Zandvoort 8 augustus topic

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
RVV

Zandvoort 8 augustus topic

Bericht door RVV » 08 aug 2007, 21:57

Grote Zandvoort foto, film en verhalen topic.

Specifieke schadegevallen over hoe en wat of foto's over schade niet vermelden AUB, dit in belang van diegene die het is overkomen. Alle verwijzingen hierna op het forum zullen we verwijderen. Dank voor het begrip.

Gisteren was op een paar kleine incidenten na een erg geslaagde dag, ik wil namens de feestcommisie ook iedereen bedanken voor het goede verloop van de avond. Er werd gedisiplineerd gereden op de baan en ik heb geen stomme acties gezien.

Samen met Dexter besloten we snel om als fotowagen en "pace"car te gaan rijden. Dat was ook de reden waarom ik de gehele tijd met alarmlichten aan heb gereden. ik realiseer me gelijk dat dit in het begin onduidelijkheid heeft veroorzaakt bij enkele rijders, en ik moet ook zeggen dat dit niet helemaal goed was afgestemd tijdends de rijders briefing. Eigenlijk was er op dat moment ook geen sprake van deze "functie", was meer een last minut beslissing toen Dexter rijdende actie foto's wilde maken. De volgende keer zal er duidelijk van te voren worden aangekondigd dat er een rijdende chicane in de vorm van een blauwe M3 rond zal rijden :wink:

Op deze manier konden we wel erg snel op de incidenten inspringen wat de algemene veiligheid weer te goede kwam.

Ik heb een goede indruk gekregen van de rijders en ik geef een dikke pluim voor het niveau waarop men reed. hulde. Met deze club kun je gerust de baan op.

1 heel belangrijk punt, wat we eigenlijk niet eens hebben aangehaald tijdens de briefing omdat het zo vanzelf sprekend leek. GA NOOIT MEER KEREN OP CIRCUIT EN TEGEN DE RICHTING IN RIJDEN. Kun je er niet meer op tijd af, dan rij je in rustig tempo door en ga dan eraf zodra je de pits nadert. vooral in/voor de Tarzanbocht is dit een "doodzonde" gezien de extreem hoge snelheden die worden gehaald op het rechte stuk.

Een ander belangrijk punt en dat vond in een klein beetje jammer, dat was dat men met een hoog tempo bleef doorrijden toen de Ariel Atom in de grindbak stond in de Audi s bocht, ook nadat men meerdere keren was gepasseerd :!: . Op het moment van een incident MOET MEN ALTIJD OP TIJD VAN HET GAS EN LANGZAAM RIJDEN LANGS HET INCIDENT. Als bestuurder realiseer je je niet hoe hoog de aanrij snelheden zijn vlak voor de Audi S bocht. Maar als je als hulpverlener/voetganger naast de baan staat zijn de snelheden schrikbarend hoog.

Als organisatie steken we ook gelijk hand in eigen boezem want er had een marshall met vlaggen op die plek moeten staan. voor ons ook weer een leermoment voor de volgende keer.

Verder wil iedereen danken voor de vrijwillige inzet als baanmarshall en Tommy (onze arts) en Nandor met de veiligheidswagen die gelukkig niet ingezet hoefde te worden.

Maar het leukste is toch weer om al die lachende bekkies te zien van de deelnemers een aanwezigen. de volgende keer willen we ons graag weer inzetten voor de deze club DF''ers !

DF'ers bedankt.

====================

Foto's/filmpjes:

k33z http://www.xs4all.nl/~kvermeer/Zandvoort/

Jorrit http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... index.html

Rein http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 320#133320

Tom http://www.flickr.com/photos//sets/72157601312982954/

GF Elmar http://www.xs4all.nl/~bosgoedt/Viperhey ... index.html

JeroenT http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 244#133244

Mark Nauta http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 501#133501

Silent Killer http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 591#133591

Dexter DF-CPZ-2007
Laatst gewijzigd door RVV op 09 aug 2007, 12:43, 3 keer totaal gewijzigd.

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2007, 21:58

Hierbij alvast de eerste foto's van mijn kant van de DF meet. Heb veel mensen met camera's zien wandelen, dus ik verwacht dat er nog velen zullen volgen Smile

Ik heb ongeveer 20 minuutjes in de Audi S gestaan om wat plaatjes te schieten. De foto's komen zo rechtstreeks uit de camera, dus geen bewerking Smile

Heb zelfs amper een selectie gemaakt, wat echte rotte eruit gegooid en toen even snel in Photoshop een gallery gemaakt.

