Specifieke schadegevallen over hoe en wat of foto's over schade niet vermelden AUB, dit in belang van diegene die het is overkomen. Alle verwijzingen hierna op het forum zullen we verwijderen. Dank voor het begrip.
Gisteren was op een paar kleine incidenten na een erg geslaagde dag, ik wil namens de feestcommisie ook iedereen bedanken voor het goede verloop van de avond. Er werd gedisiplineerd gereden op de baan en ik heb geen stomme acties gezien.
Samen met Dexter besloten we snel om als fotowagen en "pace"car te gaan rijden. Dat was ook de reden waarom ik de gehele tijd met alarmlichten aan heb gereden. ik realiseer me gelijk dat dit in het begin onduidelijkheid heeft veroorzaakt bij enkele rijders, en ik moet ook zeggen dat dit niet helemaal goed was afgestemd tijdends de rijders briefing. Eigenlijk was er op dat moment ook geen sprake van deze "functie", was meer een last minut beslissing toen Dexter rijdende actie foto's wilde maken. De volgende keer zal er duidelijk van te voren worden aangekondigd dat er een rijdende chicane in de vorm van een blauwe M3 rond zal rijden

Op deze manier konden we wel erg snel op de incidenten inspringen wat de algemene veiligheid weer te goede kwam.
Ik heb een goede indruk gekregen van de rijders en ik geef een dikke pluim voor het niveau waarop men reed. hulde. Met deze club kun je gerust de baan op.
1 heel belangrijk punt, wat we eigenlijk niet eens hebben aangehaald tijdens de briefing omdat het zo vanzelf sprekend leek. GA NOOIT MEER KEREN OP CIRCUIT EN TEGEN DE RICHTING IN RIJDEN. Kun je er niet meer op tijd af, dan rij je in rustig tempo door en ga dan eraf zodra je de pits nadert. vooral in/voor de Tarzanbocht is dit een "doodzonde" gezien de extreem hoge snelheden die worden gehaald op het rechte stuk.
Een ander belangrijk punt en dat vond in een klein beetje jammer, dat was dat men met een hoog tempo bleef doorrijden toen de Ariel Atom in de grindbak stond in de Audi s bocht, ook nadat men meerdere keren was gepasseerd :!: . Op het moment van een incident MOET MEN ALTIJD OP TIJD VAN HET GAS EN LANGZAAM RIJDEN LANGS HET INCIDENT. Als bestuurder realiseer je je niet hoe hoog de aanrij snelheden zijn vlak voor de Audi S bocht. Maar als je als hulpverlener/voetganger naast de baan staat zijn de snelheden schrikbarend hoog.
Als organisatie steken we ook gelijk hand in eigen boezem want er had een marshall met vlaggen op die plek moeten staan. voor ons ook weer een leermoment voor de volgende keer.
Verder wil iedereen danken voor de vrijwillige inzet als baanmarshall en Tommy (onze arts) en Nandor met de veiligheidswagen die gelukkig niet ingezet hoefde te worden.
Maar het leukste is toch weer om al die lachende bekkies te zien van de deelnemers een aanwezigen. de volgende keer willen we ons graag weer inzetten voor de deze club DF''ers !
DF'ers bedankt.
====================
Foto's/filmpjes:
k33z http://www.xs4all.nl/~kvermeer/Zandvoort/
Jorrit http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... index.html
Rein http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 320#133320
Tom http://www.flickr.com/photos//sets/72157601312982954/
GF Elmar http://www.xs4all.nl/~bosgoedt/Viperhey ... index.html
JeroenT http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 244#133244
Mark Nauta http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 501#133501
Silent Killer http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 591#133591
Dexter DF-CPZ-2007