gaan
- Knot
Tsja, als ik er snel vandoor wil zet ik m wel in sport(+) dan gaat het ook uit, daarna weer verder sukkelen in comfort. Koude start doet ie toch niks, zeker als de stoelverwarming nog op gang moet komen maar als je woon/werk op je verbruik gaat letten helpt het echt goed mee dat de motor uit gaat bij stilstand. Zie je dat er grote kans is dat het snel op groen gaat laat ik m met 2km/u doorkruipen richting de voorganger.
Was er ook nooit fan van maar nu zie ik de meerwaarde er wel van met de dagelijkse ecuruns. Enige minpunt is dat het audiovolume iets omlaag gaat bij starten van de motor maar verder ideaal voor de cijfers.
Was er ook nooit fan van maar nu zie ik de meerwaarde er wel van met de dagelijkse ecuruns. Enige minpunt is dat het audiovolume iets omlaag gaat bij starten van de motor maar verder ideaal voor de cijfers.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
gas + rem zal wel voor sneeuw/slip/wegrijden situaties zijn situaties zijn.
Rody, met motor uit voor stoplicht, geen verbruik, geen meters maken, dus verbruik/km zou ook niet mogen veranderen. Toch? Laat je de motor draaien, loopt ie wel op....
Start/stop slecht, traag, zit allemaal tussen de oren.... je kunt ook denken, je moet die startmotor een beetje in beweging houden, heb je nooit meer een hamer nodig...
Rody, met motor uit voor stoplicht, geen verbruik, geen meters maken, dus verbruik/km zou ook niet mogen veranderen. Toch? Laat je de motor draaien, loopt ie wel op....
Start/stop slecht, traag, zit allemaal tussen de oren.... je kunt ook denken, je moet die startmotor een beetje in beweging houden, heb je nooit meer een hamer nodig...
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Prachtig om te lezen dat je op de 'kleintjes' let in het verbruik, maar ondertussen ook rustig een paar setjes banden oprookt
Start/stop is inderdaad een hondsirritant systeem. Zoals eerder gezegd, heb je er met een handbak niet gauw last van zolang je in de versnelling blijft. Nu met de Adrie met handbak vergeet ik 'm wel eens uit te zetten en dan zet die gekke auto de motor al af als je nog aan het uitrollen bent
Overigens zo'n 4 serie is wel een chique bak. Maar jij zou meteen naar de chipboer gaan ermee, Knot? En dan ook iets aan hardware? Ik dacht dat Mosselman meer van de turbootjes was dan van alleen chippen a la JD of VVT.

Start/stop is inderdaad een hondsirritant systeem. Zoals eerder gezegd, heb je er met een handbak niet gauw last van zolang je in de versnelling blijft. Nu met de Adrie met handbak vergeet ik 'm wel eens uit te zetten en dan zet die gekke auto de motor al af als je nog aan het uitrollen bent

Overigens zo'n 4 serie is wel een chique bak. Maar jij zou meteen naar de chipboer gaan ermee, Knot? En dan ook iets aan hardware? Ik dacht dat Mosselman meer van de turbootjes was dan van alleen chippen a la JD of VVT.
- Knot
Heb vanochtend gewoon vlot gereden dus geen stop/start gebruikt en ook gewoon normaal aangeremd voor stoplichten, iets vlotter dan slakkentempo ervandoor en dan is het 1 op 12 ongeveer terwijl ik als ik m zoveel mogelijk (uit) laat rollen en de motor uit laat gaan ruim 1 op 15 haal.
Met een handbak is het in feite nog gebruiksvriendelijker, ben jij de koppeling zat laat je m opkomen in neutraal en bepaal je zelf het stop/start systeem.
De 4 cabrio doet zn ding toch prima, net of je een stakker bent met 184pk/290nm. Zoals ik nu met de 120i rij gebruik ik niet eens 100pk volgens mij zuinig met het verkeer mee.
Met een handbak is het in feite nog gebruiksvriendelijker, ben jij de koppeling zat laat je m opkomen in neutraal en bepaal je zelf het stop/start systeem.
De 4 cabrio doet zn ding toch prima, net of je een stakker bent met 184pk/290nm. Zoals ik nu met de 120i rij gebruik ik niet eens 100pk volgens mij zuinig met het verkeer mee.
-
OnlineMartijn_bmw
Tuurlijk is dat prima knot, het is maar net wat je gewend bent en verwacht.
15 jaar geleden had je met een BMW 320i cabrio nog een "dikke" 6 cilinder maar dat was wel 150pk en de helf aan NM op een hoger toerental...
15 jaar geleden had je met een BMW 320i cabrio nog een "dikke" 6 cilinder maar dat was wel 150pk en de helf aan NM op een hoger toerental...