Veelal simpele meetrekkers, vandaar dat ik er ook na 20 minuten mee gestopt ben, is niet mijn ding Wink

Veel plezier ermee.

http://www.xs4all.nl/~kvermeer/Zandvoort/

JeroenT

Bericht door JeroenT » 08 aug 2007, 22:04

Ik heb me ook SUPER vermaakt!

M´n auto heeft het prima gehouden.
Alleen m´n banden hadden het af en toe wat warm.
Zo ook m´n remmen.

1 keer een rempunt gemist bij de Audi S op het eind vd avond. Had het laatste stukje asfalt gelukkig nog net weten te benutten. Het staat zelfs op film... :oops:

Verder helemaal TOP!
Laatst gewijzigd door JeroenT op 08 aug 2007, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 aug 2007, 22:07

Van wie is die dikke gloednieuwe 3 deurs 130i?

Berthil

Bericht door Berthil » 08 aug 2007, 22:17

Lekker gereden, maar ik moet wel een keer andere remmen hebben. Stuk of 10 keer erdoorheen getrapt.

Ging ook heel goed om met mensen te rijden die er iets meer hun verstand bij hebben en goed om zich heen kijken 8)

Na een uur echter een enorm kabaal, er is iets gescheurd of afgebroken bij het spruitstuk. Morgen maar even kijken wat het is.
Al tuten nu de oren nog wat na van de 2,5 uur rijden naar het Zuiden des lands.

Ik heb ook wat gefilmd, straks eens kijken of er wat leuks bij zit.

Hier loopt ook al wat, misschien even samenvoegen?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 08 aug 2007, 22:23

Zit er iets niet goed bij de motorkap?

[img:800:533]http://www.xs4all.nl/~kvermeer/Zandvoor ... 0C8522.jpg[/img]

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 08 aug 2007, 22:24

Was leuk!

Complimenten voor iedereen, ging netjes.
Keurig ruimte maken indien nodig.
Heb het wel eens anders gezien...

Veel mooie auto's trouwens :shock:

WE WANT MORE

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 08 aug 2007, 22:27

Zo weer thuis in Rockanje .... wat een geweldige middag/avond.

Helaas aan het eind waarschijnlijk de MAF sensor weer overleden :( maar verder heeft de Impreza het uitstekend gedaan :)

Kom maar op met de foto's en het filmateriaal :mrgreen:

Driving-fun bedankt voor deze geweldige middag/avond [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]

Roel.
Laatst gewijzigd door Roel SpeedCars op 08 aug 2007, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 08 aug 2007, 22:28

Ook weer terug. Niet zelf gereden (was ook met de Alfa) maar was leuk om even rond te kijken. Veel onbekende gezichten eigenlijk. Wel genoeg mooie auto's iig.
130i M 3drs van Andre is echt vet :oops:
Cor'sVette blijft schitterend 8)
FR van Tristan(?) zag er ook zeer netjes uit in die setup.
Witte Impreza was top 8)
Lamborghini :shock: geen woorden voor
Rico's M3 blijft een beauty
Maserati :shock: wouw echt gaaf
De Vipers 8) 8)
En die Exige en Speedsters gingen echt mooi over de baan (sorry Maik :roll: ) 8)
Ik vergeet nog vanalles maar er reed iig genoeg mooi spul rond.

Heb ook nog wat foto's gemaakt, dus die volgen nog (niet vanavond, eerder morgen).
Laatst gewijzigd door Tom op 08 aug 2007, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 08 aug 2007, 22:28

Het was weer even heerlijk uitleven :D

Op de baan ging het allemaal erg netjes qua ruimte geven. Jammer van de schade´s die er toch gereden zijn.

Verder weer even gezellig kunnen praten met een aantal mensen. Ik heb me weer prima vermaakt.

Dank aan de organisatie (voor zover ik dat nog niet persoonlijk heb gezegd).

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 aug 2007, 22:30

Toch geen terminale schade's hoop ik?

HansD

Bericht door HansD » 08 aug 2007, 22:32

Viel volgens mij wel mee. Alleen een ............... die redelijke voorschade had bij het scheivlak en een .............. die hard rechtdoor ging bij de audi S maar ik weet niet eens of die schade had.

Verder wat plaatschade hier en daar maar blijft toch jammer.

