Zandvoort 8 augustus topic

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 23 aug 2007, 09:29

Rebel schreef:Ik heb respect voor je Hielke....

Jij zorgt er tenminste nog voor dat die automonteurs in nederland nog een baan houden.
Aan mij verdienen ze bitter weinig.
Aan mij verdienen ze over het algemeen ook geen rooie cent. Maar met het gereedschap dat ik heb gaat het me niet lukken een cilinderkop te reviseren :wink:

Over het Zandvoortfilmpje in de 130i. In het begin hoor je ons praten over een lampje dat brandt. Dat hoorde dus te branden. Jeroen en ik hadden al een paar pogingen ondernomen om de Tractie Controle uit te zetten, maar wisten niet of het lampje dan moest branden of niet. De rondjes op video waren rondje 2 en 3. Pas halfweg mijn "uit de pits" ronde, het "opwarmrondje", was ik erachter gekomen dat de TC nog aanstond.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 23 aug 2007, 17:51

Hielke schreef: 3. Mijn competatieve aard heeft al sinds bijna 10 jaar een uitlaatklep in het simracen kunnen vinden. Samen met Andre zijn we in verschillende nationale en internationale competities in GPL en GTR actief geweest. Op nationaal niveau kunnen we nog steeds met de top meestrijden. Zonder de mogelijkheid van het simracen weet ik bijna wel zeker dat ik nog wel in het een of andere low budget projectje voor op het circuit actief was geweest.
Interessant verhaal. Ik heb tot een jaar of 2 ook veel geraced, vooral GP2/3/4. Maar sinds afgelopen CPZ-dag, waar ik voor het eerst zelf op een circuit gereden heb, ben ik om. Ik móet en zal ik ooit een keer meedoen aan 1 of andere competitie. Het 'echte' is toch stukken bruter/uitdagender, je ruikt de banden/remmen/motor, de g-krachten; heerlijk. Op de een of andere manier komen de meest uitdagende circuits op een sim wat 'saai' over. :)

Hubert D

Bericht door Hubert D » 23 aug 2007, 20:53

Pescatore schreef: Op de een of andere manier komen de meest uitdagende circuits op een sim wat 'saai' over. :)
Ik zie het andersom, de saaie (sim)circuits zijn in het echt soms best uitdagend.

HSR

Bericht door HSR » 23 aug 2007, 21:52

Pescatore schreef:
Hielke schreef: 3. Mijn competatieve aard heeft al sinds bijna 10 jaar een uitlaatklep in het simracen kunnen vinden. Samen met Andre zijn we in verschillende nationale en internationale competities in GPL en GTR actief geweest. Op nationaal niveau kunnen we nog steeds met de top meestrijden. Zonder de mogelijkheid van het simracen weet ik bijna wel zeker dat ik nog wel in het een of andere low budget projectje voor op het circuit actief was geweest.
Interessant verhaal. Ik heb tot een jaar of 2 ook veel geraced, vooral GP2/3/4. Maar sinds afgelopen CPZ-dag, waar ik voor het eerst zelf op een circuit gereden heb, ben ik om. Ik móet en zal ik ooit een keer meedoen aan 1 of andere competitie. Het 'echte' is toch stukken bruter/uitdagender, je ruikt de banden/remmen/motor, de g-krachten; heerlijk. Op de een of andere manier komen de meest uitdagende circuits op een sim wat 'saai' over. :)

G-krachten? In die sierra boot van je? Flikker toch op, vent :D

Pescatore

Bericht door Pescatore » 24 aug 2007, 12:09

Hubert Duijzer schreef:
Pescatore schreef: Op de een of andere manier komen de meest uitdagende circuits op een sim wat 'saai' over. :)
Ik zie het andersom, de saaie (sim)circuits zijn in het echt soms best uitdagend.
Dat is vrijwel hetzelfde :)

Wat ik me afvraag Hielke, in hoeverre is jouw baankennis, kennis van rempunten e.d. nu van enig nut bij het spelen van een simulator?

Hubert D

Bericht door Hubert D » 24 aug 2007, 12:19

Pescatore schreef:Dat is vrijwel hetzelfde :)
Vrijwel ja. :lol:
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik Zandvoort altijd redelijk saai vond, zonder er zelf serieus gereden te hebben. Blijkt dus toch mee te vallen.
Zelfde verhaal met Zolder, als je er rijd is het gewoon gaaf.
De ring is een ander verhaal, dat heeft op een sim al iets indrukwekkends.

Maar weer ontopic nu.
Is Dexter nog niet terug? :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 24 aug 2007, 12:28

Pescatore schreef: Wat ik me afvraag Hielke, in hoeverre is jouw baankennis, kennis van rempunten e.d. nu van enig nut bij het spelen van een simulator?
Dat nut is net zo groot als wanneer je een simulator gebruikt om alvast ervaring voor een echt circuit op te doen. De wisselwerking is, mits de banen realistisch gesimuleerd zijn en de auto's realistisch reageren, direct. In het geval van de banen en auto's uit GTR2 is dit het geval. Andre heeft de avond voordat hij dit jaar op Oschersleben zijn winnende races voor de Dutch Supercar Challenge reed op de simulator in zijn kartbaan enkele uurtjes gereden. Het echte circuit, waar hij nog nooit eerder was geweest, voelde de dag daarop direct heel natuurlijk en realistisch aan.

Maar de simulator gebruiken wij toch in de eerste plaats om de geneugten van echte races te ervaren. Racen is heel iets anders dan tijdens circuitdagen de geur van motorolie, remblokken en banden op te snuiven. Heel iets anders dan het maximale late rempunt en de meest ideale lijnen te zoeken. Tijdens een race ben je namelijk net zo veel met je tegenstander als met jezelf bezig. De psychologie van een wedstrijd voert de boventoon. Juist dat kun je in een simulator heel mooi richting het echte werk simuleren.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 aug 2007, 15:07

Had nog een uurtje vrij om wat beelden bij elkaar te stoppen.

http://www.youtube.com/watch?v=uvcDbtTAgw0

Soms geen goede lijnen en de Tarzan krijg ik maar niet lekker, redelijk tevreden voor de eerste keer.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 28 aug 2007, 18:34

Leuk filmpje Steven!

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 29 aug 2007, 17:56

Zat nog ff te kijken bij de foto sessie van Jorrit... :shock:

Kom ik in eens dit tegen... :twisted: :wink:

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20204.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20205.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20206.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20207.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20208.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20209.jpg[/img]

Dit was vast voordat mijn achter stabilisatorstang bevestiging was gebroken :shock:

DCCD werkt goed :!: :D nu alleen dat sper nog...

Plaats reactie