-------------

Moderator edit (zie eerste post)

OK excuus
Laatst gewijzigd door HansD op 09 aug 2007, 00:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 08 aug 2007, 22:35

JeroenT

Bericht door JeroenT » 08 aug 2007, 22:36

Laatst gewijzigd door JeroenT op 08 aug 2007, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 08 aug 2007, 22:38

LOL@speedcars. Ik had het al opgegeven en mijn bericht gewijzigd om party antwoord te geven :lol:

Ik doe toch iets fout met dat linken.

Maar ik was altijd in de veronderstelling dat een circuit eenrichtingsverkeer was 8)

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 08 aug 2007, 22:42

Leuke avond gehad, voor herhaling vatbaar.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 08 aug 2007, 22:47

Hartelijk dank aan de organisatie, medecircuitrijders en toeschouwers!

Ik vond het een zeer geslaagde middag/avond!

Ik wil ook heel veel strekte toewensen en medeleven uiten aan diegene die schade aan hun auto hebben gehad.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 aug 2007, 22:48

gerard lubbe schreef:Leuke avond gehad, voor herhaling vatbaar.
Daar heb ik niets aan toe te voegen :lol:

Dit week-end op de Ring. na het week-end post ik mijn film materiaal. 1 uur precies 8)

Hubert D

Bericht door Hubert D » 08 aug 2007, 22:50

Was lekker.

Mijn eerste keer echt zelf rijden op Zandvoort, dus hier en daar nog een beetje pielen, maar ging voor de rest niet verkeerd.
Ik had alleen redelijk last van onderstuur door een drama set *maandagmorgen-editie* voorbanden. Het voordeel is dat ze zowat dichtgesmeerd zijn nu, dus volgende keer beter. De remmen begonnen met een beetje trillen en staan nu gewoon te klapperen, dus de schijfjes mogen ook de kliko in.

Lekker gereden in ieder geval en een paar gave driftjes gelegd in de Audi S.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2007, 22:51

damn, precies zoals ik had verwacht, mooi race weer droog en niet te heet en redelijk wat auto's om mee te spelen en de auto eens lekker uit te laten :cry: :cry: baal ik alleen nog maar meer van, maar ben blij dat de dag geslaagd was voor de meesten.
Een droomdag voor mij en paste helemaal in mijn straatje/koppie ik ben maar 80km op weg gekomen, mooi op tijd enzo maar helaas pech op de gewone snelweg, daar waar ik het juist niet verwachte grrrrrr :cry: als ik de foto's en filmpjes zie wordt ik woest en triest en aaaaaaargh dat ik dat niet mocht/heb kunnen doen...nu zal ik het nooit weten hoe die dag voor mij zou lopen, maarja.

Was er ook nog een speedtrap? of rondetijden globaal? eneuh las dat er wat lichte schades waren? klote zeg what happened.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 08 aug 2007, 22:58

De schade rijders moeten het zelf maar hier melden denk ik. :wink:

Ikheb een top avond gehad :D , veel gereden en de STI heeft het ook goed gehouden , volgende keer weer !!

Kwam al leuke foto's tegen .
[img:800:533]http://www.xs4all.nl/~kvermeer/Zandvoor ... 0C8559.jpg[/img]

Mooi gemaakt K33z !!

Groet Alex,

allen

Bericht door allen » 08 aug 2007, 22:58

Jammer dat ik dit wederom heb moeten missen. De DF dokter was zo aardig een foto van een Lambo te sturen toen ik bij klanten zat. Van je familie moet je het hebben. :lol:

Wist niet dat CPZ tweerichtingsverkeer had! :twisted:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 08 aug 2007, 22:59

Ik heb me ook goed vermaakt!!
Cliootje heeft zich perfect gehouden.
Leuk om Jurgen met z'n Speedster,Erik met z'n M3 en Fabian met z'n Z3 even te spreken.
Erik,mooie (bijna) donut en Fabian ging prachtig dwars,ik zat 1e rang!!
Jammer van de schade's die zijn gereden.

Wanneer is de volgende dag? :wink:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 08 aug 2007, 23:11

Dat was een mooi dagje! Gezellig op baanpost 6 (Hugenholtz) gestaan met de vrouw/vriendin van Elmar. Die kon geen kant meer op omdat ze het hek achter haar op slot hadden gedraaid :lol:

Ben nu de foto's naar de pc aan het copieren. Het zijn er 820!!! geworden. Der zit her en der een beaty bij tussen. Verwacht ze met een half uurtje on-line te hebben

Plaats reactie